Citaat:
Kruimel schreef op 02-08-2004 @ 15:08 :
:confused:
A. Dus je stoort je niet aan het aanzicht maar aan het feit dat het bij een bepaalde religie hoort? Veroordeel je meer dingen die bij bepaalde geloven horen? Of veroordeel je alleen wat zichtbaar is? Of veroordeel je alleen de dingen die bij het moslimgeloof horen? Laat het maar weten.
B. Nee, zo'n keppeltje bedekt maar een klein stukje hoofd en wordt volgens mij alleen op zaterdag gedragen (maar dat weet ik ook niet zeker). Maar de meeste hoofddoekjes bedekken ook niet het hele gezicht. De meeste mensen in Nederland de een hoofddoekje dragen bedekken alleen hun haar daarmee. Ik zie nog steeds niet in wat daar mis mee is, zeker niet aangezien het bij een geloof hoort.
Goed, gezichtssluiers horen niet in Nederland thuis. Dat ondermijnt de Nederlandse cultuur, mensen willen elkaar nu eenmaal aan kunnen kijken. Maar dat is zeker niet hetzelfde als een doekje over het haar.
C. 1. Niet alle mensen die moslim zijn werken ook mee aan aanslagen. Sterker nog, de moslims die ik erover spreek keuren het allemaal sterk af. Het geeft de islam een slechte naam en dat zien zij niet graag.
2. Christenen gaan ook in oorlog voor hun geloof. Nee, van terroristische organisaties heb ik even niets gehoord, maar al sinds de vroege middeleeuwen wordt er gemoord en oorlog gevoerd in naam van het christendom. Dat telt ook. En nee, niet alleen christenen en moslims, er zijn veel bevolkingsgroepen die oorlog voeren vanwege geloof.
D. Nee. Mensen die een hoofddoekje dragen willen simpelweg hun eigen geloof aanhangen. Dat betekent niet dat ze iets tegen andere geloven hebben. Mensen die aanslagen plegen om mensen tot hun eigen geloof te bekeren hebben toch een hele andere mentaliteit - die willen andere religies uitroeien.
|
A.
Het is niet dat ik die mensen intens haat omdat ze een hoofddoekje dragen, ik vind het gewoon wat irritant. Van mij mogen ze 't in principe wel doen. Maar ja, straks zijn hier alleen nog maar moslim kerken.
Ik kan daar nog wel veel dingen over gaan zeggen, maar ik ga er liever niet uitgebreid op in. Kost me teveel tijd.
B.
Keppeltje is wel oké :)
Een doekje over het haar vind ik al vreselijk. Zo kunnen ze toch nooit integreren? Lijkt misschien wat oppervlakkig, maar ja, heel veel mensen zijn nou juist "oppervlakkig". Oké, elke zaterdag dan, mag van mij best. Maar zo min mogelijk.
C.
1. Ik heb daar gewoon niet zo veel vertrouwen in. Bovendien is dit ons land.
2. Ja dat klopt. Maar de christenen hier zijn nu aardig rustig dacht ik. Behalve dan dat het gewoon allemaal klootzakken zijn. Behalve ik dan :p
D.
Moslims worden nu eenmaal als een gevaar gezien door menig mens hier. Mensen zijn hun vertouwen verloren in het tolereren van andere culturen, en zijn hier misschien ook werkelijk te ver in door gegaan. Dit vertrouwen moet minstens teruggewonnen worden, doordat zíj zich nou eens een keer aanpassen aan de Nederlandse cultuur.
--
Ik had in een ander topic (stabiel/labiel) geloof ik gelezen dat jij een sociale fobie hebt. Dat schijn ik ook te hebben. Vandaar "mede SF-er" (SP = social phobia) :p :)
Het is trouwens niet de bedoeling om jouw (moslimse) vrienden of kennissen te beledigen of te kwetsen of iets dergelijks. Als ik persoonlijk een moslimse zou kennen zou ik misschien ook een ander zicht op de zaak hebben. Ik hoor alleen wat de media zegt. En ik keur de moslims zelf niet af. Wil ook helemaal niet onvriendelijk zijn ofzo.
|