Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Waar kun je leuk shoppen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1004387)

Al Murphy 04-11-2004 22:52

Waar kun je leuk shoppen?

Citaat:

Wij gaan morgen winkelen, in amersfoort, utrecht en amsterdam kom ik vaak, dus ik wil wel iets anders, maar waar kun je nu lekker shoppen, naar de v&d en de h&m enzo?
Absoluut niet in elke (grote) stad. Ik ben geen echte shop-liefhebber, maar Keulen en Aken vallen me elke keer enorm mee. Maastricht ook, maar dat ken ik dan ook vanbinnen en vanbuiten.

In Eindhoven heb je die ketenwinkels dan ook wel, maar daar vielhet dan weer enorm tegen. Verder ben ik in Nederland alleen maar ooit in Amsterdam en Groningen geweest (wat betreft grotere steden/stadjes). Groningen staat nu absoluut nog steeds in mijn top 10 van leukste steden/stadjes. Amsterdam is me (zeker wat betreft het winkelen) nogal tegengevallen. Veel arrogante verkoopsters. Veel 'gemaakt' volk. Veel zatte mensen op het midden van de dag. En van al die alcoholisten en junks moet ik het niet echt hebben.

-->> Groningen of Maastricht, daar is buiten een H&M of V&D ook nog iets anders te zien.

freakjuh 04-11-2004 22:55

Pardon? En dus open je hem maar opnieuw, terwijl ik hem dicht heb gegooid? :|

Goed, bewijs dat je gelijk hebt. Als hier mensen ontopic reageren met serieuze tips over leuke winkelsteden, blijft deze open. Anders niet.

freakjuh 04-11-2004 22:55

Ik vind Leiden leuk om te winkelen. En Amsterdam en Rotterdam en Utrecht. Grote steden dus. Oh en Haarlem.

henri de penri 04-11-2004 22:59

bij mij in de buurt is nijmegen ook goed te doen

(hoe ontopic was dat!)

Metal 04-11-2004 23:05

ik vind dit wel een okee topic.

verder las ik laatst iets over dat maastricht 1 van de fijnste winkelsteden van nl zou zijn.

correctie, dé fijnste

HA!

Nanaki 05-11-2004 00:08

Als iemand nog toffe kleine winkeltjes weet in Amsterdam?

rxn 05-11-2004 01:11

lekker shoppen in de vd en hm :confused:

matt trakker 05-11-2004 01:12

la place (y)

rxn 05-11-2004 01:13

saladbar shoppen

matt trakker 05-11-2004 01:15

1x saladbar shoppen in de v&d is net zo duur als de hele h&m leegkopen, maar wel leuker

rxn 05-11-2004 01:19

koop je een broodje creamcheese voor 5 euro en, zit er alleen creamcheese aan de buitenkant (N)

rxn 05-11-2004 01:20

en in hm moet je tegenwoordig je troep, in de troep n.b., op ruimen :confused:

matt trakker 05-11-2004 01:23

Citaat:

Roxane schreef op 05-11-2004 @ 02:19 :
koop je een broodje creamcheese voor 5 euro en, zit er alleen creamcheese aan de buitenkant (N)
ja ok maar dat verwacht je niet voordat je het daadwerkelijk gekocht hebt want zo flashy ziet het er allemaal wel uit

en de h&m is puinruimen ja, en als je dan denkt he ik heb wat unieks gevonden in deze hoop dan zie je de volgende week alsnog iedereen er mee rondlopen (n)

Lepra de Clown 05-11-2004 02:47

geen flauw idee waar het over gaat maar het antwoord is waarschijnlijk net als het antwoord van veel vragen in de onderbroek van je moeder te vinden

Mutant_oud 05-11-2004 08:50

Citaat:

Replica schreef op 05-11-2004 @ 00:58 :
V&D en H&M enzo vind je toch overal wel? Nou ja, als je er niet zo vaak of nooit komt, is Arnhem misschien ook wel leuk. Zit oa. een H&M, V&D, Bijenkorf, Hema, Zara, Sting en Lady Sting, enz.
:nono:

In Maastricht is er (nog) geen h&m. Maastricht vind ik een gezellige en mooie stad, maar qua winkels valt het dik tegen. Veel duurdoenerij ook.
Idem met de Bijenkorf, veel te duur voor wat het is.

Iig. Ik hou van Antwerpen. Heerlijke stad, leuke winkels, veel winkels, veel dwaalstraatjes, oude gebouwen, speciale cafétjes,... Antwerpen is absoluut favoriet bij mij (van Nederland en België dan.

Breda: valt goed mee, maar vooral gewoon 1 lange winkelstraat met hier en daar wat zijstraatjes, maar nu niet zo om over naar huis te schrijven.

Tilburg: zelfde verhaal als Breda.

Brussel: groot, veel, maar heel veel vuiligheid. Brussel is echt smerig. Je hebt er leuke plekjes, maar je moet niet afdwalen, want je staat tussen de vuiligheid van een buurt die haar kerstverlichting nog niet eens opruimt of in een buurt waar de bewegwijzering in het arabisch is. Niet dat er iets op de multicultuur tegen is, maar in Brussel zijn het allemaal hokjes precies, je gaat van het ene uiterste naar het andere.

Jolt 05-11-2004 08:55

Maastricht is saai, helemaal uitgemolken niks leuks meer.
Gent daar integen wel super :).Allemaal die kleine/ goedkope winkeltjes :).
Tilburg vind ik saai een straat er moeten verschillende zijn beetje doorelkaar gemixd, lijkt net op sittard, alleen is tilburg geen uitgebouwd dorp.
Arnhem vind ik wel weer leuk.Lekker gezellig.

Horror Kitty 05-11-2004 09:07

of een stad een leuke winkelstad is hangt een beetje af van je criteria. ik ben al tevreden met 1 vintage-winkeltje en leuke terrasjes / eettentjes.
liefst winkel ik gewoon in bergen op zoom want daar is kolder & chapeau, vintage, goedkoop en ik krijg regelmatig nog extra korting omdat ik daar ooit gewerkt heb. (L)

Love_Fulfilled 05-11-2004 09:08

Rotterdam of course :D .

Gianluca * 05-11-2004 09:16

Citaat:

Ilsetjuhh schreef op 05-11-2004 @ 10:08 :
Rotterdam of course :D .
en waarom dan, om even op het topic verder in te gaan.... :rolleyes:

ik vind zelf dat Amsterdam leuk is om te winkelen, mits je er ook van uit lekker mensen te kijken, je kijkt werkelijk je ogen uit. veel winkels in amsterdam zijn welliswaar van die groothandels, maar er zijn ook genoeg kleinere winkeltjes, als je verder kijkt als de kalverstraat en de nieuwedijk.

verder vind ik utrecht en haarlem ook erg leuk om te winkelen, haarlem omdat het wat kleiner en gezelliger is en utrecht omdat het groot is, en daarom een groter aanbod heeft

Ridder 05-11-2004 09:21

2'R - oude hoogstraat
daar verkopen ze oa d-squared

Khymo - leidestraat
daar verkopen ze ook d-squared

Megazino - rozengracht
daar verkopen ze goedkoop oude collecties van o.a verace en dolce & gabbana

Velvet - magna plaza
d&g, versace, bikkemberg, drykorn, bikkembergs

H&M - op de kruizing van kalverstraat en de spuistraat

Zipper - huidenstraat en nieuwe hoogstraat
tweedehands

Local Service - keizersgracht
veel paul smith en d-squared

Puma store - heilige weg

Maison de bonnetrie - kalversrtaat
ralph lauren enzo

Braez - Hobbemastraat 8

Laundry Industry - magna plaza en

Met dank aan bertbart, oioooit (K)

Gadje 05-11-2004 09:39

mijn voorkeur gaat uit naar utrecht, veel leuke winkels en het is een gezellige stad, maar omdat het niet om de hoek is ga ik vaak naar breda, daar kan je ook redelijk goed shoppen, je hebt er wel leuke winkels, h&m, kleine bijenkorf maar ook lokale winkels, bonk is een favoriet bij mij, maar eigenlijk stelt het ook niet veel voor. tegenwoordig kom ik ook wel in tilburg maar daar zitten vooral veel ketens en niet echt bijzondere winkels
in amsterdam ben ik pas 1 x écht goed geweest, en dat beviel wel maar de 'underground' leuke winkels kan ik nog niet echt vinden.

Love_Fulfilled 05-11-2004 10:40

Citaat:

Gianluca * schreef op 05-11-2004 @ 10:16 :
en waarom dan, om even op het topic verder in te gaan.... :rolleyes:

ik vind zelf dat Amsterdam leuk is om te winkelen, mits je er ook van uit lekker mensen te kijken, je kijkt werkelijk je ogen uit. veel winkels in amsterdam zijn welliswaar van die groothandels, maar er zijn ook genoeg kleinere winkeltjes, als je verder kijkt als de kalverstraat en de nieuwedijk.

verder vind ik utrecht en haarlem ook erg leuk om te winkelen, haarlem omdat het wat kleiner en gezelliger is en utrecht omdat het groot is, en daarom een groter aanbod heeft

De bekende winkels heb je in R'dam en Zuidplein is ook erg (y) .

Erbenda 05-11-2004 10:48

Ik vind Haarlem altijd wel leuk... en Den Haag is ook wel (y) ... maarja het ligt er maar net aan wat je zoekt natuurlijk...

Love_Fulfilled 05-11-2004 11:38

Den-Haag is ook erg leuk (y) .

kuik 05-11-2004 14:57

Ik ga eigenlijk alleen maar naar a'dam omdat dat het dichtste bij is voor mij (op amstelveen na, maar daar is geen leuke h&m) Ik hou wel van amsterdam, veeeel h&m's, veel schoenenwinkels, kitsch&kitchen, zipper, laura dols, exota, independent outlet en magna plaza

Miles 05-11-2004 14:58

De drie A's. (y)

(Amsterdam, Arnhem en Alkmaar)

En dan vooral de steegjes en zijstraatjes opzoeken. (En dan bedoel ik niet van heroinehoeren vergeven nieuwbouw steegjes. :p )

:)

per piacere 05-11-2004 17:27

ik vind juist Breda leuk
Tilburg en Nijmegen saai, veel te nieuw en allemaal dezelfde dingen

Keulen is (Y), Brussel is nog meer (Y) en York (noord Engeland) is in engeland the place to shop

cut_off 05-11-2004 18:04

Citaat:

Metal schreef op 05-11-2004 @ 00:05 :
ik vind dit wel een okee topic.

verder las ik laatst iets over dat maastricht 1 van de fijnste winkelsteden van nl zou zijn.

correctie, dé fijnste

HA!

geen h&m dude

Xaira 05-11-2004 18:08

Haarlem en Alkmaar zijn leuk!

spemmey 05-11-2004 18:08

Hilversum is ook leuk om te winkelen!

Ook H&M en van dat alles, maar leuk is dat je gewoon een leuke winkelstraat hebt maar daarnaast ook Hilvertshof, een overdekt geheel met allerlei leuke winkeltjes!

Apomes 05-11-2004 18:08

Hasselt ==> omdat ze daar een mediamarkt, freerecordshop, en nog wat van leuke winkeltjes hebben.

Sint-Truiden ==> Tja we hebben Roosen & Cardelly en een goede fotograaf meer moet je echt niet hebben hoor :cool:

Antwerpen ==> vroeger liep ik alleen maar op de Meir, maar sinds mijn zus er woont heb ik ook al die leuke zijstraatjes leren kennen met alle grote merken van Burberry, Hermes, LV, Delveaux tot de Ici paris :D.
(niet dat ik iets koop bij Hermes & Delveaux hoor...jammer genoeg, behalve Delveaux ik vind dat lelijk maar de winkel is mooi :o :D )

Dat zijn de enigste 3 steden, waar ik ga winkelen!
Af en toe maastricht (donderdag omdat ze dan later open zijn), maarja ik vind zelden iets in Maastricht :(

Gianluca * 05-11-2004 18:23

Citaat:

Miles schreef op 05-11-2004 @ 15:58 :

En dan vooral de steegjes en zijstraatjes opzoeken. (En dan bedoel ik niet van heroinehoeren vergeven nieuwbouw steegjes. :p )

:)

omg :D

Metal 05-11-2004 18:29

Citaat:

cut_off schreef op 05-11-2004 @ 19:04 :
geen h&m dude
klopt.

alpha 05-11-2004 18:32

(Centro) Oberhausen! :cool: :cool:
Alles onder 1 dak, inclusief alle eettentjes bij elkaar. Giga parkeerplaats. Je kunt er een hele dag wezen en dan nog niet klaar zijn met shoppen.
En welke winkels zitten er? Van alles, van redelijk dure merken, naar winkels a la C&A.
Doen, als je er een keer in de buurt bent!!

Lotte 05-11-2004 19:17

In Londen(Camden Town) en Amsterdam. In Avignon heb ik ook wel leuk gewinkeld.

Ik ga liever niet in Alkmaar winkelen want dan hebben minstens 10 mensen op mijn school al aan wat ik net heb gekocht. Dat is op zich niet erg, als het maar niet te vaak gebeurd.

Daydream-ster 05-11-2004 19:24

Roosendaal, Breda, Apeldoorn.. Zutphen, allemaal wel leuk!

*oma* 05-11-2004 22:01

grunn :D

battlestar 05-11-2004 23:27

parijs :cool:

flauw
arnhem, maastricht, a'dam, groningen

Konstantine 05-11-2004 23:31

Antwerpen (y)

TheFragile 05-11-2004 23:45

Citaat:

Konstantine schreef op 06-11-2004 @ 00:31 :
Antwerpen (y)
easy pussy van me
ik deel je mening (y)

battlestar 05-11-2004 23:49

antwerpen is ook leuk ja (y)

Metal 06-11-2004 00:37

Citaat:

cut_off schreef op 05-11-2004 @ 19:04 :
geen h&m dude
eigenlijk best vreemd, én jammer:(

koekjes 06-11-2004 01:27

Citaat:

alpha schreef op 05-11-2004 @ 19:32 :
(Centro) Oberhausen! :cool: :cool:
Alles onder 1 dak, inclusief alle eettentjes bij elkaar. Giga parkeerplaats. Je kunt er een hele dag wezen en dan nog niet klaar zijn met shoppen.
En welke winkels zitten er? Van alles, van redelijk dure merken, naar winkels a la C&A.
Doen, als je er een keer in de buurt bent!!

idd!

en er is een geweldig groot vreetplein :cool:

Synonym 06-11-2004 11:00

Ha! Ik ga lekker Enschede vertegenwoordigen :cool: (my hometown toch)

- H&M (een fijne nieuwe)
- Five Pocket (voor de quasi-hipperdz onder ons)
- Giensch (fijn tweedehands spul, maar niet goedkoop)
- Z&Z (veel jonge ontwerpers, maar ook Kookai o.a.)
- Confetti (veel 'oldschool' Diesel en Replay)
- 'Mini' Bijenkorf (veel overzichtelijker)
- Waaghals (erg fijne cdwinkel)
- Panic (skate/surfshop)
- Titus (duitse skateshop)

En verder hebben ze er alles (v&d, c&a, 2 x invito, sascha, mediamarkt :D, bart smit, body shop, hema, bakker bart enz enz enz)

Oja!!! En!!! de oude markt! Groot plein met heel veel terrasjes, (eet)cafeetjes

Synonym 06-11-2004 11:01

Maar oke, ik geef toe dat Parijs wel wat uitdagender is :(

Teun 06-11-2004 11:03

Citaat:

Synonym schreef op 06-11-2004 @ 12:00 :
Ha! Ik ga lekker Enschede vertegenwoordigen :cool: (my hometown toch)

- H&M (een fijne nieuwe)
- Five Pocket (voor de quasi-hipperdz onder ons)
- Giensch (fijn tweedehands spul, maar niet goedkoop)
- Z&Z (veel jonge ontwerpers, maar ook Kookai o.a.)
- Confetti (veel 'oldschool' Diesel en Replay)
- 'Mini' Bijenkorf (veel overzichtelijker)
- Waaghals (erg fijne cdwinkel)
- Panic (skate/surfshop)
- Titus (duitse skateshop)

En verder hebben ze er alles (v&d, c&a, 2 x invito, sascha, mediamarkt :D, bart smit, body shop, hema, bakker bart enz enz enz)

Oja!!! En!!! de oude markt! Groot plein met heel veel terrasjes, (eet)cafeetjes

Z&Z vond ik wel leuk leuk. (Tenminste ik was daar in een winkel en de naam is me even ontschoten, maar jouw omschrijving van Z&Z past het beste bij dat winkeltje)

rodina 06-11-2004 17:00

Amsterdam, ik ben verliefd op de 9 straatjes.
Alkmaar is ook leuk.

CanYouHandleMe 06-11-2004 18:07

Citaat:

Lotte schreef op 05-11-2004 @ 20:17 :
In Londen(Camden Town) en Amsterdam. In Avignon heb ik ook wel leuk gewinkeld.

Ik ga liever niet in Alkmaar winkelen want dan hebben minstens 10 mensen op mijn school al aan wat ik net heb gekocht. Dat is op zich niet erg, als het maar niet te vaak gebeurd.

jaaaaaaa Camden Town!!

en verder Hasselt ook wel

innogen 06-11-2004 19:43

Ik vind Eindhoven ook wel een leuke stad om te winkelen.
Best leuke winkels, leuke sfeer en der zitten superveel cd/platenzaken.

R-J-N 07-11-2004 11:19

Almere is een BIG nono, daarnaast A'dam valt me steeds meer tegen, je moet daar echt coole winkeltjes en adresjes weten en die weet ik dus niet :o

maar Haarlem is dope, echt een ideale stad om lekker geld uit te geven en Den Bosch is me ook erg bevallen om lekker rond te slenteren en je kan daar ook dingen vinden die je niet overal vind...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.