![]() |
scheurende condooms
Ik kon niks vinden met de zoekfunctie dus bij deze even een nieuw topic. Hebben de mannen hier ook vaak dat de condooms scheuren? Ik heb het best vaak meegemaakt, terwijl ik er naar mijn idee wel voorzichtig mee omga. Gelukkig was het nooit in situaties waarbij het echt nodig was, maar toch .. Ik merk wel dat ik tijdens de seks dan meer bezig ben met 'shit, scheurt het condoom niet' dan met de daad zelf :s.
|
Doe je ze wel op de goede manier om? Met een stukje bovenaan over waar dan geen lucht in zit?
|
Citaat:
|
Zoals Sarah al zei; houd je wel genoeg lucht vrij? Zit het glijmiddel ook werkelijk aan de buitenkant (dus stroop je hem niet verkeerd-om af :p)?
Zijn ze niet te klein?! daar kwamen 'wij' namelijk later ook achter. [edit] Heb je gecheckt op lucht eronder? |
Citaat:
|
Citaat:
En moeilijk verkeerd af te rollen? Hmm... :bloos::o |
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met die durex fiesta condooms ('smaakje'/lucht). Knap vervelend.
|
ook wel ns gehad, durex topsafe:S , maar pas na erg lang en hard...ahum, dus misschien dat t daardoor kwam ofzo.
|
ik heb met topsafe meerdere keren gehad, en met de plezier max. :s Heeft nog nog voor heel veel gedoe gezorgt :s
Niet dat we ze verkeerd gebruikten, want we werden er steeds voorzichtiger in, nu ben ik zeer voorzichtig met de pil... :p |
Nooit problemen meegehad. En als je zegt dat je 'm goed omdoen e.d. dan zou ik ook niet weten waar het aan ligt :)
|
ook ooit gehad. Rotdingen zijn het
|
Vaker gehad, gelukkig doen we het nu zonder...
stomme rubberen flubbers:P |
Ja, ook wel eens problemen mee gehad, vooral als we achterlangs bezig waren. Erg vervelend, maar die dingen zijn nu eenmaal niet van beton....
Lang leve de pil ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een onzin, ga maar terug naar middelbare school kansrekenen :nono: |
Citaat:
Maar eh.. ik ben het wel met FoL eens dat double dutch uiteindelijk nòg (welke kant moet dat streepje nou op? :|) veiliger is. Geloof alleen niet dat er veel mensen zijn die het doen om die reden. :) |
Citaat:
|
ach pillen kun je beter gewoon niet slikken denk ik als het niet echt nodig is. al die hormonen waar je ook wel zonder kunt. ik vind de condoom juist een prima voorbehoedsmiddel, geen soa's en geen kindjes erbij :) dus prima! en ook nog nooit kapot gegaan, dus doe mij maar gewoon het kapotje!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
toen mijn vriend en ik het nog deden met condoom, ging het vrijwel iedere keer fout. precies hetzelfde zoals jij het verteld. hij/ik deed 'm goed om maar toch scheurde hij iedere keer.
denk dat hij te klein is. tenminste hier kwamen wij ook achter :) gelukkig doen we 't nu zonder wat we echt veel fijner en gemakkelijker vinden. |
Toen wij begonnen met dat sexgedoe, had ik in een maand twee keer een morning aftre pil nodig omdat het ding finaal in tweeen scheurde. En we dachten net van: goh, we leren het al, het is net zo lekker met als zonder...want ik had in het begin het idee dat er een soort staffvormig dinges in me zat maar dat het een piemel was...nee, dat kon ik er niet uit opmaken.
Fetherlights. Toen dus toch maar aan de pil. En later zijn we hem een keer in mij kwijtgeraakt. (soms vergeet je de pil he...)Waren we gewoontegetrouw lekker dicht elkaar aan met hem nog in me in slaap gevallen. Dat kan dus niet met een condoom. Alleen al daarom vind ik het krengen. Het viel me wel op dat ik het toen, die tweede keer met condoom wel gewoon lekker vond. Maar dat waren dan ook Elites. Die zijn beter. |
Citaat:
Dat gezeik over 'de pil is toch wel degelijk onbetrouwbaar' zou eens de wereld uit moeten. Want 'hij' is dus wél zeer betrouwbaar. Alleen dan moet je ook wel zo snugger zijn 'm ook werkelijk goed te slikken. |
Citaat:
|
Nu ga ik offtopic in mijn eigen topic, maar ik heb ook al twee keer gehad dat een meisje aan de pil was en dat ze dus wel vervolgens zwanger bleek te zijn. Althans, ze voelde zich vreemd, toen maar een test gehaald, zwanger, snel dokter en morning after pill kon toen nog. Vrij bizar :s
Maar ja, gezien dit topic komt het dus best vaak voor dat condooms scheuren :s |
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat jij mij totaal niet snapt.... Waar de hel zeg ik dat de pil niet veilig is? Ik zeg alleen dat DD nog veel en veel veiliger is. |
Citaat:
jawel é... Per jaar wordt 3% van de pil gebruikers toch zwanger... Stel je gebruikt de pil correct, en gebruikt geen condoom. Je hebt de volgende morgen diarree, of je moet braken... Dan ben je mogelijk niet meer veilig. Als je condoom gebruikt ben je effectief nog veiliger dan enkel pilgebruik... En er bestaan ook soa's, die je ook zomaar kan krijgen, zoals candida bijvoorbeeld... Liever geen risico's dan voor mij :nono: |
Citaat:
Wat een gedoe allemaal. Wil je gewoon geen risico lopen, vrij dan gewoon niet! :p |
Chimera heeft gelijk. Alleen de pil is net zo veilig tegen zwangerschap als DD. DD is wel veiliger dan alleen condooms.
Je moet die percentages niet bij elkaar optellen. Veiliger dan de veiligste word het niet. Als de pil en het condoom allebei 50 % veilig zouden zijn, is DD niet 100 % veilig maar nog steeds maar 50 %. DD is leuk als je en de maximale bescherming wilt tegen zwangerschap door de pil, en beschermd wilt zijn tegen SOA's door het condoom. En als je 100 % veilig wilt dan hou je het bij zoenen. |
Citaat:
|
Heeft het condoom dan nog een toegevoegde waarde als je de pil (goed) slikt?
Ik bedoel: we zijn hier niet met dobbelstenen aan het gooien. Dat je de kans op zwangerschap verkleind als je meer dan alleen condooms gebruikt, daar kan ik inkomen, dan ga je van de 90 %van het condoom naar de 99 % van de pil, met het condoom als loos gebaar erbij. Maar als je al netjes zonder te vergeten, aan de pil bent, 99 % zeker, wat maakt die 90 % van het condoom dan nog uit? DD is handig als je de pil niet netjes slikt want daardoor zakt de betrouwbaarheid van de pil naar beneden de 90 % van het condoom, en dan kun je het getal toch weer opkrikken naar de 90 % van het condoom. |
Ehm.. juist ja! :p
Boeie. :) |
Boeie? Jij bent niet degene die zwanger kan worden. Ik vond het toen ik jong was en een zwangerschap een ramp zou zijn wel degelijk heel erg boeie.
|
Cijfertjes zijn wel leuk, maar als ik voor DD ga, dan ben ik nog steeds bezig met die condoom; scheurt hij wel? oeh, kan dat wel zo met die condoom? oh jee, hij zit niet goed meer... Dat gedoe maakt seks een stuk minder prettig, 99,9 % is al vreselijk veilig, je kan het natuurlijk nog wat veiliger maken met wat getalletjes achter die komma dankzij zo'n condoom... maar... waarom gaan klooien wanneer je gewoon fijn seks kan hebben en veilig? Slik gewoon góed je pil, elke dag netjes rond dezelfde tijd, braaf bij overgeven een extra pilletje nemen etc, dan ben je echt vreselijk veilig en is een condoom overbodige luxe.
(En dan spreek ik nu natuurlijk niet over SOA's.) Over scheurende condooms; daar hebben mijn vriend en ik ook altijd last van. Hij is allergisch voor latex, dus gebruiken we van die latex-vrije condooms, we doen hem altijd goed om, goed lucht boven in het tuutje houden en hij rolt goed omlaag, is ook niet te groot of te klein... Zodra we gaan wisselen van standje, vooral wanneer ik boven op hem ga zitten, voelen we 9 van de 10 keer 'iets raar', en mja, dan is hij dus kapot... :| Ik denk dat het bij ons aan het materiaal ligt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Plus de latex-vrije die ik heb uitgeprobeerd zogen ook zo'n beetje al het vocht op, waardoor alles zo droog als een kurk werd. :| Knap waardeloos. |
Citaat:
|
Citaat:
en dan gaat het piepen! dan kraakt het bed niet, piept het condoom! |
Citaat:
Oh nee, de geur van brandend rubber! :evil: [edit]Wacht, latex-vrij hè![/edit] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56. |