![]() |
Japan
Ik ben van plan komend jaar eens op vakantie te gaan naar Japan, omdat ik al een tijd intensief bezig ben met het land, de geschiedenis en de cultuur. Nu wil ik alles wat ik in boeken lees wel eens met eigen ogen aanschouwen dus is mijn plan geboren. Mijn vraag is eigenlijk wie er al eens naar Japan is gegaan, bij wijze van vakantie of anderszins. Met ouders of alleen, dat maakt me niet uit. Ik ben benieuwd naar een impressie van de reis, de kosten, etc. kortom alle ervaringen hieromtrent.
Ben benieuwd :) |
ben nog niet in japan geweest, het staat wel hoog op me lijstje, wil er ooit wel eens naar toe.
het probleem is dat japan kapot duur is :( |
Ja, ik weet het. Ik had ergens (ben even vergeten waar) een 23-daagse groepsreis gezien en dat was tegen de 2600 euro, wel all-in. Maar goed, ik wil niet met een groepsreis. Maar het is duur ja, vandaar dat ik ook eerst even gewoon fulltime advocaatje ga spelen om wat geld opzij te leggen (hoop ik :))
|
ja ik ben er geweest..
Ben in kyoto en tokyo geweest. ik was er samen met mijn pa omdat hij er veel zaken doet! het is een gigantisch mooi land.. mooie cultuur etc etc maar dit weet je waarschijnlijk al het is alleen gigantisch moeilijk om je weg te vinden aangezien alles in het japans staat(duh).. dus ook geen exit bordjes etc op het station :o maar gelukkig hielp een collega van mn pa ons daarmee gedurende de 2 weken dat ik er was en verder is het er erg duur!! eten etc alles is duur |
Ik ben ook benieuwd omdat ik er misschien volgende maand naar toe ga :)
offtopic: na mij verdiept te hebben in de oorlogsmisdaden van Japan moet ik toch zeggen dat ik anders tegen ze ben gaan aankijken. |
Ja precies. ik vond Duitsers altijd heel toffe mensen, maar sinds ik op school over de tweede wereldoorlog heb geleerd, vind ik het toch een heel ander soort lui.
|
Citaat:
|
Japan is helaas zeer duur.
Lijkt me wel leuk om daar een keer te zijn, mooie natuur moesten ze daar ook hebben. Naja, als ik ooit het geld heb, zou ik zowizo eens gaan. |
Citaat:
Ik kom overigens net van een gedenkplaats in Nanking (bekend om "Rape of Nanking" ). Erg indrukwekkend maar daardoor wel biased t.a.v. Japan. Daarom wil ik graag ook naar dit land toe om de andere kant van het verhaal te horen :) |
Ik sluit me eventjes bij je aan, ik ben van plan zelf een maand of 9 naar Japan te gaan, om te reizen, zodra ik m'n diploma op zak heb.
Ik ben nog maar net begonnen met het ori๋nteren over hoe en wat, maar als ik wat weet, kan ik dat best hier posten, als je wilt. |
Citaat:
Olafant: als je iets weet, post het dan, dat zou ik leuk vinden. Bij mij heeft het ook nog niet echt heel concrete vormen aangenomen. Ik ben niet van plan er te werken, het is gewoon bedoeld als vakantie :) |
Nare, een vraagje: Wat trekt je aan Japan? De cultuur en historie, de immens grote steden, de natuur, een combi van?
|
De cultuur. De historie is interessant, maar kan niet los gezien worden van de ontwikkeling van China. En ik heb geen enkele behoefte om naar China te gaan.
|
Weet iemand ook hoe duur Japan is in vergelijking met ons land?
|
Erg duur. Japan is ้้n van de duurste landen van de wereld.
|
Citaat:
Binnenkort ga ik naar de vs, daar is het weer heel goedkoop. |
Ik heb nu een reisboek 'Japan' van Lonely Planet. Staat erg veel in, zeker nuttig, lijkt me.
En ook dingen zoals dit: Citaat:
|
Lonely Planet, dat is toch een boekenserie voor werk- en geldloze backpackers? Beau's studentenhandboek waarschuwt daarvoor. Je kunt ze ontlopen door plaatsen in te lopen waar je geld voor nodig hebt.
In elk geval, als ik ergens niet voor naar Japan ga dan is het wel van dattum. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53. |