Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 11:03
sqoelieoelie
sqoelieoelie is offline
ik ben een meisje van 15 en heb nogal veel moeite om van snoep enzo af te blijven en zo blijf ik het maar eten en word veel te dik.
wat kan ik doen om te zorgen dat ik er wel vanaf blijf??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 11:04
zus
zus is offline
Citaat:
sqoelieoelie schreef op 28-12-2004 @ 12:03 :
ik ben een meisje van 15 en heb nogal veel moeite om van snoep enzo af te blijven en zo blijf ik het maar eten en word veel te dik.
1x is ook genoeg..
Oud 28-12-2004, 11:05
JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
waarom wil je zoveel snoepen? ben je verdrietig, heb je problemen?

waarom kun je niet genoeg discipline opbrengen om te stoppen? wat gebeurt er als je stopt? heb je het wel eens geprobeerd?

hoe komt dat snoep je huis in? zorg ervoor dat er geen snoep meer in huis is.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
zus schreef op 28-12-2004 @ 12:04 :
1x is ook genoeg..
Idd. En omdat deze topictitel duidelijk is laat ik deze open.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:07
Verwijderd
Als je een eetprobleem hebt, dan lijkt me hulp zoeken (oftewel: in therapie gaan) niet onverstandig, zeker niet als je er graag vanaf wilt.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:08
zus
zus is offline
Citaat:
Wat bij mij helpt, is voordat je iets pakt, bedenken of je er echt zin in hebt. Of wat ook helpt, 10 minuten wachten tot je iets pakt. Stel je wil een snoepje pakken, 10 minuten pakken, meestal zakt het dan wel. Of je gaat iets doen waar je aandacht bij is, zoals een spel of gewoon skeeleren ofzo..
Oud 28-12-2004, 11:37
OceanEye
OceanEye is offline
Snoep wat gezonder. Fruit kan ook heel lekker zijn en in nog veel meer lekkere dingen zit veel minder vet enzo dan in 'echt' snoep.
Oud 28-12-2004, 12:08
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
snij een komkommer in schijfjes en eet het alsof het chips is zeg maar
niet dat je net moet doen alsof maar ik bedoel dat je het op dezelfde manier kan eten...nouja laat maar ik heb geen zin in flauwe reacties
Oud 28-12-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 28-12-2004 @ 13:08 :
snij een komkommer in schijfjes en eet het alsof het chips is zeg maar
niet dat je net moet doen alsof maar ik bedoel dat je het op dezelfde manier kan eten...nouja laat maar ik heb geen zin in flauwe reacties
Wel goed idee op zich Maar vaak zit daar nou net het probleem. Gezondere dingen moet je klaarmaken, zoals komkommer in stukjes snijden etc. Chips hoef je verder helemaal niks aan te doen.

Maar er zijn ook wel redelijk gezonde snacks zoals mueslirepen. Tja het is best lastig om de discipline op te brengen om niet meer aan het snoep e.d. te zitten, maar om ervoor in de plaats gezondere dingen te gaan eten...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:23
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 28-12-2004 @ 13:11 :
Wel goed idee op zich Maar vaak zit daar nou net het probleem. Gezondere dingen moet je klaarmaken, zoals komkommer in stukjes snijden etc. Chips hoef je verder helemaal niks aan te doen.

Maar er zijn ook wel redelijk gezonde snacks zoals mueslirepen. Tja het is best lastig om de discipline op te brengen om niet meer aan het snoep e.d. te zitten, maar om ervoor in de plaats gezondere dingen te gaan eten...
mja maar dat is opzich maar een kleine discipline dan, want een komkommer in stukjes snijden duurt misschien 10 seconden.
mueslirepen zitten trouwens ook boordevol calorien maar je hebt gelijk het is bter dan snoep
Oud 28-12-2004, 12:47
sqoelieoelie
sqoelieoelie is offline
het is gewoon een verslaving geworden, het is bij mij net zoals roken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 28-12-2004 @ 13:23 :
mja maar dat is opzich maar een kleine discipline dan, want een komkommer in stukjes snijden duurt misschien 10 seconden.
mueslirepen zitten trouwens ook boordevol calorien maar je hebt gelijk het is bter dan snoep
Tis makkelijker gezegd dan gedaan, geloof me. Mueslirepen die ik soms eet zitten 93 tot 103 calorien is, dus dat is nog wel te doen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:59
sqoelieoelie
sqoelieoelie is offline
ik lust geen muslirepen.

ik ben ook een tijdje toen ik op het triversum ben opgenomen geweest aan de manderijnen gegaan maar daar ben ik nu ook weer mee gestopt omdat het niet lekker meer was
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:10
Eend
Eend is offline
Je zegt Help! Ik heb een eetprobleem! Maar je wilt geen hulp?

Tenminste, dat las ik in dat andere topic.
Oud 28-12-2004, 13:12
Redhair
Redhair is offline
Een rookverslaving komt door de nicotine. Een snoepverslaving door het idee. Dus maak er een ander idee van. Als je snoep pakt, dnek dan na waarom. Wacht. Doe wat anders. Ik heb er ook last van en dit wil nog wel eens helpen.
Oud 28-12-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 28-12-2004 @ 14:12 :
Een rookverslaving komt door de nicotine. Een snoepverslaving door het idee. Dus maak er een ander idee van. Als je snoep pakt, dnek dan na waarom. Wacht. Doe wat anders. Ik heb er ook last van en dit wil nog wel eens helpen.
Idd, zo van 'heb ik honger' 'eet ik uit verveling' etc....

beetje offtopic hoor, maar heb net je verhaal gelezen op letteren en het is helemaal geweldig ..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
sqoelieoelie schreef op 28-12-2004 @ 13:59 :
ik lust geen muslirepen.

ik ben ook een tijdje toen ik op het triversum ben opgenomen geweest aan de manderijnen gegaan maar daar ben ik nu ook weer mee gestopt omdat het niet lekker meer was
Joh, dan probeer je toch wat anders... fruit genoeg sowieso. Biscuitjes etc. genoeg keus. Wil je het veranderen? Zo ja, dan zal je het toch voor het grootste gedeelte zelf moeten doen. JIJ moet het doen, anderen kunnen het niet voor jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten