Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 19:14 :
Ik snap niet waarom we dit met zn allen vanharte toejuichen als het gaat om ontwikkelingshulp, maar als het gaat om onze eigen ontwikkeling het afgekeurd wordt.
(nav een spotje op tv).
|
Maar jij ziet toch wel in dat een inburgeringscurses nuttig is voor de nieuwkomers maar absoluut niet voor de oudere generaties. Ze hebben inmiddels nauwelijks nog een toegevoegde waarde voor de maatschappij, ze zijn bovendien onderontwikkeld (met alle respect) je kan ze uberhaut niet schriftelijk toetsen.
Als wij niet eens zo een test succesvol kunnen afleggen (ik had tenminste een onvoldoende), laatstaan een analfabeet die het nederlands niet goed beheerst. De leus "allochtoontje plagen" is dan niet eens zo ver gezocht als je het mij vraagt. Verdonk kan zelf toch ook wel inzien dat het niet baat.
Het argument dat het goed voor de opvoeding van hun kinderen is gaat ook niet echt op, aangezien zo een inburgeringscursesje erg algemeen is en zich niet specifiek richt op het opvoeden. Het effect is dan ook minimaal.
Hou dan liever campagnes of stel stichtingen op die bepaalde groepen ondersteunen betreffende het goed integreren van hun kinderen. (belang van taal bijbrengen etc etc).
Maar ik ben het verder wel met je eens, het is onzin om te doen alsof er geen problemen zijn onder bepaalde bevolkingsgroepen. Het is juist een kwalijke zaak als je die problemen niet erkent, want dan wordt er ook niks aan gedaan.
|