Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Bad Religion in 013 en een nieuw album (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=823265)

DeadNation 19-05-2004 09:48

Was niet hun beste show, maar voor de rest gewoon degelijk en goed. Kwam een beetje langzaam op gang, maar de 2e helft van de set was toch erg goed te noemen(ook een tikkeltje sneller). Setlist ook best ok(vergelijk eens met een jaar of 3 terug...) en al met al gewoon een decent/amusante show.

En apen die over het geluid klagen. Het is een punkrockband. Niet bon jovi. Ik vond het geluid prima nadat de zang wat harder ging.

Notorious P.I.S 19-05-2004 10:03

Citaat:

rodina schreef op 19-05-2004 @ 10:44 :
Wat was dat zwaar kut zeg. Omg, tviel me enorm tegen.

Voorprogramma niet gezien, waren er om kwart voor 9. wat een tyfuseind auto rijden zeg :/ Eerste paar nummers hadden ze net zogoed niet kunnen spelen want damn wat stond dat geluid slecht afgesteld.
Enorm dood zooitje zeg. Net of er een stel kantoorpikkies op 't podium stonden die dit er voor er bij deden oid.

'T kon totaal niet boeien.

Verwacht jij van kerels die de 40 ruim zijn gepasseerd dat ze er nog bijlopen zoals die skeet-punk piemels van rond de 16? Get a life en grow up, het was gewoon goed. Ik hoop dat ik op die manier oud kan worden........ Het speel-plezier straalde er zo overduidelijk vanaf, wat voor drux had je gebruikt?

Iig, Randy was ook goed, maar waarom spelen ze de oude snelle shizzle niet meer????

Sjezus wat een geweldige avond. Ik heb genoten.

DeadNation 19-05-2004 10:05

Ik snap die reactie van Rodina ook niet echt. Maar then again ze gaat normaal gesproken vast naar Nickelback en consorten. :P

Notorious P.I.S 19-05-2004 10:08

@Rodina, heb jij wel es een band live gezien waar het geluid al vanaf de eerste noot geweldig is? Kan ik me niet voorstellen. Maar goed neem het je niet kwalijk, als je geen zicht op geluid hebt, kun je zoiets niet echt accuraat beoordelen.

chipmunk 19-05-2004 10:33

Toch nog even iets uitgebreider:

Ik had er van te voren minden zin in dan verwacht, had hoofdpijn en was moe, maar dat was na een paar nummers wel over, ik vond de sfeer er redelijk goed inzitten. Jammer inderdaad dat de zang aan het begin te zacht stond, maar dat was snel verholpen en maakte verder ook niet uit. En dat ze saai spelen? Niet echt, nee ze hebben geen onderbroeken lol op het podium (gelukkig), maar het zijn ook volwassen mannen. Er werd gewoon goed strak gespeeld en een fijne setlist, ik heb het naar mijn zin gehad. Gelukkig viel het publiek ook een beetje mee. :)

DeadNation 19-05-2004 10:38

Het publiek bij dit soort shows vind ik trouwens rampzalig.

Na de show die gasten met die oerlelijke bootlegshirts gezien? Het bier maakte me een held en ik heb de man geirriteerd tot hij me ging uitschelden en wegging. :P

count.me.out 19-05-2004 10:39

badass zeg.

DeadNation 19-05-2004 10:42

Opzeker. Ik voelde me echt tof. Nee serieus ik vind dat echt suffe praktijken.

count.me.out 19-05-2004 10:44

beer makes the man.

DeadNation 19-05-2004 10:45

Zeker. Ik ben prima voer voor tiener edgers zoals jij. Brand maar los met je tirade tegen die duivelse substantie.

count.me.out 19-05-2004 10:46

bespaar me.

DeadNation 19-05-2004 10:47

Bedoel je misschien: " Dat bespaar ik je?"

count.me.out 19-05-2004 10:47

nee.
ik bedoelde wat ik zei.

chipmunk 19-05-2004 10:48

Ja het publiek viel ook maar een beetje mee ;) , want ik had nog erger verwacht. Maar goed je word zowiezo al vreemder aangeken als je daar als een van de weinige in een polo en een RL shirt komt en vervolgens ook nog eens heel irritant gaat zitten etteren, eigenlijk wel heel badass van mij. :rolleyes:

Nee, maar serieus, agh, zo heel erg kan ik me nooit aan mensen ergeren, ik moet alleen lachen dat als je dan in de trein stapt je al bij bosjes herkent welke mensen ook naar een show gaan, dan zien ze er toch ook allemaal hetzelfde uit. :)

rodina 19-05-2004 10:49

Citaat:

Notorious P.I.S schreef op 19-05-2004 @ 11:08 :
@Rodina, heb jij wel es een band live gezien waar het geluid al vanaf de eerste noot geweldig is? Kan ik me niet voorstellen. Maar goed neem het je niet kwalijk, als je geen zicht op geluid hebt, kun je zoiets niet echt accuraat beoordelen.
:rolleyes:

De eerste 4 nummers klonken zwaar beroerd.

En nee ik houd niet van Nickelback, en al helemaal niet van BonJovi.

Ik verwachtte ook helemaal niet dat ze als een stel 16 jarige altoverantwoorde minipunkertjes daar stonden te rammen maar ik vond dit ook wel weer het tegenovergestelde. Ik vond dat ze helemaal geen plezier uitstraalde, maar goed dat zal dan wel aan mij liggen.

Kwas overigens niet de enige die daar zo over dacht, de jongens die met me mee waren vonden het netzo. Ik zeg niet dat het bagger slecht was, muziekaal viel het redelijk mee, maar qua show was het gewoon niets. En wat ik al zei, het kon mij niet boeien.

DeadNation 19-05-2004 10:49

Bespaar me.....hmmm ok. Wat je wilt dude. Ik snap niet precies wat je probleem is, maargoed...

count.me.out 19-05-2004 10:50

Citaat:

DeadNation schreef op 19-05-2004 @ 11:45 :
Zeker. Ik ben prima voer voor tiener edgers zoals jij. Brand maar los met je tirade tegen die duivelse substantie.

Notorious P.I.S 19-05-2004 11:14

breek de edge, dat is hip!

iig, rodina, jammer dat je er zo tegenaan kijkt.

rodina 19-05-2004 11:30

Citaat:

Notorious P.I.S schreef op 19-05-2004 @ 12:14 :
breek de edge, dat is hip!

iig, rodina, jammer dat je er zo tegenaan kijkt.

:)

Ik had het beter verwacht, andere keer beter

Ufke 19-05-2004 12:00

Was allemaal wel aardig, ik vond Randy leuker.
Maarja, Zweden he.

Mr. Pignati 19-05-2004 12:29

En ik heb het gemist, tyfus zooi :mad:
En trouwens liever kantoorpikkies met serieuze muziek, dan 16 jarige onderbroekenlol, of een domme homo die playbacked...

DeadNation 19-05-2004 12:38

Citaat:

Ufke schreef op 19-05-2004 @ 13:00 :
Was allemaal wel aardig, ik vond Randy leuker.
Maarja, Zweden he.

Je word genoteerd in het grote geschiedenisboek van het verschijnsel " de plank op een gruwelijke manier misslaan".

DeadNation 19-05-2004 12:41

En kantoorpikkies?

Greg Graffin, Brett en Jay-Vanaf 15/16e in Bad Religion.

Brian Baker-Minor Threat, Samhain, Dag Nasty, Government Issue.
Greg Hetson-Red Kross, Circle Jerks
Brooks Wackerman-Suicidal Tendencies, Vandals studioshit.

Niet slecht voor een stel kantoorpikkies :P

Blenderhead 19-05-2004 12:52

hehe, was erg gaaf. Rhandy niet echt gezien geloof ik....
Bad Religion was superstrak, het geluid was inderdaad wat minder maarja...

Veel vette nummers gespeeld, (het hadden er nog meer kunnen zijn) en k was erg blij dat er maar 1 band in het voorprogramma stond zodat ik BR helemaal af kon zien en m'n muntjes daarna op kon maken.....

hahah, toen we net in tilburg aankwamen realiseerde 1 meisje zich dat ze d'r kaartjes (voor 4 personen) was vergeten......haha :D

skeleton 19-05-2004 13:33

Citaat:

DeadNation schreef op 19-05-2004 @ 13:38 :
Je word genoteerd in het grote geschiedenisboek van het verschijnsel " de plank op een gruwelijke manier misslaan".
:D (y)

Ufke 19-05-2004 14:05

Citaat:

DeadNation schreef op 19-05-2004 @ 13:38 :
Citaat:

DeadNation schreef op 28-02-2004 @ 00:19 :
Anyways het word een divefestijn.
Nou, staan we gezellig allebei genoteerd.

Neuken?

DeadNation 19-05-2004 15:08

Nee hoor. Van mij was maar een gokje. Jij vind Randy beter dan Bad Religion :P

Ufke 19-05-2004 15:10

Ik zei leuker, niet beter.

Maar toch neuken?

DeadNation 19-05-2004 15:18

It's getting old. Really old.

Ufke 19-05-2004 15:21

Ja, net zoals Bad Religion... ;)

Hero_Zero 19-05-2004 15:26

Randy speelde op zich niet slecht. Ze brachten hun materiaal live goed over. Ik hou er niet enorm van maar ze speelde live gewoon goed. Bad Religion was natuurlijk zwaar gaaf.

Ik vond dat Greg G. iets te veel praatte over hoe goed het publiek wel niet was en dat hij ons nooit zou vergeten. Je zag Brian steeds naar Greg kijken van Yeah Right, maar zijn opmerking over de mensen die helemaal boven zaten was wel gaaf natuurlijk.

Ik was blij dat ze nog Along the Way speelde.

Jules 19-05-2004 15:34

Citaat:

DeadNation schreef op 19-05-2004 @ 11:38 :
Na de show die gasten met die oerlelijke bootlegshirts gezien?
Ja, hij had wel vettere shirts dan die dingen binnen. En so what dat het een eikol is, voor de verdiensten hoeft BR het niet meer te doen rigt. Maar okee toch wel een beetje fout van hem (goed van je hoor dat je hem hebt weggejaagd (y))

Ehm, ik stond op het balkon ('the cheap seats') en ik kon alles heel goed zien. Geluid vond ik niet je-van-het maarja dat kwam vast doordat we dáár stonden.. ik vond het wel leuk, maar had er wel iets meer van verwacht. Ik bedoel, Bad Religion is niet zomaar een standaard punkbandje, maar live klinken ze toch wel een beetje zo. Oh well, ik heb me iig vermaakt :)

Oja, en ik vond het belachelijk dat hij Amsterdam zat af te kraken. Ze worden echt oud zeg

Edit: en ze mochten ook wel iets minder van The Process of Belief spelen

Ufke 19-05-2004 15:41

Ik vond het geluid vrij goed.
De eerste nummers stond het geluid van de zang iets te zacht en ik kon af en toe de gitaar van die gast met de lange haren (weet al die namen niet, sorry) niet horen omdat ik aan de andere kant van de zaal stond, maar verder was het geluid gewoon goed.

DeadNation 19-05-2004 15:45

Baker z'n gitaar stond bij solo's te zacht. Hij gebruikte een chorus of iets dergelijks. Kon ie die niet boosten ofzo. Naja nevermind.

Standaard punkbandje.....pfff.

attrib 19-05-2004 16:09

Geluid vond ik goed, zicht vond ik goed en Greg straalde helemaal geen ongeinteresseerde houding uit. Ik kon nog wel om hem lachen.

Naar mijn mening hele goede show met veeeeel goede liedjes. En muzikaal speelden ze ook enorm strak. Je hoort mij niet klagen, nouja, als mij dat toch cool maakt, ik vond het jammer dat Fuck armageddon... met geluidsproblemen begon.

Hero_Zero 19-05-2004 16:47

Ik vond het wel jammer dat MR. Brett er niet bij was, maar het was evengoed een goede show, maar met hem erbij zou het waarschijnlijk wel beter zijn.

Jules 19-05-2004 17:17

Citaat:

DeadNation schreef op 19-05-2004 @ 16:45 :
Standaard punkbandje.....pfff.
Nee, ik zei dat ze live toch wel een beetje als een standaard punkbandje klonken, niet dat ze een standaard punkbandje zijn.

DeadNation 19-05-2004 17:41

Citaat:

Hero_Zero schreef op 19-05-2004 @ 17:47 :
Ik vond het wel jammer dat MR. Brett er niet bij was, maar het was evengoed een goede show, maar met hem erbij zou het waarschijnlijk wel beter zijn.
Waarom? Brian Baker speelt rondjes om mr. brett heen en een 3e gitarist voegt weinig tot niets extra's toe. Het was wel leuk geweest natuurlijk :)

Mindfields 19-05-2004 17:45

Ik heb de avond van mn leven gehad. :) Hele concert vooraan gestaan, net niet tegen het hek aangeklemt & nog een plectrum gekregen van mr. dehoudervandeorde (oftewel die chagrijnige dikke vent die steeds een peuk stond te roken tussen de hekken en het podium). Ik vond het jammer dat de zang zacht stond en eigenlijk de hele tijd wel zacht bleef staan.
Anyway, zoals ik al zei: heb als diehard BR fan echt de avond van mijn leven gehad en hoop dat ze snel weer naar Nederland komen.

Oh, Birthmark, nog bedankt voor de peuk. ;)

attrib 19-05-2004 17:54

als je een diehard BR fan zou zijn geweest had je nu in brussel gezeten.

Mindfields 19-05-2004 18:08

Citaat:

Effeks schreef op 19-05-2004 @ 18:54 :
als je een diehard BR fan zou zijn geweest had je nu in brussel gezeten.
Helaas zijn er ook nog zoiets als ouders enzo. :)

attrib 19-05-2004 18:42

Citaat:

Mindfields schreef op 19-05-2004 @ 19:08 :
Helaas zijn er ook nog zoiets als ouders enzo. :)
dat klopt :(

cut_off 19-05-2004 18:44

fan zijn van een punk band kan niet

Mr. Pignati 19-05-2004 19:38

Citaat:

cut_off schreef op 19-05-2004 @ 19:44 :
fan zijn van een punk band kan niet
En waarom niet dan?

DeadNation 19-05-2004 20:20

Dit was m'n 4e keer bad religion. Niet nodig dus om naar Brussel te gaan. Als ik geld had en een auto was ik wel gegaan.

Lepra de Clown 19-05-2004 20:25

Citaat:

Jules schreef op 19-05-2004 @ 16:34 :
Oja, en ik vond het belachelijk dat hij Amsterdam zat af te kraken. Ze worden echt oud zeg
wat zeiden ze dan over amsterdam? want een paar jaar terug toen ze in de paradiso stonden zeiden ze nog dat ze zo van amsterdam hielden. :s

Jules 19-05-2004 20:27

Citaat:

Lepra de Clown schreef op 19-05-2004 @ 21:25 :
wat zeiden ze dan over amsterdam? want een paar jaar terug toen ze in de paradiso stonden zeiden ze nog dat ze zo van amsterdam hielden. :s
Iets over dat het publiek lame was, mede door de wietwalm die continue over de stad hangt ( :confused: ) en dat ze daar niet meer zouden spelen, maar wel in Tilburg, Utrecht etc. Het was wel een grapje maar wel echt een nerd-grapje :s

Mr. Pignati 19-05-2004 20:38

Citaat:

Jules schreef op 19-05-2004 @ 21:27 :
Iets over dat het publiek lame was, mede door de wietwalm die continue over de stad hangt ( :confused: ) en dat ze daar niet meer zouden spelen, maar wel in Tilburg, Utrecht etc. Het was wel een grapje maar wel echt een nerd-grapje :s
De eerste punkband die dan niet naar amsterdam wil vanwege de wiet... :s

rxQueen 19-05-2004 21:22

t was te merken dat bad religion speelde ja. vooral in de goudvishal waar ensign speelde voor....jawel....26 betalende bezoekers.

vrij saai

Hero_Zero 19-05-2004 23:29

Citaat:

Jules schreef op 19-05-2004 @ 21:27 :
Hmmm volgens mij was het meer dat ze niet zoveel mensen hadden verwacht in Tilburg en als er hier toch zoveel mensen kwamen opdagen ze hier zeker weer terug zouden komen.

Maar toen bleek dat er zo weinig mensen uit Tilburg zelf kwamen en toch heel veel uit Amsterdam begon hij een beetje te vertellen dat het overal wel zowat gaaf was geweest in Nederland.

Volgens mij wilde Greg wel een beetje het landelijke tegen het "grootse" Amsterdam opzetten, maar dat had hij al wel heel de avond al een beetje met het jullie zijn de tot nu toe het beste publiek van onze tour en dat soort statements. Maar de muziek was gaaf en daar gaat het om.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.