![]() |
[TFT]Neovo?
Linkje.
Neovo F714 - 17inch LCD http://netsquare.be/promo/neovo.jpg Product Neovo F714 - 17inch/Zwart-Silver/12ms Beschrijving Max Res: 1280x1024 Contrast: 400:1 Brightness: 250cd/m² Viewing Angle: 150° Prijs 288 € http://www.neovo.be/documents/261.html Kent iemand dat merk? :confused: Goeie ervaringen mee, slechte...? Er is ook slechts één type met DVI-uitgang, da's toch 'n uitgang om 'n TFT via 'n speciale kabel rechtstreeks op de kaart aan te sluiten, niet, om zo betere beeldkwaliteit te verkrijgen? :) Ik ben wat onderzoek aan't doen naar mogelijke upgrades voor m'n PC... TFT'tje, boxen of 3D-kaartje, maar 't gaat er vanaf hangen wat ik me ga kunnen aanschaffen, naar gelang m'n Nieuwjaarsgeld enzo... :) Dus zoek ik maar naar alledrie. :D |
Design vind ik niet zo mooi, prijs is wel oke. :)
Vind Neoview (lijkt erop) toch beter. |
Neoview-site is down due to maintenance problems. :o
Zal eens 'n keer bekijken. :) |
Citaat:
|
Hmm. Op de RUN staan allemaal van die Neovo schermpjes. Wel wat oudere modellen, maar werken best prettig. Dus echte troep zal het, neem ik aan, wel niet zijn :)
DVI is idd een manier om je tft direct aan een digitale uitgang van je videokaart te hangen (deze moet dus wél een DVI uitgang hebben) waarmee je omzeilt dat het signaal eerst van digitaal naar anoloog word omgezet en dan weer naar digitaal. Specs zien d'r verder best ok uit voor zover ik dat kan beoordelen. |
Dat ^ wilde ik ook net opmerken. Op de KUN staan ze ook en die werken best prettig. Geen hardcore game-schermen, je merkt bij het scrollen wel duidelijk fading en blurring.
|
Citaat:
|
Dat denk ik wel :)
Maar goed, ik blijf er zelf bij dat TFT nog steeds niet geschikt is om echt lekker te gamen. Laatst bij een vriend nog eens UT2k4 gespeeld online op een nieuwe Iiyama met ontzettend lage rise time en dat speelt toch gewoon minder fijn dan een good ol' CRT-bak. |
Minder fijn in welke zin?
Responsetijd vind ik niet zo'n issue, de vaste resolutie vind ik tegenwoordig een groter probleem. Sommige spellen hebben een 4:3 aspect ratio lock, waardoor 1280x1024 dus niet mogelijk is (alleen 1280x960). Bovendien lopen ook niet alle spellen goed op 1280x1024, tenzij je goede hardware hebt. |
Sponsors van NEC :cool:
Ik heb er geen meer, ik heb hem verkocht en er een mooi Trinitron scherm voor teruggenomen. Heeft verder niets met Neovo te maken, ik vind TFT schermen simpelweg niet prettig. Neovo is een goed merk (Y) |
Tja, alleen VGA. Dan weet je zeker dat het beeld niet scherp zal zijn :s
Betaal liever wat meer voor een scherm met DVI aansluiting. |
DVI valt sowieso aan te bevelen ja, analoge interface is zonde voor een digitaal scherm. :(
|
Citaat:
|
Die budgetschermen zijn allemaal met VGA. Neem dan een trinitron :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
TS: Als Neovo niet voldoet aan je eisen moet je een ander merk bekijken, Eizo of Hitachi bijvoorbeeld. Een van de best geteste modellen (Eizo L557) kost nu zo'n 499 euro, maar dat is het ook waard. Voor 150 euro meer zou het nog een goede koop zijn als je het mij vraagt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat iets ouderwetse troep is, is natuurlijk op zichzelf geen argument.
|
Citaat:
Die moeten ook super zijn. Maar Need For Speed Underground is wel leuk op een tft, blurt vanzelf als je harder gaat :D. |
Citaat:
Vraag me af waarom niet alle schermen standaard DVI hebben... erg veel duurder kan het toch ook niet zijn om dat te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals nare al zegt, ouderwets is niet per definitie slecht, ik zou zelfs durven stellen dat ouderwetse degelijkheid z'n voordelen heeft :P |
ik vindt die nuovo voor de prijs super goeie beeldschermen... ken er meerdere en ze zijn allemaal chill!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |