Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 22:16
Verwijderd
Ik ben van plan komend jaar eens op vakantie te gaan naar Japan, omdat ik al een tijd intensief bezig ben met het land, de geschiedenis en de cultuur. Nu wil ik alles wat ik in boeken lees wel eens met eigen ogen aanschouwen dus is mijn plan geboren. Mijn vraag is eigenlijk wie er al eens naar Japan is gegaan, bij wijze van vakantie of anderszins. Met ouders of alleen, dat maakt me niet uit. Ik ben benieuwd naar een impressie van de reis, de kosten, etc. kortom alle ervaringen hieromtrent.

Ben benieuwd
Advertentie
Oud 29-12-2004, 00:44
bamiPoep
bamiPoep is offline
ben nog niet in japan geweest, het staat wel hoog op me lijstje, wil er ooit wel eens naar toe.
het probleem is dat japan kapot duur is
Oud 29-12-2004, 11:36
Verwijderd
Ja, ik weet het. Ik had ergens (ben even vergeten waar) een 23-daagse groepsreis gezien en dat was tegen de 2600 euro, wel all-in. Maar goed, ik wil niet met een groepsreis. Maar het is duur ja, vandaar dat ik ook eerst even gewoon fulltime advocaatje ga spelen om wat geld opzij te leggen (hoop ik )
Oud 03-01-2005, 16:05
Bruut
Bruut is offline
ja ik ben er geweest..
Ben in kyoto en tokyo geweest.

ik was er samen met mijn pa omdat hij er veel zaken doet!

het is een gigantisch mooi land.. mooie cultuur etc etc maar dit weet je waarschijnlijk al

het is alleen gigantisch moeilijk om je weg te vinden aangezien alles in het japans staat(duh).. dus ook geen exit bordjes etc op het station maar gelukkig hielp een collega van mn pa ons daarmee gedurende de 2 weken dat ik er was

en verder is het er erg duur!! eten etc alles is duur
Oud 13-01-2005, 13:15
Kadaver
Kadaver is offline
Ik ben ook benieuwd omdat ik er misschien volgende maand naar toe ga

offtopic: na mij verdiept te hebben in de oorlogsmisdaden van Japan moet ik toch zeggen dat ik anders tegen ze ben gaan aankijken.
Oud 14-01-2005, 01:13
Sartre
Sartre is offline
Ja precies. ik vond Duitsers altijd heel toffe mensen, maar sinds ik op school over de tweede wereldoorlog heb geleerd, vind ik het toch een heel ander soort lui.
Oud 15-01-2005, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 13-01-2005 @ 14:15 :
(...)

offtopic: na mij verdiept te hebben in de oorlogsmisdaden van Japan moet ik toch zeggen dat ik anders tegen ze ben gaan aankijken.
Je hebt gelijk, het bombarderen van Tokyo met brandbommen, gericht en nauwkeurig op de burgerbevolking en later de atoombommen waren helemaal geen oorlogsmisdaden en waren perfect gelegitimeerd.
Oud 15-01-2005, 00:52
Jolt
Jolt is offline
Japan is helaas zeer duur.
Lijkt me wel leuk om daar een keer te zijn, mooie natuur moesten ze daar ook hebben.

Naja, als ik ooit het geld heb, zou ik zowizo eens gaan.
Oud 16-01-2005, 02:14
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-01-2005 @ 01:03 :
Je hebt gelijk, het bombarderen van Tokyo met brandbommen, gericht en nauwkeurig op de burgerbevolking en later de atoombommen waren helemaal geen oorlogsmisdaden en waren perfect gelegitimeerd.
Ik zeg natuurlijk niet dat je de ene oorlogsmisdaad met de andere oorlogsmisdaad mag bestrijden.

Ik kom overigens net van een gedenkplaats in Nanking (bekend om "Rape of Nanking" ). Erg indrukwekkend maar daardoor wel biased t.a.v. Japan. Daarom wil ik graag ook naar dit land toe om de andere kant van het verhaal te horen
Oud 17-01-2005, 16:51
Verwijderd
Ik sluit me eventjes bij je aan, ik ben van plan zelf een maand of 9 naar Japan te gaan, om te reizen, zodra ik m'n diploma op zak heb.
Ik ben nog maar net begonnen met het oriënteren over hoe en wat, maar als ik wat weet, kan ik dat best hier posten, als je wilt.
Oud 19-01-2005, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 16-01-2005 @ 03:14 :
Ik zeg natuurlijk niet dat je de ene oorlogsmisdaad met de andere oorlogsmisdaad mag bestrijden.

Ik kom overigens net van een gedenkplaats in Nanking (bekend om "Rape of Nanking" ). Erg indrukwekkend maar daardoor wel biased t.a.v. Japan. Daarom wil ik graag ook naar dit land toe om de andere kant van het verhaal te horen
Ik liet me ook even gaan. Net Grave of the Fireflies gezien en dat is behalve een historisch document natuurlijk ook een tranentrekker

Olafant: als je iets weet, post het dan, dat zou ik leuk vinden. Bij mij heeft het ook nog niet echt heel concrete vormen aangenomen. Ik ben niet van plan er te werken, het is gewoon bedoeld als vakantie
Oud 30-01-2005, 00:30
Teun
Teun is offline
Nare, een vraagje: Wat trekt je aan Japan? De cultuur en historie, de immens grote steden, de natuur, een combi van?
Oud 30-01-2005, 00:47
Verwijderd
De cultuur. De historie is interessant, maar kan niet los gezien worden van de ontwikkeling van China. En ik heb geen enkele behoefte om naar China te gaan.
Oud 30-01-2005, 12:50
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Weet iemand ook hoe duur Japan is in vergelijking met ons land?
Oud 30-01-2005, 18:32
Verwijderd
Erg duur. Japan is één van de duurste landen van de wereld.
Oud 30-01-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2005 @ 19:32 :
Erg duur. Japan is één van de duurste landen van de wereld.
Wat is duur? Duur is zo relatief, geef is een voorbeeldje.

Binnenkort ga ik naar de vs, daar is het weer heel goedkoop.
Oud 31-01-2005, 16:31
Verwijderd
Ik heb nu een reisboek 'Japan' van Lonely Planet. Staat erg veel in, zeker nuttig, lijkt me.

En ook dingen zoals dit:
Citaat:
Condoms are widely available in Japan, but generally only locally produced varieties, which tend to be on the small side. If you think you're going to need them, it's a good idea to bring your own, since foreign-made condoms are all but impossible to find in Japan.

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 16:36.
Oud 31-01-2005, 22:18
Verwijderd
Lonely Planet, dat is toch een boekenserie voor werk- en geldloze backpackers? Beau's studentenhandboek waarschuwt daarvoor. Je kunt ze ontlopen door plaatsen in te lopen waar je geld voor nodig hebt.

In elk geval, als ik ergens niet voor naar Japan ga dan is het wel van dattum.
Advertentie

Regels voor berichten