![]() |
PC doet heel raar
Als ik op het aanknopje van mijn computer druk, duurt het bijna 5 minuten voordat ie écht aan gaat. En bij het opstarten maakt ie rare geluidjes en piept ie 2x. Daarna staat er dat ik hem in Veilige Modus moet laten opstarten. Maar ik laat hem meestal gewoon normaal opstarten.
Wat kan er aan de hand zijn? |
Niet goed afgesloten, je pc.
Controleer eens op: -Spy/adware -Defragmenteer een keer. Dan zou hij al wat sneller moeten zijn. |
Citaat:
|
Wat bedoel je met "voor ie echt aan gaat" dat hij na 5 minuten begint op te starten of dat hij pas na 5 minuten in windows is?
|
Citaat:
|
doe eens een virusscan, controleer zoals eerder gezegd op spyware, en defragmenteer eens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik het goed heb, betekend als je pc 2x piept (=de post), er fouten zijn ontdekt in het werkgeheugen. Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een programma dat je ram kan controleren. Dit kan je, bijvoorbeeld, controleren met Windows Memory diagnostic. Je download dit programma, start het programma op, en maakt een hiermee een bootable diskette. (je ziet het vanzelf wel) Deze diskette laat je in je diskettedrive zitten en herstart je pc. Als het goed is, laad je pc automatisch het programma wat op de diskette staat en zal dan (automatisch) je geheugen scannen. Citaat:
Ik durf te wedden dat het probleem ergens in de "post" of "boot" ligt.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik blijf het ontzettend raar vinden, maar goed je computer doet het gewoon alleen dat in veilige modem opstarten is irritant. Heb ik ook wel eens gehad, laatst gaf ik m een klap toen deed ie het ineens weer. Maar dat slaat natuurlijk nergens op;).
heeft het ook geen zin om windows opnieuw te installeren? |
Citaat:
Ze zegt dat het vijf minuten duurt voordat windows opstart. Er dus dus wat mis in de post of in de boot. Citaat:
Citaat:
We wachten nog steeds het op resultaat van de scan,.... |
Nouja zo te horen de voeding, dit kan amper ergens met de hardware zelf hebben te maken..
|
Citaat:
ik sloeg gewoon tegen de kast, mn computer bleef hangen bij het opstarten geen geratel zeg maar van opstarten. Dus ik ga een klap en hoeps hij deed het:D (heel fout eigenlijk) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar nu ontopic voor madgirl! |
Oke die scan gaf dus aan dat ie geen errors heeft gevonden. En het ligt hem niet aan het Power-knopje.. Omdat namelijk de lichtjes wel aan gaan. Maar verder gebeurt er gewoon 5 minuten even niks, en dan begint de computer pas op te starten. Vanmiddag de kast even opengemaakt en alle onderdelen even gecontroleerd of ze wel goed vast zaten, maar dat zag er prima uit.
Ik denk dat ik hem toch maar even langs breng bij een computerwinkel? :confused: |
ja dan maar langs de computer winkel i guess.. daar weten ze het ws wel. Heb je echt alles mogelijkheden van virussen/spyware etc uitgesloten?
|
Citaat:
tsjah, zelf denk ik dat het gewoon een defect onderdeel is dat vrij makkelijk te vervangen is, als je een kundig iemand in de buurt hebt die zou kunnen kijken.. Als je garantie hebt zou ik gewoon naar de winkel gaan. succes, |
Kijk eens zelf in de kast. Als je losse dingen ziet liggen, kabels die niet goed vast zitten, etc.
|
Ik heb hem naar een computerzaak gebracht woensdag. Vandaag ff terug geweest, en ze weten gewoon niet waar het aan ligt! Ze dachten dat het aan de moederbord of de processor lag, maar na die verwisseld te hebben, bleef hij dezelfde kuren houden. Ze hebben de computer geformatteerd en alles.. Maandag moet ik terug komen, kijken of ie het dan wel weer goed doet.
Maar in ieder geval bedankt iedereen :) |
slim om een pc te formatteren als hij niet eens het bios komt of maar de schijven aanspreekt,
hebben ze echt geen nieuwe voeding geprobeerd? |
de koeling gaat wel draaien?
zoja kan het zijn dat je comp eerst je harde schijven op snelheid laat komen. Maar 5 min is idioot lang daar voor. Maar hang er eens een andere voeding tijdelijk in, en kijkt of die nog steeds kuren heeft. |
Heb dit allemaal gelezen maar ik denk eerder dat de voeding niet ok is.
5 minuten voordat er een lampje gaat branden en dan ook nog eens met raar geluid. Die PC zaak moet volgens mij een voor een de apparaten van de voeding loshalen of nog eenvoudiger even een andere voeding erin. 10 minuten werk en zo weet je zeker dat het daar wel of niet in zit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |