![]() |
kijk even in de eerste post van dit topic, daar staat redelijk wat info.
|
Citaat:
de hokjes zijn ook helemaal weg, het wordt dus maar weer knippen en trekken :( |
thnx, ik heb 2 pakken rooie haarverf gekocht (live xxl dus), tis niet permanent dus dat komt wel mooi uit, maar waarschijnlijk zie je er toch geen flikker van :D
waarschijnlijk ga ik het zo verfen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maar leg eens uit dan, hoe word ik een goeie hippie :cool:
|
Citaat:
geen idee, want stiekem heb ik een hekel aan hippies *sssssst |
Jeetje Noé doe niet zo lelijk. Dat je niet van dreads houdt is bekend maar was dat nou echt nodig?
|
Heb heel erg zin om mn dreads te verven maar ik vraag me af welke verf het best blijft zitten, ik weet van mensen met dreads die ik ken dat de verf die zij gebruikte er snel weer uit ging. Dat wil ik dus niet. Iemand ervaring met goede verf?:)
|
Citaat:
:nono: |
Citaat:
|
Citaat:
zet haar op je negeer lijst, maakt het forum ineens ee stuk leuker en gezelliger :) |
Citaat:
*stopt maar weer met offtopic-gechat* :o |
Citaat:
Moet je wel supergoed uitspoelen want ik ben wel bang dat die sprietjes gaan schimmelen, maar het geeft een mooie kleur die heel lang blijft zitten (ik heb nu dus 5 cm uitgroei en de verfkleur is nog steeds mooi... toch weer eens tijd voor een verfbeurt...) |
Citaat:
|
Ais, hoe is het geworden????
|
hey
ff n paar vraagjes Want k ben al n tijdje mn haar aan het laten groeien en nu is het zo'n 15 cm, zo da al lang genoeg zijn voor dreads willen ze er een beetje fatsoenlijk uitzien of krijg k dan zo'n spriethoofd waar de dreads alle kanten op staan? En vandaag vertelde iemand me die dreads heeft gehad dat ze ze eruit heeft gehaald omdat het zou jeukte en k heb nogal snel last van vet haar.. En ik werk nu in een friettent mar dat lijkt me minder als je dreads hebt aangezien je er echt gaat stinken, kan ik daar iets tegen doen?... *twijfelt nog steeds heel erg* |
ik twijfel ook nog steeds :s
vraagje doe fotos van muckymouse hoelang duurt het voordat je ze zo hebt? |
Citaat:
sommige kunnen het al bij 10cm andere bij 50cm. Mijn werden gezet toen ze iets van 15cm waren... |
Citaat:
en die jeuk..ik had op et begin ook heel erge jeuk maar dat ging na ongeveer 2 maanden weg, nu heb ik heel soms een beetje jeuk maar echt niet erg. en over die friettent...je kunt ook een doek om je hoofd wikkelen. |
Citaat:
http://picserver.org/view_image.php/...picserver.jpeg http://picserver.org/view_image.php/...picserver.jpeg http://picserver.org/view_image.php/...picserver.jpeg ze zijn heel veel dikker geworden en ik vind dat ze aardig vervilt zijn, maar ze zijn gewoon niet hard (ik vind dat trouwens wel mooi) |
Citaat:
Het KAN dus wel , als je haar korter is, maar ze zien er dan wat minder mooi uit in het begin. Vooral omdat ze altijd wel iets krimpen. Zowieso heeft korter haar altijd wel meer kans om een beetje overeind te gaan staan, dan langer haar, maar het is niet zo dat dat dan standaard het geval is bij korte dreads. Jeuk verschilt per persoon, maar teatree shampoo oid. is een goede manier om het tegen te gaan. Zelf heb ik nooit last van jeuk gehad, maar anderen juist weer heel erg. Als je bij frituur staat , dan is het het slimst om iets van een petje of zoiets op te doen, maar wil je dat niet, dan moet je zorgen dat je haar daarna iig. veel in de buitenlucht is en desnoods wassen met 1 deel azijn op 10 delen water, dat haalt de geur en het vet eruit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Bij wijze van..) |
Citaat:
|
keey
jammer |
Evidence: Ik werkte eerst ook in een cafetaria, daarom heb ik toen geen dreads genomen, maar nu werk ik in een kroeg, mijn dreads stinken dus echt altijd. Met los haar naar huis fietsen scheelt al een beetje, maar ik ben nog op zoek naar een echt goede methode. Elke nacht mn haar wassen vind ik ook niet erg prettig. (de volgende ochtend is het trouwens wel weer grootendeels over, die stank)
Nu hoorde ik dat je bij de drogist haarparfum oid kon kopen, zou dat wat zijn? Oh en ik vind korte dreads juist leuk maar die van mij groeien heel hard en als ik stukken afknip gaan ze rafelen :| |
ik denk dat ik ze toch laat zetten. Als mn haren te erg gaan stinken zoek k wel n ander baantje ofzo, als het niet met zo'n haarparfum weg te krijgen is of dat wassen met azijn
En k heb nu iemand die ze zet voor 75 euro, das niet te veel toch? Naja morgen ga ik een afspraak maken :) hopelijk word het een beetje mooi en tsja anders kan ik ze er nog altijd uitkammen, zou wel jammer zijn |
ik was eerst ook bang dat mn haren gingen stinken, ik werk ook in een friettent. maatr ik heb ze nu al meer dan een half jaar en ze stinken eigenlijk niet
als je na t werk weer buiten komt enzo dan gaat de geur die er in hangt wel uit maar bij mij stinken ze eiegnlijk niet, ook niet van de rook van een café, ja een klein beetje maar dat hgeb je altijd, ook zonder dreads ik heb btw bij de h&m leuke gekleurde doorzichtige stiekjes gekocht, heel hip en ik gebruik ze met de functie van kralen, want die heb ik nog niet |
Ik heb ergens een tijdje terug gelezen dat iemand een fohn had, en daarmee kon die nep-dreads maken?
Ik ben namenlijk van plan om me zown rare vlechtjes machine te gaan kopen, omdat ik dan voor de zomer wel fijn vind, en dan meteen ook kan kijken of een soort dreads mooi bij mij zouden staan... of zown fohn.. hebben jullie erzoeen, wat is het merk enzow.. ik wil graag wat extra info.. |
Citaat:
Anyways, ik maak dreads met een föhn. Ik heb een Babyliss Ionic 2000W. Je dread het nephaar, draait ze en je 'smelt' ze dicht met die föhn op de hoogste stand. De mijne is alleen volgens mij temperatuurgecontroleerd, dus echt heet wordttie niet. Het is een kwestie van oefenen. Aisa maakt ze met stoom geloof ik (toch?) beetje vaag getypt, heb geen zin om mijn best te doen ;) |
Als je dreads zet, moet je dan beginnen met kleine staartjes met elastiekjes dr omheen? Of kan het ook zonder elastiekjes?
Als je het wel met elastiekjes doet, dan zie je toch zo'n 'deuk' als ze verder groeien? En om een normale dread dikte te krijgen, hoe groot moeten die vakjes zijn? |
Citaat:
normale dikte is moeilijk te zeggen want het ligt aan je haar, of je veel en of dik hebt en van elastikejes krijg je geen deuk |
Citaat:
volgensmij iets van 30 euro bij de kijkshop? ofzow?? |
Citaat:
Met een vlechtmachine kun je geen dreads maken, alleen van die gedraaide vlechtjes. Wat die föhn? Ja kan wel kloppen :) |
Morgen :cool:
Ik vind het nu toch wel een beetje spannend :o Als mn dreads nou gaan stinken, zou ik er dan wat berkenwater overheen kunnen doen? |
Citaat:
|
Als je dreads dan groeien (ja logisch..), moet je dan de utigroei bijwerken en er een nieuw elastiekje omdoen? Dan gaat uiteindelijk je hele dread vol zitten met elastiekjes..:s
|
Citaat:
|
Citaat:
er hóeven geen nieuwe elastiekjes in, maar het is wel erg handig om nieuwe haartjes bij je dread in te krijgen enzo.. |
Citaat:
|
De puntjes van sommige dreads die gaan helemaal uit elkaar, weet iemand wat ik daar aan kan doen..?
|
Citaat:
Mijn dreads zijn iig gezet toen ze 10cm waren, maar volgens mij doet kinky ze pas vanaf 25cm oid dacht ik.. |
Citaat:
maar knottyboy help er erg goed tegen.. |
vraagje:
van de rubber (paarde) elastiekjes krijg ik, wanneer ik ze er lang in laat zitten "deuken" in me dreads, omdat dat deel niet vervilt. weet iemand of het ook kan met die hele kleine zenner elastiekjes? die dunne? die blijven bij mij lang zitten, maar zijn wel wat uuuhm..."scherp" ofzo. zou mijn haar daar van gaan breken of zal t wel kunnen? iemand ervaring dus met zenner elastiekjes in echte dreads, om losse haren bij elkaar te houden?? thanx |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28. |