Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2004, 09:59
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik heb last van een zeer zeer droge huid , vooral op mijn rug en benen.

weet iemand een bodylotion ofzo die (ipv het alleen te beloven) echt werkt?
Oud 05-12-2004, 10:00
Maija
Maija is offline
bijna alle bodylotions helpen wel,
en vaseline,
Als het maar een beetje, olie, vet achtig is zal het wel helpen denk ik..
Oud 05-12-2004, 10:01
Phenobarbidoll
Citaat:
BizZz schreef op 05-12-2004 @ 11:00 :
bijna alle bodylotions helpen wel,
en vaseline,
Als het maar een beetje, olie, vet achtig is zal het wel helpen denk ik..
nah ik heb er toch al wel een aantal geprobeerd
Oud 05-12-2004, 12:22
Verwijderd
Vet moet je niet doen, dat droogt je huid alleen nog maar verder uit. Goede zeep kan wel helpen, van die baby-zeep dingen helpen bij mij altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:13
Nijn*
Nijn* is offline
Volgens mij helpt die babylotion wel, je weet wel, in zo'n gele fles.. Dat kun je het beste opsmeren voor je gaat slapen want dan kan het goed intrekken. Volgens mij maakt zeep het juist erger?! Tenminste ik krijg juíst een droge huid als ik zeep gebruik..
Oud 05-12-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 05-12-2004 @ 17:13 :
Volgens mij helpt die babylotion wel, je weet wel, in zo'n gele fles.. Dat kun je het beste opsmeren voor je gaat slapen want dan kan het goed intrekken. Volgens mij maakt zeep het juist erger?! Tenminste ik krijg juíst een droge huid als ik zeep gebruik..
Ligt aan het soort zeep.. je hebt ook parfum- en zeep-loze zeep (mja, echt zeep is het dan niet meer natuurlijk ).
Baby-zeep kan iig geen kwaad, lotion natuurlijk ook niet.
En Zwitsal ruikt nog lekker ook
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:43
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-12-2004 @ 17:15 :
En Zwitsal ruikt nog lekker ook
Die naam bedoelde ik dus..
Oud 05-12-2004, 20:34
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-12-2004 @ 13:22 :
Vet moet je niet doen, dat droogt je huid alleen nog maar verder uit. Goede zeep kan wel helpen, van die baby-zeep dingen helpen bij mij altijd goed.
ik heb een enorm droge huid en krijg hiervoor mega vette zalf voorgeschreven door mijn huidarts dus ik ga er niet van uit dat mijn huid hier verder van uitdroogt.
Oud 05-12-2004, 20:37
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Jezelf helemaal insmeren met berenlullenvet, driemaal daags en je huid glimt als een tomaatje.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 20:58
Fjäril
Fjäril is offline
Lutsine helpt heel goed.. Zijn enkel kleine busjes.. Heb nog een grote bus, maar weet de naam niet, zal straks even zoeken
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:00
Phenobarbidoll
Citaat:
Fjäril schreef op 05-12-2004 @ 21:58 :
Lutsine helpt heel goed.. Zijn enkel kleine busjes.. Heb nog een grote bus, maar weet de naam niet, zal straks even zoeken
gewoon drogist?
Oud 05-12-2004, 21:16
laura
laura is offline
Zwitsal
Oud 05-12-2004, 22:19
Fjäril
Fjäril is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 05-12-2004 @ 22:00 :
gewoon drogist?
Nee sorry, apotheek.. Heb gevoelige huid dus drogistzalfjes gaan bij mij redelijk snel irriteren...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 23:17
Verwijderd
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 05-12-2004 @ 21:34 :
ik heb een enorm droge huid en krijg hiervoor mega vette zalf voorgeschreven door mijn huidarts dus ik ga er niet van uit dat mijn huid hier verder van uitdroogt.
Ow, ik moest vette zalfjes juist vermijden En make-up op olie-basis ook.. Nou ja, misschien een verschil in droge huid ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 23:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-12-2004 @ 00:17 :
Ow, ik moest vette zalfjes juist vermijden En make-up op olie-basis ook.. Nou ja, misschien een verschil in droge huid ofzo
van make-up verwijderspul op oliebasis krijg ik idd ook een enorm droge huid. Maar ik denk dat er een verschil is in vet als olie of vet als bijvoorbeeld vaseline.
Oud 06-12-2004, 12:50
Verwijderd
Ik had ook altijd een zeer droge huid, vooral droge plekken op mn benen en gezicht. Ik gebruik mij al een tijdje HDH. Het is een soort gel-achtige 'creme'. Als je het voor het eerst gebruikt kan het wat bijten, maar dat staat ook op de gebruiksaanwijzing. Het is te koop bij de Etos, en staat niet bij de creme's, maar ik geloof meer bij de hypo-allergene dingen. Maar goed, HDH (staat overigens voor helpt droge huid ) vind ik goed werken .
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 12:54
Inge87
Inge87 is offline
Ik heb ook een zeer droge huid die nergen tegen kan, echt heeel irritant, maar goed, ik gebruik eucerin, dat is een rood met witte fles en je hebt er verschillende dingen van, het is bij de dorgist te halen en tjah, het is gewoon heerlijk spul... Het is trouwens Ph 5 inplaats van ph neutraal bij eucerin, misschien dat het daar ook wel aan ligt...

Liefs Inge
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:15
Phenobarbidoll
heel erg bedankt voor de reacties.

ik probeer nu eerst zwitsal en anders die wat zwaardere middeltjes
Oud 09-12-2004, 08:49
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
idd lekkere zwitzal, of van die dikke nivea crème (in dat blauwe ronde blik) die is ook lekker vet, wordt je huidje lekker zacht van!
Oud 09-12-2004, 09:51
flutterby
flutterby is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-12-2004 @ 00:17 :
Heb je ook last van puistjes? Als je puistjes in combinatie met een droge huid hebt is het inderdaad niet slim om vette zalfjes te gebruiken. De puistjes worden dan nog groter en onttrekken steeds meet talg uit de omringende delen waardoor je huid nog droger wordt.
Als je geen puistjes hebt kun je het beste wel om een vette zalf vragen.
Ik heb en chronische droogheid aan mijn huid, ik krijg daardoor van de dokter Cremor Lanette. Dat is crème zonder parfum oid maar het is wel heel erg vet. Misschien een idee als al die andere parfum-houdende dingen niet werken?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 10:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
flutterby schreef op 09-12-2004 @ 10:51 :
Heb je ook last van puistjes? Als je puistjes in combinatie met een droge huid hebt is het inderdaad niet slim om vette zalfjes te gebruiken. De puistjes worden dan nog groter en onttrekken steeds meet talg uit de omringende delen waardoor je huid nog droger wordt.
Als je geen puistjes hebt kun je het beste wel om een vette zalf vragen.
Ik heb en chronische droogheid aan mijn huid, ik krijg daardoor van de dokter Cremor Lanette. Dat is crème zonder parfum oid maar het is wel heel erg vet. Misschien een idee als al die andere parfum-houdende dingen niet werken?
die cremor lanette heb ik ook ja. overigens is die niet heel slecht voor puistjes zolang je hem geleidelijk insmeert en niet grote klodders achterlaat op sommige plekken.
Oud 09-12-2004, 10:36
Verwijderd
Amandelolie (of -milk of -lotion oid) van Kneipp.

En Eucerin idd en Zwitsal ook wel. En ik heb nu één of ander iets van Nivea ("verzorgende body milk"), maar die vind ik minder fijn, al is die ook wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 11:03
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Bij mij werkte bodycocoon goed (weet niet het merk maar het is een oranje fles, ook veel reclame van). En gewoon babyolie op de natte huid na het douchen insmeren.

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 11:09.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:00
mikk
mikk is offline
ik heb ook een zeer droge huid en gebruikte eerst zwitsal baby olie (wat héél lekker ruikt!!) maar dat is altijd zo'n gekloot als je het na het douchen altidj moet smeren

nu gebruik ik natusan babyolie en dat trekt veel sneller in en de hele dag voel je zo'n lekker zacht beschermend laagje op je huid, niet vettig ofzo ! oja, je smeert het meteen na het douchen op, je hoeft niet eerst af te drogen, zodat je huid goed 'gehydrateerd' wordt
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:31
zus
zus is offline
Mijn nicht had er ook last van en die gebruikte body butter van The Body Shop, bij haar hielp het. Bij mij niet, ik gebruik nu gewoon zwitsal en dat helpt wel een stuk beter duss
Oud 11-12-2004, 10:18
Verwijderd
gewoon savonds insmeren met babyolie
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:26
iebke*
iebke* is offline
Een hydraterende créme, bv van clephar... om droge plekken te vermijden, goed scrubben

Regels voor berichten