![]() |
Zelda: The Minish Cap
Heeft iemand 'm al? Is ie de moeite waard?
Verder zit ik te denken om de Zelda edition SP te halen... maar waar haal ik 'm 't goedkoopst? |
Wacht lekker op de DS en koop die.
Verder over de Minish Cap, ik heb hem nog niet gespeeld maar wil hem op zich wel kopen, twijfel nog :P. |
ik heb 'm al maar ik heb hem nog niet gespeeld. over een uur wel.
|
Ik heb 'm net gehaald en gespeeld. Het lijkt eigenlijk een beetje op Golden Sun, kwa tekenstijl en kwa geluidjes. Niet dat ik dat erg vind :).
Ik ben nu net voorbij de eerste kerker, en van wat ik gezien heb: er zijn een hoop nieuwe items die we nog niet eerder in Zelda hebben gezien en de krimphoed is een leuk idee. Muziek is ook dik in orde wat mij betreft. Enigste nadeel: de wereld is behoorlijk klein, een stuk kleiner dan in de Oracle of ages/seasons games. Misschien dat er verder in het spel nog wat meer locaties vrijkomen, maar voor zover ik het nu kan zien (aan de hand van de world map) is de overworld behoorlijk klein. Verder geen aanmerkingen :o |
Citaat:
en als ik een SP + zelda kan krijgen voor een redelijke prijs (liefst minder dan 99+45 euro) dan ben ik blij.. want ik wil een backlight... :) |
heb em zelf niet gespeeld, hoor wel dat het veel van hetzelfde is :( maar dat is bij zelda eigelijk niet zo'n extreem groot probleem
|
Citaat:
|
Citaat:
wah offtopic die avatar is :cool: maar dat is alles met stitch! :cool: |
Citaat:
|
Ik heb hem, en hij is leuk (y) Ik hoop dat hij niet zo uitgespeeld is...
|
Citaat:
en nou zeg ik niet dat ik heel rijk ben maar dat kan ik nu wel ff missen... en een DS... tja... ik moet nog zien of ik die uiteindelijk wel wil... Verder... iemand enig idee wat er in zo'n pakket zit behalve game + SP? (ik weet dat je bij zo'n pokemon pakket ook een tasje kreeg enzo) |
Volgens mij krijg je er niks speciaals bij verder...
|
Minish Cap is aardig kort als ik het zo zie :(. Heb nu drie van de vier kerkers gehaald in ongeveer 7/8 uur spelen.
|
Citaat:
Maar ik heb ook al bijna alle wapens enzo, hmm... hopelijk duurt het toch nog heel lang :| :bloos: |
Ja, ik kan alleen niet in Mayor Haagens Cabin komen om dat bibliotheekboek te pakken, ik kan niet zwemmen :(. Maar ik kom er wel uit :P.
Maar ook als je het spel uitgespeeld hebt kun je je nog wel even vermaken met het laten groeien van die bonen van de Minish en de Kinstones. |
Doe eens spoilers aan dan ;)
|
Citaat:
Spoiler
|
Ik krijg bij het lezen van dit topic et idee dat ik maar beter kan w88 met het kopen tot ie in de budgetbakken ligt....4-5 dungeons is nauwelijks de moeite.....kwil dr minimaal 8....
|
Ok, ik heb het spel dus en ik zei dat ik zou zeggen wat ik ervan vind. Sorry dat dat zo lang duurde maar het spel is heel moeilijk neer te leggen. Zegt al veel. Na het teleurstellende four swords is dit een zeer geslaagd GBA-avontuur. (Hiermee bedoel ik niet dat four swords een slecht spel is maar dat ik het niet kan spelen wegens een gebrek aan vrienden die van Zelda houden, wat overigens niet betekend dat ik geen vrienden heb ;) )
Mijn review: (ik zet er geen echte spoilers in, maar iedereen weet dat sommige mensen nog al gauw 'spoiler' roepen, daarom toch maar in een spoilertag)
Spoiler
|
Best leuk ja, het aloude principe van dag/nacht, light-/darkworld wordt weeral gevolgd en manifesteert zich ditmaal in een grote/kleine wereld. Weinig origineel op het eerste oog, maar Zelda zou Zelda niet zijn als het spel weer bomvol aanstekelijke liedjes en lieflijke dorpjes zit. Wat mij betreft een aanradertje, zo voor de kerst. :)
|
Citaat:
|
Minish Cap is idd een aanrader, jammer dat het zo kort is. Ben nu voorbij de vierde kerker, elke kerker heb ik in maximaal een uur uitgespeeld. Dat is wel erg kort in vergelijking met de kerkers uit OOA/OOS, waar je ook nog meer kerkers had. De sidequests maken veel goed, vaak vind ik de sidequests nog leuker dan de kerkers zelf dus... :)
@Eye of Sauron: heb je four swords adventures al gespeeld? Die kwam toch pas in 2005 uit of loop ik achter? Of bedoel je die extra quest in de remake van LTTP? |
Ik zit nu in de vijfde 'kerker' en volgens mij is het daarna nog niet gedaan, dus ik heb nog hoop :)
|
Citaat:
ik vind de zelda traditie van minstens 8 dungeons toch wel 't minst wat ie moet halen... (niet dat ik 'm anders niet koop, maar dan wacht ik even tot ik weer wat geld binnen krijg :) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
vraagje: hoe kom ik in de kamer waar die gorons op de muur staan te bonken?
Ik heb het via die tornado vlakbij geprobeerd, en met de cane of pacci-jump, en met de cape, maar niks werkt. |
Ja daar zat ik ook al mee. Wervelwind en pacci werken niet, dus ik hoopte eigenlijk dat ik met Roc's cape naar de overkant kon vliegen zodra ik hem had.
Misschien met Kinstones? Ik heb nu iig drie keer met kinstones de gang vrijgemaakt, misschien dat als ik een vierde vind, dat dan een Goron zo aardig is om dat steentje in het gaatje te schuiven :) |
Citaat:
Weet iemand waar ik de magic boomerang kan vinden/krijgen? |
Spoiler
En via de tornado is het mij niet gelukt, zelfs na 10 keer niet. Ik kan zelf niet op het stukje land vliegen van waarvan je in de tornado springt, terwijl dat veel dichterbijer (?) ligt. |
Wat je nu zegt snap ik niet. Hoe kun je het via die tornado geprobeerd hebben, als je niet eens in die tornade kan zijn gesprongen(dat is wat je nu zegt)? :s
|
Citaat:
|
tornado dus. nog maar eens proberen dan maar.
(kutgorons, staan ze met z'n allen zinloos op de muur te bonken, als er een nou effe dat steentje in het gat duwt...grrlllbblll) |
Ook al ben je er met die tornado, je kunt er niet in. Alleen met 6 kinstone fusies kom je die hele gang door. Ik heb er pas vier :(
|
Citaat:
|
Net de game gekocht. Ga er nu aan beginnen ^^
|
Vraag, maar voor de zekerheid tussen spoilertags:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
Nog een spoiler over de scrolls, er staat alleen een hint in, maar misschien wil je het niet weten:
Spoiler
|
Citaat:
Weten wat je krijgt?
Spoiler
|
Ik heb 'm ook... en 't ziet er te mooi en speelt tot nu toe lekker...
vanochtend stond ik vast op utrecht centraal en ff in een uurtje naar en door de 1ste kerker heen... geniaal gewoon :cool: had 'm trouwens mooi voor 37 euro :> |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Trouwens: enige nadeel van het spel. Het is TE MAKKELIJK. Beetje een Wind Waker kwaaltje. Bij de meeste kerkers ben je er in een klein uurtje doorheen. Bij OOA/OOS op de GBC zat je tenminste nog wel eens een dag vast in één kerker, en als er dan 8 zijn. Da's leuk :) |
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe lang duurde het trouwens voor jullie met die 6de goron konden fusen? Hij wil niet bij mij :confused: |
Gewoon nog een keer proberen als je wat verder in het spel bent. Ik kreeg die grot pas open toen ik al bij de eindbaas was, dus toen wilden ze allebei gelijk fusen.
En ik hoop toch wel dat ik nog dat derde huis kan bouwen. Zou wel knap gierig zijn als dat nu niet meer kan, nu Gorman weg is opeens. |
Ik zit vast tussen de derde en vierde dungeon.
Spoiler
|
beetje domme vraag misschien, maar voor welk platform is deze Zelda?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22. |