![]() |
Citaat:
Waarom eet je zo vroeg eigenlijk? En pakje sultana, ja boterham is beter, maar sultana stukken lekkerder, maar geen slecht tussendoortje overgens :). Wiol je nog afvallen of niet? |
Citaat:
Ik ben gek op fruit, vandaar dat ik 't liefste fruit eet tussendoor, maar ik zou idd ook eens iets anders kunnen proberen. (M'n moeder eet ook heel veel fruit, waardoor er altijd wel zo'n 5 verschillende soorten in huis zijn en ik kan kiezen :)) Wat betreft 't vroege eten (ik neem aan dat je 't avondeten bedoelt?); 't is hier thuis gebruikelijk om rond 5 uur te eten. Zelf heb ik er ook eigenlijk geen problemen mee. Als we soep erbij hebben, dan eet ik die altijd 'n uurtje eerder, aangezien ik anders 't gevoel heb dat ik alleen al 'vol zit' van de soep, en dan geneigd ben minder avondeten te nemen. Wat betreft de Sultana; 'n boterham is idd beter ja, maar aangezien ik er al 7 had gehad, en trek had in iets lekkers, besloot ik voor de Sultana te gaan. (Heeft iemand nog tips voor andere gezonde tussendoortjes? Ik zal sowieso eens ff teruglezen in vorige topics die ik niet meegelezen heb :)) Wat betreft afvallen; ik weet niet of je m'n post in 't begin van dit topic hebt gelezen, maar echt afvallen hoeft niet per se, hoewel ik met 72 kg a 73 kg wel blij zou zijn (nu 76 dus). Belangrijker vind ik eigenlijk dat ik nog 'n beetje afval in centimeters, vandaar ook dat ik zo'n 3x per week ga fitnessen, waar ik eerst mee gestopt was. Maar goed, ik kan mezelf iig accepteren, en dat lijkt me 't belangrijkste :) |
Ik blijf prediken: Vis!
|
vis :confused:
|
Als tussendoortje, vooral 's avonds. Eiwitrijk en erg gezond. Vind 't zelf ook erg lekker.
Gewoon uit de diepvries, is ook niet zo duur :) |
Mja ik eet 's avonds ook wel eens zo'n stuk koolvis op brood, beetje zout & peper erop, super lekker en gezond (y)
Of een beetje zoete chillisaus <33 |
Eet ik nu dat ik thuis ben regelmatig als lunch, brood met koolvis. Echt lekker, ja :)
|
uhuh nog nooit van gehoord koolvis :o
|
ik heb vandaag kip gegeten, was erg lekker :)
Vis is idd erg lekker, en minder cal. idd.. nu je het zegt |
Kan je gewoon in de supermarkt halen in de diepvries. Iets van 1,10 euro voor 4 stukken van 100 gram :) Erg goedkoop dus.
Is gewoon witvis, lijkt wel wat op kabeljauw. Als je niet weet wat dat is: dat is de vis die ook in vissticks zit ;) |
Zooo net terug uit Turkije. Wel veel gegeten, maar alleen maar water gedronken. :) Ben benieuwd wat de schade is!
|
Ik word er weemoedig van, maar het aankomen wil gewoon niet lukken.
De afgelopen vakantie ben ik naar Amerika op vakantie geweest en heb ruim drie weken lang hamburgers/sandwiches/frietjes/pannenkoeken als ontbijt/enz. gegeten. De Amerikaanse porties zijn erg groot, de eerste week 2 voor 3 personen, maar daarna kon ik er best in m'n eentje op. Tussendoor at ik koekjes (soort sultana-dingen) en muffins. Maar tot mijn grote teleurstelling, ik kwam thuis en was geen kilo aangekomen! (Begin bijna te twijfelen aan de weegschaal, maar voor m'n ouders werkt hij wel...) Ik eet als ontbijt 2 boterhammen met roomboter en hagelslag ofzo. (Meer krijg ik 's ochtends niet naar binnen. Is cornflakes ook een goede vervanging, ook om aan te willen komen?) Tussendoor eet ik veel muslierepen en sultana's. Soms ook een stukje ontbijtkoek als we dat hebben met wat roomboter. Tussen de middag drie boterhammen met beleg. Ik denk eraan misschien vier mee te nemen, maar ik ben niet zo'n heel snelle eter (in de pauze kletsen we veel :p). Tussendoor weer koekjes/koek/chips/fruit (appel/druiven/peer) en soms als ik thuis kom een warm viergranenbroodje met roomboter en basterdsuiker :bloos:. 's Avonds 2,5 aardappels en een flinke schep groente en stukje vlees. Yoghurt na. Een paar uur verder eet ik nog wat koekjes en soms nog een bakje chips of nootjes. Verder drink ik melk, water, chocomelk, frisdrank (geen prik) en thee. Als ik dit invoer in zo'n voedingsmetersite heb ik ruim voldoende kal. Maar hoe kan het dan dat ik helemaal niet aankom? Ik ben 1.80 en weeg nu 57 kg. Te licht dus! In de lengte groei ik niet meer, wel nog wat in de breedte. Ik sport niet echt, komt vooral omdat ik last had van m'n knieeen en het niet mocht, maar volgens mijn fysio heb ik een (erg) goede conditie ondanks alles. :) Ik fiets elke dag minimaal een half uur. Help! Ik heb zoiets al eens eerder gepost, maar het helpt niet! |
Ga dan 's langs de dietiste als 't je zelf niet lukt :)
|
Citaat:
Aah ja dat ken ik wel , bedankt. |
ik heb de topics eigenlijk nooit gevolgd, dus misschien is dit een stomme vraag,
Maar ik heb 's avonds altijd de neiging dat ik wat (hartigs) moet eten. Nu wil ik eigenlijk liever geen chips, noten of andere van dat soort dingen eten omdat ik een paar kilo kwijt wil (weeg 65 en ben 1,63m). 's avonds rauwe wortels, paprika of dat soort dingen heb ik ook al geprobeerd, maar dat is niet hartig, waardoor ik alsnog de neiging heb om wat hartigs te pakken. Heeft iemand een idee wat voor gezonde hartige dingen ik 's avonds zou kunnen eten? Brood pak ik ook weleens, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. oh ja, en maakt het qua caloriën veel uit of ik water of limonade drink (probeer minder frisdrank te drinken) of is limonade ongeveer net zo erg als frisdrank? alvast bedankt. |
Pretzels (zoute sticks) of japanse nootjes zijn niet kcalrijk :)
En limonade is veel minder erg, kan je gerust drinken. |
pepsels bedoel je?
Die eet ik idd ook redelijk vaak ja. Als die er zijn pak ik die idd meestal ja, omdat ik al had gezien dat daar een stuk minder caloriën in zat, maar was toch ook nog redelijk veel. |
Tsja, dan weet ik 't niet. Gewoon niet iets hartigs eten ;)
|
zijn er niet een soort zoutjes met heel weinig vet ofzo?
Want niet iets hartigs eten lukt me dus niet en het gevolg is dat ik juist vettere dingen ga eten :s |
Citaat:
|
57,1 kilo :) Netjes he, (ik ben helemaal blij)
Zo meteen naar school, ik voel me beter.. Lijnen met veel eten helpt toch :) |
Citaat:
Als je echt af wilt vallen dan raad ik je toch aan om die hartige snacks te laten staan. Dat is in het begin lastig omdat het een gewoonte is om die te eten, omdat je eraan gewend bent. Maar na een tijdje mis je het niet meer en is het een gewoonte om ze niet te nemen. Alleen even doorzetten. |
Vanmorgen gewogen, en ik was maar iets van een kilo aangekomen (misschien ietsjes meer) van mijn vakantie in Turkije. En dat terwijl ik heerlijk en veel heb gegeten (ook slechte dingen). Ben tevreden, nu weer normaal doorgaan. ;)
|
Ik ga vanavond 'n ijsje eten met 'n vriend. Nu is m'n vraag eigenlijk in welk schepijs de minste calorieen zitten, en hoeveel er dat zijn, per bol. En hoeveel ckal zitten er ongeveer in zo'n hoorntje?
(Waterijs krijg je er niet, anders had ik dat wel kunnen nemen). |
Ik zou het allemaal niet weten (yoghurtijs is wel minder calorierijk dan slagroomijs, denk ik), maar waarom niet gewoon een keer genieten van een ijsje? Dat moet toch kunnen?
|
Citaat:
Maar ik vroeg 't me gewoon af, dus vandaar. |
Ik bedoel meer: waarom niet gewoon kiezen wat je echt lekker vindt ipv het minst calorierijke te nemen? (Ik snap dat je dat normaal gesproken doet, maar één keer in de zoveel tijd mag je jezelf toch wel eens iets echt lekkers gunnen?)
|
Ik weet niet of dit te berekenen is maar als ik in 10 weken 5 kilo wil afvallen en ik op dit moment 1.66 en 81 kilo ben hoeveel calorieën kan ik dan ongeveer per dag eten als ik nog niet de verbranding met sport meetel? Ik wil niet te hard veel afvallen maar het rustig aan doen en wil graag een soort calorie-indicatie hebben.. Iemand? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel met rustig trouwens meer dat ik niet maar zo snel mogelijk heel veel wil afvallen en op een minimum van 1200 wil leven. |
Citaat:
In theorie zou je idd een halve kilo per week kunnen afvallen door 1500 cal per dag te eten, maar dit gaat niet bij iedereen op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je het normaal doet niet.
Beginsituatie: Je eet 2000 kcal per dag waardoor je op gewicht blijft, je sport niet. Lijnperiode: Om af te vallen ga je 500 kcal per dag minder eten, dus 1500. Daarmee zou je een halve kilo per week afvallen. Je gaat echter ook meer bewegen, dus je kcal behoefte gaat omhoog en 't kcal tekort wat je creeert wordt dus nóg groter. Hierdoor val je dus meer dan een halve kilo per week af. Ook is die halve kilo puur vet, zeg maar. Je neemt in een week 500*7=3500 kcal minder in, dit is precies wat een halve kilo lichaamsvet aan energie levert. Je verliest echter ook nog vocht. |
Volgens mij wordt door dietistes enzo ook altijd een halve kilo per week aangehouden, waarbij het in het begin iets sneller gaat, en op het einde iets langzamer. Een halve kilo vind ik iig een heel goed streven (en volgens mij vond iedereen hier dat een half jaar geleden ook nog. Ze heeft tenslotte 'echt' ovegewicht.)
|
Citaat:
|
Ik heb nu ook wel zin in een ijsje :o :(
Nog even volhouden, ik krijg nog genoeg kans om een ijsje te eten :) Vandaag ging echt (y) , aardige mensen, wel meteen alweer vertraging met de trein :mad: Maar goede dag gehad :) Wel te weinig gegeten :( , maar dat kwam omdat we daar echt geen tijd voor hadden, want we waren nogal langzaam zodat we ons introductieprogramma in de pauze's moesten laten doorgaan (n) :o (zo gezellig was t :)) Dus in de trein 3 boterhammen gegeten, en sochtents 1. en 1 appel. Vanavond heb ik ook niet veel gegeten want ik vond het niet zo lekker :bloos: Maar ik ga niet snoepen om mn kal. omhoog te halen.. Morgen weer 'n dag. |
misschien kun je dan nog even een boterham pakken? Je kcal kun je ook zonder snoepen omhoog halen :) Of een tweede toetje, of wat crackers. Eventueel een glas sap als je echt geen trek meer hebt.
|
Ik zit echt vol, van het TE vieze eten.. brr :( (misenlijk)
Bonenschotel :( |
Ik jat dadenlijk wel wat drinkontbijt van mijn zusje, (wat ik trouwens ook walgenlijk vind), maar ik toch iets binnenkrijg.
|
Hoeveel kcal zijn 2 geroosterde boterhammen met witte pasta?
ik kan het nergens vinden. |
Citaat:
|
boterham is ongeveer 60/ 70 kal
en witte paste zou je even op het pot moeten kijken, ik schat 500 kal per 100 ml ofzo.. dus zal samen op zown 250 kal uitkomen (ruime schatting) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik zoek even een goede oplossing, mischein wel wat cola ofzo :) |
2x ongeveer hetzelfde antwoord :o
|
Citaat:
Cola is geen eten, dat hoef je dus niet te nemen met het idee van 'nog iets binnen krijgen' oid. |
het is een klein bakje van penotti maar er staat echt niet op hoeveel kcal erin zitten :confused:
|
rammetjuh, je gebruikt de tabel van valtaf toch? een boterham kun je vinden onder 'boterham wit', 'boterham bruin' en 'boterham volkoren' in de categorie 'brood, beschuit, toastjes', witte chocopasta staat vast wel bij 'suiker, zoet beleg, zoete saus' en dan zoek je naar 'chocoladepasta wit' ofzo.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |