![]() |
bedankt
Bedankt
Alles is anders, maar ook weer niet Ik weet niet of jij het ziet, Het is een gevoel, Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel Voor mij onbegrijpelijk Maar aanwezig, zo nadrukkelijk Het veranderde mij Voelde me ineens zo vrij En elke keer weer Durf ik steeds meer Doe wat ik wil En ben niet meer zo stil Komt zeker voor een deel door jou Dat is wat ik je even laten weten wou Wat vinden jullie hiervan?? opmerkingen/tips/verbeteringen zijn welkom.. Ik vind zelf de laatste zin een beetje verkeerd.. |
Citaat:
|
Hoe bedoel je de gedwongen rijm??
Het is niet echt dat ik erover nagedacht heb om dit om te schrijven, dan zit ik te denken en schrijf ik gewoon op wat ik denk.. vaak rijmt het wel al wat en hoef ik maar een paar dingen te veranderen. Al moet ik eerlijk zijn dat meeste gedichten die ik schrijf om en om rijmen, dus een zin wel en een zin niet.. Groetjes Sandra |
Als je met zo'n rijm werkt, is het interessant om het ook in een bepaalde vorm te gieten en te werken aan het ritme. onregelmatige zinnen die rijmen is nogal makkelijk, pak een rijmwoordenboek en bouw er een zin rond, zo worden ook de sinterklaasgedichtjes in elkaar gezet.
Probeer er meer mee te spelen, zo'n soort rijm klinkt vaak nogal vrolijk en kinderlijk, ga daar dan ook in verder, of hou de vorm en wees subtiel sarcastisch... Maar de vorm hier is echt onafgewerkt. Daarbij is het nogal brieverig geschreven. |
Ik sluit me aan bij mijn bovenburen; vooral het idee van de rijm vind ik wat storend. Het komt nogal 'gemaakt' over; te voor de hand liggende rijmwoorden heb je eigenlijk gekozen. Dit is ook het gevaar bij een dergelijk rijmschema:
A A B B C C ... Daardoor krijg je al snel voor de hand liggende rijm; ik weet dan eigenlijk al met welk woord de volgende zin zal eindigen. Verder is het heel goed om je gevoelens op deze manier op papier te zetten, en er zit in ieder geval al structuur in. Ga eens op zoek naar interessantere vormen van rijm ed., of naar andere verwoordingen; dat maakt het dichten leuker imo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04. |