![]() |
mooie en betaalbare computer
OK, mijn ouders gaan dus uit mekaar en mijn vader neemt de computer mee. En nu koopt mijn moeder dus een nieuwe computer die ik over een jaar meekrijg als ik ga studeren. Maar dan wil ik nog wel een beetje een computer hebben die alles goed bij kan houden.
Wie kan een beetje een goed(snel) werkend en betaalbaar systeem samenstellen? Veel eisen heb ik niet echt. XP wil ik wel graag draaien. Maar is het al handig om er bijvoorbeeld een DVD-player in te zetten(zie je wel vrij vaak maar is het wel echt nuttig?) Athlon of Pentium? Dat soort dingen vraag ik mij dus af en ik ben niet echt bekend daarin. Ben benieuwd wat voor ideeλn jullie hebben. |
Is dit een beetje een goed systeem? Zitten er dingen tussen die echt niet kunnen of gaat dit allemaal wel samen? En is het een beetje een redelijke prijs? Ik moet er dus wel een aantal jaar mee kunnen doen en het mag niet duurder(limiet ligt op de 1250 Euro all in, printer + systeem + monitor enz enz enz. Rest moet ik zelf betalen)!
Citaat:
|
Ik zou van die HD een 40 gig 7200 tpm maken..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien dat zo'n PC van de Aldi iets voor je is, zo nu en dan hebben ze die in voorraad... Zijn echt wel goede computers hoor... 1e klas componenten... Snel en goedkoop...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
doe zoals ik 2*2 20GB 7200 UDMA 100 RAID 0 arrays :) beide arrays zijn 2x zo snel als de snelste "standalone" hardeschijf wat je kan krijgen (IDE dan hθ) nu zijn m'n harde schijven ietjes minder de bottleneck van m'n systeem. |
Wat doe je met die DVD speler?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een muisstille 7200 rpm HDD en die hoef ik echt niet extra te koelen... |
Ik heb die Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 40 GB, best stil en hoeft niet gekoeld te worden... kostte een maand geleden 99,- bij een winkel bij mij in de buurt :)
|
OK, wat is kijkend naar de rest van dat systeem nou aan te raden, 5400 rpm of 7200 rpm? En nog even over het moederbord... op school werd mij aangeraden er 1 van MSI te nemen, maar is die van Jetway ook wel goed? En is die videokaart goed? Dat soort dingen wil ik graag ook weten!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
maar daar heb je helemaal gelijk in 1.5x snel als die dan :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan verder alles wel draaien in combinatie met mekaar? Ik heb btw een paar veranderingen doorgevoerd:
Citaat:
|
ehm, misschien zou je wat geld kunnen besparen op je proc, 2000+ is heel mooi, maar zoals je zelf al zij, het moet wel betaalbaar blijven, een 1800+ is denk ik voor jou snel genoeg. zeker als je naar de rest van je systeem kijkt is een 2000+ een beetje overkill.
met het geld wat je daardoor over houdt kan je dan weer andere, wel nuttige dingen, kopen :) zoals misschien wat meer ram, 265mb is voor windows Xp wel wat aan de lage kant... dus neem gewoon 512, je zal zien dat je systeem daar lekkerder door loopt. verder mis ik een beetje een cooler in je systeem :o een XP houdt het zonder niet te lang uit hoor :) dus die zou ik er nog bij doen. veder d8t ik dat er al een geluids kaartje onboard zat bij deze chipset, dus dan kaan je daar ook weer wat geld op besparen (weet ut niet zeker hoor)... verder een leuke compu (y) -de postbode- |
Citaat:
En die geluidskaart ga ik toch weer schrappen, als er al een geluidskaartje onboard zit. En die cooler zal ik dan wel in de plaats van die geluidskaart doen. Maar de 1 zegt dat het wel nodig is en de ander niet. Maja het kan nooit kwaad he :p alleen wel wat luidruchtiger :( [edit]Je bedoelt een cooler voor de processor???[/edit] |
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
En de harde schijf? Moet die ook koeling hebben? En wordt dat niet ongelooflijk luidruchtig? |
Citaat:
als je een fan koopt voor op je proc koop dan een 'papst' of een 'enermax' die zijn best wel stil.. -de postbode- |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |