Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 15:54
Verwijderd
Nummer 6

Citaat:
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).
Oud 23-08-2005, 16:23
blurred
blurred is offline
Voor de mensen die niet durven eten in gezelschap wil ik nog een keer zeggen: Kijk eens om je heen wat anderen doen. Ik voelde me ook altijd vrij opgelaten als ik op een feestje chips at. (dus niet als ik in de kantine boterhammen zit te eten, alleen ongezonde dingen. Net als Meelfriek eigenlijk) En toen keek ik op een feestje eens om me heen, en zag dat anderen misschien nog wel veel meer chips zaten te eten dan dat ik eet.

Eten is normaal. Eigenlijk niet eens normaal, eerder NOODZAKELIJK. En als sommige mensen hier niet heel hard gaan werken aan de verkeerde ideeën in hun hoofd, en ze gaan omzetten in goede denkbeelden, kan het nog wel eens slecht met ze aflopen. Wat er fout zit in je hoofd moet je ook zelf weer goedzetten. Daar kunnen anderen (wij) je wel een duwtje in de goede richting bij geven, maar je zult het verder toch echt zelf moeten doen.
Oud 23-08-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 23-08-2005 @ 17:23 :
En toen keek ik op een feestje eens om me heen, en zag dat anderen misschien nog wel veel meer chips zaten te eten dan dat ik eet.
Wat toch wel een probleem is als je veel met mensen om gaat die of heel weinig eten en/of een eetstoornis hebben (gehad)... (Gelukkig heb ik er zelf niet zo heel veel moeite mee, maar als ik kijk naar vrouwelijke mensen in mijn omgeving...zij eten heel weinig en iig heel heel weinig/geen dingen als chips...)

Mbt dat eten noodzakelijk is ben ik het volledig met je eens: als je niet eet ga je dood. (Hard, maar wel waar.)
Oud 23-08-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Voor de mensen die niet durven eten in gezelschap wil ik nog een keer zeggen: Kijk eens om je heen wat anderen doen. Ik voelde me ook altijd vrij opgelaten als ik op een feestje chips at. (dus niet als ik in de kantine boterhammen zit te eten, alleen ongezonde dingen. Net als Meelfriek eigenlijk) En toen keek ik op een feestje eens om me heen, en zag dat anderen misschien nog wel veel meer chips zaten te eten dan dat ik eet.

Eten is normaal. Eigenlijk niet eens normaal, eerder NOODZAKELIJK. En als sommige mensen hier niet heel hard gaan werken aan de verkeerde ideeën in hun hoofd, en ze gaan omzetten in goede denkbeelden, kan het nog wel eens slecht met ze aflopen. Wat er fout zit in je hoofd moet je ook zelf weer goedzetten. Daar kunnen anderen (wij) je wel een duwtje in de goede richting bij geven, maar je zult het verder toch echt zelf moeten doen.

ik zou me eerder schamen als ik ongezond eet dan gezond,
want dan zie je zo iedereen denken
nu word ze nog vetter...
Oud 23-08-2005, 17:20
love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:

ik heb zelfs dat ik geeneens meer honger heb als ik bij andere mensen ben. dus bv. op school in de pauzes.
gewoon omdat ik er zo dan zo tegenop zie om te gaan eten waar iedereen bij is
Oud 23-08-2005, 18:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 23-08-2005 @ 18:20 :
ik heb zelfs dat ik geeneens meer honger heb als ik bij andere mensen ben. dus bv. op school in de pauzes.
gewoon omdat ik er zo dan zo tegenop zie om te gaan eten waar iedereen bij is
Dat is niet normaal. Zoek proffesionele hulp en als je niets wil veranderen, dan is het misschien beter niet niet meer psychologische posts te plaatsen.

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 19:05.
Oud 23-08-2005, 18:50
Bloem
Bloem is offline
Heeft geen zin om te zeggen, daar hebben we aan het begin van de vakantie volgens mij al een of meerdere topics mee vol gepraat.
Oud 23-08-2005, 19:03
Maija
Maija is offline
Volgensmij word het weer tijd om te sluiten
Oud 23-08-2005, 19:33
love-THE-world
Citaat:
Gothic schreef op 23-08-2005 @ 19:49 :
Dat is niet normaal. Zoek proffesionele hulp en als je niets wil veranderen, dan is het misschien beter niet niet meer psychologische posts te plaatsen.
huh ik heb niet gezegd dat ik het niet wwilde veranderen ?
ik zei juist van wel

jullie kunnen ook gewoon beter lezen
ipv gelijk te zeggen dat ik het niet wel veranderen.
Oud 23-08-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 23-08-2005 @ 20:33 :
Je reageert op één persoon, waarom dan 'jullie' gebruiken...?

Maar goed, zullen we er over ophouden? Je weet wat je probleem is, je weet waar je tips ed kunt vinden, dan heb je toch alles wat je nodig hebt? Wat je er nu mee doet, dat is aan jou.
Oud 23-08-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 23-08-2005 @ 20:33 :
huh ik heb niet gezegd dat ik het niet wwilde veranderen ?
ik zei juist van wel

ze bedoelen denk ik omdat je heen hulp zoekt snapje.

maar ik begrijp je heel goed hoor.
Oud 23-08-2005, 19:40
love-THE-world
Citaat:
Leonoor schreef op 23-08-2005 @ 20:35 :
Je reageert op één persoon, waarom dan 'jullie' gebruiken...?

Maar goed, zullen we er over ophouden? Je weet wat je probleem is, je weet waar je tips ed kunt vinden, dan heb je toch alles wat je nodig hebt? Wat je er nu mee doet, dat is aan jou.
nee.

Maija
Bloem
Gothic
is geen één persoon lijkt me.
Oud 23-08-2005, 19:47
Verwijderd
Nee , dat lijkt mij ook niet hihi
Oud 23-08-2005, 20:05
love-THE-world
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 23-08-2005 @ 20:47 :
Nee , dat lijkt mij ook niet hihi

dan ligt het dus niet aan mij
Oud 23-08-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 23-08-2005 @ 21:05 :

dan ligt het dus niet aan mij

nee hoor ik lees wel mee
Oud 23-08-2005, 20:11
Verwijderd
Zullen we (ook meervoud idd ) ook maar ophouden met chatten? Het is nu duidelijk wie er bedoeld werden, reacties daarop kunnen ook wel via pm/mail/msn, die zijn voor de rest van de leden hier niet zo heel erg interessant.
Oud 23-08-2005, 20:12
Verwijderd
Okee...

Ik heb een vraagje hoeveel kcal verbrand je als je ong 1 uurtje loopt/rent?

En waarom is het goed om 3 liter water per dag te drinken?
Oud 23-08-2005, 20:16
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 23-08-2005 @ 21:12 :
Okee...

Ik heb een vraagje hoeveel kcal verbrand je als je ong 1 uurtje loopt/rent?

Veel water drinken per dag is goed voor je gezondheid omdat je lichaam zich zo reinigt. Volgens mij was het iets van dat je dan alle schadelijke stoffen uitplast en je vertering gaat sneller.. (kom even niet op de juiste beschrijving)
Oud 23-08-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 23-08-2005 @ 21:16 :
Veel water drinken per dag is goed voor je gezondheid omdat je lichaam zich zo reinigt. Volgens mij was het iets van dat je dan alle schadelijke stoffen uitplast en je vertering gaat sneller.. (kom even niet op de juiste beschrijving)

mooi zo doe ik toch nog iets gezond ghehe

enigste nadeel dat je supervaak naar de toilet moet.
Oud 24-08-2005, 09:57
phink
phink is offline
Kan je van die grote kippen bouillon blokken ook gewone bouillon maken? (gwoon heet water in 'n beker en zo'n ding d'r bij ) Of is dat te vet?
Oud 24-08-2005, 10:21
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
phink schreef op 24-08-2005 @ 10:57 :
Kan je van die grote kippen bouillon blokken ook gewone bouillon maken? (gwoon heet water in 'n beker en zo'n ding d'r bij ) Of is dat te vet?
Volgens mij heeft het niet zo zeer met vet te maken, maar meer met de sterkte van de bouillon. Overigens gaat het hier behoorlijk goed, ben wel 2kg aangekomen maar dat is niet zo schrikbarend ivm mijn medicijnen. Maar ik zie het allemaal wat positiever in en dat helpt!

Offtopic: Ik ga dadelijk winkelen, een ware hel vind ik dat altijd. Ben al heel lang niet meer naar de stad geweest; het is nu dus echt noodzakelijk. Maar wat ik me afvroeg waar vind je leuke kleding als je maatje 44 hebt? Zijn er bepaalde winkels waar ik zeker naar toe moet? (Liever geen grote-mate-winkels ).

Oh en nog iets: ik heb in het Lifestyle-forum gezocht, maar kan het niet vinden. Als je normaal maat 42 of 44 hebt, wat is dat dan voor maat bij spijkerbroeken (dus de Amerikaanse maat)?
Oud 24-08-2005, 10:26
Mara
Mara is offline
44 kan je best nog vinden in normale kledingzaken hoor Die maat heb ik ook voor broeken, en ik kan gewoon 'Cars' broeken aan e.d.

Amerikaanse maten zijn dubbel, taille en lengte maat. Lengte maat kan ik je natuurlijk niet vertellen , maar ik heb m'n taillemaat 31 geloof ik.
Oud 24-08-2005, 10:26
Mara
Mara is offline
Oh, en wat betreft die bouillon: Vet is 't niet, maar wel zout. Kijk uit daarmee.
Oud 24-08-2005, 10:34
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 24-08-2005 @ 11:21 :
Volgens mij heeft het niet zo zeer met vet te maken, maar meer met de sterkte van de bouillon. Overigens gaat het hier behoorlijk goed, ben wel 2kg aangekomen maar dat is niet zo schrikbarend ivm mijn medicijnen. Maar ik zie het allemaal wat positiever in en dat helpt!

Offtopic: Ik ga dadelijk winkelen, een ware hel vind ik dat altijd. Ben al heel lang niet meer naar de stad geweest; het is nu dus echt noodzakelijk. Maar wat ik me afvroeg waar vind je leuke kleding als je maatje 44 hebt? Zijn er bepaalde winkels waar ik zeker naar toe moet? (Liever geen grote-mate-winkels ).

Oh en nog iets: ik heb in het Lifestyle-forum gezocht, maar kan het niet vinden. Als je normaal maat 42 of 44 hebt, wat is dat dan voor maat bij spijkerbroeken (dus de Amerikaanse maat)?
als je maat 42/44 hebt moet je er 8 vanaf trekken en dan zul je zo ongeveer maat 34 of 36 in wijdte hebben. Het eerste cijfer van spijkerbroek maten is de wijdte en daarna de lengte, de lengte maat weet ik zo natuurlijk niet voor je maar gemiddelt is dat 32 geloof ik.
Oud 24-08-2005, 10:38
Mara
Mara is offline
Trouwens, de breedte is toch in inch? Je kan anders misschien met een meetlint meten hoe breed je broeken zijn, dat delen door 2.54 en dan heb je het in inch Heb je iig een indicatie!
Oud 24-08-2005, 11:01
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-08-2005 @ 11:26 :
44 kan je best nog vinden in normale kledingzaken hoor Die maat heb ik ook voor broeken, en ik kan gewoon 'Cars' broeken aan e.d.
Oh, ik weet de laatste keer dat ik ging winkelen, en dat is dus inderdaad twee of drie jaar terug gingen die broeken maar tot 42. Maar ik zal inderdaad eens mijn taille meten! Bedankt!
Oud 24-08-2005, 11:29
woezel
woezel is offline
ff vraagje, zijn gestoofde groenten wel nog gezond?
Oud 24-08-2005, 13:41
-(L)-
Hallo allemaal!

Hier ben ik dan ook weer eens, na al heel lang niet meer gepost te hebben en nog maar zelden meegelezen te hebben.

Ik neem niet aan dat ik m'n 'lijnverleden' nog 'n keer moet vertellen, maar ik zal 't ff samenvatten voor mensen die hier nieuw zijn (in dit topic);

Ik ben 1,82 lang, woog zo'n 80kg, en ben toen afgevallen naar 70kg. Dat heb ik heel lang zo gehouden, totdat ik op een gegeven moment begon aan te komen, zonder dat daar, IMO, enige aanleiding toe was (aangezien ik ongeveer 't zelfde was blijven eten). Waar dat nu uiteindelijk aan gelegen heeft is me dan ook nog steeds 'n raadsel. Inmiddels weeg ik 76kg , en dat is nu al ongeveer een maand stabiel gebleven. Het aankomen is dus ook weer vanzelf gestopt, hoewel ik natuurlijk niet echt blij ben met die 6kg extra.

Ik ben zo'n 3 weken geleden weer begonnen met fitnessen (3x per week), met de hoop er zo 'n paar kilo af te krijgen. Met 72 a 73 ben ik eigenlijk al tevreden. (Ik heb 'n jaar lang niet gesport, vandaar dat ik nu weer begonnen ben).

Ik ben een tijdje geleden ook begonnen met 1x per week mijn omvang te meten; kuiten, bovenbenen, taille, kont, etc. Maar gisterenavond kwam ik er dus achter dat er sprake is van 'n toename sinds ik weer begonnen ben met fitnessen. M'n lijf voelt wel 'n beetje strakker in vergelijking met toen ik niet sportte, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik wil dan ook liever afnemen in centimeters. Nu is mijn vraag dus eigenlijk welke fitnessapparaten ik dan moet gebruiken? Ik neem aan dat 't dus neerkomt op zoveel mogelijk vet verbranden, en zo weinig mogelijk spieren kweken? Als iemand me verder kan helpen hoor ik 't graag
Oud 24-08-2005, 13:57
woezel
woezel is offline
volgens mij moet je dan gewoon rennen ofzo?
Oud 24-08-2005, 14:09
-(L)-
Citaat:
woezel schreef op 24-08-2005 @ 14:57 :
volgens mij moet je dan gewoon rennen ofzo?
Alleen is 't probleem dat ik 'n hele slechte conditie heb. Vanmorgen heb ik ook al gerend tijdens 't fitnessen, en ik houd 't nog geen 5 minuten vol. Ik probeer m'n conditie iig wel op te bouwen. Is steppen (zo'n apparaat waarop je naar beneden zakt en steeds 'omhoog moet steppen') ook goed om vet te verbranden? Dit houd ik namelijk beter vol, net als fietsen enzo.

Verder had ik nog 'n vraag; het aantal verbrandde calorieen dat door fitnessapparaten wordt aangegeven, is dat erg nauwkeurig, of nogal globaal?
Oud 24-08-2005, 15:50
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 23-08-2005 @ 21:12 :

Het is niet goed om elke dag 3 liter water te drinken, dat is teveel. Anderhalf tot twee liter is voldoende, anders wordt het ongezond (ivm water-intoxicatie etc.).

En ja, ik reageer hier idd bijna nooit meer, maar omdat ik over dat water drinken laatst nog een waarschuwing heb gelezen (site van het voedingscentrum, als ik me niet vergis), kon ik het niet zomaar voorbij laten gaan..
Oud 24-08-2005, 15:52
Mara
Mara is offline
Water-intoxicatie? Bij 3 liter? Ja, als je 't in 1x achteroverslaat, maar verdeeld over de dag niet hoor.
Oud 24-08-2005, 16:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-08-2005 @ 15:09 :
Alleen is 't probleem dat ik 'n hele slechte conditie heb. Vanmorgen heb ik ook al gerend tijdens 't fitnessen, en ik houd 't nog geen 5 minuten vol. Ik probeer m'n conditie iig wel op te bouwen. Is steppen (zo'n apparaat waarop je naar beneden zakt en steeds 'omhoog moet steppen') ook goed om vet te verbranden? Dit houd ik namelijk beter vol, net als fietsen enzo.

Verder had ik nog 'n vraag; het aantal verbrandde calorieen dat door fitnessapparaten wordt aangegeven, is dat erg nauwkeurig, of nogal globaal?
er is zo'n schema om te beginnen met hardlopen. Daar begin je ook met 5 min ofzo en bouw je het langzaam op...
Oud 24-08-2005, 16:10
woezel
woezel is offline
Citaat:
woezel schreef op 24-08-2005 @ 12:29 :
ff vraagje, zijn gestoofde groenten wel nog gezond?
Oud 24-08-2005, 16:14
blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-08-2005 @ 17:07 :
er is zo'n schema om te beginnen met hardlopen. Daar begin je ook met 5 min ofzo en bouw je het langzaam op...
Die schema's kun je goed vinden op internet. Ik ga zelf met ingang van het nieuwe studiejaar (dus volgende week of de week daarna) beginnen met zo'n schema. Mijn conditie is ook nul komma niks, dus het zal moeilijk gaan. Maar ik weet zeker dat wanneer je even doorzet, je conditie er echt van vooruitgaat. Dat is tenminste de bedoeling... Als je nooit aan zoiets begint dan verandert er ook nooit wat. En ik vind het nu tijd dat er wel wat gaat veranderen. Aan mij.
Oud 24-08-2005, 16:21
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 24-08-2005 @ 17:07 :
En waar vind ik dat schema? In 'n eerder lijntopic of gewoon op internet?
Oud 24-08-2005, 16:25
Roos
Roos is offline
Gestoofde groenten zijn juist gezond.
Oud 24-08-2005, 16:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-08-2005 @ 17:21 :
Er zijn veel verschillede schema's: zoek even hiertussen, dan vind je vast wel iets wat jou aanspreekt
Oud 24-08-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 24-08-2005 @ 16:50 :
Het is niet goed om elke dag 3 liter water te drinken, dat is teveel. Anderhalf tot twee liter is voldoende, anders wordt het ongezond (ivm water-intoxicatie etc.).

En ja, ik reageer hier idd bijna nooit meer, maar omdat ik over dat water drinken laatst nog een waarschuwing heb gelezen (site van het voedingscentrum, als ik me niet vergis), kon ik het niet zomaar voorbij laten gaan..

ik drink 3 liter per dag... volgens mij is dat niet zo heel erg hoor ik doe het idd niet in 1 keer
Oud 24-08-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-08-2005 @ 16:52 :
Water-intoxicatie? Bij 3 liter? Ja, als je 't in 1x achteroverslaat, maar verdeeld over de dag niet hoor.

ik doe het gewoon verdele... dus lijkt mij ook geen kwaad te kunnen
Oud 24-08-2005, 16:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
3 liter is volgens mij verre van wat je nodig hebt. Meer dan 2 liter hoeft je lichaam echt niet... (ik kan er naast zitten, maar kan het me gewoon niet voorstellen)
Oud 24-08-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2005 @ 17:53 :
3 liter is volgens mij verre van wat je nodig hebt. Meer dan 2 liter hoeft je lichaam echt niet... (ik kan er naast zitten, maar kan het me gewoon niet voorstellen)

ohw..... dan ga ik mischien tog over op 2 liter hehe
1,5 is zeker weer te weinig?
Oud 24-08-2005, 17:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 24-08-2005 @ 18:12 :
ohw..... dan ga ik mischien tog over op 2 liter hehe
1,5 is zeker weer te weinig?
Er zijn dagen dat ik niet meer drink dan 1 liter. Misschien niet perfect, maar dat overleef je echt wel... 1,5 is minimaal, niet slecht. Maar soms heb ik gewoon echt geen zin in zoveel vocht...
Oud 24-08-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2005 @ 18:15 :
Er zijn dagen dat ik niet meer drink dan 1 liter. Misschien niet perfect, maar dat overleef je echt wel... 1,5 is minimaal, niet slecht. Maar soms heb ik gewoon echt geen zin in zoveel vocht...

oh ik vind het niet erg hoor om zoveel water te drinken
( daar wen je toch wel aan )
maar dan eet je ook niet zo veel , want dan zit je vol van het water.
Oud 24-08-2005, 17:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 24-08-2005 @ 18:24 :
oh ik vind het niet erg hoor om zoveel water te drinken
( daar wen je toch wel aan )
maar dan eet je ook niet zo veel , want dan zit je vol van het water.
Dan zou ik het bij 2 liter houden. 3 liter lijkt mij gewoon overdreven.
Oud 24-08-2005, 17:42
Halflight
Halflight is offline
Even over dat hardloopschema; ik hoor verschillende mensen er over spreken. Ik heb, voordat ik lichamelijk niet meer kon sporten, een schema gevolgt op www.myasics.nl. Hier kan je je eigen schema bijhouden en is helemaal aan jou aangepast. Duidelijk gemerkt dat mijn conditie vooruit ging. Het is even doorbikkelen want (voor mij) was het ontzettend zwaar.
Oud 24-08-2005, 18:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2005 @ 18:25 :
Dan zou ik het bij 2 liter houden. 3 liter lijkt mij gewoon overdreven.
Als je er echt moeite voor moet doen is 3 liter vocht wel overdreven ja, maar ik drink het echt makkelijk weg, moet eerder oppassen dat het niet teveel wordt.

1,5 - 2 Liter schijn je nodig te hebben op een dag, en ik meen dat meer dan 4 liter ongezond is omdat je dan teveel vitamines uitplast, oid.
Oud 24-08-2005, 18:30
freakje
freakje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-08-2005 @ 17:21 :
Hier heb ik ergens een paar links gepost naar loopschema's, maar de site die hierboven genoemd wordt, vond/vind ik ook erg goed. Zelf ben ik bezig met het derde schema, omdat ik gewed heb met mijn vriendje dat ik volgend jaar deze wedstrijd ga uitlopen. Ik had wel al een behoorlijk goede conditie voor ik eraan begon (2 à 3 keer per week 60 minuten conditietraining in fitnesscentrum), maar lopen is veel leuker vooral omdat je het lekker buiten kan doen!

Citaat:
zijn gestoofde groenten wel nog gezond?
Volgens mij wel, dat zijn toch gewoon groenten met kruiden, beetje boter en eventueel scheutje water zodat ze niet aanbakken. Het enige dat dus minder goed is, is de vetstof, maar vergeet niet dat je ook vetten nodig hebt voor het functioneren van je lichaam. Ik vind gestoofde groenten persoonlijk het lekkerst/meest smaakvol, vooral gestoofde worteltjes
Oud 24-08-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 24-08-2005 @ 19:05 :
Als je er echt moeite voor moet doen is 3 liter vocht wel overdreven ja, maar ik drink het echt makkelijk weg, moet eerder oppassen dat het niet teveel wordt.

1,5 - 2 Liter schijn je nodig te hebben op een dag, en ik meen dat meer dan 4 liter ongezond is omdat je dan teveel vitamines uitplast, oid.
nah opzich is 3 liter water niet veel op een dag
als je het gewoon heel de dag verdeelt een beetje van drinkt.

oh dus 4 liter mag ook nog..
Oud 24-08-2005, 20:02
Bloem
Bloem is offline
Nee, 4 liter is dus eigenlijk te veel. Dacht ik.
Topic gesloten

Regels voor berichten