![]() |
[WO] Muziekwetenschap
Ik wil heel eigenlijk Rechtsgeleerdheid studeren, maar Muziekwetenschap lijkt me echt zo gaaf. :o
Het wordt aan de UU gegeven. Is hier misschien (onwaarschijnlijk, maar ja) een student muziekwetenschap aanwezig, of kent iemand hier zo'n student? En zou het eventueel te combineren zijn met de opleiding Rechtsgeleerdheid? Alvast bedankt, Sylph :) |
Twee studies lijkt me niet zo'n goed plan.
Muziekwetenschap wordt trouwens ook aan de UvA gegeven:p |
Ik weet dat het ook aan de UvA wordt gegeven, maar daar ligt de nadruk op de niet-westerse muziek en dat trekt me niet zo.
Ik wil het liefst twee studies omdat ik het gevoel heb dat ik met alleen muziekwetenschap vrij weinig kan. :p |
Volgens mij is muziekwetenschap helemaal niet leuk, krijg je dan niet een flinke dosis geschiedenis? :p
|
Maar dat lijkt me nou juist zo interessant. :o
|
Citaat:
|
Ja, maar daar is het conservatorium voor. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van elke topic een chattopic maken is een nono he. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het een serieus nadeel als je geen muziek in je pakket hebt? Ik heb C&M en CKV3-tekenen, muziek bieden ze bij mij op school niet aan. :(
|
Nee maar. Ik ben ruim 3 jaar geleden met muziekwetenschap en rechten, naast elkaar dus, begonnen. Muziekwetenschap heb ik iets meer dan één jaar gedaan. Ik ben ermee gestopt mede om meer vrije tijd te verkrijgen (hoewel, met voldoende motivatie, de twee studies, misschien dan niet binnen 4 jaar, goed tegelijk zijn te doen), en omdat ik de die studie op een gegeven moment ook een beetje zat werd. Niettemin een leuke studie. Gewoon met beide beginnen. Je kunt er altijd nog één laten vallen.
|
Citaat:
|
Accent ligt overigens, inderdaad itt tot de UvA, op westere muziek. Men behandelt Egyptische (akkoord, niet westers, maar wel van historische betekenis, gelet op de relatie met de Grieken) en Griekse muziek, komt dan bij de middeleeuwse muziek (Guillaume de Machaut (y) ), vandaar naar de Renaissance, dan de Barok, dan Klassiek, etc., tot aan, helaas, popmuziek. Deze laatste muziek krijgt gelukkig slechts summierlijk aandacht, en dat dan bovendien nog vanuit een meer sociologisch dan musicologisch perspectief (reden temeer om je af te vragen, wat dat vak er ueberhaupt doet :) )
|
Heel erg bedankt!
Zo afgaande op je informatie ga ik zeker een open dag bezoeken. :) En hopelijk kan ik dan over 1,5 jaar beginnen met rechtsgeleerdheid en muziekwetenschap. :) |
Citaat:
|
Ik ben het koorpracticum nog vergeten te vermelden. :D
|
En dat houdt in? :p
|
Citaat:
|
Hahahaha. Dat lijkt me eerlijk gezegd ongelovelijk grappig. :D
|
Martin, de zingende rechtenstudent. :evil:
|
Maar ik neem wel aan dat de studie zelf wel veel lezen en onderzoek doen is?
|
Citaat:
|
Hoe zit met colleges volgen e.d.? Zijn er waarschijnlijk overlappingen in collegetijden, en hoe moet je daar mee omgaan?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |