Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die boete was € 400 meende ik. Zo gigantisch hoog is dat niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Degene die dat met vier kinderen om op te voeden niet lukt is namelijk precies de doelgroep van de wet; dat zijn de mensen die niet geïntegreerd zijn en achtergestelde generaties voortbrengen omdat ze door hun manier van doen hun kinderen in tal van dingen onbewust op een achterstand zetten.
||
Citaat:
||
Citaat:
Details binnen de huidige inburgeringswet, zoals het prijskaartje dat aan het inburgeringstraject is gekoppeld, de ontzettend hoge boete die zakkers krijgen en de leeftijd waarop mensen hier nog aan moeten meedoen, vind ik ook wat weg hebben van pesten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het heel begrijpelijk dat hij de taal niet heeft geleerd. Hij is opgegroeid in een land waar alle mensen dezelfde taal spreken, hij is in Nederland in een woonomgeving belandt met vrijwel alleen mensen die dezelfde taal spreken, op zijn werk idem dito, en verder is hem ook nooit gevraagd de taal te leren. Hij kwam hier om te werken, en dat heeft hij naar behoren gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben van mening dat mensen die hier al 30 jaar wonen en nog steeds geen woord nederlands spreken geen recht hebben op een werkeloosheids uitkering. Waarom niet, omdat ze het zichzelf onmogelijk maken werk te vinden. En dat is wel hun eigen schuld. Overigen ten koste van de maatschappij en financiele middelen? Ik denk dat een nederlander die geen nederlands kan een groter financieel blok aan de been is dan zo'n cursus. Waarom? Net wat ik zeg, jezelf de mogelijkheid tot een baan ontnemen simpel weg door niet te kunnen communiceren. En iemand die al 30jaar in nederland woont mag je dat persoonlijk best kwalijk nemen. De overheid had 30 jaar geleden akl moeten ingrijpen. Nu is het allemaal mosterd na de maaltijd, maar dat het nodig is, dat is een feit. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je hem echter vraagt hoeveel 5x6 is, of hoe je moet lezen, zal hij het antwoord niet weten. Maar maakt dat hem dom? Mijns inziens niet. Er is voor hem nooit een behoefte geweest om te kunnen rekenen of schrijven, dus waarom zou hij zich zulke vaardigheden aanleren? Als hij naar school was gestuurd door zijn ouders, en vervolgens niet kon lezen en rekenen, zou hij wel dom zijn, maar dat is niet het geval. Toen hij hier op zijn dertigste kwam, was hij dus een boer, die typische boereweetjes kent (netzoals Nederlandse boeren), en heel hard en gehoorzaam kan werken, maar op het gebied van intellectuele vaardigheden flink achter loopt. Op zijn dertigste had hij het, ondanks zijn praktische kijk op het leven, misschien aangekunt om een nieuwe taal te leren. Maar je moet niet vergeten dat hij toendertijd iets van 16 uur per dag als een beest werkte. Verder, zoals ik al zei, bestond 90% van zijn omgeving uit mensen met wie hij kon communiceren in zijn moedertaal. De overige 10% betrof de bakker, de buurvrouw en de de groenteboer, aan wie hij zijn boodschap, met de nodige gebaren en de paar woorden die hij kent, nog wel kon overdragen. Het is dus niet zo dat hij niks met nederland te maken wil hebben oid, maar dat de omstandigheden zo waren, dat het nutteloos en moeilijk was voor hem. Ik zou mij goed kunnen voorstellen dat de overheid wil dat huidige allochtonen die 30 jaar zijn de nederlandse taal moeten beheersen, maar voor mijn opa is dat veel te laat. Noch kan hij dat, noch dient het enig nut. |
![]() |
||
Citaat:
Autochtone analfabeten die geen nederlands kunnen spreken? Dat bestaat niet mijn liefste. Het gaat over allochtonen die hier al 30 jaar wonen maar geen enkel woord nederlands spreken. Dat vind ik hun wel degelijk aan te rekenen. Laatst gewijzigd op 23-06-2006 om 13:51. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als mensen op geen enkele manier kunnen communiceren, terwijl ze daar decennia de tijd voor gehad hebben daar wat aan te doen, dan ben ik inderdaad van mening dat ze geen recht hebben op een werkeloosheids uitkering, opdezelfde manier waarom een burkha draagster wat mij betreft geen recht heeftop een uitkering; je maakt het jezelf onmogelijk te werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je maakt jezelf trouwens onwijs belachelijk, door van 60-jarigen te eisen dat ze Nederlands kunnen lezen en schrijven en het vervolgens zelf niet kunnen. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kijk, dat het in de praktijk niet zal werken is wat anders, net als dat 99% van jouw ideeën compleet onrealistisch zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk logisch: Nederland = nederlands Nederlanders moeten kunnen communiceren met nederlanders. Na 30 jaar hier wonen nog steeds geen woord nederlands kunnen, dan heb je eigenlijk geen recht op het nederlandse paspoort. Maar gelukkig begint de politiek dat ook in te zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen die hier al 30 jaar wonen en nog steeds geen woord nederlands kunnen. Noem je dat het minste of geringste? Ik niet. Ik noem dat onacceptabel. Gelukkig begint de poliiek die mening van me te delen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij vind het compleet normaal dat mensen die heir al 30 jaar wonen en het nederlanderschap bezitten geen woord nederlands kunnen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Denk niet dat die er zijn namelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe krom is dat. |
![]() |
||
Citaat:
Grappig overigens dat je typo's gelijk steld aan geen woord nederlands kunnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als men 40 jaar geleden zo'n imburgeringscursus verplicht had gesteld hadden we daar nu een stuk minder problemen mee dunkt mij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|