![]() |
Hellup!!! Eetprobleem
ik ben een meisje van 15 en heb nogal veel moeite om van snoep enzo af te blijven en zo blijf ik het maar eten en word veel te dik.
wat kan ik doen om te zorgen dat ik er wel vanaf blijf?? |
Citaat:
|
Citaat:
waarom kun je niet genoeg discipline opbrengen om te stoppen? wat gebeurt er als je stopt? heb je het wel eens geprobeerd? hoe komt dat snoep je huis in? zorg ervoor dat er geen snoep meer in huis is. |
Citaat:
|
Als je een eetprobleem hebt, dan lijkt me hulp zoeken (oftewel: in therapie gaan) niet onverstandig, zeker niet als je er graag vanaf wilt.
|
Citaat:
|
Snoep wat gezonder. Fruit kan ook heel lekker zijn en in nog veel meer lekkere dingen zit veel minder vet enzo dan in 'echt' snoep.
|
snij een komkommer in schijfjes en eet het alsof het chips is zeg maar
niet dat je net moet doen alsof maar ik bedoel dat je het op dezelfde manier kan eten...nouja laat maar ik heb geen zin in flauwe reacties :p |
Citaat:
Maar er zijn ook wel redelijk gezonde snacks zoals mueslirepen. Tja het is best lastig om de discipline op te brengen om niet meer aan het snoep e.d. te zitten, maar om ervoor in de plaats gezondere dingen te gaan eten... |
Citaat:
mueslirepen zitten trouwens ook boordevol calorien maar je hebt gelijk het is bter dan snoep |
het is gewoon een verslaving geworden, het is bij mij net zoals roken.
|
Citaat:
|
ik lust geen muslirepen.
ik ben ook een tijdje toen ik op het triversum ben opgenomen geweest aan de manderijnen gegaan maar daar ben ik nu ook weer mee gestopt omdat het niet lekker meer was |
Je zegt Help! Ik heb een eetprobleem! Maar je wilt geen hulp?
Tenminste, dat las ik in dat andere topic. |
Een rookverslaving komt door de nicotine. Een snoepverslaving door het idee. Dus maak er een ander idee van. Als je snoep pakt, dnek dan na waarom. Wacht. Doe wat anders. Ik heb er ook last van en dit wil nog wel eens helpen.
|
Citaat:
beetje offtopic hoor, maar heb net je verhaal gelezen op letteren en het is helemaal geweldig (Y)(Y).. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05. |