![]() |
SERIEUS topic over vrijheid en democratie
De laatste tijd verbaas ik me steeds weer over 'onze democratie'.
"Wat al die nare moslims uithalen kan natuurlijk niet!" Helaas denken veel te veel mensen zo... Helaas hoor ik dit té vaak. Ik schaam me voor die debielen die iedere avond op Hart Van Nederland zeggen dat het 'altijd de schuld is van de Turken en Marokkanen'. Ik kan het mis hebben, maar het overgrote deel van de mensen die dit roepen hebben mijns insziens geen degelijke opleiding genoten. Zou dit een oorzaak kunnen zijn voor het feit dat in dit land zoveel stupide mensen rondlopen? Hier in Nederland wordt duidelijk met 2 maten wordt gemeten. Voorbeeldje; Imaam El Moumni noemt homosexualiteit een ziekte, en wordt berecht. Theo v. Gogh noemde alle mannelijke Moslims geitenneukers en er wordt niks tegen gedaan. Beetje vreemd, nietwaar? Na de moord op Theo kwamen er veel Moslims op TV. Overal moesten zij zich verdedigen tegen vooroordelen. Maar na de brandstichtingen in Eindhoven en Uden is dit geheel niet aan de orde. Ik heb geen autochtonen gezien die met spandoeken de straat opgaan om de vrede te bewaren. Nederland is haar democratie verloren, maar in hoeverre hadden we die? We hebben 1 keer in de vier jaar een verkiezing. Verder niks. Ik wijk een beetje af, maar waarom hebben wij geen referendum meer? Soms walg ik van dit land, dat enkel goed is in retenlikken bij de VS |
mooie tirade :)
|
ik neem aan dat je het hier specifiek over discriminatie wilt hebben ipv vrijheid en democratie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of alle vormen van discriminatie? |
Citaat:
|
Citaat:
er is een aversie tegen extremistische moslims. de meeste mensen die iets tegen turken en marrokanen hebben in hart van nederland, zullen het woord extremisme wel niet kennen, maar ze bedoelen het waarschijnlijk wel. |
Citaat:
|
Citaat:
want dat lijkt me ook vrij onmogelijk dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het is oneerlijk dat moslims zo vaak negatief in het nieuws komen, en het is oneerlijk dat nu de gewone moslim slachtoffer is van onze extremisten. Maar dat is dan weer de schuld van 'onze' extrmisten waarschijnlijk |
Citaat:
En sinds wanneer moet je een minderheid zijn om gediscrimineerd te kunnen worden? :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
discriminatie beperkt zich idd niet tot minderheden :| |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dus het is toch wel fijn dat 'verstandige' mensen de beslissingen nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel: "Nederland is haar democratie verloren, maar in hoeverre hadden we die?" is niet echt een overtuigend bewijs van je superieure intellect. En spelvauten helpen daar ook niet echt bij. ("insziens") Anderzijds is het wel een interessant onderwerp, waarover inderdaad eens wat meer inhoudelijk over gediscussieerd zou mogen worden. |
Citaat:
kiesmannen zijn het aantal uiteindelijke stempunten die iedere staat krijgt. in sommige staten wonen meer mensen dan anderen waardoor sommige staten meer kiesmannen te verdelen hebben dan andere. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vrouwen discriminatie onder moslims is een zeer ernstig probleem, maar in omvang duidelijk een kleiner probleem, in nederland, dan discrimanatie op grond van afkomst, huidskleur en religie maar wel ernstiger |
Citaat:
en daarnaast slaat mijn gramatica in het nederlands ook op poep en mijn spelling van woorden die ik niet vaak gebruik ook. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
waar slaat dat op al is nederlands mijn moedertaal mijn engels is beter fouten maken in spelling en grammatica is idd gelegitimeerd. |
Citaat:
Maar nu gaan we weer ovF-t0PicK :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Democratie zoals we die kennen in Nederland gaat niet samen met vrijheid. En dit is een kuttopic. En nee, ik beargumenteer niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |