Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 17:16
*ABC*
*ABC* is offline
Ik was ongeveer drie weken geleden naar de huisarts gegaan voor mijn puistjes, en toen heb ik Benzoylperoxide van haar gekregen. Maar ik merk nu dat mijn huid heel erg trekkerig en droog wordt, en ook afschilfert. Er stond in de bijsluiter dat dit een bijwerking was en dat het vanzelf over zou gaan.
Ik zie al best wel resultaten, maar op mijn voorhoofd heb ik best veel plekjes waar eerst puistjes gezeten hebben. Die zouden vanzelf verdwijnen, maar ik heb gemerkt dat het nu juist donkerder is geworden. Mijn voorhoofd ziet er echt niet gezond uit. Kan dit door de peroxide komen? En gaat het vanzelf weg? En kan ik door dit spul ook littekens overhouden of niet?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Benzylperoxide is blekend dus ik vind het raar dat het donkerder geworden is, of dat daar van komt weet ik dus niet. Dat trekkende gevoel en dat schilferen zou er heel goed van kunnen komen. Of je er littekens van kan krijgen weet ik niet, ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord die van dit spul littekens heeft gekregen, als je veel aan je puistjes krabt enzo kan je trouwens wel littekens krijgen.
Oud 06-11-2004, 18:34
Verwijderd
Ik heb dat vroeger ook gebruikt en m'n huid werd er ook rood en droog van.. toen ben ik er maar mee gestopt. Misschien helpt het als je er bijv een lotion voor de droge huid bij gebruikt, dat dat je huid wat kan kalmeren enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:14
Balance
Balance is offline
Hoe vaak gebruik je het?

Als ik jou was zou ik het minder vaak gaan gebruiken en het beperken tot plekken die echt vettig zijn.
Verder kun je een dag- en nachtcrème gebruiken voor de plekken die wat droger worden.
Oud 06-11-2004, 19:25
*ABC*
*ABC* is offline
Benzoylperoxide heeft geen blekende werking op de huid. Maar ik smeer het elke avond op, dat heeft de dokter gezegd. Ik gebruik overdag ook wel een creme.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*ABC* schreef op 06-11-2004 @ 20:25 :
Benzoylperoxide heeft geen blekende werking op de huid. Maar ik smeer het elke avond op, dat heeft de dokter gezegd. Ik gebruik overdag ook wel een creme.
niet direct op de huid maar wel op kleding enzo dus ik zou het logischer vinden als je huid er lichter van wordt dan donkerder.
Oud 06-11-2004, 19:31
*ABC*
*ABC* is offline
Ja, ik weet ook niet of het een bijwerking is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 21:58
Verwijderd
Die schilfertjes horen erbij ja, en dat is juist een goed teken. Het is even doorzetten en na een paar weken wordt het vanzelf minder. Het is zeg maar kiezen tussen een droge huid of veel puistjes, maar op de lange termijn helpt het vrij goed tegen puistjes.

Ik gebruik het al jarenlang 2 keer per dag en ja mijn huid wordt er droog van maar beter dan puistjes.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
bugge schreef op 06-11-2004 @ 22:58 :
Die schilfertjes horen erbij ja, en dat is juist een goed teken. Het is even doorzetten en na een paar weken wordt het vanzelf minder. Het is zeg maar kiezen tussen een droge huid of veel puistjes, maar op de lange termijn helpt het vrij goed tegen puistjes.

Ik gebruik het al jarenlang 2 keer per dag en ja mijn huid wordt er droog van maar beter dan puistjes.
Uit ervaring weet ik dat schilfers en een droge huid zó veel pijn kan doen dat je eerder voor puistjes kiest hoor.
het is voor ieder persoon anders, maar wat ik bedoel is dat je wel op moet passen dat het niet té wordt. Als het bij jou ook té wordt, ga dan iig een goede hydraterende crème gebruiken ofzo.
Oud 07-11-2004, 07:55
Verwijderd
Volgens mij heeft het wel een blekende werking, ook op de huid...die zal er iig niet donkerder van worden, lijkt mij... Van het spul zelf krijg je lijkt me ook geen littekens, van de puistjes die weggaan houd je misschien wel plekjes, maar de meeste daarvan zullen na verloop van tijd wel verdwijnen, denk ik.

Je huid kan er idd heel droog van worden, soms helpt een goede crème. Als je huid er te droog van wordt, kun je altijd terug gaan naar je huisarts en om iets anders vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:41
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik gebruik dat spul ook al een jaar of 3 en werkt verder goed bij mij. Mijn huid word er dan ook niet rood van oid, je moet wel uitkijken met kleding, aangezien het bleekt. Ik smeer ook 2x per dag 10%.
Oud 08-11-2004, 16:46
Tom Poes
Tom Poes is offline
Dus na 5 dagen is je tubetje leeg??

Damnzz
Oud 08-11-2004, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 08-11-2004 @ 17:46 :
Dus na 5 dagen is je tubetje leeg??

Damnzz
Die 10% is het gehalte werkzame stof wat erin zit. Je hebt volgens mij 5% die vrij verkrijgbaar is en 10% die op recept is.
Oud 08-11-2004, 17:09
Cryptic Winterstorm
Ik bedoel idd 10% werkzame stof.
Oud 08-11-2004, 17:58
Tom Poes
Tom Poes is offline
hehehe ok dacht ik al. Er zijn dus maar 2 soorten? Waarvan 1 op recept?
Oud 08-11-2004, 18:39
Verwijderd
Volgens mij is die met 10% ook vrij verkrijgbaar, ze vroegen mij bij de apotheek iig welke ik wilde (en ik had geen recept).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:40
Cryptic Winterstorm
Kun je gewoon kopen bij de apotheek, ik betaal 9 euro zoveel voor 100 ml 10%.

Ik vind wel dat dat spul stinkt trouwens.
Oud 11-11-2004, 20:39
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Citaat:
*ABC* schreef op 06-11-2004 @ 18:16 :
Ik was ongeveer drie weken geleden naar de huisarts gegaan voor mijn puistjes, en toen heb ik Benzoylperoxide van haar gekregen. Maar ik merk nu dat mijn huid heel erg trekkerig en droog wordt, en ook afschilfert. Er stond in de bijsluiter dat dit een bijwerking was en dat het vanzelf over zou gaan.
Ik zie al best wel resultaten, maar op mijn voorhoofd heb ik best veel plekjes waar eerst puistjes gezeten hebben. Die zouden vanzelf verdwijnen, maar ik heb gemerkt dat het nu juist donkerder is geworden. Mijn voorhoofd ziet er echt niet gezond uit. Kan dit door de peroxide komen? En gaat het vanzelf weg? En kan ik door dit spul ook littekens overhouden of niet?

Alvast bedankt.
Ik gebruik het al jaren, niet echt met veel resultaat, maar ik weet niks beters... (klinkt dom, maar ik wil gewoon niet naar de huisarts ) In het begin bleekte dat spul juist wel op mn huid uit, en aangezien ik een tintje heb, is dat meteen te zien. Wat ik doe: smeer in de ochtend je huid in met een goede gezichtszalf (geen vette, maar een verzorgende creme!) en breng 's avonds die benzoylperoxide aan. Maar dat je huid zo afschilferd hoort er wel een beetje bij. Maar als het gaat irriteren, zou ik maar minderen met dat spulletje hoor. het is behoorlijk agressief. En nee, je houdt er geen littekens van over, maar het is wel belangrijk je gezichtshuid goed te verzorgen en niet helemaal te laten uitdrogen hoor! Nou succes dan
Oud 11-11-2004, 23:53
Party_P
Party_P is offline
ik gebruik het sinds kort, alleen vergeet ik het 's avonds nog wel eens op me gezicht te smeren

En dat schilveren? heb ik ook, bij mij doet het geen pijn, maar ik merk wel dat me huid erg droog is.
Oud 13-11-2004, 13:06
Hakkie
Hakkie is offline
Ik gebruik het ook al zo'n 3 jaar tegen de puistjes. Maar ik heb er nog een zalf bij, die ik 's ochtends opdoe als dagcreme. En 's avonds gebruik ik die creme weer en dan daarna de benzoylperoxide eroverheen. Daarom heb ik ook geen last van een droge huid.
Oud 13-11-2004, 13:21
Copycat
Copycat is offline
Hoe weet je eigenlijk wanneer je over je puisten tijdperk heen bent. Je gebruikt dat spul mischien dan wel tot je 30e bij wijze van spreken.
Oud 13-11-2004, 15:10
*ABC*
*ABC* is offline
@ Copycat, je ziet toch wanneer je puisten weg zijn? Dan hoef je het niet meer te gebruiken.

Ik had trouwens een hele tijd last van een droge huid, en je zag ook hele rare schilfers. Maar als je dan toch doorzet dan wordt het na drie weken ongeveer ineens minder met de schilfers, en dan verdwijnen je puistjes heel snel.

Gewoon doorgaan met smeren dus!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 17:28
ellen16
ellen16 is offline
Ik heb van die incidentele puistjes, dus daarom smeer ik het alleen op de puistjes zelf. Eerst deed ik het ook over mn hele gezicht, maar mijn huid begon af te schilferen en te jeuken.
Dagcremes zijn funest voor mijn huid. Mijn huid begint direct te glimmen (ik heb 30 euro aan een vetvrije moisturizer uitgegeven maar ik mijn gezicht glom nog steeds) dus met dagcremes ben ik gestopt.
Oud 22-11-2004, 13:14
Boas
Boas is offline
Vanaf mijn 15e al last van puistjes en nog steeds.. (ben 21) Vrij frustrerend. En ik heb zoiezo al een vrij droge huid dus ik weet eigenlijk niet zo goed of ik er nu wel of niet mee moet beginnen.
Oud 22-11-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
ellen16 schreef op 13-11-2004 @ 18:28 :
dus daarom smeer ik het alleen op de puistjes zelf
Doe ik ook, anders wordt je huid erg droog, maar op deze manier heb je daar niet echt veel last van (ik niet iig).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:35
lonelynessy
lonelynessy is offline
Hey ik ben vandaag voor het eerst met dat benzoylperoxide begonnen. Ik hoop dat het werkt, maar hoeveel moet je er precies van gebruiken want met een veeg is het al helemaal weg. Ik heb het idee dat ik het het halve tubetje moet gebruiken dat kn nooit goed zijn. Ik heb dr nu heel weinig op te zitten.
Oud 23-11-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
lonelynessy schreef op 23-11-2004 @ 19:35 :
Hey ik ben vandaag voor het eerst met dat benzoylperoxide begonnen. Ik hoop dat het werkt, maar hoeveel moet je er precies van gebruiken want met een veeg is het al helemaal weg. Ik heb het idee dat ik het het halve tubetje moet gebruiken dat kn nooit goed zijn. Ik heb dr nu heel weinig op te zitten.
Ik zou niet teveel gebruiken hoor als ik jou was. Dat spul werkt sneller dan je denkt. Mijn zusje dacht ook altijd dat het niet werkte, en dan smeerde ze er zoveel op, dat al haar kleren op de een of andere manier onder de vlekken van dit spul zaten.

Ik heb het vroeger ook gebruikt, maar vond het rot spul en het werkte niet echt super goed. Maar ja ik had dan ook niet 1 puistje, maar erge acnee.

En van die creme zelf kan je echt geen littekens krijgen, van puistjes wel natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:34
Brutus
Brutus is offline
ik heb een potje met vloeistof erin gehad. ik heb geen idee hoe het heette maar het werkte echt heel goed.
Oud 24-11-2004, 10:37
Verwijderd
Inderm?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:31
Mijke16
Mijke16 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 24-11-2004 @ 11:37 :
Inderm?
Ik gebruik ook Inderm. Ik heb één keer benzoyl peroxide gebruikt alleen dat had niet zo'n prettig effect. Mijn hele gezicht zwol op en moest met spoed naar het ziekenhuis. Ik bleek er allergisch voor te zijn...

Regels voor berichten