Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 20:42
Cookie
Cookie is offline
ze gaan het verbieden dat je een dubbele identiteit hebt...wat vinden jullie daarvan..ik vind het
Oud 29-11-2004, 20:51
Verwijderd
'Ze' gaan helemaal niets, want dat is juridisch onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:53
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-11-2004 @ 21:51 :
'Ze' gaan helemaal niets, want dat is juridisch onmogelijk.
waarom was het dan in het nieuws dat je geen 2 paspoorten meer mocht hebben? of heb ik het verkeerd begrepen?
Oud 29-11-2004, 21:00
Verwijderd
Dat is Verdonk van plan, maar ze weet (nog) niet dat dat onmogelijk is, omdat ze niet kundig is op haar vakgebied.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:04
Drez
Drez is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-11-2004 @ 22:00 :
Dat is Verdonk van plan, maar ze weet (nog) niet dat dat onmogelijk is, omdat ze niet kundig is op haar vakgebied.
Oud 29-11-2004, 21:12
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 29-11-2004 @ 21:42 :
ze gaan het verbieden dat je een dubbele identiteit hebt...wat vinden jullie daarvan..ik vind het
Nou, het is al verboden om een dubbele identiteit te hebben, want je mag geen paspoorten vervalsen.

Wat jij bedoelt is -neem ik aan- een dubbele nationaliteit, wat toch wel degelijk een verschil is.

@nare man:
in welk opzicht is het niet mogelijk?
Oud 29-11-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 29-11-2004 @ 22:12 :
@nare man:
H.U. Jessurun d'Oliveira, 'Alweer plannen om de afstandseis bij naturalisatie uit te breiden', NJB 2004 nr. 43 (26 november 2004).

Het artikel is grappig geschreven en ook voor leken goed leesbaar. Als je eens tijd hebt en in je plaatselijke universiteit in de bieb ronddoolt, zeker de moeite om eens op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:16
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 29-11-2004 @ 22:12 :
Nou, het is al verboden om een dubbele identiteit te hebben, want je mag geen paspoorten vervalsen.

Wat jij bedoelt is -neem ik aan- een dubbele nationaliteit, wat toch wel degelijk een verschil is.

@nare man:
sorry ja die bedoel ik :$
Oud 29-11-2004, 21:17
Outlaw
Outlaw is offline
dubbele identiteit is nog altijd iets anders dan dubbel paspoort.

het idee is goed, nu maar de vraag of het ook goed uitgevoerd gaat worden.
Oud 29-11-2004, 21:19
Misery
Misery is offline
Ik krijg onmiddelijk rare gedachten wanneer ik zoiets lees.

Dubbele identiteit verboden.
Minister Verdonk: "Alle schizofrenen het land uit!"

Maar eeeeeh, ik vind het eigenlijk wel goed. Als het mogelijk is natuurlijk, ik weet er verder niet zoveel van, maar de nare man wil ons het vast allemaal wel uitleggen.
Oud 29-11-2004, 21:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Waarom zou je geen dubbele nationaliteit mogen hebben? Als er hier oorlog uitbreekt of whatever ga ik naar mijn ander land.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je kunt mensen toch niet verbieden om een nationaliteit op te geven. Jezus, wat is dat voor bullshit en wat bereik je ermee? ONZIN! Niet doen!!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Vraagje: hoe ziet de Nederlandse overheid of je een tweede nationaliteit hebt? Weten ze dat? Hoe komen ze erachter? Wat doen ze om erachter te komen etc? Ik heb niet zo'n zin om de mijne te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Sowieso kun je niet zomaar iemand zijn nationaliteit afpakken, toch? En het is ook geen mooi gebaar naar het buitenland. Die zullen wel denken...
Dan beroof je onze hele identiteit en waar wij voor staan dat slaat nergens op. Wat voelen die Nederlanders zich stoer, dat ze denken dat ze ons tot 1 nationaliteit kunnen beperken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Jammer dat het niet verbodne kan worden. Ik vind het onzin...maar dat kan ook komen omdat ik niet inzie waarom het wel nuttig is. Dus verlicht mij
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-11-2004 @ 22:44 :
Jammer dat het niet verbodne kan worden. Ik vind het onzin...maar dat kan ook komen omdat ik niet inzie waarom het wel nuttig is. Dus verlicht mij
Waarom het nuttig is? Nou als ik naar Turkije ofzo wil gaan word ik daar gewoon geaccepteerd omdat ik Turks ben. Is fijn voor me toch. Maar ze kunnen het toch niet van je afpakken... Want de meeste allochtonen voelen zich helemaal niet Nederlands en vinden het fijn om nog hun originele nationaliteit te behouden. Voor het geval dat ze dit land uitgegooid worden ook. Als er binnenkort nog een pimmetje langs komt lopen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:50
Floris_22
Floris_22 is offline
Ik zie het nut er niet van in om het te verbieden.
Edit: Zolang de nationaliteit van gevaarlijke personen maar kan worden afgenomen, de Nederlandse nationaliteit natuurlijk.
Oud 29-11-2004, 21:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-11-2004 @ 22:50 :
Beter dat ze het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:52
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 22:49 :
Waarom het nuttig is? Nou als ik naar Turkije ofzo wil gaan word ik daar gewoon geaccepteerd omdat ik Turks ben. Is fijn voor me toch. Maar ze kunnen het toch niet van je afpakken... Want de meeste allochtonen voelen zich helemaal niet Nederlands en vinden het fijn om nog hun originele nationaliteit te behouden. Voor het geval dat ze dit land uitgegooid worden ook. Als er binnenkort nog een pimmetje langs komt lopen ofzo.
Dan maak je misbruik van je 2 nationaliteiten.
Oud 29-11-2004, 21:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-11-2004 @ 22:50 :
Edit: Zolang de nationaliteit van gevaarlijke personen maar kan worden afgenomen, de Nederlandse nationaliteit natuurlijk.
Dan moeten ze wel eerst veroordeeld zijn door de rechtbank. En niet zomaar 'verdachten' ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:54
Verwijderd
Ho ho ho, ik geef mijn Zeeuwse nationaliteit niet zomaar op.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:55
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 22:53 :
Dan moeten ze wel eerst veroordeeld zijn door de rechtbank. En niet zomaar 'verdachten' ofzo.
Zeker wel, als het feitelijk aanwijsbaar is dat personen een gevaar vormen, omdat ze bijvoorbeeld personen willen omleggen of zelfs op grotere schaal. Dan mag dat van mij direct.
Oud 29-11-2004, 21:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-11-2004 @ 22:52 :
Dan maak je misbruik van je 2 nationaliteiten.
Nix misbruik. Gebruik.
Kijk, dat is gewoon voor safety. Als de Nederlanders hier zo gek worden en op alles wat niet op kaas lijkt bommen gaan gooien, heb ik nog een back-up plaatsje.

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:57
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 22:56 :
Nix misbruik. Gebruik.
Dan wil ik ook wel een extra nationaliteit. Als het ff wat minder gaat of moeilijk wordt maar terug, en als het weer beter gaat weer terug naar Nederland. Lekker makkelijk.
Oud 29-11-2004, 22:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-11-2004 @ 22:57 :
Dan wil ik ook wel een extra nationaliteit. Als het ff wat minder gaat of moeilijk wordt maar terug, en als het weer beter gaat weer terug naar Nederland. Lekker makkelijk.
Ik ben sowieso niet van plan hier voor altijd te blijven. Maar ja, heb je nog overgrootouders met een andere afkomst ofzo dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 22:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-11-2004 @ 22:54 :
Ho ho ho, ik geef mijn Zeeuwse nationaliteit niet zomaar op.
hahahah
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-11-2004 @ 22:55 :
Zeker wel, als het feitelijk aanwijsbaar is dat personen een gevaar vormen, omdat ze bijvoorbeeld personen willen omleggen of zelfs op grotere schaal. Dan mag dat van mij direct.
Nee tuurlijk moeten ze eerst veroordeeld zijn. Anders kan bijv. dalijk ook iemand die mij ff niet mag een vinger naar mij steken en mag ik het land uit.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik als allochtoon vind het eigenlijk niet terecht, dat je van de vruchten van 2 landen tegelijk kan plukken.
Maar dat mensen er nu aandacht aan besteden terwijl er zoveel belangrijkere dingen spelen, beetje raar
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-11-2004 @ 23:18 :
Ik als allochtoon vind het eigenlijk niet terecht, dat je van de vruchten van 2 landen tegelijk kan plukken.
Maar dat mensen er nu aandacht aan besteden terwijl er zoveel belangrijkere dingen spelen, beetje raar
Waarom niet? Je bent toch ook van twee verschillende nationaliteiten. Je woont ergens.. maar je komt ergens anders vandaan. Eigenlijk zou ik wel 5 nationaliteiten moeten hebben ofzo. Maar ik vind Turkije toch het leukste land.
Maar waarom zou je dat niet mogen... Je bent toch gewoon een Turk. En je bent ook gewoon een Nederlander.

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:29
sy'rai
sy'rai is offline
Behalve in de landen waar het in in het oorspronkelijke land van herkomst verboden is om geen identiteit te nemen zoals bv. Marokko.
Oud 29-11-2004, 22:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 29-11-2004 @ 23:29 :
Behalve in de landen waar het in in het oorspronkelijke land van herkomst verboden is om geen identiteit te nemen zoals bv. Marokko.
Meaning?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:33
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 23:05 :
Nee tuurlijk moeten ze eerst veroordeeld zijn. Anders kan bijv. dalijk ook iemand die mij ff niet mag een vinger naar mij steken en mag ik het land uit.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. In Nederland mag je verwachten dat er gedegen onderzoek wordt gedaan voordat men tot zulke maatregelen overgaat.
Oud 29-11-2004, 22:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-11-2004 @ 23:33 :
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. In Nederland mag je verwachten dat er gedegen onderzoek wordt gedaan voordat men tot zulke maatregelen overgaat.
Nou, ... dat betwijfel ik hoor. Ik vind dat je iemand niets kan maken voordat hij veroordeeld is.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:41
Daevrem
Daevrem is offline
En dan gaan ze bij iemand zoals Mohammed B. de Marokkaanse nationaliteit afpakken? Wat hebben we daar dan aan? Plus dat kan nederland helemaal niet, dat moet Marokko doen.

En dan? Probleem opgelost? Hahaha, wat een farce. En de mensen voelen zich ineens weer veilig. We houden onszelf in nederland totaal voor de rek.
Oud 29-11-2004, 22:43
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 23:25 :
Waarom niet? Je bent toch ook van twee verschillende nationaliteiten. Je woont ergens.. maar je komt ergens anders vandaan. Eigenlijk zou ik wel 5 nationaliteiten moeten hebben ofzo. Maar ik vind Turkije toch het leukste land.
Maar waarom zou je dat niet mogen... Je bent toch gewoon een turk. En je bent ook gewoon een Nederlander.
Turkije eh? Daar zijn die lekkere snoepjes! En shoarma komt daar toch ook vandaan?

Effe serieus. Ik ben het met je eens: Je mag zowel Turk als Nederlander zijn, als je je zowel Turks als Nederlander voelt. Het zou stom zijn dat je niet meer iets mag zijn wat je voelt dat je bent. Dan mag ik zeker geen Nederlandse Chinees meer zijn, maar ben ik alleen Nederlander? Belachelijk!
Oud 29-11-2004, 22:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 29-11-2004 @ 23:43 :
Turkije eh? Daar zijn die lekkere snoepjes! En shoarma komt daar toch ook vandaan?

Effe serieus. Ik ben het met je eens: Je mag zowel Turk als Nederlander zijn, als je je zowel Turks als Nederlander voelt. Het zou stom zijn dat je niet meer iets mag zijn wat je voelt dat je bent. Dan mag ik zeker geen Nederlandse Chinees meer zijn, maar ben ik alleen Nederlander? Belachelijk!
Turkse ijsjes zijn lekker man. Mmmm.. de lekkerste. Waaah jij bent ook een Chineze Nederlander.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:56
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 23:33 :
Meaning?
Dat je dus wel een dubbele identiteit moet nemen.
Oud 29-11-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-11-2004 @ 23:33 :
Daar hebben we natuurlijk rechters voor. Het is onzinnig om iemand een maatregel op te leggen als hij alleen nog maar verdachte is. Het Openbaar Ministerie mag natuurlijk niet op eigen houtje mensen hun nationaliteit gaan afnemen. Nog los van het feit dat dat überhaupt niet mogelijk is, mag alleen de rechter dat doen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 01:40
McCaine
McCaine is offline
Als iemand die dubbele nationaliteit eenmaal heeft, kan die niet zonder veroordeling worden afgenomen. Maar ik zie niet in waarom men niet van alle toekomstige immigranten (in spe) kan eisen dat zij hun oude nationaliteit opgeven als ze genaturaliseerd worden.
Oud 30-11-2004, 09:33
marrel
marrel is offline
mja het heeft wel voordelen maar uiteindelijk denk ik toch dat het niet zo geweldig is...
Oud 30-11-2004, 12:34
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-11-2004 @ 22:49 :
Want de meeste allochtonen voelen zich helemaal niet Nederlands en vinden het fijn om nog hun originele nationaliteit te behouden.
Misschien ben ik enorm flauw, maar wat dóen die 'meeste allochtonen' dan in Nederland? Als ze een hekel hebben aan Nederland, zich hier niet thuis voelen zie ik geen reden voor hen om ze hier te laten blijven? De deur staat altijd open.......
Oud 30-11-2004, 13:28
Daevrem
Daevrem is offline
Vlucht je uit Iran ofzo omdat je daar vervolgd werd. Kom je in Nederland, moet je je Iraanse staatsburgerschap opgeven. Mag je hier toch blijven. Drie jaar later, revolutie in Iran, je wilt terug om je land op te bouwen, kan niet meer, je bent geen Iranier meer

Laat wel weer zien hoe dom de gemiddelde nederlander is. Schandalig dat politici die dit allemaal weten gewoon meeschreeuwen.
Oud 30-11-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 30-11-2004 @ 02:40 :
(...)

Maar ik zie niet in waarom men niet van alle toekomstige immigranten (in spe) kan eisen dat zij hun oude nationaliteit opgeven als ze genaturaliseerd worden.
Omdat de nationaliteitswetgeving van sommige landen dat niet toestaat. In Engeland is het bijv. ook niet mogelijk om eenzijdig afstand te doen van je nationaliteit, omdat je immers allegiance hebt aan de Engelse kroon.

Aan de andere kant staan sommige nationaliteitsrechtsstelsels niet toe dat dubbele nationaliteiten worden verworven (bijvoorbeeld het Turkse). Als je dus alleen Marokkanen zou willen 'pakken' door ze hun nationaliteit af te nemen, ben je best wel grof aan het discrimineren en nog op willekeurige basis ook, omdat dat afhankelijk is van het nationaliteitsrecht in elk buitenland.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:14
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 30-11-2004 @ 14:28 :
Vlucht je uit Iran ofzo omdat je daar vervolgd werd. Kom je in Nederland, moet je je Iraanse staatsburgerschap opgeven. Mag je hier toch blijven. Drie jaar later, revolutie in Iran, je wilt terug om je land op te bouwen, kan niet meer, je bent geen Iranier meer

Laat wel weer zien hoe dom de gemiddelde nederlander is. Schandalig dat politici die dit allemaal weten gewoon meeschreeuwen.
Als zoiets zou gebeuren kun je waarschijnlijk heus nog terug naar Iran (al worden mensen die vluchten tot persona non grata verklaard, maar als dat zou worden opgeheven kan dat). Waarom wil je het staatsburgerschap behouden van een land waaruit je vlucht... Net alsof de gemiddelde vluchteling terug wil...
Maar áls dat zo zou zijn dan zou je heus nog wel terug kunnen in samenwerking met de Iraanse ambassade.
Als ik uit Nederland weg zou gaan en ik zou ergens anders heen vluchten voor de oorlog hier en ik zou in dat land een paspoort krijgen en in Nederland is het weer veilig kan ik makkelijk terug naar Nederland. A piece of cake.
Oud 30-11-2004, 15:57
Cookie
Cookie is offline
persoonlijk denk ik dat ze het doen zodat je je meer nederlander gaat voelen...om meer eenheid te creeren......
Oud 30-11-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 30-11-2004 @ 16:57 :
persoonlijk denk ik dat ze het doen zodat je je meer nederlander gaat voelen...om meer eenheid te creeren......
Tien jaar geleden werd een dubbele nationaliteit juist gezien als integratiebevorderend. Het Nederlanderschap werd gezien als een middel voor integratie, niet als doel. Tegenwoordig wordt het Nederlanderschap juist gezien als het einddoel van een geslaagd integratietraject.

Om Ulli d'Oliveira aan te halen in het door mij genoemde NJB-artikel: 'De wetgeving lijkt wel een toverbal, zo snel verandert ze van kleur'.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:48
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-11-2004 @ 15:14 :
Als zoiets zou gebeuren kun je waarschijnlijk heus nog terug naar Iran (al worden mensen die vluchten tot persona non grata verklaard, maar als dat zou worden opgeheven kan dat). Waarom wil je het staatsburgerschap behouden van een land waaruit je vlucht... Net alsof de gemiddelde vluchteling terug wil...
Maar áls dat zo zou zijn dan zou je heus nog wel terug kunnen in samenwerking met de Iraanse ambassade.
Als ik uit Nederland weg zou gaan en ik zou ergens anders heen vluchten voor de oorlog hier en ik zou in dat land een paspoort krijgen en in Nederland is het weer veilig kan ik makkelijk terug naar Nederland. A piece of cake.
Tuurlijk... Je ziet het probleem niet?

Waarom niet gewoon die persoon zijn eigen staatsburgerschap laten behouden, zij of hij is er toch geboren?
Oud 01-12-2004, 00:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 15:12 :
Omdat de nationaliteitswetgeving van sommige landen dat niet toestaat. In Engeland is het bijv. ook niet mogelijk om eenzijdig afstand te doen van je nationaliteit, omdat je immers allegiance hebt aan de Engelse kroon.
Ja dat snap ik, maar dat heeft natuurlijk in Nederland geen effect. Engels recht geldt hier immers niet.

Citaat:
Aan de andere kant staan sommige nationaliteitsrechtsstelsels niet toe dat dubbele nationaliteiten worden verworven (bijvoorbeeld het Turkse). Als je dus alleen Marokkanen zou willen 'pakken' door ze hun nationaliteit af te nemen, ben je best wel grof aan het discrimineren en nog op willekeurige basis ook, omdat dat afhankelijk is van het nationaliteitsrecht in elk buitenland.
Ik zie niet in wat er discriminerend zou zijn aan een algemene regel "geen dubbele nationaliteiten in Nederland". De staat heeft een belang in het stellen van regels omtrent nationaliteit en de functie van burgerschap in het land, en aangezien het een algemene regel is is er geen sprake van discriminatie.
Oud 01-12-2004, 07:54
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 01-12-2004 @ 00:48 :
Tuurlijk... Je ziet het probleem niet?

Waarom niet gewoon die persoon zijn eigen staatsburgerschap laten behouden, zij of hij is er toch geboren?
Waarom zijn ze dan in Nederland als ze zo enorm graag het staatsburgerschap van het land van herkomst willen hebben? Dan gaan ze daar toch lekker wonen???

Ik zie je probleem wel maar ik vind het gewoon dom.

Als je in Nederland wilt wonen, en je hebt de kans, wees dan Nederlands. Wil je in Iran wonen, wees dan Iraans.. Maar niet lekker van twee walletjes eten.
Oud 01-12-2004, 09:05
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 01-12-2004 @ 01:00 :
Ja dat snap ik, maar dat heeft natuurlijk in Nederland geen effect. Engels recht geldt hier immers niet.
Huh? Nationaliteitsrecht is gebaseerd op het personaliteitsbeginsel. Het recht volgt de persoon. Een Engelsman die de grenzen verlaat is niet ineens helemaal vrijgesteld van de verplichtingen die zijn nationaliteitsrecht hem oplegt. Een Nederlander die in het buitenland een strafbaar feit pleegt is ook nog steeds strafbaar naar Nederlands recht.

Citaat:
Ik zie niet in wat er discriminerend zou zijn aan een algemene regel "geen dubbele nationaliteiten in Nederland". De staat heeft een belang in het stellen van regels omtrent nationaliteit en de functie van burgerschap in het land, en aangezien het een algemene regel is is er geen sprake van discriminatie.
Oke, als je als algemene eis bij inburgering stelt dat mensen afstand doen van hun nationaliteit zal er inderdaad niet zo heel snel sprake zijn van ongeoorloofd onderscheid. Bij het afnemen van een nationaliteit bij strafvonnis voor terroristische misdrijven echter wel, omdat men daarbij specifiek aan Marokkanen denkt. Dan zou die regel dus hartstikke discriminatoir zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten