Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nachtleven & Festivals (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Werchter topic II (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=840632)

levi's 06-07-2004 17:42

Heeft niemand de Sugababes of Nelly Furtado gezien?:D

Gimme more beer 06-07-2004 18:06

Citaat:

Mutant schreef op 05-07-2004 @ 22:35 :
Jij bent op je hoofd blijven stuiteren zeker :P :D Ik niet naar Werchter, er moet al veel gebeuren.

Nee, dat gedoe met die steekpartij en het moeilijk gedoe onder elkaar had ik het over. En vooral het gedoe met de kaartjes en de campings die woensdagavond om 8u al vol zaten. Dat ze ze 's avonds opengooien, ok, maar als het zo zit, moeten we volgend jaar dinsdagavond vertrekken om toch zeker een plek te hebben. En tja, je kunt geen duizend man tegenhouden, maar ze zullen er wel iets op moeten gaan verzinnen.

Maar je denkt toch niet serieus dat ze ook maar overwegen een winstbron als werchter te laten stoppen?

Alle grote festivals in europa moeten geherorganiseerd worden, ik vind de organisatie (vooral bij mojo-ran festivals) erg slap. En dan de line-up, ze denken steeds vaker dat ze met bepaalde dingen echt weg kunnen komen, dat vind ik erg jammer.

*sieske* 06-07-2004 18:56

Citaat:

Sigúr schreef op 05-07-2004 @ 19:13 :
de pumpkins twee jaar terug op Werchter lijkt me een beetje stug
Hmm sorry, kan idd niet. :o
Blame the security guy, dat zei hij nl echt :s hij zal zich wel vergist hebben

scala 06-07-2004 19:26

Geweldigg(y)
het weer viel mee, hoewel ik nu wel ziek en brak ben maar was zeker de moeite waard(y) Geweldige optredens van Basement Jaxx, Kosheen, Muse, Starsailor, 2 Many Dj's, The Cure, Lenny, NERD en Franz Ferdinand:) en nog veel meer eigelijk want het was gewoon vett

Rundfunk 06-07-2004 21:10

whahaha die Robert Smith kloon was eng :D

Blubje 07-07-2004 18:44

Citaat:

levi's schreef op 06-07-2004 @ 18:42 :
Heeft niemand de Sugababes of Nelly Furtado gezien?:D
Jawel, ik heb een klein stukje Nelly Furtado gezien, vanuit de verte :) (Maar dat was zo weinig dat ik t niet de moeite waard vond om te vertellen in mijn verslagje :p)

Hells Ezel 07-07-2004 18:52

Ik geloof dat ook niemand Danko Jones heeft gezien...?

(1 van de hoogtepunten van Werchter voor mij :) )

Hammet 07-07-2004 19:08

Citaat:

my iron lung schreef op 06-07-2004 @ 13:28 :
Was dat die met zn redelijk dikke buik, z'n make-up en zn identiek kapsel? Dan heb ik em ook gezien :) Hij valt wel op he :p
ghehehe ik denk dat ik m ook gezien heb. Hij had idd een redelijk dikke buik, hij was wel wat jonger dan Robert Smith. En hij had ook een The Cure shirt aan met van die soort verfvlekken erop toch? Die gast stond vlak voor me tijdes optreden, hij stond continu op een meisje naast m te geilen (n) :D

Hier mij verslag:

Donderdag:
*Micheal Franti & Spearhead: wel grappige muziek, af en toe best dansbaar, maar niet echt een sterke opener.
*Sean Paul: walgelijk, ben na 5 minuten weg gelopen.
*Pink: Ze heeft een behoorlijk goede band, dus ik wist me daarbij wel te vermaken. Vooral de gitarist was goed.
*The Cure: ik had nog nooit bewust muziek van ze gehoord, maar ik vond het best goed.
*Cypress Hill: absoluut niet mijn muziek maar het was echt vet :D! Ik stond buiten de tent bij het scherm, dus heb niet veel van de show meegekregen (podium zag ik niet, en ik wou geen nekklachten door continu naar het scherm te luren) maar het was allemaal heel erg dansbaar (y)

Vrijdag:
*Lostprophets: Best leuk, jammer van de regen. Het was op zich wel een grappige situatie: we zagen de regen 'aankomen'. Één van ons zei: kijk daar regent het, en letterlijk binnen enkele seconden waren wij ook zeiknat (inclusief mijn digicam die nu dus niet meer goed werkt :().
*Black Rebel...: ik vond het maar saai
*Monster Magnet: cool :D. De muziek was niet bijzonder maar het was allemaal net wat overdreven, daar houd ik wel van :).
*Dropkick Murphys: na vijf minuten was ik het behoorlijk zat.
*The Darkness: Leuk :). We stonden redelijk vooraan omdat we dichtbij Korn en Metallica wilden staan.
*Korn: Voor mij zeer verrassend: ik vond het errug vet. Ook wel leuk dat ze even Metallica en Pink Floyd coverden. :) Helaas was er een hele hoop gebeuk (zoals ik als zei: we stonden vrij dichtbij), een vriend van me die mee was heeft zelf driekwart van het optreden gemist omdat hij de klappen aan het opvangen was voor twee kleine meisjes :).
*Metallica: en natuurlijk beginnen ze te laat :rolleyes:. Maar het was wel erg goed... maar uhm.. "Metallica is proud of you!!" ?? Wtf? Rot op man. Jammer dat ze Fade To Black en For Whom The Bell Tolls niet speelden. Wel leuk dat ze Sanitarium speelden :).

Zaterdag:
Nog lang op de camping rondgehangen dus we kwamen pas halverwege het optreden van Within Temptation het terrein op. Toen zijn we onze tanden gaan poetsen bij de Randstad stand, dus we hebben daar niet bijzonder veel van meegekregen.
*Franz Ferdinand: (y)(y). Wat een sfeer! Wat een publiek! Echt geweldig!.
Wu-tang Clan: afschuwelijk.
Moloko: leuk, ja
Muse: Ook hier stonden we redelijk dichtbij (gelukkig niet het eerste vak, maar het tweede: we stonden direct tegen het hek achter het eerste looppad, daar waar die 'camera-kraan' links en en camera op wieltjes rechts stonden.) Hier ook af en toe wat klappen maar het viel al met al nog mee.
Lenny Kravitz: ik vond het een goed show. Ook leuk dat hij het publiek in kwam, ik kon m op 50 cm aanraken :P.

Zondag:
We waren allemaal doodop dus we hebben wat rondgewandeld maar vooral veel gezeten. Pixies viel wat tegen. Placebo ook (saaie show). Air hebben we met een half oor naar geluistert, we zaten buiten de Marquee. 2 Many DJ's niet gezien.

phew, dat was het :).

PardonMe 07-07-2004 19:19

Ik heb het echt heel gezellig gehad en ik vond het een heel leuk festival..
Hoop leuke bands en goede optredens gezien.
Ook een hoop nieuwe vrienden gemaakt onder die belgen.. ;)
IK heb niks gemerkt van een naar sfeertje tussen Nederlanders en Belgen, ik heb het hartstikke top gehad!!

Wel nog een heel gedoe geweest met het parkeren van onze auto.. De parkeerplaats bij onze camping was vol dus gingen we op een andere parkeren. Daar moesten we 20 Euro betalen.. ff nagevraagd en heel gedoe, werden we naar de organisatie gestuurd enzo.. Nou ja, uiteindelijk kregen we ons geld terug en werd er speciaal voor ons kleine wagentje een parkeerplaatsje vrijgemaakt op de camping...

Anyway ik heb leuke dagen gehad. :)
Ik had nog nooit van Starsailor gehoord, maar dat optreden vond ik echt heel leuk, leuke muziek..
Muse, Lenny, Bassement Jaxx, Metallica, Moloko, etc.. twas allemaal erg leuk..

Pebbles 07-07-2004 19:24

Een verslagje van wat ik heb gezien:
*michael franti & spearhead: stukje van gezien, was wel leuk
*the rapture: kende het niet, bij in het gras gelegen, vond het wel leuk klinken. Dus dat ga ik maar eens downen
*pink: ook mini-stukje van gezien, ging wel. ik vond het niet boeiend genoeg om voor op te staan iig
*the cure: kende ze niet echt goed eigenlijk, maar ik vond het wel leuk
*basement jaxx: niet helemaal afgezien, wel leuk dansbaar

*dropkick murphys: leuk!! Ik wilde ze al heel lang eens zien, ook al vind ik ze niet meer zo leuk als vroeger. Was erg koel om eens te zien, erg vrolijk makend :)
*darkness: nah, niet zoveel aan, maar dat vond ik van hun cd ook al niet
*korn: speelden veel nummers die ik ken, dus dat was wel koel. En Another brick in the wall was ook erg hip (y)
*metallica: niet echt mijn band, maar ik wilde ze graag eens live zien. Ik was ook nog van plan om even naar Kosheen te gaan, maar ik ben toch de hele tijd bij metallica blijven staan. En ik vond het koel dat James Hetfield zoveel met het publiek deed en hij had ook steeds zo'n tevreden blik op zn gezicht. Mooi om te zien :)
*Von Bondies en Sugababes heb ik allebei heeeel weinig van gezien, die eerste waren wel okeej, die tweede vond ik niks aan.

*Heideroosjes gemist omdat we op zoek waren naar campinggas, wat ze in België bijna niet schijnen te kennen..
*Daan: bij in het gras gezeten, geen idee was het was, klonk wel okeej
*Joss Stone: dat was wel koel (y)
*Moloko: ook erg gaaf
*Muse: ik luister ze niet meer vaak op cd, maar ze live zien is toch altijd nog wel erg gaaf
*Lenny Kravitz: hou er niet zo van, wel leuk om alle bekende nummers te horen, maar ik vond dat ie sommige nummers veel te lang rekte

*Sioen: geweldig!
*Lamb: niet helemaal gezien, was wel leuk
*PJ Harvey: in het gras gezeten, klonk ook wel okeej
*Pixies: ook wel leuk, ik kende niet zoveel en ik was moe
*NERD: 10 minuten gezien ofzo, voordat Placebo begon. Niet zo mijn ding, maar het klonk toch wel leuk
*Placebo: superkoel (y)
*Air: ook maar heel weinig van gezien helaas :(
*el tattoo del tigre: even bij gekeken, maar dat vond ik niet zo leuk
*2 many dj's: was wel leuk op zich, maar niet voor zo lang. ik vond die bekende nummers tussen door wel heel leuk, maar de rest wat minder

Pebbles 07-07-2004 19:29

Ik vond de sfeer wel goed, maar Lowlands toch wel leuker denk ik :)

En ik vond dat er maar een hoop lompe Nederlanders waren. Of die zijn gewoon altijd zo, alleen valt het nu meer op omdat ik alleen maar leuke en vriendelijke Belgen ben tegengekomen :)

Mutant_oud 08-07-2004 23:13

Ik vond de mensen dit jaar ook lomper. Weet niet wat het was. Vorig jaar liep ik in mijn gescheurde nylons en gekleurde kniekousen en make-up een kruising tussen alto-gothic-punk te zijn en toen ben ik bijna alleen vriendelijke mensen tegengekomen. Dit jaar droeg ik mijn blauwe broek (die ik notabene vorig jaar werchter heb gekocht) en ik heb alleen maar commentaar gekregen als ik voorbij kwam. En voor de rest zag ik er normaal uit :D. Maar ook veel gezeik gewoon, had ook het idee dat er meer 'Hollanders' (accentgevallen die moeite hebben met de r, mijn excuses aan de helft van dit forum, maar ik heb de 1e avond alleen maar in een deuk gelegen om een gast uit Den Haag... op een gegeven moment vond ik mezelf irritant worden dus :D). waren, minder tolerantie, ik weet het niet... Vond de sfeer niet super.

Er was ook een of andere gek op A8 die om 5u snachts de sirene van zijn megafoon liet afgaan en daarin begon te brullen. Kijk zo'n grapjes zijn leuk om 2u snachts, als je weet dat de meesten nog niet slapen, maar als een groot deel in diepe rust vertoeft en je flikt zoiets... Roepen in een megafoon vind ik dan ook nog geen ramp, maar een sirene. Echt, wakker schrikken met een sirene op nog geen 10 meter van je af doet echt alles door je hoofd schieten: tenten die in de fik staan, ongeluk, vrienden dood, die gast heeft ook nog flink rel gehad en terecht.

scala 09-07-2004 10:06

Citaat:

Mutant schreef op 09-07-2004 @ 00:13 :
Er was ook een of andere gek op A8 die om 5u snachts de sirene van zijn megafoon liet afgaan en daarin begon te brullen. Kijk zo'n grapjes zijn leuk om 2u snachts, als je weet dat de meesten nog niet slapen, maar als een groot deel in diepe rust vertoeft en je flikt zoiets... Roepen in een megafoon vind ik dan ook nog geen ramp, maar een sirene. Echt, wakker schrikken met een sirene op nog geen 10 meter van je af doet echt alles door je hoofd schieten: tenten die in de fik staan, ongeluk, vrienden dood, die gast heeft ook nog flink rel gehad en terecht.
hee ik stond ook op A8 maar kheb niks gehoord:cool: dr was wel zo'n groep die de hele tijd keihard muziek draaide, maar schijnbaar maar 3 cd's mee hadden genomen:s ff minder..vooral elke ochtend wakker worden met dat Ma-ia-hii Ma-ia-huu liedje was erg fijn ahum;)

Pebbles 09-07-2004 11:52

Citaat:

scala schreef op 09-07-2004 @ 11:06 :
hee ik stond ook op A8 maar kheb niks gehoord:cool: dr was wel zo'n groep die de hele tijd keihard muziek draaide, maar schijnbaar maar 3 cd's mee hadden genomen:s ff minder..vooral elke ochtend wakker worden met dat Ma-ia-hii Ma-ia-huu liedje was erg fijn ahum;)
je pm box is vol :(

Mutant_oud 09-07-2004 16:05

Citaat:

Dan zat jij zeker op dat 1e gedeelte, wij zaten meer achteraan rechts.
Wees trouwens blij dat je niet bij ons zat, Emiel had de vervelende gewoonte zijn Bopit aan te sluiten op de boxen (bop it dumdumdumdumdum twist it skriek dumdumdum push it dumdumdumdum... ARGH)

Hells Ezel 09-07-2004 16:24

Citaat:

Ik vond de mensen dit jaar ook lomper. Weet niet wat het was.
Maar ook veel gezeik gewoon, had ook het idee dat er meer 'Hollanders' waren, minder tolerantie, ik weet het niet... Vond de sfeer niet super.

idd.. vooral als het regende waren de mensen aan de rand van de piramid marquee niet echt vriendelijk (ellebogenwerk).
ook nog een paar dronken nederlanders gezien lallen om 1 uur 's middags.. :rolleyes:

Pebbles 09-07-2004 16:33

Ik ben ook een hoop lompe Nederlanders tegengekomen, die me gewoon omver liepen. Gewoon hard rechtdoor lopen en niet eens wat zeggen daarna. Alle Belgen die ik tegen kwam en die tegen me aan liepen ofzo zeiden meteen 'pardon' :)

Normaal heb ik daar op een festival als Lowlands eigenlijk nooit last van, terwijl daar toch wel een hoop Nederlanders zitten..

Hells Ezel 09-07-2004 16:40

Ze hadden van tevoren aangekondigd op Werchter géén scherm neer te zetten als Nederland in de finale van het EK zou komen. Goh, hoe zou dat nou komen... :rolleyes:

Ik vond 't trouwens nogal érg druk. Vooral 's avonds. Dan was het echt zoeken naar een plaatsje om te zitten. :s

Blubje 10-07-2004 14:14

Citaat:

Whaha wij zaten dus ook op a8 en wij stonden echt 3 meter voor die groep. Eerg fijn hoor, iedere ochtend om half 9 wakker worden met dat liedje :p (:mad: )
En ze hadden idd mar 2 cd's bij ofzo. En een troep dat ze hebben gemaakt (n) Stelletje aso's vond ik t...
Mja ik heb t wel leuk gehad en de sfeer vond ik ook wel goed. Hoewel ik t niet kan vergelijken met andere jaren ofzo, want dit was m'n eerste keer Werchter :)

Ow en om ook ff te zeiken; er waren ook genoeg vervelende Belgen hoor :p
Mja ik voel me niet aangesproken als men het over Hollanders heeft :D

Gimme more beer 10-07-2004 15:20

Citaat:

Da's toch overal zo? Als je op een camping staat, kun je dat soort dingen verwachten. Net als vuurwerk dat tussen de tenten door wordt afgestoken enzo. Tjah, het is niet fijn, maar je komt daar toch ook niet om op een goede, rustige camping te staan? Je komt daar voor een festival, herrie, sirenes en vuurwerk dus...

Op pinkpop komt de organisatie je zelfs wakker maken, 's ochtends vroeg (7:00) op dinsdag, met een megafoon en zo'n sirene. Niet dat ik er wakker van word, maar het is hetzelfde verhaal.

Mijn tip dus, als je er niet tegen kunt: oordopjes, gewoon goede oordopjes. Ben je van al het gezeik af. Ik vind het wel leuk om al dat gezeik mee te maken, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen oordopjes in willen.

Mutant_oud 12-07-2004 21:20

Ik heb normaal geen problemen met dat gezeik, ik slaap overal doorheen. in 2000 hebben ze tot 5u AARS naar elkaar lopen roepen (dankzij een gast uit onze groep :|) terwijl ze om 7u weer begonnen, muziek, lawaai, geroep, getier, t interesseert mij niet. Maar een sirene aan mijn hoofd, half verdwaasd door de alcohol, met dat slechte weer... Misschien lg het ook wel aan het feit dat ik toen al ziek was, maar ik heb al veel meegemaakt, maar daar kon ik echt niet mee lachen om dat in mijn slaap te horen. Dat bekwam mij op dat moment niet goed. Maar meerderen hadden er last van, want normaal wordt er gewoon terug geherried, maar nu hoorde ik langs alle kanten roepen of ie gek was en of ie een pak slaag wilde dus...

En vuurwerk heb ik nog in geen 5 jaar meegemaakt op werchter, wel ijskasten die in de fik werden gestoken.

Help Valentijn 13-07-2004 16:49

het verslag in de Humo van deze week is geniaal. (y)

Earphone 14-07-2004 13:02

Citaat:

Help Valentijn schreef op 13-07-2004 @ 17:49 :
het verslag in de Humo van deze week is geniaal. (y)
Idd, ik heb het ook met heel veel plezier gelezen.

@ Help Valentijn : heb jij soms die speciaal van Canvas over Werchter opgenomen? Wilco kwam daar naar het schijnt in voor en op TMF lieten ze niets van Wilco zien. Ik was zaterdag niet thuis en ik dacht gewoon dat ze de Belgen op Werchter gingen laten zien dus niets opgenomen. :(

Help Valentijn 16-07-2004 17:45

Citaat:

Earphone schreef op 14-07-2004 @ 14:02 :

@ Help Valentijn : heb jij soms die speciaal van Canvas over Werchter opgenomen? Wilco kwam daar naar het schijnt in voor en op TMF lieten ze niets van Wilco zien. Ik was zaterdag niet thuis en ik dacht gewoon dat ze de Belgen op Werchter gingen laten zien dus niets opgenomen. :(

Ik heb de special ook niet gezien (Wilco wel (y) ). Had al een overdosis TMF achter de rug (waar ie idd niet te zien is). Deze zaterdag Tom Barman-aflevering, bekijken wel waard denk ik.

Mutant_oud 16-07-2004 21:06

Ik krijg van iedereen commentaar over mijn interview :bloos: . Gewoon teveel personen hebben me herkend. Het Baols accent is blijkbaar niet weg te werken :D.

cut_off 16-07-2004 21:37

Citaat:

Rundfunk schreef op 06-07-2004 @ 22:10 :
whahaha die Robert Smith kloon was eng :D
1tje maar gezien?

VanStradlinRose 16-07-2004 22:27

METALLICA WAS CEWL :evil:

Mutant_oud 16-07-2004 23:51

Citaat:

cut_off schreef op 16-07-2004 @ 22:37 :
1tje maar gezien?
Nou die ene was ook meteen alles...

Ik dacht echt dat ik oog in oog met Robert Smith stond. Zelfde uiterlijk, zelfde leeftijd, zelfde figuur, kapsel, make-up... En toen ie ook nog op t podium stond in dezelfde kleren en het haar zag er ook exact zo uit, dacht ik echt dat ik gek werd. Maar uiteindelijk is ie nog gezien terwijl Smith op t podium stond dus :D. Maar t was wow.

Methuselah 17-07-2004 20:17

Niemand mij gezien? Ik heb alleen Mokkol Michael gezien. :o

Earphone 17-07-2004 20:46

Citaat:

Help Valentijn schreef op 16-07-2004 @ 18:45 :
Ik heb de special ook niet gezien (Wilco wel (y) ). Had al een overdosis TMF achter de rug (waar ie idd niet te zien is). Deze zaterdag Tom Barman-aflevering, bekijken wel waard denk ik.
Ik hoop dat het een nieuwe aflevering is want ik heb al eens een Tom Barman aflevering gezien op canvas. Die was wel erg de moeite waard moet ik zeggen dus ik ga straks zeker eens kijken. Wilco is echt helemaal te gek, heb shirt van gekocht op Werchter en hun nieuwe cd ben ik deze week gaan halen. Hij is echt mooi. (y)

pukkelpop 19-07-2004 14:17

Dropkick Murphys ware zalig vond ik :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.