![]() |
Directe bedreiging terroristen richting NL
Ik hoor het op het nieuws; kan nog even geen bron vinden. De terroristische organisatie, die ook achter de aanslagen in Taba (Egypte) zaten, dreigen met aanslagen in Nederland als het geweld tegen moskeeën en moslims niet stopt.
Hoe serieus moeten we deze bedreigingen nemen? |
De vraag is meer als je het serieus neemt, wat wil je er dan aan doen :s
|
Oh en van actie komt natuurlijk reactie...
|
Grapje zeker...Eerst doen die (fundamentalistische) moslims iets, dan komt daar een reactie op van kwaaie Nederlanders, en dan is het plotseling geweld tegen moskeeën en Moslims? Hoe hypocriet ben je dan?
|
Extremisten stonden zowiezo al niet bekend om hun redeneervermogen.
|
och, en anders pleegden ze wel aanslagen omdat we de duivelse zionisten helpen met hun dagelijkse uitmoorden van alle moslims.
zoals blackwater ook al zei, er is niet met die mensen te praten. |
We moeten dit wel degelijk serieus nemen. Fundamentalisten gaan tot het extreme om hun geloof te verdedigen. Dit is hun goed recht, maar wanneer overtuiging overgaat in overtreffing, en dus drastische maatregelen worden genomen, (doormiddel van aanslagen) dan is de mogelijkheid tot een dialoog zoals ze altijd zo leuk willen in de politiek, ver te zoeken. De vraag is denk ik meer hoe gaan we ons er tegen verdedigen. Nederland heeft ook soldaten in Irak zitten, en steunen Amerika die weer het beleid in het Midden-Oosten steund. Iedere Moslim eruit gooien is ook geen oplossing, dan geef je de fundamentalisten juist een reden om aanslagen te plegen. Maar er moet wel dergelijk een oplossing komen en dan word geven en nemen. Maar mischien is de overheid er al te ver in geweest in geven en niet duidelijke grensen te stellen.
|
Citaat:
|
Vervelend.
|
Citaat:
wat je vertelt is oud nieuws, en we hebben het nu over mensen die iedereen dood willen hebben, en er in tegenstelling tot de gemiddelde lonsdale-bomber niet op uit zijn 'vernielingen'over het algemeen te plegen, maar er doelbewust op uit zijn mensen te vermoorden. |
Citaat:
En onafhankelijk van of we dreigementen serieus moeten nemen, er moet iets gebeuren tegen wat men nu nog bestempelt als 'onafhankelijke feiten'. Nee, ik denk persoonlijk niet dat het zomaar losse gebeurtenissen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer houdt het eens op? |
Citaat:
Deze terroristische groepering zit ook zoals gezegd achter de aanslagen in Taba, Egypte, wat erop duidt dat ze in staat zijn in het buitenland een bloedbad te veroorzaken. Er wordt gezegd dat in Nederland vanwege de tot voor kort relatief soepele overheid op dat gebied, er een goed georganiseerde extremistische groep bestaat. Aan de ene kant ben ik er heel nuchter in, en denk ik dat we ons nergens druk over hoeven te maken. Maar aan de andere kant zou het zomaar kunnen zijn dat er wel een aanslag volgt, en dan is het hek van de dam. Dan voorzie ik geen nachtelijke brandstichtingen, maar rassenrellen, en aanslagen van grote omvang over en weer. |
Citaat:
Nee we hebben het over mensen die denken dat een bevolkingsgroep iedereen graag dood wil hebben dus aanslagen gaan plegen |
Hier kun je het artikel vinden.
|
Citaat:
|
Een stel marokkaantjes op scooters heeft zojuist m'n moeder ondergespoten met ketchup op het fietspad, ik weet niet of dat telt? Nu ben ik boos.
|
Citaat:
|
Nouja, als er binnen die groepering Taba iemand met hersens is, dan laten ze het wel uit hun hoofd om hier een aanslag te plegen omdat het geweld tegen moskeëen dan alleen nog maar zal toenemen.
Ik vrees echter dat niemand binnen die groepering Taba over hersens beschikt. |
Waren de doelen van deze groep dan gelijk aan de doelen van moslims hier in Nederland?
ik denk het niet, aangezien zo'n groep alleen maar baat heeft bij meer geweld over en weer, aangezien dat voor hen nieuwe rekruten betekend. |
Citaat:
Het zijn niet alleen Marokkanen die irritant zijn, bij mijn ouderlijk huis zitten nog steeds elke avond vanaf uurtje of 17:00 gastjes vanaf 15, 16 die met hun scooters, in bushokjes gaan groeperen. Deze gastjes, dragen bomberjacks, legerbroeken, en leger kistjes. Meeste van hun zijn kalend, of scheren het af. Ik heb hier ook wel een woord voor en vind ze ook zwaar irritant. maar dat doe ik maar niet. Waren het kaalkopjes, gabbertjes, infantiele Nazi's die elke keer aanslagen pleegden dan waren die de zwarte schaap van de maatschappij. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan nu dít weer... Ik word er langzamerhand erg moe van. Natuurlijk zijn het niet alleen marokkanen die vervelend zijn, en natuurlijk zijn het ook niet alle marokkanen die vervelend zijn, maar als ik zo de steekproef beschouw die ik gedwongen ben geweest te nemen, dan scoren ze verbluffend slecht. Ik weet niet of en hoe politieke correctheid dan nog op zijn plaats is. Ik denk trouwens niet dat de Islam de schuld hiervan is, en ik denk zelfs niet dat de Islam de drijfveer is achter het moslimterrorisme in dit land, zoals de richting van het maatschappelijk debat zo af en toe lijkt uit te wijzen. Volgens mij liggen beide problemen in een conflict in de hoofden van mensen die tussen deze twee culturen opgroeien en om bepaalde redenen, die ik overigens helaas niet ken, daardoor heel gefrustreerd zijn geraakt. Wat we eraan kunnen doen weet ik niet, ik weet alleen dat ik er erg moe van raak. |
Ik vindt dat ze maar gewon normaal moeten doen! Nederland is al klein. WIllen ze ook us dat ze hier komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Turken zijn heel trots op hun identiteit. Turkije heeft ook een rijke, heldhaftige geschiedenis en is al decennia lang een modern land (het is langer een stabiele democratie dan vele huidige EU-landen). Marokkanen hebben dat veel minder. Hun land is niet eens van oudsher islamitisch (denk aan de islamitische golven die over Noord-Afrika kwamen en toen pas het gebied islamitisch maakten). Mede daarom hebben vooral Marokkaanse jongeren geen culturele houvast, zo betoogde deze man. Het geloof van hun ouders biedt ze geen antwoord op de bekende zingevingsvragen. Daarom radicaliseren ze: ze hebben niets anders. Maar je mag toch de rol van de islam daarin niet uitvlakken, hoewel die niet de kérn van het probleem is .:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mja, lijkt me wel dat dit serieus genomen moet worden.
goh, ik vraag me toch af of alle moslims hun 'grote broers' erbij als ze zich bedreigd voelen? |
Citaat:
Nu weten we zeker dat ze allemaal het land uitgaan! die geitenneukers...shoot me! |
Citaat:
allen 1 he. ontopic: dit mag serieus genomen worden ja. dit gaat gans verkeerd. maar dat hadden we al langer aan kunnen zien komen, als we de oogjes open gehouden hadden. maar ach, we sudderde onszelve liever in slaap en ziedaar de gevolgen. |
De Islam komt Nederland veroveren!
Oorlog! |
Citaat:
als dit soort zaken ervoor zorgen dat de mensen denken dat 'de islamieten' allemaal misdaden plegen, dan moeten de mensen anders gaan denken, en niet feiten verzwegen worden zodat foute denkbeelden kunnen blijven bestaan. |
Ik begrijp niet waar mensen het rare idee vandaan halen dat de Islam verwerpelijker zou zijn dan het Christendom. Voor zover ik weet propageren beide heilige boeken vele zaken die niet ethisch verantwoord zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: