![]() |
Schoonmoeder, ex van vriendin
Hoi, ik zit met een probleempje.
Ik heb al ruim twee maanden een hele lieve vriendin. Ze vond me al lange tijd leuk, ook terwijl ze een relatie met een ander had. Uiteindelijk heeft ze het uitgemaakt om iets met mij te kunnen beginnen. Haar ex-vriend heeft nog altijd een goede band met haar moeder (dit komt voornamelijk doordat hij zijn eigen moeder niet zo mag) en gaat nog regelmatig naar haar toe om bij te kletsen. Laatst stelde de moeder van mijn vriendin echter voor een keer wat leuks te gaan doen met het hele gezin en met hem erbij. Toen ik dat via m’n vriendin hoorde schrok ik toch wel even. Zelf vond ze het een slecht voorstel van haar moeder, omdat ze haar ex een tijd niet wil zien om hem geen valse hoop meer te geven. Wat vinden jullie nou van dit voorstel van haar moeder? Ik heb een prima relatie met m’n schoonmoeder, maar heb nu echt het gevoel dat ik, vanwege dat voorstel, niet welkom ben ofzo. Een vriend van me zei dat hij dit ook totaal niet prettig zou vinden. Hoe zouden jullie hierop reageren? Alvast bedankt. |
Heeft ze jou ook uitgenodigd of niet?
Zo ja, dan denk ik niet dat het betekent dat jij niet welkom bent; ze vindt dan gewoon dat de ex van je vriendin óók een soort familie is, omdat zij als 'surrogaatmoeder' dient en hij er lang bij gehoord heeft. Zo nee, dan vind ik het erg raar. |
Citaat:
Het was dus maar een vaag plan van die moeder hè, maar toch... |
kan me wel voorstellen dat het je niet lekker zit.....net of je ex jou plek weer inneemt..kan het me van die moeder wel voorstellen.
weetje vriendin dat dit jou niet lekker zit? |
Klinkt alsof ze subtiel probeerd dochter weer bij haar Ex-vriendje te krijgen (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wil jou vriendin wel vrijwillig mee als haar ex meemag en haar vriend niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, het is apart. Maar waarom niet? Als die gast tof is.
Ik had tijd geleden leuke vriendin. Ze was nog close met haar ex. Vond ik prima. Hele leuke jongen. Toen waren haar ouders 25 jaar getrouwd. Nou, ik had het prima gevonden als hij er ook bij was geweest. Ik bedoel, hij kwam daar jaren over de vloer. En hij betekende nog veel voor mijn ex. En ik vond hem supertof. Dus wat is het probleem? |
Citaat:
Nu gaat het over de moeder van de vriendin, die liever de ex van haar dochter uitnodigt voor een etentje dan haar huidige vriend. |
Ik denk ook niet dat ik het leuk zou vinden, de ex van mijn vriend wel uitgenodigd en ik niet. Ik zou het lang niet zo erg vinden als ik ook mocht komen.
Ik zou iig tegen je vriendin zeggen dat je dit niet zo prettig vindt. |
Ja, dat gaat dan wel heel ver.
Maar dat heb ik ook gehad. Vriendin gaf feest. O.a. voor haar oude vriendenkring. En daar zat haar ex in. Kon ik niet komen. Vond ik wel jammer. Maar ik hield zoveel van haar dat ik er in toestemde. ALS JE ECHT VAN IEMAND HOUDT, KUN JE JEZELF WEGCIJFEREN! |
Citaat:
Ik zou 't echt shittig vinden. Die moeder, pfrt... Lijkt echt alsof ze jou niet moet en liever hém als schoonzoon heeft... (n) Gewoon zeggen tegen je vriendin dat je 't écht vreemd vindt, en ook zeggen hoe je je voelt (hoe kwetsbaar 't ook overkomt). Echt geen stijl, zoiets. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
jezelf wegcijferen gaat een beetje te ver. dan cijfer je eigenlijk de persoon weg waar je partner op viel, lijkt me niet de bedoeling.
|
Mooi gezegd!
|
Citaat:
|
Joh, natuurlijk bedoelde ik dat je ook je eigen welzijn in de gaten moet houden. Want als jij je wegcijferd, en daar onder gaat lijden, dan heeft je geliefde daar ook weer nadeel van.
Kwestie van geven en nemen. OK, ik eindig weer met een cliche. Sorry! |
shitty situation.
ik zou echt freaken. ik weet trouwens toevallig dat mijn ex (is al meer dan een jaar uit) een half jaar geleden ofzo nog bij mijn nonkel en tante is geweest (weet niet of hij dat sindsdien nog gedaan heeft), maar dat vond ik ook ferm klote. ik had iets van, da's MIJN familie, stay away!! get out of my life!! |
Begrijpelijk dat je dat kut vind.
Kan je vriendin daar niet met haar moeder over praten... Heeft die moeder niet door dat ze een andere vriend heeft? |
vind 't maar 'n rare situatie. als zij en haar ex eens helse ruzie krijgen staat haar m00der er tussenin. :| beetje raar bezig dat mens.
|
De ex van mijn vriend is ook een heel aardig meisje, maar ik ben toch blij dat ik haar niet zo vaak hoef te zien.
Over dat uitje wat je schoonmoeder bedacht heeft zeg ik, akward situation! Ik snap niet waarom ze zoiets zegt, het lijkt er idd sterk op dat zij haar dochter liever weer met haar ex ziet, en dit is niet eerlijk tegenover jou. Jij kunt er verder weinig aan doen, maar je vriendin heeft het niet voor niets uitgemaakt met haar ex, en kiest toch wel voor jou. En dat is het belangrijkst amen. |
ze koppelt hem weer aan je vriendin ofzo? raar zeg! zou het zeker niet leuk vinden, en als ik die vriendin was was ik heel boos op mjin moeder worden!
|
Ik kan die moeder best wel begrijpen. Ik bedoel, moeders zijn over algemeen lief en zorgzaam. En nou weet ik niet hoelang je vriendin met 'm heeft gehad, maar ik kan me voorstellen dat hij gewoon is opgenomen in de familie, zeker als hij daar al langer over de vloer komt. En moeders hebben opzich niets te maken met de ruzie die tussen je ex en jouw hebben plaats gevonden. Dus ik kan me best voorstellen dat die moeder wat leukst met 'm wil doen, als dat joch thuis problemen heeft.
Dat jij dan weer niet uitgenodigt bent is wel vreemd, misschien is ze bang dat er stennis geschopt wordt ofzo? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |