Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 01:58
Methuselah
Methuselah is offline
Linkje.

Neovo F714 - 17inch LCD

Product Neovo F714 - 17inch/Zwart-Silver/12ms
Beschrijving Max Res: 1280x1024
Contrast: 400:1
Brightness: 250cd/m²
Viewing Angle: 150°
Prijs 288 €
http://www.neovo.be/documents/261.html

Kent iemand dat merk? Goeie ervaringen mee, slechte...? Er is ook slechts één type met DVI-uitgang, da's toch 'n uitgang om 'n TFT via 'n speciale kabel rechtstreeks op de kaart aan te sluiten, niet, om zo betere beeldkwaliteit te verkrijgen?

Ik ben wat onderzoek aan't doen naar mogelijke upgrades voor m'n PC... TFT'tje, boxen of 3D-kaartje, maar 't gaat er vanaf hangen wat ik me ga kunnen aanschaffen, naar gelang m'n Nieuwjaarsgeld enzo... Dus zoek ik maar naar alledrie.
Oud 12-12-2004, 02:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Design vind ik niet zo mooi, prijs is wel oke.

Vind Neoview (lijkt erop) toch beter.
Oud 12-12-2004, 02:24
Methuselah
Methuselah is offline
Neoview-site is down due to maintenance problems.

Zal eens 'n keer bekijken.
Oud 12-12-2004, 02:31
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-12-2004 @ 03:16 :
Design vind ik niet zo mooi, prijs is wel oke.

Vind Neoview (lijkt erop) toch beter.
Is trouwens 'n promotie, dus ik vrees dat ie wanneer ik geld heb te duur gaat uitvallen.
Oud 12-12-2004, 12:15
Verwijderd
Hmm. Op de RUN staan allemaal van die Neovo schermpjes. Wel wat oudere modellen, maar werken best prettig. Dus echte troep zal het, neem ik aan, wel niet zijn

DVI is idd een manier om je tft direct aan een digitale uitgang van je videokaart te hangen (deze moet dus wél een DVI uitgang hebben) waarmee je omzeilt dat het signaal eerst van digitaal naar anoloog word omgezet en dan weer naar digitaal.

Specs zien d'r verder best ok uit voor zover ik dat kan beoordelen.

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:42
Verwijderd
Dat ^ wilde ik ook net opmerken. Op de KUN staan ze ook en die werken best prettig. Geen hardcore game-schermen, je merkt bij het scrollen wel duidelijk fading en blurring.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2004 @ 14:42 :
Dat ^ wilde ik ook net opmerken. Op de KUN staan ze ook en die werken best prettig. Geen hardcore game-schermen, je merkt bij het scrollen wel duidelijk fading en blurring.
Mjah, deze dingen zullen al wel een jaar of 2,3 oud zijn. Grote kans dat de ghosting wel flink verbeterd is op de huidige modellen ..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:44
Verwijderd
Dat denk ik wel

Maar goed, ik blijf er zelf bij dat TFT nog steeds niet geschikt is om echt lekker te gamen. Laatst bij een vriend nog eens UT2k4 gespeeld online op een nieuwe Iiyama met ontzettend lage rise time en dat speelt toch gewoon minder fijn dan een good ol' CRT-bak.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 15:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Minder fijn in welke zin?

Responsetijd vind ik niet zo'n issue, de vaste resolutie vind ik tegenwoordig een groter probleem. Sommige spellen hebben een 4:3 aspect ratio lock, waardoor 1280x1024 dus niet mogelijk is (alleen 1280x960). Bovendien lopen ook niet alle spellen goed op 1280x1024, tenzij je goede hardware hebt.
Oud 12-12-2004, 15:43
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Sponsors van NEC

Ik heb er geen meer, ik heb hem verkocht en er een mooi Trinitron scherm voor teruggenomen. Heeft verder niets met Neovo te maken, ik vind TFT schermen simpelweg niet prettig. Neovo is een goed merk
Oud 12-12-2004, 15:49
]{ing
]{ing is offline
Tja, alleen VGA. Dan weet je zeker dat het beeld niet scherp zal zijn
Betaal liever wat meer voor een scherm met DVI aansluiting.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 15:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
DVI valt sowieso aan te bevelen ja, analoge interface is zonde voor een digitaal scherm.
Oud 12-12-2004, 16:26
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-12-2004 @ 16:49 :
Betaal liever wat meer voor een scherm met DVI aansluiting.
Ja, er is maar één scherm in die reeks dat dergelijke aansluiting heeft...
Oud 12-12-2004, 16:56
Gimme more beer
Die budgetschermen zijn allemaal met VGA. Neem dan een trinitron
Oud 12-12-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2004 @ 15:44 :
Dat denk ik wel

Maar goed, ik blijf er zelf bij dat TFT nog steeds niet geschikt is om echt lekker te gamen. Laatst bij een vriend nog eens UT2k4 gespeeld online op een nieuwe Iiyama met ontzettend lage rise time en dat speelt toch gewoon minder fijn dan een good ol' CRT-bak.
Mwoah. CS bij m'n ouders nog altijd op een 17" hitachi. En dat speelt hoe dan ook gewoon erg lekker. Geen verschil te merken met crt wat dat betreft.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-12-2004 @ 16:15 :
Minder fijn in welke zin?
Ik speel er minder goed op.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:33
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-12-2004 @ 16:49 :
Ik heb geen DVI... beeld is hartstikke scherp :\
Oud 12-12-2004, 18:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-12-2004 @ 19:33 :
Niet zo scherp als dat van een DVI scherm. Als je twee monitoren met VGA en DVI naast elkaar zet zie je duidelijk het verschil.
TS: Als Neovo niet voldoet aan je eisen moet je een ander merk bekijken, Eizo of Hitachi bijvoorbeeld. Een van de best geteste modellen (Eizo L557) kost nu zo'n 499 euro, maar dat is het ook waard. Voor 150 euro meer zou het nog een goede koop zijn als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 23:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-12-2004 @ 17:56 :
Die budgetschermen zijn allemaal met VGA. Neem dan een trinitron
Dat heb ik dus, of DiamondTron zoals IIyama dat noemt. Wat een k*tscherm zeg, ouderwetse CRT projectierotzooi. Misschien heeft TFT dan nadelen, CRT is ouderwetse troep, mijn nuance opzij gelegd.
Oud 12-12-2004, 23:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-12-2004 @ 19:33 :
DVI voorkomt moirre (korreling, wat je ziet met een heel fijn schaakbordje. Zorg ervoor dat pixel 1 ook echt linksbovenaan staat en dat je niet elke keer beeld goed hoeft af te stellen. Dat vind ik twee grote voordelen.
Oud 12-12-2004, 23:43
Verwijderd
Dat iets ouderwetse troep is, is natuurlijk op zichzelf geen argument.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 23:49
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-12-2004 @ 00:27 :
Dat heb ik dus, of DiamondTron zoals IIyama dat noemt. Wat een k*tscherm zeg, ouderwetse CRT projectierotzooi. Misschien heeft TFT dan nadelen, CRT is ouderwetse troep, mijn nuance opzij gelegd.
Eizo, en sony dan?
Die moeten ook super zijn.

Maar Need For Speed Underground is wel leuk op een tft, blurt vanzelf als je harder gaat .
Oud 13-12-2004, 11:34
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-12-2004 @ 00:29 :
DVI voorkomt moirre (korreling, wat je ziet met een heel fijn schaakbordje. Zorg ervoor dat pixel 1 ook echt linksbovenaan staat en dat je niet elke keer beeld goed hoeft af te stellen. Dat vind ik twee grote voordelen.
Dat beeld afstellen is idd wel een nadeel van analoge TFT's... hoewel, nieuwere modellen doen dat automatisch, vrijwel zonder dat je het zelf ziet. Maar goed, als een je een digitaal scherm hebt dan slaat een analoge aansluiting eingelijk nergens op

Vraag me af waarom niet alle schermen standaard DVI hebben... erg veel duurder kan het toch ook niet zijn om dat te maken.
Oud 13-12-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 13-12-2004 @ 00:49 :

Maar Need For Speed Underground is wel leuk op een tft, blurt vanzelf als je harder gaat .
Gratis AA!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:03
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-12-2004 @ 00:27 :
Ik vind het veel mooier ende prettiger dan zo'n TFT scherm en ik heb ze dus allebei gehad. Een Ilyama CRT, Neovo TFT, 2 weken een Samsung CRT (afrader) en nu een Ilyama Diamondtron

Zoals nare al zegt, ouderwets is niet per definitie slecht, ik zou zelfs durven stellen dat ouderwetse degelijkheid z'n voordelen heeft
Oud 13-12-2004, 15:46
paco
paco is offline
ik vindt die nuovo voor de prijs super goeie beeldschermen... ken er meerdere en ze zijn allemaal chill!
Reageren

Regels voor berichten