Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 17:15
roen
roen is offline
Hoi, ik zit met een probleempje.

Ik heb al ruim twee maanden een hele lieve vriendin. Ze vond me al lange tijd leuk, ook terwijl ze een relatie met een ander had. Uiteindelijk heeft ze het uitgemaakt om iets met mij te kunnen beginnen. Haar ex-vriend heeft nog altijd een goede band met haar moeder (dit komt voornamelijk doordat hij zijn eigen moeder niet zo mag) en gaat nog regelmatig naar haar toe om bij te kletsen.

Laatst stelde de moeder van mijn vriendin echter voor een keer wat leuks te gaan doen met het hele gezin en met hem erbij. Toen ik dat via m’n vriendin hoorde schrok ik toch wel even. Zelf vond ze het een slecht voorstel van haar moeder, omdat ze haar ex een tijd niet wil zien om hem geen valse hoop meer te geven. Wat vinden jullie nou van dit voorstel van haar moeder? Ik heb een prima relatie met m’n schoonmoeder, maar heb nu echt het gevoel dat ik, vanwege dat voorstel, niet welkom ben ofzo. Een vriend van me zei dat hij dit ook totaal niet prettig zou vinden. Hoe zouden jullie hierop reageren?

Alvast bedankt.
Oud 09-12-2004, 17:18
Verwijderd
Heeft ze jou ook uitgenodigd of niet?
Zo ja, dan denk ik niet dat het betekent dat jij niet welkom bent; ze vindt dan gewoon dat de ex van je vriendin óók een soort familie is, omdat zij als 'surrogaatmoeder' dient en hij er lang bij gehoord heeft.
Zo nee, dan vind ik het erg raar.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:21
roen
roen is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-12-2004 @ 18:18 :
Heeft ze jou ook uitgenodigd of niet?
Zo ja, dan denk ik niet dat het betekent dat jij niet welkom bent; ze vindt dan gewoon dat de ex van je vriendin óók een soort familie is, omdat zij als 'surrogaatmoeder' dient en hij er lang bij gehoord heeft.
Zo nee, dan vind ik het erg raar.
Nee, voor zover ik weet ben ik niet uitgenodigd. Ik mag haar ex niet en omgekeerd.

Het was dus maar een vaag plan van die moeder hè, maar toch...
Oud 09-12-2004, 17:23
Cookie
Cookie is offline
kan me wel voorstellen dat het je niet lekker zit.....net of je ex jou plek weer inneemt..kan het me van die moeder wel voorstellen.
weetje vriendin dat dit jou niet lekker zit?
Oud 09-12-2004, 17:23
MazeMouse
MazeMouse is offline
Klinkt alsof ze subtiel probeerd dochter weer bij haar Ex-vriendje te krijgen
Oud 09-12-2004, 17:24
roen
roen is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 09-12-2004 @ 18:23 :
kan me wel voorstellen dat het je niet lekker zit.....net of je ex jou plek weer inneemt..kan het me van die moeder wel voorstellen.
weetje vriendin dat dit jou niet lekker zit?
Ik denk dat ze dat wel weet. Maar ik ga het haar morgen toch nog maar even zeggen, aangezien ik hier behoorlijk mee zit.
Oud 09-12-2004, 17:24
roen
roen is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 09-12-2004 @ 18:23 :
Precies, bah.
Oud 09-12-2004, 18:08
Verwijderd
wil jou vriendin wel vrijwillig mee als haar ex meemag en haar vriend niet?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:12
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 09-12-2004 @ 19:08 :
wil jou vriendin wel vrijwillig mee als haar ex meemag en haar vriend niet?
just my thoughts
Oud 09-12-2004, 18:38
Reem
Reem is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 09-12-2004 @ 18:23 :
Oud 09-12-2004, 18:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ach, het is apart. Maar waarom niet? Als die gast tof is.

Ik had tijd geleden leuke vriendin. Ze was nog close met haar ex. Vond ik prima. Hele leuke jongen.

Toen waren haar ouders 25 jaar getrouwd. Nou, ik had het prima gevonden als hij er ook bij was geweest. Ik bedoel, hij kwam daar jaren over de vloer. En hij betekende nog veel voor mijn ex. En ik vond hem supertof.

Dus wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:51
Reem
Reem is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-12-2004 @ 19:46 :
Ach, het is apart. Maar waarom niet? Als die gast tof is.

Ik had tijd geleden leuke vriendin. Ze was nog close met haar ex. Vond ik prima. Hele leuke jongen.

Toen waren haar ouders 25 jaar getrouwd. Nou, ik had het prima gevonden als hij er ook bij was geweest. Ik bedoel, hij kwam daar jaren over de vloer. En hij betekende nog veel voor mijn ex. En ik vond hem supertof.

Dus wat is het probleem?
Dat vind ik wel een beetje anders.
Nu gaat het over de moeder van de vriendin, die liever de ex van haar dochter uitnodigt voor een etentje dan haar huidige vriend.
Oud 09-12-2004, 20:32
waves
waves is offline
Ik denk ook niet dat ik het leuk zou vinden, de ex van mijn vriend wel uitgenodigd en ik niet. Ik zou het lang niet zo erg vinden als ik ook mocht komen.

Ik zou iig tegen je vriendin zeggen dat je dit niet zo prettig vindt.
Oud 10-12-2004, 00:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ja, dat gaat dan wel heel ver.

Maar dat heb ik ook gehad. Vriendin gaf feest. O.a. voor haar oude vriendenkring. En daar zat haar ex in. Kon ik niet komen. Vond ik wel jammer. Maar ik hield zoveel van haar dat ik er in toestemde. ALS JE ECHT VAN IEMAND HOUDT, KUN JE JEZELF WEGCIJFEREN!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 01:46
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-12-2004 @ 01:02 :
ALS JE ECHT VAN IEMAND HOUDT, KUN JE JEZELF WEGCIJFEREN!
ER ZIJN OOK GRENZEN HOOR!

Ik zou 't echt shittig vinden. Die moeder, pfrt... Lijkt echt alsof ze jou niet moet en liever hém als schoonzoon heeft... Gewoon zeggen tegen je vriendin dat je 't écht vreemd vindt, en ook zeggen hoe je je voelt (hoe kwetsbaar 't ook overkomt). Echt geen stijl, zoiets.
Oud 10-12-2004, 01:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ER ZIJN OOK GRENZEN HOOR!
Absoluut! Alleen voor mijn geliefde wil ik wel erg ver gaan!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 01:51
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-12-2004 @ 02:50 :
Absoluut! Alleen voor mijn geliefde wil ik wel erg ver gaan!
Ik ook, maar mezelf volledig wegcijferen in 'n relatie wil ik nooit doen. Net alsof je ophoudt zelf te bestaan en maar gewoon "opgaat" in die ander.
Oud 10-12-2004, 02:10
cha0s
cha0s is offline
jezelf wegcijferen gaat een beetje te ver. dan cijfer je eigenlijk de persoon weg waar je partner op viel, lijkt me niet de bedoeling.
Oud 10-12-2004, 02:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Mooi gezegd!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 02:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-12-2004 @ 03:18 :
Mooi gezegd!
En totaal het tegenovergestelde van wat jij eerder vandaag postte!
Oud 10-12-2004, 04:31
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Joh, natuurlijk bedoelde ik dat je ook je eigen welzijn in de gaten moet houden. Want als jij je wegcijferd, en daar onder gaat lijden, dan heeft je geliefde daar ook weer nadeel van.

Kwestie van geven en nemen.
OK, ik eindig weer met een cliche. Sorry!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:33
Verwijderd
shitty situation.

ik zou echt freaken.

ik weet trouwens toevallig dat mijn ex (is al meer dan een jaar uit) een half jaar geleden ofzo nog bij mijn nonkel en tante is geweest (weet niet of hij dat sindsdien nog gedaan heeft), maar dat vond ik ook ferm klote. ik had iets van, da's MIJN familie, stay away!! get out of my life!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 13:55
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Begrijpelijk dat je dat kut vind.
Kan je vriendin daar niet met haar moeder over praten... Heeft die moeder niet door dat ze een andere vriend heeft?
Oud 10-12-2004, 14:07
cha0s
cha0s is offline
vind 't maar 'n rare situatie. als zij en haar ex eens helse ruzie krijgen staat haar m00der er tussenin. beetje raar bezig dat mens.
Oud 10-12-2004, 14:35
Sade
Sade is offline
De ex van mijn vriend is ook een heel aardig meisje, maar ik ben toch blij dat ik haar niet zo vaak hoef te zien.

Over dat uitje wat je schoonmoeder bedacht heeft zeg ik, akward situation! Ik snap niet waarom ze zoiets zegt, het lijkt er idd sterk op dat zij haar dochter liever weer met haar ex ziet, en dit is niet eerlijk tegenover jou.

Jij kunt er verder weinig aan doen, maar je vriendin heeft het niet voor niets uitgemaakt met haar ex, en kiest toch wel voor jou. En dat is het belangrijkst amen.
Oud 10-12-2004, 16:28
ilse
ilse is offline
ze koppelt hem weer aan je vriendin ofzo? raar zeg! zou het zeker niet leuk vinden, en als ik die vriendin was was ik heel boos op mjin moeder worden!
Oud 10-12-2004, 17:17
filia dei
filia dei is offline
Ik kan die moeder best wel begrijpen. Ik bedoel, moeders zijn over algemeen lief en zorgzaam. En nou weet ik niet hoelang je vriendin met 'm heeft gehad, maar ik kan me voorstellen dat hij gewoon is opgenomen in de familie, zeker als hij daar al langer over de vloer komt. En moeders hebben opzich niets te maken met de ruzie die tussen je ex en jouw hebben plaats gevonden. Dus ik kan me best voorstellen dat die moeder wat leukst met 'm wil doen, als dat joch thuis problemen heeft.

Dat jij dan weer niet uitgenodigt bent is wel vreemd, misschien is ze bang dat er stennis geschopt wordt ofzo?
Reageren

Regels voor berichten