![]() |
Zeer droge huid
ik heb last van een zeer zeer droge huid , vooral op mijn rug en benen.
weet iemand een bodylotion ofzo die (ipv het alleen te beloven) echt werkt? |
bijna alle bodylotions helpen wel,
en vaseline, Als het maar een beetje, olie, vet achtig is zal het wel helpen denk ik.. |
Citaat:
|
Vet moet je niet doen, dat droogt je huid alleen nog maar verder uit. Goede zeep kan wel helpen, van die baby-zeep dingen helpen bij mij altijd goed.
|
Volgens mij helpt die babylotion wel, je weet wel, in zo'n gele fles.. Dat kun je het beste opsmeren voor je gaat slapen want dan kan het goed intrekken. Volgens mij maakt zeep het juist erger?! :confused: Tenminste ik krijg juíst een droge huid als ik zeep gebruik..
|
Citaat:
Baby-zeep kan iig geen kwaad, lotion natuurlijk ook niet. En Zwitsal ruikt nog lekker ook (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jezelf helemaal insmeren met berenlullenvet, driemaal daags en je huid glimt als een tomaatje.
|
Lutsine helpt heel goed.. Zijn enkel kleine busjes.. Heb nog een grote bus, maar weet de naam niet, zal straks even zoeken
|
Citaat:
|
Zwitsal (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had ook altijd een zeer droge huid, vooral droge plekken op mn benen en gezicht. Ik gebruik mij al een tijdje HDH. Het is een soort gel-achtige 'creme'. Als je het voor het eerst gebruikt kan het wat bijten, maar dat staat ook op de gebruiksaanwijzing. Het is te koop bij de Etos, en staat niet bij de creme's, maar ik geloof meer bij de hypo-allergene dingen. Maar goed, HDH (staat overigens voor helpt droge huid :d) vind ik goed werken (Y).
|
Ik heb ook een zeer droge huid die nergen tegen kan, echt heeel irritant, maar goed, ik gebruik eucerin, dat is een rood met witte fles en je hebt er verschillende dingen van, het is bij de dorgist te halen en tjah, het is gewoon heerlijk spul... Het is trouwens Ph 5 inplaats van ph neutraal bij eucerin, misschien dat het daar ook wel aan ligt...
Liefs Inge |
heel erg bedankt voor de reacties.
ik probeer nu eerst zwitsal en anders die wat zwaardere middeltjes :) |
idd lekkere zwitzal, of van die dikke nivea crème (in dat blauwe ronde blik) die is ook lekker vet, wordt je huidje lekker zacht van!
|
Citaat:
Als je geen puistjes hebt kun je het beste wel om een vette zalf vragen. Ik heb en chronische droogheid aan mijn huid, ik krijg daardoor van de dokter Cremor Lanette. Dat is crème zonder parfum oid maar het is wel heel erg vet. Misschien een idee als al die andere parfum-houdende dingen niet werken? |
Citaat:
|
Amandelolie (of -milk of -lotion oid) van Kneipp.
En Eucerin idd en Zwitsal ook wel. En ik heb nu één of ander iets van Nivea ("verzorgende body milk"), maar die vind ik minder fijn, al is die ook wel aardig. |
Bij mij werkte bodycocoon goed (weet niet het merk maar het is een oranje fles, ook veel reclame van). En gewoon babyolie op de natte huid na het douchen insmeren.
|
ik heb ook een zeer droge huid en gebruikte eerst zwitsal baby olie (wat héél lekker ruikt!!) maar dat is altijd zo'n gekloot als je het na het douchen altidj moet smeren
nu gebruik ik natusan babyolie en dat trekt veel sneller in en de hele dag voel je zo'n lekker zacht beschermend laagje op je huid, niet vettig ofzo ! oja, je smeert het meteen na het douchen op, je hoeft niet eerst af te drogen, zodat je huid goed 'gehydrateerd' wordt |
Mijn nicht had er ook last van en die gebruikte body butter van The Body Shop, bij haar hielp het. Bij mij niet, ik gebruik nu gewoon zwitsal en dat helpt wel een stuk beter duss
|
gewoon savonds insmeren met babyolie
|
Een hydraterende créme, bv van clephar... om droge plekken te vermijden, goed scrubben
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |