Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 12:33
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ook al komt hij pas laat in februari uit, de promo (inclusief irritant stemmetje zo nu en dan) van de nieuwe cd van dit Zweedse gezelschap is al weer te downloaden.

Tracklist:
01. Stabbing The Drama
02. One With The Flies
03. Weapon Of Vanity
04. The Crestfallen
05. Nerve
06. Stalemate
07. Distance
08. Observation Slave
09. Fate In Motion
10. Blind Eye Halo
11. If Possible

Ik ben er nog niet uit wat ik er van vind, ik heb hem straks een keer geluisterd en toen vond ik het een vrij onsamenhangend geheel, maar nu beginnen de nummers toch al wel herkenbaar te worden. Nummers als Distance, Weapon Of Vanity, Stalemate of Blind Eye Halo ( met flink wat blastbeats ) zijn toch wel typisch Soilwork. Vooral de reffreinen blijven natuurlijk erg catchy. Wat wel opvalt is dat de keyboards bijna niet te horen zijn, maar dat zou nog kunnen veranderen op de definitieve versie. Verder denk ik dat Dirk Verbeuren het geheel ook naar een hoger niveau tilt, al was zijn voorganger natuurlijk ook niet misselijk.

Al met al is het heel wat anders geworden dan dat ik had verwacht, of dat positief of negatief is kom ik nog op terug
Oud 11-12-2004, 12:37
Carn
Carn is offline
eens checken dan.
Oud 11-12-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 11-12-2004 @ 13:37 :
ook maar eens checken dan.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:48
EggeD
EggeD is offline
Hmm. Een cd van die knapen is toch genoeg.
Oud 11-12-2004, 13:00
86dagreed
86dagreed is offline
schrijven die gasten een album per week ofzo?
Oud 11-12-2004, 13:05
Master of Puppets
Citaat:
86dagreed schreef op 11-12-2004 @ 14:00 :
schrijven die gasten een album per week ofzo?
Eh, tussen de release van deze en Figure Number Five zit bijna 2 jaar hoor.
Oud 11-12-2004, 13:11
Carn
Carn is offline
op welk mooie IRCkanaal kunnen we deze verzamling aan chansons vinden?
Oud 11-12-2004, 16:31
Verwijderd
Toch maar eens kijken als hij uit is. Ik kan nog wel 2 maandjes wachten om hem in de cd zaak te beluisteren. Ik luister graag naar Soilwork.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 17:51
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
thomaster87 schreef op 11-12-2004 @ 17:31 :
Toch maar eens kijken als hij uit is. Ik kan nog wel 2 maandjes wachten om hem in de cd zaak te beluisteren. Ik luister graag naar Soilwork.
hetzelfde hier
Oud 12-12-2004, 14:10
Master of Puppets
Citaat:
Carn schreef op 11-12-2004 @ 14:11 :
op welk mooie IRCkanaal kunnen we deze verzamling aan chansons vinden?
#Lair, UltraIRC
Oud 12-12-2004, 15:06
testement
testement is offline
nee danku
Oud 12-12-2004, 21:58
toemba
toemba is offline
Dat stemmetje is wel kut..

Het zou wel beter zijn als de keyboards zo op de achtergrond zouden blijven, ik vond ze op Figure #5 teveel aanwezig..
Oud 12-12-2004, 23:08
Verwijderd
risico's nemen ze ook niet echt he...

het is weer degelijk, maar nog meer melodisch dan voorheen, wat ik toch wat jammer vind. Mix van melodie en het hardere werk was vrij perfect op figure...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 23:43
Verwijderd
Helsingborg \m/
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 00:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 13-12-2004 @ 00:08 :
risico's nemen ze ook niet echt he...

het is weer degelijk, maar nog meer melodisch dan voorheen, wat ik toch wat jammer vind. Mix van melodie en het hardere werk was vrij perfect op figure...
nog meer melodisch?

hmm.

Ik vind deze cd minder melodisch..en het wat ruwere werk viert toch de boventoon over het geheel im mijn mening Ik vind deze plaat iig beter dan Figure, mischien zelfs beter dan NBC maar daar moet ik nog even op broeden ;P
Oud 13-12-2004, 08:43
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Carn schreef op 13-12-2004 @ 01:43 :
nog meer melodisch?

hmm.

Ik vind deze cd minder melodisch..en het wat ruwere werk viert toch de boventoon over het geheel im mijn mening Ik vind deze plaat iig beter dan Figure, mischien zelfs beter dan NBC maar daar moet ik nog even op broeden ;P
nu-metalpikkie

ik heb hem gister op de fiets eens een draaibeurt gegeven maar er is eigenlijk niks van blijven hangen. Erg vluchtig plaatje.
Oud 13-12-2004, 08:44
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 13-12-2004 @ 09:43 :
nu-metalpikkie

ik heb hem gister op de fiets eens een draaibeurt gegeven maar er is eigenlijk niks van blijven hangen. Erg vluchtig plaatje.
das war ich
Oud 13-12-2004, 10:10
Master of Puppets
Citaat:
muziekvlinder schreef op 13-12-2004 @ 09:43 :
nu-metalpikkie

Had ik ook de eerste paar keer, maar daar moet je ff door heen.

Al moet ik wel zeggen dat de meeste nummers van Figure Number Five wel sneller bleven hangen, maar die zaten dan ook een stuk simpeler in elkaar.
Oud 13-12-2004, 15:44
Vork
Vork is offline
Klinkt weer typisch Soilwork, niet dat dat verkeerd is opzich.. maar heb et allemaal al es gehoord van ze hehe. En ook al is et wat minder melodischer dan vorige 2 platen, kweeniet..

Nee ik ga et houden bij A Predator's Portrait, Natural Born Chaos en wat Figure Number Five
Oud 13-12-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 13-12-2004 @ 01:43 :
nog meer melodisch?

hmm.

Mja kweetniet, kheb em nog niet echt "intensief" beluisterd, maar hij voelt in mijn oren minder hard aan. Heb hem nu opnieuw opstaan, maar figure ligt me toch nog een pak beter. Niet 1 nummer op deze dat tot nu toe is blijven plakken, dat was met figure wel anders.

ik volg vork

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 00:09
Master of Puppets
Kk, Peter Wichers is uit de band.
Oud 14-12-2005, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Vork schreef op 13-12-2004 @ 16:44 :
Klinkt weer typisch Soilwork, niet dat dat verkeerd is opzich.. maar heb et allemaal al es gehoord van ze hehe. En ook al is et wat minder melodischer dan vorige 2 platen, kweeniet..

Nee ik ga et houden bij A Predator's Portrait, Natural Born Chaos en wat Figure Number Five
I'm with Vork.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 00:49
K-pax
K-pax is offline
Leuk album, zal hier wel beluisterd worden. Toch vond ik Figure Number Five vetter
Eens kijken wat ze op wacken 2006 er van bakken.
Oud 14-12-2005, 08:45
toemba
toemba is offline
Mensen(vlepun, kpax), ik denk dat de up van MoP bedoeld was om te zeggen dat Peter (lead gitarist) uit de band is, en daarvoor geen nieuw topic wilde openen. Aangezien dit album al ongeveer een jaar op internet te vinden is.

==========
Bad News/Good News
Dear All!

I have decided to part ways with SOILWORK.

This has been one of my hardest decisions to make, and SOILWORK has not only been my band but my second family and very good friends for almost 10 years.

I'm just worn out from all the touring and I have reached a point in my life where touring is just not possible for me anymore.

I need a break from the touring so that I can actually begin to build a more solid ground to stand on for the future.

I have on this journey met so many amazing people, made so many new friends, played in front of thousands of people, and I got to travel to places I have always dreamt of visiting.

SOILWORK has reached a level I never thought was possible, and I am so proud to have been a part of this amazing band experience and working alongside with such amazing people like I have.

I know that in order for SOILWORK to reach a new level there has to be even more touring done, and I feel as if its only fair that someone else therefore fills my spot now instead of later.

I have decided to continue with my second passion in life, which is Music Production & Recording, and in order to achieve this goal I need to put all my time and energy into this.

SOILWORK and me will remain great friends and I wish them all the success in the future.

I also wish to extend a gigantic "THANK YOU" to all the Fans, The Label, Friends & Bands and Magazines for the great support and encouragement.

I can also say that this is not the end for me in music, but the beginning of something new!

Sincerely
Peter Wichers

================ (www.soilwork.org)

Kut, ik vond het een toffe gitarist, zeker toen soilwork nog iets minder riff georienteerd was (en er meer solootjes in zaten)..

zonde
Oud 14-12-2005, 08:55
Verwijderd
Zeker jammer. Die gast kon zeker spelen. Ben na de teleurstelling die Stabbing the Drama toch wel voor mij was de band een beetje uit het oog verloren. Niettemin erg jammer, het oude werk blijft ook zeker leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2005, 11:02
Master of Puppets
Tsja ze mogen nu wel een erg goeie vervanger gaan zoeken, die Wichers schreef 90% van alle nummers.
Oud 14-12-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 14-12-2005 @ 09:45 :
Mensen(vlepun, kpax), ik denk dat de up van MoP bedoeld was om te zeggen dat Peter (lead gitarist) uit de band is, en daarvoor geen nieuw topic wilde openen. Aangezien dit album al ongeveer een jaar op internet te vinden is.
== <verhaal>==
Kut, ik vond het een toffe gitarist, zeker toen soilwork nog iets minder riff georienteerd was (en er meer solootjes in zaten)..

zonde
hehe, ik zal eens wat vaker naar beneden scrollen
verder boeit het me niet, iedereen is vervangbaar dus ook die knakker wel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 14:50
one.
one. is offline
Jammer.
Oud 15-12-2005, 11:55
niamen
niamen is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-12-2005 @ 15:14 :
hehe, ik zal eens wat vaker naar beneden scrollen
verder boeit het me niet, iedereen is vervangbaar dus ook die knakker wel.
hmm ik vraag me af of ze dat van freddy mercury ook hebben gedacht
Oud 18-12-2005, 20:42
Verwijderd
ontopic: stabbing the drama vind ik persoonlijk 'n erg goed album

hierbij moet wel gezegd worden dat het het eerste album van Soilwork is dat ik heb leren kennen(ja, slecht, ik weet het), en ik de andere albums, nu ik ze ken, ook erg goed vind. of ik de oude albums beter vind weet ik nog niet

verder sta ik (volgens mij) iets meer open voor muziek dan de gemiddelde metal-fan,en of iets nu-metal is, of andere metal interesseert me ook geen reet

ik vind 't album gewoon erg raggend, en de stem van Bjorn Strid klinkt beter dan op de oude albums

dusja...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten