![]() |
-->Bewijzen voor het bestaan van God<--
Voor degenen die niet geloven heb ik een aantal bewijzen voor Gods bestaan. Neem er alsjeblieft de tijd voor om het te lezen:
Stel: je neemt 9 lingoballetjes, genummerd van 1 t/m 9. Je stopt ze allemaal in een pot, doet het deksel erop en schud de pot. Vervolgens haal je het deksel ervanaf en trek je blindelings één bal uit de pot. De kans dat je nummer 1 trekt is 1 op de 9. De kans dat je een 1 en een 2 achter elkaar trekt is al wat minder. En de kans dat je alle ballen in de volgorde van 1 t/m 9 achter elkaar trekt is minstens 1 op de miljoen. Zou je erin geloven dat je ze allemaal achter elkaar zou trekken? Nee, dacht het niet. Vergelijk dit eens met het zonnestelsel: -Als de aarde wat dichter bij de zon zou hebben gestaan zou er geen leven mogelijk zijn vanwege de extreem warme temperaturen. -Als de aarde wat verder van de zon zou staan, zou alles en iedereen doodvriezen. -Als de aarde iets dichter bij de maan zou staan zouden vele landen regelmatig getroffen worden door overstromingen. -Water heeft de eigenschap om een beetje te kleven aan de rand van wat ze aanraken. Als dat niet zo zou zijn, zouden alle planten sterven, want ze zouden geen water kunnen opnemen. Zo zou ik nog een paar bewijzen kunnen opnoemen. Om deze bewijzen wat beter te kunnen begrijpen heb ik voor jullie nog een verhaal (waargebeurd; geloof je dat het verzonnen is, dan maakt het nog steeds niets uit, blijft een goe voorbeeld): Tijdens de jonge jaren van een geleerde, genaamd Imaam Al-Gazali, was er een man, die gelovigen af probeerde te leiden van hun geloof, door ze te zeggen dat er geen god bestond. De gelovigen stapten op een dag naar de man en zeiden hem om te discussiëren met AlGazali. Dus er werd een afspraak gemaakt en op de dag van de afspraak werd er een podium opgezet en zouden de twee mannen openbaar discussiëren. De ongelovige was er op tijd en wachtte op AlGazali. Hij wees de mensen erop dat degene waarop ze zo vertrouwden niet eens zou komen opdagen. Maar toen kwam AlGazali en zij: 'Sorry dat ik laat ben, ik woon namelijk aan een rivier en ik had geen vervoer kunnen vinden om over de rivier te komen. Toen ramde ik tegen een boom aan en die viel om, werd uit zichzelf uitgehold en kwam in de vorm van een roeiboot in het water terecht. En toen ik in de boot stapte, veranderde het overgebleven hout in 2 roeispanen en kwamen in mijn handen terecht'. De ongelovige lachte AlGazali uit en riep :'Is dit de sukkel waar jullie op vertrouwden!?' AlGazali lachte en zei:'De enige sukkel hier ben jij, want je kan niet eens geloven in mijn verhaal, maar je gelooft wel dat dit enorme heelal uit zichzelf is onstaan.' WIE WIL hier iets tegenop brengen? |
niet weer
|
Die kans is één op 362880, dus niet één op een miljoen.
Het bestaan van een god kun je niet bewijzen. Daarom heet het geloof. Jouw gebrek aan voorstellingsvermogen en kennis over natuurwetenschappen is geen bewijs voor het bestaan van een god. |
het kansrekening argument is nonsens, aangezien de grootte van het heelal in feit oneindig proberen (een wereld te laten ontstaan zoals wij hem nu hebben).
dus een kwestie van 'wanneer' en niet van 'of' dit mogelijk is. Bovendien ik nu voor de zoveelste keer het heelal is niet 'zomaar' ontstaan, daar zijn mechanismen en redenen voor (sorry voor de nadruk maar ik wordt er wel ziek van dat dit al de negende keer is dat ik dit moet zeggen, en het argument blijft maar terug komen) Bovendien heb ik een weerlegging uit kansberekening: Er zijn zoveel geloven die het bestaan van zoveel goden claimen, dat de kans dat een ervan juist in verwaarloosbaar klein is. |
Citaat:
He makker ik help je ff uit je dromen: Dit is de waarheid die niet ontkent kan worden. |
Citaat:
Mijn beste jongen, vertel mij: hoe zijn die 'bepaalde mechanismen' ontstaan?????? TOEVAL??? |
Citaat:
Citaat:
De mensen op mars vragen zich ook af waarom de zon niet wat verder weg stond Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
slechtere argumenten had je niet kunnen bedenken
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.aquila.free.fr/big-bang.jpg |
Nee inderdaad, de aarde kan niet altijd hebben bestaan en kan ook niet zomaar zijn ontstaan, het moet wel gemaakt zijn door een almachtig opperwezen. Deze kan wel altijd hebben bestaan, omdat dat gewoon zo is.
|
Citaat:
|
Citaat:
weer TOEVAL??? |
Citaat:
In dat geval moet jij echt héél sterk in toeval geloven. |
Ik zag een heel legioen dat mij aanviel... nu blazen de soldaten wanhopig de aftocht.
|
Citaat:
Citaat:
Er was eens een niks Toen splitste het niks zich in materie en antimaterie: alles bij elkaar opgeteld bleef er dus niks. En de materie en antimaterie verspreiden zich over de ruimte, en leefden nog lang en gelukkig |
Citaat:
En ter informatie: sprookjes zijn verzonnen. |
Citaat:
ARGUMENT FROM INFINITE REGRESS (1) Ask Atheists what caused the Big Bang. (2) Regardless of their answer, ask how they know this. (3) Continue process until the Atheist admits he doesn't know the answer to one of your questions. (4) You win! (5) Therefore, God exists. |
[QUOTE]Joostje schreef op 08-12-2004 @ 22:42 :
[B]We leven op aarde omdat het hier mogelijk is te ontstaan. Lijkt me logisch En wie maakte het leven op deze planeet mogelijk? |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.amazon.com/exec/obidos/AS...997680-6176927 |
En toen was het stil.....
|
[QUOTE]Eviellan schreef op 08-12-2004 @ 22:46 :
[B] Citaat:
wie maakte het leven op venus onmogelijk? |
Citaat:
|
Ehm... ik weet niet zeker of je het helemaal begrijpt:
Ik sta aan jouw kant.............. Peace!!!I believe in God!! |
Citaat:
Er is een loterij met een grote hoofdprijs dus miljoenen mensen besluiten een lot te kopen. Dan volgt de trekking, een persoon wint de hoofdprijs en alle andere mensen gaan met lege handen naar huis. De winnaar verbaast zich misschien over de toevalligheid dat net hij uit al die miljoenen mensen het winnende lot heeft. Terwijl alle andere mensen er verder niet meer over nadenken. Is dit toeval? Nee, want hoe klein de kans van een individuele meespeler ook was, iemand zou de hoofdprijs winnen. Vergelijk dit met het ontstaan van leven. Alleen op de momenten en plaatsen dat ergens leven bestaat wordt dat toevallig gevonden omdat op alle andere momenten en plaatsen niemand is om zich erover te verbazen. Gezien de grote van het universum en het idee dat tijd misschien wel altijd heeft bestaan is het niet erg toevallig dat ergens leven ontstaat. Verder hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen dat een mogelijke onjuistheid van een theorie geen bewijs is voor een andere. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach eviellan, het is niet te bewijzen dat God bestaat, het is meer dan waarschijnlijk maar bewijs zal er nooit te leveren zijn.
|
Citaat:
(voor als je er niet uitkomt: God) |
Citaat:
Stel jezelf gewoon de vraag van hoe is alles zomaar uit het niets ontstaan. Niks nieuws toch? |
Citaat:
Verder is het niet weten van een antwoord op vragen geen bewijs voor stellingen die er niets mee te maken hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Atheisten beweren dat er geen reden is om aan te nemen dat god bestaat, meer niet. |
Citaat:
|
Citaat:
DUH |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het bewijs niet. :confused:
|
Citaat:
Hey ga je me nog verder blijven laten vragen, ik word hier moe van. Het is vervelend om steeds verder te moeten vragen tot we bij God aankomen. Dus kom met een ander soort argument alsjeblieft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49. |