![]() |
Soilwork - Stabbing The Drama
Ook al komt hij pas laat in februari uit, de promo (inclusief irritant stemmetje zo nu en dan) van de nieuwe cd van dit Zweedse gezelschap is al weer te downloaden.
http://www.nuclearblast.de/images/news/996.jpg Tracklist: 01. Stabbing The Drama 02. One With The Flies 03. Weapon Of Vanity 04. The Crestfallen 05. Nerve 06. Stalemate 07. Distance 08. Observation Slave 09. Fate In Motion 10. Blind Eye Halo 11. If Possible Ik ben er nog niet uit wat ik er van vind, ik heb hem straks een keer geluisterd en toen vond ik het een vrij onsamenhangend geheel, maar nu beginnen de nummers toch al wel herkenbaar te worden. Nummers als Distance, Weapon Of Vanity, Stalemate of Blind Eye Halo ( met flink wat blastbeats :eek: ) zijn toch wel typisch Soilwork. Vooral de reffreinen blijven natuurlijk erg catchy. Wat wel opvalt is dat de keyboards bijna niet te horen zijn, maar dat zou nog kunnen veranderen op de definitieve versie. Verder denk ik dat Dirk Verbeuren het geheel ook naar een hoger niveau tilt, al was zijn voorganger natuurlijk ook niet misselijk. Al met al is het heel wat anders geworden dan dat ik had verwacht, of dat positief of negatief is kom ik nog op terug ;) |
eens checken dan.
|
Citaat:
|
Hmm. Een cd van die knapen is toch genoeg.
|
schrijven die gasten een album per week ofzo?
|
Citaat:
|
op welk mooie IRCkanaal kunnen we deze verzamling aan chansons vinden?
|
Toch maar eens kijken als hij uit is. Ik kan nog wel 2 maandjes wachten om hem in de cd zaak te beluisteren. Ik luister graag naar Soilwork.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee danku
|
Dat stemmetje is wel kut..
Het zou wel beter zijn als de keyboards zo op de achtergrond zouden blijven, ik vond ze op Figure #5 teveel aanwezig.. |
risico's nemen ze ook niet echt he...
het is weer degelijk, maar nog meer melodisch dan voorheen, wat ik toch wat jammer vind. Mix van melodie en het hardere werk was vrij perfect op figure... |
Helsingborg \m/
|
Citaat:
hmm. Ik vind deze cd minder melodisch..en het wat ruwere werk viert toch de boventoon over het geheel im mijn mening :S Ik vind deze plaat iig beter dan Figure, mischien zelfs beter dan NBC maar daar moet ik nog even op broeden ;P |
Citaat:
ik heb hem gister op de fiets eens een draaibeurt gegeven maar er is eigenlijk niks van blijven hangen. Erg vluchtig plaatje. |
Citaat:
|
Citaat:
Al moet ik wel zeggen dat de meeste nummers van Figure Number Five wel sneller bleven hangen, maar die zaten dan ook een stuk simpeler in elkaar. |
Klinkt weer typisch Soilwork, niet dat dat verkeerd is opzich.. maar heb et allemaal al es gehoord van ze hehe. En ook al is et wat minder melodischer dan vorige 2 platen, kweeniet..
Nee ik ga et houden bij A Predator's Portrait, Natural Born Chaos en wat Figure Number Five |
Citaat:
ik volg vork |
Kk, Peter Wichers is uit de band.
|
Citaat:
|
Leuk album, zal hier wel beluisterd worden. Toch vond ik Figure Number Five vetter :D
Eens kijken wat ze op wacken 2006 er van bakken. |
Mensen(vlepun, kpax), ik denk dat de up van MoP bedoeld was om te zeggen dat Peter (lead gitarist) uit de band is, en daarvoor geen nieuw topic wilde openen. Aangezien dit album al ongeveer een jaar op internet te vinden is.
========== Bad News/Good News Dear All! I have decided to part ways with SOILWORK. This has been one of my hardest decisions to make, and SOILWORK has not only been my band but my second family and very good friends for almost 10 years. I'm just worn out from all the touring and I have reached a point in my life where touring is just not possible for me anymore. I need a break from the touring so that I can actually begin to build a more solid ground to stand on for the future. I have on this journey met so many amazing people, made so many new friends, played in front of thousands of people, and I got to travel to places I have always dreamt of visiting. SOILWORK has reached a level I never thought was possible, and I am so proud to have been a part of this amazing band experience and working alongside with such amazing people like I have. I know that in order for SOILWORK to reach a new level there has to be even more touring done, and I feel as if its only fair that someone else therefore fills my spot now instead of later. I have decided to continue with my second passion in life, which is Music Production & Recording, and in order to achieve this goal I need to put all my time and energy into this. SOILWORK and me will remain great friends and I wish them all the success in the future. I also wish to extend a gigantic "THANK YOU" to all the Fans, The Label, Friends & Bands and Magazines for the great support and encouragement. I can also say that this is not the end for me in music, but the beginning of something new! Sincerely Peter Wichers ================ (www.soilwork.org) Kut, ik vond het een toffe gitarist, zeker toen soilwork nog iets minder riff georienteerd was (en er meer solootjes in zaten).. :( zonde |
Zeker jammer. Die gast kon zeker spelen. Ben na de teleurstelling die Stabbing the Drama toch wel voor mij was de band een beetje uit het oog verloren. Niettemin erg jammer, het oude werk blijft ook zeker leuk.
|
Tsja ze mogen nu wel een erg goeie vervanger gaan zoeken, die Wichers schreef 90% van alle nummers.
|
Citaat:
verder boeit het me niet, iedereen is vervangbaar dus ook die knakker wel. |
Jammer.
|
Citaat:
|
ontopic: stabbing the drama vind ik persoonlijk 'n erg goed album
hierbij moet wel gezegd worden dat het het eerste album van Soilwork is dat ik heb leren kennen(ja, slecht, ik weet het), en ik de andere albums, nu ik ze ken, ook erg goed vind. of ik de oude albums beter vind weet ik nog niet verder sta ik (volgens mij) iets meer open voor muziek dan de gemiddelde metal-fan,en of iets nu-metal is, of andere metal interesseert me ook geen reet ik vind 't album gewoon erg raggend, en de stem van Bjorn Strid klinkt beter dan op de oude albums dusja... :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |