| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
De hbo-opleiding is als ik me niet vergis erg gericht op vertalen. Op de universiteit verwerf je ook veel taalvaardigheid, maar daarnaast krijg je veel cultuurvakken. De studie heet dan ook Talen & Culturen van Japan.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik geloof dat zij er niet zo positief over was, ze is ermee gestopt en doet nu iets anders. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
).
Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 15:32. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
Ik ben in iedergeval voorbereid om een tweede opleiding te volgen en mischien zal ik alleen de kennis van mijn 2e opleiding gebruiken, maar ik wil gewoon Japans leren. Overigens moet ik niet perse in Japan studeren, Hong Kong lijk me ook een goeie alternatief, daar will ik immers later ook gaan werken. Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zelf nauwelijks iets geleerd over de cultuur of de geschiedenis, 't gaat écht vooral om de taal. Naast Japans krijg je ook nog Engels (vooral economisch-engels, je leert presenteren, artikelen lezen, onderhandelen, snel samenvatten/vertalen naar het Nederlands), je krijg Nederlands (zakelijke brieven schrijven, ontleden, woordbenoemen, spelling), economie en een heel klein beetje recht. Mogelijk zijn de vakken nu iets anders gaan heten, maar het komt op hetzelfde neer. |
|
| Advertentie |
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zou kunnen proberen Japanse manga of zelfs animé te vertalen naar je tweede opleiding, daar zal je niet enorm veel mee verdienen, maar het is leuk werk
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
), elk jaar meer, maar er vallen er ook veel af. Gemiddeld kom je met 12 mensen aan in het tweede jaar (Sommige mensen gaan ook voor hun propedeuse in Maastricht om daarna naar Leiden te gaan, anderen vallen af omdat ze niets doen en het niet aan kunnen.)
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|