![]() |
dubbele identiteit verboden.
ze gaan het verbieden dat je een dubbele identiteit hebt...wat vinden jullie daarvan..ik vind het (Y)
|
'Ze' gaan helemaal niets, want dat is juridisch onmogelijk.
|
Citaat:
|
Dat is Verdonk van plan, maar ze weet (nog) niet dat dat onmogelijk is, omdat ze niet kundig is op haar vakgebied.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat jij bedoelt is -neem ik aan- een dubbele nationaliteit, wat toch wel degelijk een verschil is. @nare man: in welk opzicht is het niet mogelijk? |
Citaat:
Het artikel is grappig geschreven en ook voor leken goed leesbaar. Als je eens tijd hebt en in je plaatselijke universiteit in de bieb ronddoolt, zeker de moeite om eens op te zoeken. |
Citaat:
|
dubbele identiteit is nog altijd iets anders dan dubbel paspoort.
het idee is goed, nu maar de vraag of het ook goed uitgevoerd gaat worden. |
Ik krijg onmiddelijk rare gedachten wanneer ik zoiets lees.
Dubbele identiteit verboden. Minister Verdonk: "Alle schizofrenen het land uit!" Maar eeeeeh, ik vind het eigenlijk wel goed. Als het mogelijk is natuurlijk, ik weet er verder niet zoveel van, maar de nare man wil ons het vast allemaal wel uitleggen. |
Waarom zou je geen dubbele nationaliteit mogen hebben? Als er hier oorlog uitbreekt of whatever ga ik naar mijn ander land. :D
|
Je kunt mensen toch niet verbieden om een nationaliteit op te geven. Jezus, wat is dat voor bullshit en wat bereik je ermee? ONZIN! Niet doen!!!
|
Vraagje: hoe ziet de Nederlandse overheid of je een tweede nationaliteit hebt? Weten ze dat? Hoe komen ze erachter? Wat doen ze om erachter te komen etc? Ik heb niet zo'n zin om de mijne te verliezen. :s
|
Sowieso kun je niet zomaar iemand zijn nationaliteit afpakken, toch? En het is ook geen mooi gebaar naar het buitenland. Die zullen wel denken...
Dan beroof je onze hele identiteit en waar wij voor staan dat slaat nergens op. Wat voelen die Nederlanders zich stoer, dat ze denken dat ze ons tot 1 nationaliteit kunnen beperken. |
Jammer dat het niet verbodne kan worden. Ik vind het onzin...maar dat kan ook komen omdat ik niet inzie waarom het wel nuttig is. Dus verlicht mij :)
|
Citaat:
|
Ik zie het nut er niet van in om het te verbieden.
Edit: Zolang de nationaliteit van gevaarlijke personen maar kan worden afgenomen, de Nederlandse nationaliteit natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ho ho ho, ik geef mijn Zeeuwse nationaliteit niet zomaar op.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, dat is gewoon voor safety. Als de Nederlanders hier zo gek worden en op alles wat niet op kaas lijkt bommen gaan gooien, heb ik nog een back-up plaatsje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik als allochtoon vind het eigenlijk niet terecht, dat je van de vruchten van 2 landen tegelijk kan plukken.
Maar dat mensen er nu aandacht aan besteden terwijl er zoveel belangrijkere dingen spelen, beetje raar |
Citaat:
Maar waarom zou je dat niet mogen... Je bent toch gewoon een Turk. En je bent ook gewoon een Nederlander. |
Behalve in de landen waar het in in het oorspronkelijke land van herkomst verboden is om geen identiteit te nemen zoals bv. Marokko.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En dan gaan ze bij iemand zoals Mohammed B. de Marokkaanse nationaliteit afpakken? Wat hebben we daar dan aan? Plus dat kan nederland helemaal niet, dat moet Marokko doen.
En dan? Probleem opgelost? Hahaha, wat een farce. En de mensen voelen zich ineens weer veilig. We houden onszelf in nederland totaal voor de rek. |
Citaat:
Effe serieus. Ik ben het met je eens: Je mag zowel Turk als Nederlander zijn, als je je zowel Turks als Nederlander voelt. Het zou stom zijn dat je niet meer iets mag zijn wat je voelt dat je bent. Dan mag ik zeker geen Nederlandse Chinees meer zijn, maar ben ik alleen Nederlander? Belachelijk! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als iemand die dubbele nationaliteit eenmaal heeft, kan die niet zonder veroordeling worden afgenomen. Maar ik zie niet in waarom men niet van alle toekomstige immigranten (in spe) kan eisen dat zij hun oude nationaliteit opgeven als ze genaturaliseerd worden.
|
mja het heeft wel voordelen maar uiteindelijk denk ik toch dat het niet zo geweldig is...
|
Citaat:
|
Vlucht je uit Iran ofzo omdat je daar vervolgd werd. Kom je in Nederland, moet je je Iraanse staatsburgerschap opgeven. Mag je hier toch blijven. Drie jaar later, revolutie in Iran, je wilt terug om je land op te bouwen, kan niet meer, je bent geen Iranier meer :rolleyes:
Laat wel weer zien hoe dom de gemiddelde nederlander is. Schandalig dat politici die dit allemaal weten gewoon meeschreeuwen. |
Citaat:
Aan de andere kant staan sommige nationaliteitsrechtsstelsels niet toe dat dubbele nationaliteiten worden verworven (bijvoorbeeld het Turkse). Als je dus alleen Marokkanen zou willen 'pakken' door ze hun nationaliteit af te nemen, ben je best wel grof aan het discrimineren en nog op willekeurige basis ook, omdat dat afhankelijk is van het nationaliteitsrecht in elk buitenland. |
Citaat:
Maar áls dat zo zou zijn dan zou je heus nog wel terug kunnen in samenwerking met de Iraanse ambassade. Als ik uit Nederland weg zou gaan en ik zou ergens anders heen vluchten voor de oorlog hier en ik zou in dat land een paspoort krijgen en in Nederland is het weer veilig kan ik makkelijk terug naar Nederland. A piece of cake. |
persoonlijk denk ik dat ze het doen zodat je je meer nederlander gaat voelen...om meer eenheid te creeren......
|
Citaat:
Om Ulli d'Oliveira aan te halen in het door mij genoemde NJB-artikel: 'De wetgeving lijkt wel een toverbal, zo snel verandert ze van kleur'. |
Citaat:
Waarom niet gewoon die persoon zijn eigen staatsburgerschap laten behouden, zij of hij is er toch geboren? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie je probleem wel maar ik vind het gewoon dom. Als je in Nederland wilt wonen, en je hebt de kans, wees dan Nederlands. Wil je in Iran wonen, wees dan Iraans.. Maar niet lekker van twee walletjes eten. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |