![]() |
Games op XP
Ik heb Windows 98SE en Windows XP professional op mijn PC.
Ze werken allebij maar met win XP kan ik geen games spelen. Ik kan wel gewone programma's gebruiken maar ik kan geen games spelen. Dat kan ik alleen met Win 98SE. Weet iemand hoe ik toch met Win XP games kan spelen?? Please tell ME !!! PS. Onder games versta ik: Need for speed underground 2, Prince of Persia Warrior Within, Half-life 2 enz. |
Citaat:
Als je wat oudere spellen wilt spelen maar ze niet in windows xp kan opstarten, kan je eens gaan kijken naar de compatibiliteits instellingen van je spel. (rechtermuisknop op het ikoontje van je spel -> eigenschappen -> tabblad compatibiliteits instellingen) Lukt het dan nog steeds niet kan nog het volgende doen:
|
Normaal horen ze het wel te doen maar als ik ze opstart restart mijn PC. Ik heb gewoon alle drivers enzo geinstalleert.
|
Citaat:
Zijn ze niet te zwaar voor je computer?? |
Citaat:
krijg je een foutmelding, wat? |
Ik heb echt alle updates geinstalleert. Windows, videokaart, moherboard, alles.
Ik installeer gewoon een spel --> Dan klik ik het pictogram aan --> Start mijn PC opnieuw op. Ze zijn niet te zwaar voor mijn pc, anders kon ik ze niet spelen met win98se. En anders down ik ze niet en koop ik ze niet. |
Citaat:
ga eens naar start - configuratie (instellen iconen weergave) - systeem - geavanceerd - opstart en herstelinstellingen - instellingen - dan afvinken: de computer opnieuw opstarten bij een foutmelding Probeer dan het spel te spelen, als het goed is krijg je nu een blauw scherm met mss hulpzame informatie. zo niet, kan het goed een virus zijn volgensmij. |
Citaat:
Als die instelling aangevinkt is, reboot de pc bij het kleinste foutje, ook bij foutjes waarbij de pc eigenlijk gewoon door kan draaien. |
Ehm, nee, hij reboot wanneer je normaal een BSOD zou krijgen :)
Ik denk dat toch een soort van driverprobleem is, aangezien de games onder 98 wel gewoon draaien. Waarschijnlijk iets met óf de videokaart-drivers, óf met DirectX... aangezien álle spellen het blijkbaar niet doen. |
Als je computer spontaan opnieuw opstart en je hebt BSOD-meldingen aanstaan (zonder opnieuw herstarten dus), dan is er flink wat mis met je computer. ;)
|
Ik installeerde vandaag Hitman Contrast en die het wel op XP.
Dat is tot nu toe de eerste van de 20 ofzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48. |