![]() |
Benzoylperoxide
Ik was ongeveer drie weken geleden naar de huisarts gegaan voor mijn puistjes, en toen heb ik Benzoylperoxide van haar gekregen. Maar ik merk nu dat mijn huid heel erg trekkerig en droog wordt, en ook afschilfert. Er stond in de bijsluiter dat dit een bijwerking was en dat het vanzelf over zou gaan.
Ik zie al best wel resultaten, maar op mijn voorhoofd heb ik best veel plekjes waar eerst puistjes gezeten hebben. Die zouden vanzelf verdwijnen, maar ik heb gemerkt dat het nu juist donkerder is geworden. Mijn voorhoofd ziet er echt niet gezond uit. Kan dit door de peroxide komen? En gaat het vanzelf weg? En kan ik door dit spul ook littekens overhouden of niet? Alvast bedankt. :) |
Benzylperoxide is blekend dus ik vind het raar dat het donkerder geworden is, of dat daar van komt weet ik dus niet. Dat trekkende gevoel en dat schilferen zou er heel goed van kunnen komen. Of je er littekens van kan krijgen weet ik niet, ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord die van dit spul littekens heeft gekregen, als je veel aan je puistjes krabt enzo kan je trouwens wel littekens krijgen.
|
Ik heb dat vroeger ook gebruikt en m'n huid werd er ook rood en droog van.. toen ben ik er maar mee gestopt. Misschien helpt het als je er bijv een lotion voor de droge huid bij gebruikt, dat dat je huid wat kan kalmeren enzo.
|
Hoe vaak gebruik je het?
Als ik jou was zou ik het minder vaak gaan gebruiken en het beperken tot plekken die echt vettig zijn. Verder kun je een dag- en nachtcrème gebruiken voor de plekken die wat droger worden. |
Benzoylperoxide heeft geen blekende werking op de huid. Maar ik smeer het elke avond op, dat heeft de dokter gezegd. Ik gebruik overdag ook wel een creme.
|
Citaat:
|
Ja, ik weet ook niet of het een bijwerking is ofzo.
|
Die schilfertjes horen erbij ja, en dat is juist een goed teken. Het is even doorzetten en na een paar weken wordt het vanzelf minder. Het is zeg maar kiezen tussen een droge huid of veel puistjes, maar op de lange termijn helpt het vrij goed tegen puistjes.
Ik gebruik het al jarenlang 2 keer per dag en ja mijn huid wordt er droog van maar beter dan puistjes. |
Citaat:
het is voor ieder persoon anders, maar wat ik bedoel is dat je wel op moet passen dat het niet té wordt. Als het bij jou ook té wordt, ga dan iig een goede hydraterende crème gebruiken ofzo. |
Volgens mij heeft het wel een blekende werking, ook op de huid...die zal er iig niet donkerder van worden, lijkt mij... Van het spul zelf krijg je lijkt me ook geen littekens, van de puistjes die weggaan houd je misschien wel plekjes, maar de meeste daarvan zullen na verloop van tijd wel verdwijnen, denk ik.
Je huid kan er idd heel droog van worden, soms helpt een goede crème. Als je huid er te droog van wordt, kun je altijd terug gaan naar je huisarts en om iets anders vragen. |
Ik gebruik dat spul ook al een jaar of 3 en werkt verder goed bij mij. Mijn huid word er dan ook niet rood van oid, je moet wel uitkijken met kleding, aangezien het bleekt. Ik smeer ook 2x per dag 10%.
|
Dus na 5 dagen is je tubetje leeg??
Damnzz |
Citaat:
|
Ik bedoel idd 10% werkzame stof. ;)
|
hehehe ok dacht ik al. Er zijn dus maar 2 soorten? Waarvan 1 op recept?
|
Volgens mij is die met 10% ook vrij verkrijgbaar, ze vroegen mij bij de apotheek iig welke ik wilde (en ik had geen recept).
|
Kun je gewoon kopen bij de apotheek, ik betaal 9 euro zoveel voor 100 ml 10%.
Ik vind wel dat dat spul stinkt trouwens. |
Citaat:
|
ik gebruik het sinds kort, alleen vergeet ik het 's avonds nog wel eens op me gezicht te smeren :s
En dat schilveren? heb ik ook, bij mij doet het geen pijn, maar ik merk wel dat me huid erg droog is. |
Ik gebruik het ook al zo'n 3 jaar tegen de puistjes. Maar ik heb er nog een zalf bij, die ik 's ochtends opdoe als dagcreme. En 's avonds gebruik ik die creme weer en dan daarna de benzoylperoxide eroverheen. Daarom heb ik ook geen last van een droge huid.
|
Hoe weet je eigenlijk wanneer je over je puisten tijdperk heen bent. Je gebruikt dat spul mischien dan wel tot je 30e bij wijze van spreken. :confused:
|
@ Copycat, je ziet toch wanneer je puisten weg zijn? Dan hoef je het niet meer te gebruiken.
Ik had trouwens een hele tijd last van een droge huid, en je zag ook hele rare schilfers. Maar als je dan toch doorzet dan wordt het na drie weken ongeveer ineens minder met de schilfers, en dan verdwijnen je puistjes heel snel. Gewoon doorgaan met smeren dus! |
Ik heb van die incidentele puistjes, dus daarom smeer ik het alleen op de puistjes zelf. Eerst deed ik het ook over mn hele gezicht, maar mijn huid begon af te schilferen en te jeuken.
Dagcremes zijn funest voor mijn huid. Mijn huid begint direct te glimmen (ik heb 30 euro aan een vetvrije moisturizer uitgegeven maar ik mijn gezicht glom nog steeds) dus met dagcremes ben ik gestopt. |
Vanaf mijn 15e al last van puistjes en nog steeds.. (ben 21) Vrij frustrerend. En ik heb zoiezo al een vrij droge huid dus ik weet eigenlijk niet zo goed of ik er nu wel of niet mee moet beginnen.
|
Citaat:
|
Hey ik ben vandaag voor het eerst met dat benzoylperoxide begonnen. Ik hoop dat het werkt, maar hoeveel moet je er precies van gebruiken want met een veeg is het al helemaal weg. Ik heb het idee dat ik het het halve tubetje moet gebruiken :s dat kn nooit goed zijn. Ik heb dr nu heel weinig op te zitten.
|
Citaat:
Ik heb het vroeger ook gebruikt, maar vond het rot spul en het werkte niet echt super goed. Maar ja ik had dan ook niet 1 puistje, maar erge acnee. En van die creme zelf kan je echt geen littekens krijgen, van puistjes wel natuurlijk. |
ik heb een potje met vloeistof erin gehad. ik heb geen idee hoe het heette maar het werkte echt heel goed.
|
Inderm?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18. |