![]() |
[mobo+processor]
Hoi,
Ik zoek nog een leuke mobo-processor combinatie (AMD), maar dat hangt dus af van welke socket je kiest. Wat is dus het verschil tussen socket-A en socket 754? en welk moederbord is dan aan te raden als dit de mogelijkheden zijn (mbt prijs) en waarom?: Asrock K7VT4A+ DDR (AMD) +audio +lan € 39 Asrock K8 Combo Z DDR (socket 754/939) +audio +lan € 85 socket 754 Asus K8V-X DDR +audio +lan +Sata € 95 Socket 754 - Asus K8N nForce3 (non-deluxe) € 88,00 Socket 754 - Asus K8N-E Deluxe nForce3 (o.a. RAID5) € 122,00 Socket 754 - Asus K8V Deluxe K8T800,SATA RAID € 111,00 Socket 754 - MSI K8N Nforce3 Platinum € 120,00 socket 754 Asus K8V Deluxe DDR +audio +lan +Sata +fw € 120 Socket A - Asus A7N8X-E Deluxe nForce2 Ultra 400 € 96,50 Socket A - Asus A7N8X-X nForce2 400 € 64,50 Socket A - Asus A7V400-MX KM400a mATX VGA LAN 5.1ch AC97 € 52,50 Socket A - Asus A7V600 KT600/SATA/LAN/DDR400 € 54,50 Socket A - Asus A7V880 K8T800, G-LAN, SATA RAID, Sound € 65,50 Socket A - Asus A7V8X-X € 51,50 Socket A - MSI KT6 Delta FISR KT600/SATA/RAID/firewire € 75,50 |
wat voor amd wil je erop gooien dan
|
Citaat:
ik weet daar nog niet zo heel veel van het zal dan een athlon 64 of sempron worden |
Citaat:
Ga daar eerst ff voorzitten, ook ivm je budget. |
Ik zou je systeem bouwen rond een Athlon 64 3200+ S939. Dan heb je meteen niet meer het probleem dat S754 uitgefaseerd wordt.
|
Citaat:
Maar een Socket A is sowieso straks weg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij Intel ging het net zo. Intel heeft ook sinds de goede oude Pentium Pro-150 dezelfde architectuur gehad, van Pentium-II en Celeron naar P3, later ook met grote fullspeed caches en hoge bussen. Maar pas sinds de P4 heeft ze echt een nieuwe architectuur. Je ziet ook dat de Athlon XP's nauwelijks meer opschalen, de core is aan het eind van z'n kunnen. De 3000 en 3200+ maken hun ratings gewoon niet waar. De core komt niet hoger, dus moet men zijn toevlucht nemen tot kunstgrepen als meer cache en hogere FSB. Jammer. Ik zou gewoon een AMD64 kopen. :) |
Zou idd ook voor een s939 gaan.
Dual Channel en natuurlijk blijft langer mee. Maar waarom dat duo asrock moederbord? Dat lijkt me helemaal niet fijn. Om 2 verschillende processors op een moederbord te kunnen hebben, moet er toch een addertje onder het gras zitten. |
Citaat:
Ik moet morgen ook iets nieuws gaan halen, mijn Asus P4P800 heeft de geest gegeven. Zit eigenlijk te twijfelen tussen een Asus K8N en een S754 2800+, of gewoon een nieuw S478 moederbord. Maar ja, wat is wijsheid... :) |
Citaat:
Alleen omdat je geen 64 bits instructie had? Naja, maar de nieuwe generatie moederborden komen er toch aan. Nforce 4 :). Dat zijn de Amd 64 moederborden met pci express, En als jij een nieuw moederbord/processor haalt waarom niet gelijk iets fatsoenlijks ;) |
Mja... ik overweeg ook sterk om gewoon zo'n zelfde bordje te halen en dan koop ik ergens begin 2006 wel weer iets compleet nieuws :)
|
Zoiets moet ik ook nog gaan doen, eerst een nieuwe 3dkaart, dan ergens begin januari als de prijzen hopelijk weer gedaald zijn, een amd 64 s939 bordje te halen.
Zo een upgrade set misschien: 3500 +, moederbord + geheugen. Dan nog een koelertje erbij prikken en klaar is kees. Heb ook de C't, ff neuzen over de 6800LE stock :D |
Waarom geilen mensen toch zo op PCI-e?
|
Citaat:
|
Citaat:
Agp is nog lang niet uitgekeken, een X800XT PE haalt niet eens alles uit de agp poort. Maar jah, weet de ts al wat hij gaat doen? Ik zou iniedergeval niet voor een socket A kiezen, die kosten bijna evenveel als een amd 64 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Denk nog maar gerust over 4 jaar of zo.
Eerst komen nog een nieuwe line up en X700/6600 komen ook nog allemaal op agp. Dus dat duurt wel nog een tijdje. Het is btw een Athlon 64, Amd 64 bestaat niet, maar mensen gebruiken het omdat het makkelijker is. Geloof dat het een Amd Athlon 64 is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders zien de forum freaks door de bomen het bos niet meer :) |
Citaat:
Maar weer wat geleerd Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In januarie.
:D Eerst nieuwe 3dkaart. :) |
Citaat:
Ok, dan doe ik met je mee :P behalve die 3dkaart dan. |
hmm, kan heb de laatste weken bijzonder weinig tijd gehad om hiernaar te kijken.
maar nu ben ik weer even aan het rondkijken gegaan, maar s939 is wel vreselijk duur. ik kan toch wel aannemen dat de s754 nog wel flink wat jaren meegaat? in dat geval ga ik denk ik maar voor de 2800+ of 3000+ ofzo... Ik heb namelijk wel goede verhalen gehoord over de athlon64, maar dit is toch gewoon een latere versie van de sempron? |
Citaat:
of de s754 jaren meegaat.. volgensmij is er weinig hardware dat jaren meegaat. Maar het zal over jaren nog wel altijd werken hoogswaarschijnlijk. En de athlon64 is een heel ander soort cpu. die er ook eerder was als de sempron. De sempron is echter een budget lijn. Speciaal voor goedkope PCs gemaakt. De athlon64 is het echte werk (y) |
Citaat:
Citaat:
|
Een Sempron is idd niet 64-bits. Er bestaat wel een S754 Sempron, maar dat is gewoon een Athlon 64 zonder 64-bits extensie :)
Overigens denk ik dat je nog wel een behoorlijke tijd S754 CPU's zal kunnen kopen, ze zullen alleen niet veel sneller meer worden. Maar kijk naar Socket A, dat wordt ook nog steeds verkocht. |
Amd 64 3700+ die op 2,4 gig loopt, is de laatste cpu voor s754.
Maar als je maar een klein budget hebt is een 3200+ op een goed moederbord + goed geheugen snel zat, gaat gerust een paar jaar mee. edit foutje ;) |
4000+ is voor s939... 2.4GHz s754 is 3700+ ;-)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.tweakers.net/nieuws/35175...ht=pci+express |
@Topicstarter: neem een 3000+ Socket 939 Winchester (0.90nm) processor. Zie:
http://www.tweakers.net/nieuws/35115...ght=winchester 150 euro. :) |
Citaat:
Of dat interessant blijft weet ik niet, ik zou nu ook voor Socket 939 gaan. :) |
Citaat:
(2000 en 1800 MHz) Merk je veel van dit verschil? |
Nee.
Maar Dual Channel en Single Channel wel :) |
Citaat:
|
Je merkt echt niet veel verschil tussen die 200 mhz extra.
Die dual channel maakt dat zeker goed, wat is 1 puntje nou in een benchmark, te verwaarlozen. Die winchester core heeft toch je hartje geraakt he?Net zoals je 2500+ bartonettje :P. En je duronnetje... Maar een 3500+ kan je ook overlocken :) misschien wel hoger dan je winchester. Naja, in iedergeval die s939 3000+ en 3200+ zijn zeer geliefd, nergens meer op vooraad. Maar het nadeel weer, een stuk duurder dan de 3000+ |
OT: Enlightment waarom zie ik jou nooit reageren op T.net nieuws/GOT?
Je zou goed werk kunnen verrichten voor 'The Cause' ;-) AMD |
Citaat:
Owja, en op t.net zitten al genoeg nerds :P Btw de nieuwe layout is wel errug lelijk :P |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ben er weggegaan, om diverse redenen. Zag het niet meer zitten enzo. Arrogantie enzo, blegh. |
Citaat:
Arrogantse Goters? Je meent het! :D |
Ja ik meen het.
En onzin sommige wel sommige niet, het is dezelfde core als een 3500+ of 3800+. Waarom denk je dat een Duron 1600MHz even hoog komt als een Duron 1800MHz? Zelfde core, andere bruggen ingesteld en ander plakkertje. :) Alleen de 4000+ heeft 1MB cache ipv 512KB, dat is ok het enige verschil met de 3800+. |
Ik weet ook hoe het hele verhaal, met die wafers in elkaar zit hoor.
De slechte worden als lager model verkocht, en de goede als hoger model, etc. Maar een duron was voor mijn tijd. Toen was ik niet zo into pc's. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56. |