Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Linux] MSN client die de spelletjes ondersteunt (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1027791)

McMotion 29-11-2004 16:44

[Linux] MSN client die de spelletjes ondersteunt

weet iemand welke MSN client voor Linux de MSN spelletjes ondersteunt? (en dan met name mijnenveger) :)

Manuzhai 29-11-2004 17:19

Denk niet dat er een is die dat kan.

dafelix 29-11-2004 18:26

lijkt me idd een onbegonnen werk

MS kennende, maken ze 'games' die werken met geinstalleerde libraries, die je dus in Linux zou moeten inbakken cq. emuleren.

maar je zou natuurlijk 'ns kunnen rondsneupen op Linux-MSN-Mess. clients, vooral bij de fora. Zijn meestal die dezelfde vraag hebben :)

M@rco 29-11-2004 18:32

Die spelletjes werken met ActiveX controls, lijkt mij ook onbegonnen werk ;)

McMotion 29-11-2004 20:39

ik dacht dat het flash spelletjes waren :| maargoed waarom is het onbegonnen werk? het gaat me eigenlijk alleen om mijnveger.. dus dat zou toch gewoon ingebouwd kunnen worden zonder de windows versie precies te porten? ik zie het probleem niet

dafelix 30-11-2004 15:05

dan lijk me dit toch wat gemakkelijker

McMotion 30-11-2004 22:14

Citaat:

dafelix schreef op 30-11-2004 @ 16:05 :
dan lijk me dit toch wat gemakkelijker
euhm ja dat is een single player windows mijnveger kloon :confused: als ik dat wil neem ik wel gnome mines, 'k heb het een beetje gehad met KDE :)

zazzie 02-12-2004 16:34

bij aMsn hadden ze de optie in de poll staan om voor een volgende release mogelijk meegenomen te worden... maar ze gaan eerst andere dingen inbouwen geloof ik.

DragonFlame 11-12-2004 18:53

Dan zou je dus toch nog ff geduld moeten hebben.. :P

fosje 11-12-2004 18:58

Citaat:

dafelix schreef op 29-11-2004 @ 19:26 :
lijkt me idd een onbegonnen werk

MS kennende, maken ze 'games' die werken met geinstalleerde libraries, die je dus in Linux zou moeten inbakken cq. emuleren.

maar je zou natuurlijk 'ns kunnen rondsneupen op Linux-MSN-Mess. clients, vooral bij de fora. Zijn meestal die dezelfde vraag hebben :)

dat is leuk voor de games aan de kant waar je windows draait maar dat maakt geen fuck uit aan je linuxkant, 'enige' wat je moet doen is de game herbouwen.
wat naar je linuxpc komt is gewoon data, of die data nou berekend en samengesteld is door windows linux of welk ander os dat boeit niet.

dafelix 11-12-2004 23:07

Citaat:

fosje schreef op 11-12-2004 @ 19:58 :
dat is leuk voor de games aan de kant waar je windows draait maar dat maakt geen fuck uit aan je linuxkant, 'enige' wat je moet doen is de game herbouwen.
wat naar je linuxpc komt is gewoon data, of die data nou berekend en samengesteld is door windows linux of welk ander os dat boeit niet.

euuh, you're completely missing my point

ik heb nooit beweerd dat het uitmaakt of de 'andere' OS nou linux/windows is, want daar heb je gelijk in, dat dat geen fuck uitmaakt.

maar waar ik op doelde, is dat de games gebruik maken van bepaalde libraries, die in Windows zijn ingebakken en je dus zou moeten emuleren (of op een andere manier bruikbaar maken) om op een linux-bak dat spelletje te spelen

fosje 12-12-2004 12:56

Citaat:

dafelix schreef op 12-12-2004 @ 00:07 :
euuh, you're completely missing my point
.....

jij dus ook bij mij :)
ik zeg dus dat je die spellen zelf zal moeten herschrijven gewoon voor een of andere open-source linux msn

maar dat klopt wat je zegt alleen zal je dan ook de normale MSN-messenger moeten draaien. (heb geen idee of dit zal werken onder 'wine', het is te prberen natuurlijk)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.