Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 13:36
firelizzard
firelizzard is offline
Hoi iedereen,

Ik ben bezig voor school met de voorbereiding van een debat. De titel van dit debat luidt:

De inburgeringswet wordt een mislukking

Wat houdt het in het kort in:

algemene inburgeringsplicht voor alle personen van 16 tot 65 jaar die duurzaam in Nederland willen en mogen verblijven. De wettelijke verplichting geldt voor nieuw- en oudkomers.
- Degenen die niet gedurende acht jaar van de leerplichtige leeftijd in Nederland hebben gewoond en niet over bepaalde Nederlandse, Antilliaanse of Arubaanse diploma’s, certificaten of bewijsstukken van een bepaalde opleiding beschikken, vallen onder de inburgeringsplicht.
-Aan de inburgeringsverplichting is voldaan als het inburgeringsexamen is behaald
De nieuwe inburgeringsplicht moet de bestaande taalachterstanden overbruggen en nieuwe achterstanden voorkomen

Wat vinden jullie ervan? Gewoon interesse.

Dank je

F.
Oud 22-06-2006, 13:38
juno
juno is offline
Zestien is een een beetje te oud om dan nog achterstanden weg te werken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:49
T_ID
T_ID is offline
Het klinkt op zich als goed plan en het is voor de verandering eens een plan dat met terugwerkende kracht ingesteld is.
Oud 22-06-2006, 14:23
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-06-2006 @ 14:49 :
Het klinkt op zich als goed plan en het is voor de verandering eens een plan dat met terugwerkende kracht ingesteld is.
Behalve dan dat er niet gezegt wordt hier wat in het nieuws gezegt werd wat voor hoge boetes mensen krijgen die de test niet halen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 21:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 22-06-2006 @ 15:23 :
Behalve dan dat er niet gezegt wordt hier wat in het nieuws gezegt werd wat voor hoge boetes mensen krijgen die de test niet halen.
Alleen als ze daarna (meermaals) weigeren zo'n cursus te gaan doen.

Die boete was € 400 meende ik. Zo gigantisch hoog is dat niet.
Oud 22-06-2006, 21:56
mavet
mavet is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-06-2006 @ 22:32 :

Als je op een minimuminkomen zit met vier kinderen is dat een behoorlijk bedrag hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 22:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mavet schreef op 22-06-2006 @ 22:56 :
Als je op een minimuminkomen zit met vier kinderen is dat een behoorlijk bedrag hoor.
Dan moet je die toets, van basisschoolniveau, dus niet verneuken.

Degene die dat met vier kinderen om op te voeden niet lukt is namelijk precies de doelgroep van de wet; dat zijn de mensen die niet geïntegreerd zijn en achtergestelde generaties voortbrengen omdat ze door hun manier van doen hun kinderen in tal van dingen onbewust op een achterstand zetten.
Oud 23-06-2006, 00:26
juno
juno is offline
Dat soort mensen zitten sowieso vaak in een uitkeringssituatie, en dan is er geen draagkracht om die boete te betalen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 00:45
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-06-2006 @ 23:01 :
Dan moet je die toets, van basisschoolniveau , dus niet verneuken.
Dat basisschoolniveau hoop ik dan maar, maar als ik even eerlijk ben moet ik zeggen dat ik bang ben dat het compleet idiote test word.
Oud 23-06-2006, 11:03
Verwijderd
Om Godwin niet teleur te stellen, wil ik even beweren dat ik dit de moderne jodenster vind. Zinloze treiterij, zonder dat de samenleving erbij gebaat is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 11:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 12:03 :
Om Godwin niet teleur te stellen, wil ik even beweren dat ik dit de moderne jodenster vind. Zinloze treiterij, zonder dat de samenleving erbij gebaat is.
Godwin zou trots op je zijn, maar ik vind dat je overdrijft. Wanneer allochtonen de taal leren, zal dat de cohesie tussen groepen bevorderen, er zal een gemeenschappelijke deler ontstaan, dus zo zinloos is het niet.

Details binnen de huidige inburgeringswet, zoals het prijskaartje dat aan het inburgeringstraject is gekoppeld, de ontzettend hoge boete die zakkers krijgen en de leeftijd waarop mensen hier nog aan moeten meedoen, vind ik ook wat weg hebben van pesten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 11:49
Verwijderd
Kom nou zeg. Het aantal autochtonen dat de Nederlandse taal tot op een acceptabel niveau beheerst is al verwaarloosbaar klein.

Verder denk ik dat dit net zo veel bijdraagt aan gemeenschappelijke cohesie als jodensterren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-06-2006 @ 23:01 :
Dan moet je die toets, van basisschoolniveau, dus niet verneuken.
Het meerendeel van de autochtonen bevolking haalt die toets ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-06-2006 @ 13:02 :
Dan moet je de toets misschien aanpassen, maar dat doet niets af aan het principe van een vorm van toetsing om de integratie te bevorderen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-06-2006 @ 13:02 :
Whatever. Gezien je uitgebreide bronvermelding neem ik die claim heel erg serieus.
Oud 23-06-2006, 12:25
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-06-2006 @ 22:32 :

Dat is niet waar. Als je de toets niet haalt, krijg je een boete van 500 euro. Dan krijg je 2 jaar de tijd om hem wel te halen, haal je hem weer niet, weer 500 euro inleveren. het heeft niks met weigeren te maken. Zie hier.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:31
T_ID
T_ID is offline
Dan is dat veranderd. De kranten berichtten eerder over € 400.

Maar ja, wie het zelfs met zo'n lespakket niet kan halen is wel heel erg achtergesteld denk ik zo.

Hoewel, het zou ook kunnen dat de sanctie voor weigeren € 400 is en zakken € 500.
Oud 23-06-2006, 12:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Wat ik stuitend vind is de leeftijd waarop allochtonen hieraan moet deelnemen. Zo moet mijn allochtone opa van ~62 jaar ook een nieuwe taal gaan leren. Toen ik het er met hem over had, zei hij op een cynische wijze (in het turks) dat hij sinds hij hier is, nog geen eens heeft geleerd wat de naam van de schep is in het Nederlands, waar hij 30 jaar mee heeft gewerkt.

Het is vrijwel onmogelijk dat een persoon, die nog nooit naar een school is geweest (ook niet in het dorp waar hij is geboren), op zijn 60e ineens een taal zal leren praten, lezen en schrijven. Je hersens nemen de stof op een bepaalde leeftijd niet meer op.

Verder vind ik het ook een beetje disrespectvol voor die groep, die keihard heeft gewerkt en nooit problemen heeft veroorzaakt. Het dient verder ook geen nut om zulke mensen, die ook bijna zullen sterven, nog op het laatste moment een verplichting op te leggen tot het leren van een nieuwe taal. Een leeftijdsgrens voor deelname tot de 50 jaar oid vind ik wel redelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Het is schandalig dat die vent hier al 30 jaar woont en nooit de taal heeft geleerd.

En dat is zijn eigen verantwoordelijkheid. En je gaat me niet vertellen dat ie werkelijk te dom is om in 30 jaar een taal te leren, want dat bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-06-2006 @ 13:06 :
Dan moet je de toets misschien aanpassen, maar dat doet niets af aan het principe van een vorm van toetsing om de integratie te bevorderen.
Mee eens, maar de claim dat de toets op basisschool niveau is, slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 13:43 :
Het is schandalig dat die vent hier al 30 jaar woont en nooit de taal heeft geleerd.

En dat is zijn eigen verantwoordelijkheid. En je gaat me niet vertellen dat ie werkelijk te dom is om in 30 jaar een taal te leren, want dat bestaat niet.
De persoon die jij met 'die vent' bejegent, is mijn opa. Een beetje respect graag.

Ik vind het heel begrijpelijk dat hij de taal niet heeft geleerd. Hij is opgegroeid in een land waar alle mensen dezelfde taal spreken, hij is in Nederland in een woonomgeving belandt met vrijwel alleen mensen die dezelfde taal spreken, op zijn werk idem dito, en verder is hem ook nooit gevraagd de taal te leren. Hij kwam hier om te werken, en dat heeft hij naar behoren gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Jouw opa is ook maar gewoon een willekeurige kerel hoor, heeft niks met respect te maken.

Maar daar ben ik het dus niet mee eens. Als jij naar een land komt en 30 jaar later nog steeds het woord schep niet kent, dan ben je of gewoon ontzettend dom, of je hebt de afgelopen 30 jaar je compleet afstandig gehouden van de nederlandse bevolking en nooit ook maar initiatief genomen om de taal te leren.

Als hij hier kwam oen ie 32 was, dan had ie alle mogelijkheden nog om de taal te leren. Dat ie dat nu neit meer heeft maar wel zal moeten is compleet zn eigen verantwoordelijkheid, je leeft al 30 jaar in dit land en kan nog steeds geen woord nederlands.

Is jouw opa gewoon heel erg dopm, of is hij van t soort die vooral niks met nederland/nederlands van doen wilt hebben?

Zijn denkik de enige 2 opties, want een taal leren in 30 jaar tijd, dat kan zelfs een gorilla nog.

T is maar goed dat die toets er kmt. Juist voor dit soort mensen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:29
Verwijderd
Ja, want het is van enorm belang dat mensen die al met pensioen zijn of dat bijna gaan zinloos te gaan pesten, ten koste van de maatschappij en financiële middelen. 'Die vent' heeft 30 jaar werk gedaan waar autochtonen te beroerd voor waren en heeft daarmee een grotere bijdrage geleverd aan de maatschappij dan menig autochtoon, of hij de taal nu spreekt of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:29
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 13:59 :
Jouw opa is ook maar gewoon een willekeurige kerel hoor, heeft niks met respect te maken.

Maar daar ben ik het dus niet mee eens. Als jij naar een land komt en 30 jaar later nog steeds het woord schep niet kent, dan ben je of gewoon ontzettend dom, of je hebt de afgelopen 30 jaar je compleet afstandig gehouden van de nederlandse bevolking en nooit ook maar initiatief genomen om de taal te leren.

Als hij hier kwam oen ie 32 was, dan had ie alle mogelijkheden nog om de taal te leren. Dat ie dat nu neit meer heeft maar wel zal moeten is compleet zn eigen verantwoordelijkheid, je leeft al 30 jaar in dit land en kan nog steeds geen woord nederlands.

Is jouw opa gewoon heel erg dopm, of is hij van t soort die vooral niks met nederland/nederlands van doen wilt hebben?

Zijn denkik de enige 2 opties, want een taal leren in 30 jaar tijd, dat kan zelfs een gorilla nog.

je zegt het nogal hard vindt ik, maar ik ben het er wel mee eens dat als je 30 jaar in Nederland woont en nog geen enkel woord nederlands kunt spreken er toch ergens iets is misgegaan
Oud 23-06-2006, 13:40
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 14:29 :
Ja, want het is van enorm belang dat mensen die al met pensioen zijn of dat bijna gaan zinloos te gaan pesten, ten koste van de maatschappij en financiële middelen. 'Die vent' heeft 30 jaar werk gedaan waar autochtonen te beroerd voor waren en heeft daarmee een grotere bijdrage geleverd aan de maatschappij dan menig autochtoon, of hij de taal nu spreekt of niet.
Dat is weer eens een erg onzinnige reactie. Kans is groot dat die al jaren uitkeringstekker is, waarschijnlijk doordat ie de afgelopen 30 jaar geen enkele intresse heeft gehad in het land waar hij woont.

Ik ben van mening dat mensen die hier al 30 jaar wonen en nog steeds geen woord nederlands spreken geen recht hebben op een werkeloosheids uitkering. Waarom niet, omdat ze het zichzelf onmogelijk maken werk te vinden. En dat is wel hun eigen schuld.

Overigen ten koste van de maatschappij en financiele middelen? Ik denk dat een nederlander die geen nederlands kan een groter financieel blok aan de been is dan zo'n cursus. Waarom? Net wat ik zeg, jezelf de mogelijkheid tot een baan ontnemen simpel weg door niet te kunnen communiceren. En iemand die al 30jaar in nederland woont mag je dat persoonlijk best kwalijk nemen.

De overheid had 30 jaar geleden akl moeten ingrijpen. Nu is het allemaal mosterd na de maaltijd, maar dat het nodig is, dat is een feit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2006, 13:43
Verwijderd
Dan ook de uitkering intrekken van alle autochtone analfabeten?

Of alleen als ze een kleurtje hebben en 'de huis' zeggen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 13:59 :

Mijn opa is niet echt dom. Hij is opgegroeid in een agrarische cultuur en weet daardoor van alles over dier en natuur. Dat is de manier waarop mensen daar in de dorpen aan hun brood komen. Hij zal dan ook veel meer over de natuur weten dan de gemiddelde Nederlander.

Als je hem echter vraagt hoeveel 5x6 is, of hoe je moet lezen, zal hij het antwoord niet weten. Maar maakt dat hem dom? Mijns inziens niet. Er is voor hem nooit een behoefte geweest om te kunnen rekenen of schrijven, dus waarom zou hij zich zulke vaardigheden aanleren?
Als hij naar school was gestuurd door zijn ouders, en vervolgens niet kon lezen en rekenen, zou hij wel dom zijn, maar dat is niet het geval.

Toen hij hier op zijn dertigste kwam, was hij dus een boer, die typische boereweetjes kent (netzoals Nederlandse boeren), en heel hard en gehoorzaam kan werken, maar op het gebied van intellectuele vaardigheden flink achter loopt.

Op zijn dertigste had hij het, ondanks zijn praktische kijk op het leven, misschien aangekunt om een nieuwe taal te leren. Maar je moet niet vergeten dat hij toendertijd iets van 16 uur per dag als een beest werkte. Verder, zoals ik al zei, bestond 90% van zijn omgeving uit mensen met wie hij kon communiceren in zijn moedertaal. De overige 10% betrof de bakker, de buurvrouw en de de groenteboer, aan wie hij zijn boodschap, met de nodige gebaren en de paar woorden die hij kent, nog wel kon overdragen.

Het is dus niet zo dat hij niks met nederland te maken wil hebben oid, maar dat de omstandigheden zo waren, dat het nutteloos en moeilijk was voor hem.

Ik zou mij goed kunnen voorstellen dat de overheid wil dat huidige allochtonen die 30 jaar zijn de nederlandse taal moeten beheersen, maar voor mijn opa is dat veel te laat. Noch kan hij dat, noch dient het enig nut.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:49
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 14:43 :
Dan ook de uitkering intrekken van alle autochtone analfabeten?

Of alleen als ze een kleurtje hebben en 'de huis' zeggen?
Jij komt echt keer op keer met de debielste uitspraken aanzetten. Echt niet nromaal meer, lach me dood om je.

Autochtone analfabeten die geen nederlands kunnen spreken? Dat bestaat niet mijn liefste.

Het gaat over allochtonen die hier al 30 jaar wonen maar geen enkel woord nederlands spreken. Dat vind ik hun wel degelijk aan te rekenen.

Laatst gewijzigd op 23-06-2006 om 13:51.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 14:44 :
.
Jocie, snap dqat dan, het maakt me niet uit qwat je opa allemaal wel niet heeft gedaan, het gaat me erom dat hij naar nederland is gekomen maar nooit de taal heeft willen leren en dus nederlander is zonder te kunnen communiceren met nederlanders. En dat neem ik hem zeer kwalijk, want daar had hij wel degelijk wat aan kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 14:49 :
Jij komt echt keer op keer met de debielste uitspraken aanzetten. Echt niet nromaal meer, lach me dood om je.

Autochtone analfabeten die geen nederlands kunnen spreken? Dat bestaat niet mijn liefste.

Het gaat over allochtonen die hier al 30 jaar wonen maar geen enkel woord nederlands spreken. Dat vind ik hun wel degelijk aan te rekenen.
Mijn punt is niet dat ze geen Nederlands spreken (hoewel het Nederlands van de gemiddelde kamper ook niet om over naar huis te schrijven is), maar dat ze ook hun kansen op een baan behoorlijk teniet doen door te weigeren Nederlands te leren (schrijven). Volgens jouw logica moet de uitkeringen van die mensen dus ingetrokken worden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:56
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 14:54 :
Mijn punt is niet dat ze geen Nederlands spreken (hoewel het Nederlands van de gemiddelde kamper ook niet om over naar huis te schrijven is), maar dat ze ook hun kansen op een baan behoorlijk teniet doen door te weigeren Nederlands te leren (schrijven). Volgens jouw logica moet de uitkeringen van die mensen dus ingetrokken worden.

Als mensen op geen enkele manier kunnen communiceren, terwijl ze daar decennia de tijd voor gehad hebben daar wat aan te doen, dan ben ik inderdaad van mening dat ze geen recht hebben op een werkeloosheids uitkering, opdezelfde manier waarom een burkha draagster wat mij betreft geen recht heeftop een uitkering; je maakt het jezelf onmogelijk te werken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 14:56 :
Als mensen op geen enkele manier kunnen communiceren, terwijl ze daar decennia de tijd voor gehad hebben daar wat aan te doen, dan ben ik inderdaad van mening dat ze geen recht hebben op een werkeloosheids uitkering, opdezelfde manier waarom een burkha draagster wat mij betreft geen recht heeftop een uitkering; je maakt het jezelf onmogelijk te werken.
Oké, maar je begrijpt dat deze situatie niet werkbaar is? Wetgeving moet in de eerste plaats pragmatisch zijn en niet moralistisch (hoewel de inburgeringswet natuurlijk niet moralistisch is, maar louter gericht op het winnen van stemmen bij het domme plebs). Je kunt niet zomaar de uitkering intrekken van honderdduizenden mensen en verwachten dat dat zonder problemen verloopt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 14:50 :
Jocie, snap dqat dan, het maakt me niet uit qwat je opa allemaal wel niet heeft gedaan, het gaat me erom dat hij naar nederland is gekomen maar nooit de taal heeft willen leren en dus nederlander is zonder te kunnen communiceren met nederlanders. En dat neem ik hem zeer kwalijk, want daar had hij wel degelijk wat aan kunnen doen.
Ik geef het op, het bord aan je kop zit muurvast, daar kan geen redenering tegen op.

Je maakt jezelf trouwens onwijs belachelijk, door van 60-jarigen te eisen dat ze Nederlands kunnen lezen en schrijven en het vervolgens zelf niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:05
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 14:58 :
Oké, maar je begrijpt dat deze situatie niet werkbaar is? Wetgeving moet in de eerste plaats pragmatisch zijn en niet moralistisch (hoewel de inburgeringswet natuurlijk niet moralistisch is, maar louter gericht op het winnen van stemmen bij het domme plebs). Je kunt niet zomaar de uitkering intrekken van honderdduizenden mensen en verwachten dat dat zonder problemen verloopt.
Waarom? Niks dan logisch eigenlijk toch? Als jij he jezelf onmogelijk maakt te werken, waarom zou je dan wel een werkeloosheids uitkering moeten krijgen?

Kijk, dat het in de praktijk niet zal werken is wat anders, net als dat 99% van jouw ideeën compleet onrealistisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:07
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 15:01 :
Ik geef het op, het bord aan je kop zit muurvast, daar kan geen redenering tegen op.

Je maakt jezelf trouwens onwijs belachelijk, door van 60-jarigen te eisen dat ze Nederlands kunnen lezen en schrijven en het vervolgens zelf niet kunnen.
Kan ik geen nederlands lezen en schrijven?

Ik denk logisch:
Nederland = nederlands
Nederlanders moeten kunnen communiceren met nederlanders.
Na 30 jaar hier wonen nog steeds geen woord nederlands kunnen, dan heb je eigenlijk geen recht op het nederlandse paspoort.

Maar gelukkig begint de politiek dat ook in te zien.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:05 :
Waarom? Niks dan logisch eigenlijk toch? Als jij he jezelf onmogelijk maakt te werken, waarom zou je dan wel een werkeloosheids uitkering moeten krijgen?
Nou, heel simpel. Als je om het minste of geringste de uitkering van mensen intrekt, explodeert de criminaliteit en krijg je veel sociale onrust. Daar is niemand bij gebaat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:10
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:08 :
Nou, heel simpel. Als je om het minste of geringste de uitkering van mensen intrekt, explodeert de criminaliteit en krijg je veel sociale onrust. Daar is niemand bij gebaat.
Minste of geringste?

Mensen die hier al 30 jaar wonen en nog steeds geen woord nederlands kunnen. Noem je dat het minste of geringste? Ik niet. Ik noem dat onacceptabel. Gelukkig begint de poliiek die mening van me te delen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:07 :
Maar gelukkig begint de politiek dat ook in te zien.
De politiek begint in te zien dat dit een goede afleidingsmanoeuvre is, zodat ze de echte problemen niet hoeven aan te pakken. War on Terror, anyone?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:10 :
Minste of geringste?

Mensen die hier al 30 jaar wonen en nog steeds geen woord nederlands kunnen. Noem je dat het minste of geringste? Ik niet. Ik noem dat onacceptabel. Gelukkig begint de poliiek die mening van me te delen.
Ja, maar je noemt geen enkel argument waarom dat onacceptabel zou zijn, behalve het argument dat ik al onderuit heb gehaald en even goed op veel autochtonen van toepassing is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:11 :
De politiek begint in te zien dat dit een goede afleidingsmanoeuvre is, zodat ze de echte problemen niet hoeven aan te pakken. War on Terror, anyone?
Maar even voor de goede orde;

Jij vind het compleet normaal dat mensen die heir al 30 jaar wonen en het nederlanderschap bezitten geen woord nederlands kunnen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:13
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:11 :
Nee, het is puur toeval dat de allochtonenproblematiek tegelijk begon met de oorlogen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:13
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:12 :
Ja, maar je noemt geen enkel argument waarom dat onacceptabel zou zijn, behalve het argument dat ik al onderuit heb gehaald en even goed op veel autochtonen van toepassing is.
Kan je mij eens 1 autochtoon aanwijzen die geen woord nederlands kan spreken?

Denk niet dat die er zijn namelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:12 :
Maar even voor de goede orde;

Jij vind het compleet normaal dat mensen die heir al 30 jaar wonen en het nederlanderschap bezitten geen woord nederlands kunnen?
'Normaal'? Bedoel je niet 'acceptabel'? Want normaal is het zeker, het komt immers geregeld voor. Verder kan het me geen donder schelen. Na 2 generaties is het probleem toch verdwenen (Love&Peace spreekt prima Nederlands en zit op de universiteit (dacht ik)).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:07 :
Kan ik geen nederlands lezen en schrijven?
Ik kom op 10 foutjes uit, na een korte blik op je post van 14:50.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:13 :
Kan je mij eens 1 autochtoon aanwijzen die geen woord nederlands kan spreken?

Denk niet dat die er zijn namelijk.
Daar had ik het niet over, en dat snap je zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:14 :
'Normaal'? Bedoel je niet 'acceptabel'? Want normaal is het zeker, het komt immers geregeld voor. Verder kan het me geen donder schelen. Na 2 generaties is het probleem toch verdwenen (Love&Peace spreekt prima Nederlands en zit op de universiteit (dacht ik)).
Dus omdat het probleem binnen enkele generaties verdwenen is is het geen probleem.

Hoe krom is dat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 15:14 :
Ik kom op 10 foutjes uit, na een korte blik op je post van 14:50.
En toch snap je hem. Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat niemand van je opa verwaht dat hij vlekkeloos nederlands kan. Echter dat hij kan communiceren met degene die dezelfde nationaliteit bezitten, dat lijkt me toch wel degelijk een vereiste.

Grappig overigens dat je typo's gelijk steld aan geen woord nederlands kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:15 :
Dus omdat het probleem binnen enkele generaties verdwenen is is het geen probleem.

Hoe krom is dat.
Het is gewoon een verschijnsel dat automatisch samengaat met immigratie, dat zo zijn voor- en nadelen heeft. Dan kun je spastisch en paniekerig gaan doen, of je kunt het gewoon accepteren en je richten op zaken die wel van belang zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:17 :
Het is gewoon een verschijnsel dat automatisch samengaat met immigratie, dat zo zijn voor- en nadelen heeft. Dan kun je spastisch en paniekerig gaan doen, of je kunt het gewoon accepteren en je richten op zaken die wel van belang zijn.
Het is weldegelijk van belang, want degene die geen woord nederlands spreken zijn wel in staat tot voortplanting. Waar denk je anders dat alle hedendaagse allochtonen problematiek vandaan komt?

Als men 40 jaar geleden zo'n imburgeringscursus verplicht had gesteld hadden we daar nu een stuk minder problemen mee dunkt mij.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:14 :
Na 2 generaties is het probleem toch verdwenen (Love&Peace spreekt prima Nederlands en zit op de universiteit (dacht ik)).
Dit is discriminatie, inductie, generalisatie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten