![]() |
Schoolfeest muziek
Wij spelen over een maand op een schoolfeest en hebben nog ruimte om een paar covertjes in te studeren. Wat vinden jullie vette nummers om op een schoolfeest te spelen?
Het moet dus richting de metal kant zijn, het publiek dat in die zaal komt heeft daar ook een voorliefde voor. Het moet er dus flink inrammen, maar de gitaren staan dus in standaard stemming en daar gaan ze ook niet uit... Geen overdreven geschreeuw (we doen ook al pro-pain ;) ) en geen nirvana/HIM -achtige "tips" aub :P Verder is al uw inbreng erg welkom. Proost! |
standaard stemming de gekstuh !
|
Nuclear Assault!
|
Het alomgewaardeerde 'We don't need your education'-liedje door een aula laten klinken zou op sympathie kunnen stuiten. Maar verder geen idee, ik hou me niet zo bezig met scholiertjes. :p
|
My own summer van Deftones deed het bij ons op de middelbare school altijd goed.
|
Citaat:
|
waarom in hemelsnaam willen de gitaristen niet uit de standaard stemming ,dit duurt hooguit 10 seconden???
|
Omdat het stakkers zijn
|
Chain Of Strength - True Till Death natuurlijk.
Roxy, dit is geen chatten. |
Een school met een voorliefde voor metal?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? |
0-zone
|
Welke nummers hebben jullie al dan..
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Megadeth - the dread and fugitive mind Judas Priest - Breaking the law Metallica - Enter Sandman (helaasch) Metallica - For whom the bell tolls Grim Reaper - See you in hell Red Hot Chili Peppers - Otherside Black Sabbath - Paranoid (eigen, snelle versie) Annihilator - Shallow Grave Pro-Pain - Don't kill yourself to live |
Iets van Maiden en Slayer.
|
Citaat:
|
Postmortem/Raining Blood (y)
|
Citaat:
Denk dat onze drummer ook wel eens wat uitdaging zoekt, maar we hebben 1 gitarist die gewoon niet alles zo snel leert als we eigenlijk zouden willen. EDIT: Is het trouwens niet Reign in Blood? EDIT2: Oh nee, never mind, ik heb de CD hier en zie dat het niet zo is, de CD heet zo :D |
Nee, zo heet de CD waar dat nummer op staat.
Maar het nummer heet gewoon Raining Blood. |
Maahaar, als ik zo luister is raining blood wel omlaag gestemd :(
|
Survivor - Eye Of The Tiger
Europe - Final Countdown |
Citaat:
Ja daar heb ik geen verstand van. |
Citaat:
En surviver zou wel goed in de smaak vallen bij onze school (vol met NEC fans :D ), maar ik weet niet of dat zo'n super idee is. |
Citaat:
We kunnen natuurlijk altijd nog een extra set gitaren meenemen en die anders stemmen. |
Voeg Ace of Spades trouwens ook maar toe aan het lijstje ;)
|
5 Minute Grind - Who Needs Guitars Anyway?
Als julile dat coveren verklaar ik jullie heilig. (y) |
Testament - First Strike Is Deadly
Iron Maiden - Holy Smoke Ramones - Rock N'Roll High School Alice Cooper - School's Out For Summer |
Hoe leuk ons een heiligverklaring ook in de oren klinkt, ook dat nummer heeft geen standaard stemming, afaik ;)
|
Citaat:
Liquido - Narcotic wil bij Breezahs nog wel eens helpen. Voor een Metal publiek misschien iets van Nevermore? of Flotsam & Jetsam? (als ik zo kijk naar het soort nummers dat jullie hebben uitgezocht) Sodom? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Rob Zombie (y)
|
Zou wel een beetje bekende nummers doen; kan iedereen mee brullen. ;)
|
The Great American Nightmare, Dragula, Living Dead Girl.
Vrij bekend toch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmmm, Welcome to the Jungle gaan we ook maar eens uitzoeken (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
en eigenlijk ook wel ieder willekeurig nummer van slipknot of korn, maar dan moet je de gitaren anders stemmen... speel je dat toch gewoon op het laatst? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
greenday, nirvana, offspring, misfits, metallica
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je Dragonforce covered kom ik kijken :p |
mag ik als oud nsg'er zeggen dat helemaal niet al die mensen die in die zaal komen van metal houden.. het contrast tussen het 'alternatieve' zaaltje en de 'mainstream' zaal is nogal groot en ja, dan is metal inderdaad beter dan de kersthit van de tokkies, maar andere alternatieve muziek is ook leuk.. ik vond het altijd vervelend als er teveel metal werd gedraaid en ben daarom zelfs weleens de skihut zaal ingevlucht.. ernstig.. maar in ieder geval, doe maar niet alleen metal :) en nu spreek ik voor alle altootjes van de nsg (en dat zijn er veel..) waarvan de voorkeur niet uitgaat naar metal.
|
Citaat:
|
Slayerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
Sublime- What I got
Primus- Jerry was a race car driver Wham- Wake me up Fatboy slim- funk soul brother :D |
"Geel en zwart zijn onze kleuren"
zullen ze leuk vinden :o |
Zorg dat je het nummer leert spelen wat op zo ongeveer alle VHS-banden staat als de "Dit werk is auteursrechterlijk beschermd, bla bla bla..." tekstjes in beeld komen...
Die kent iedereen maar niemand weet meteen waarvan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |