![]() |
Gezelschap spellen.
'Iedereen' gamed tegenwoordig. Maar word er ook nog wel 'echt' een spelletje gespeelt (dus niet op PC)?
Ik zelf vind namelijk het spelen van 'echte' spellen veel leuker dan games. Waarom? Omdat je mensen kan aankijken en ze daardoor leuker kan 'pesten'. Dus wat vinden jullie leuker. Games of 'spellen spelen'? En waarom? |
Leuker...
Ik vind beide leuk, geen steekt er boven uit. Het ligt gewoon aan het moment, de personen etc wat op dat moment het leukste is. |
Citaat:
|
Vind beide even leuk idd, bij bordspellen kun je elkaar aankijken maar dat kan in geval van computer games ook bij bijvoorbeeld LAN party's
Alhoewel ik graag een goed potje Risk speel (het bordspel) |
Bordspel vind ik leuker, hoewel ik meer tijd achter de pc doorbreng. Ligt zoals gezegd aan de tijd, personen etc. Je kunt niet op ieder moment 'ff' een bordspel gaan spelen.
|
Heb laatst weer gesjouled (spel je dat zo?). Dat was echt zo gigantisch leuk!
|
Dat deed ik vroeger al nooit, dus tegenwoordig ook niet.
Ik vind bordspellen wel leuker, maar het probleem is dat je medespelers nodig hebt. Tja, dan maar computerspellen. |
Ik zelf speel geregeld nog eens bord/kaartspel
Aanraders: - Carcasonne met of zonder uitbreidingen - Kolonisten kaartspel (geweldig 1 op 1 met heel veel variatie met uitbreidingen erbij) Ook leuk: - Carcassonne: Jagers en verzamelaars (prima alternatief voor gewone carcasonne, niet iets meer mogelijkheden zonder een uitbreiding te kopen) - Carcasoonne: De Burcht, Ideaal voor met ze tweeen, lekker paar snelle potjes achter elkaar, elke keer anders. |
nu het vakantie is heb ik toch niet veel te doen en ik speel nu vaak met mn zusjes monopoly, best lachen hor
|
beide leuk, niet echt te vergelijken overigens
|
ik vind mens-erger-je-niet echt héél leuk, maar niemand wil dat met me spelen :(
|
kaart me de pleuris op school verder meestal pc
|
Halli Galli!!
|
Machavelli of zoiets, met kastelen bouwen een kaartspel is wel grappig.
|
kaarten op school :D wel om geld he
kolonisten van catan(tegenwoordig redelijk vaste prik af en toe zo'n avondje, biertje erbij enz..) |
Cranium en Triviant. Ik ben de triviantmeester
|
Ik speel vooral met vrienden veel spellen; wat we spelen varieert nogal (van Halli Galli tot Diplomacy).
Citaat:
|
Citaat:
|
Kolonisten kaartspel en bordspel roeleren toch wel!
kaarstpel vind ik persoonlijk net wat leuker. Moet er binnenkort even een uitbreiding voor halen. Te weten: T&D! |
Citaat:
En soms natuurlijk scrabble. ;) wilco984: had je al andere uitbreidingen? |
Machiavelli, Kolonisten+uitbreiding, Carcassonne. Tja allemaal een beetje hetzelfde maar wel heel cool. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind gamen en gezelschapsspellen allebei leuk, welke ik speel ligt aan de situatie |
Games want ik doe niet aan vrienden. :nono:
|
Kolonisten van Catan, Diverse kaartspelen & Schaken
|
Citaat:
Bordspellen vind ik wel leuk, mijn zusje ook dus af en toe halen we weer een of ander spel tevoorschijn, alla: Hotel, Monopoly, Stratego, Tarqui, Risk, Rummicub, Triominos, etc. Of kaarten, schaken of dammen. Ook leuk. |
catan: steden en ridders, SUPER :D
risk is ook (y) maar voor mens erger je niet of domino ofzow hoef je me des nachts niet wakker te maken |
Risk is master
Maar vooral Palificio, bijna nergens te verkrijgen, maar oh zo leuk!! |
Citaat:
|
doe mij maar het genot van een royal flush bij een potje poker met het daarop volgende bierfestijn dat je dankzij je kaarten kan betalen.
vind verder gezelschapsspellen leuker, maar 't neemt veel tijd in beslag en je moet maar vier mensen zien te vinden. |
Kolonisten van Catan, Caesar en Cleopatra, jokeren, poker (Y) Rummikub :D
Ga binnenkort bij de ouders van mijn oppaskindjes Catannen :D |
Machiavelli, catan, catan kaartspel en carcasonne speel ik nog wel eens (y)
owja, een soms een potje schaak :) |
Neuken is wel een leuk gezelschapsspel.
|
K prop liever 3 vn mijn vrienden een xbox controller in de hand en speel dan iets... maaaar stratego is ook wel lol
|
Citaat:
Maar bordspellen/gezelschapspellen is inderdaad leuk. Kolonisten van Catan, Puerto Rico, schaken, klaverjassen blijft gezellig. Maar ik speel meer pc-spellen. Komt inderdaad omdat je niet altijd mensen kan vinden die tijd en zin hebben en pc-spellen zijn ook wel leuk. Wat me wel opvalt is dat spellen waar bordspel en pcspel van is ik het bordspel toch echt leuker vind, bijvoorbeeld: risk, stratego, kolonisten van katan. |
Risk, El Grande, Kolonisten zijn leuke en tijdloze bordspelen.
Maar ook ik game meer op de pc. |
Wij hebben redelijk veel spellen thuis (bij mijn ouders) maar wat is dat halli galli nou voor iets? Nooit van gehoord ofzo. Waar gaat het over?
|
Bordspellen zijn vet. Ik speelde vroeger vet veel spelletjes met m'n zusje. Vooral Hotel was erg leuk. En met de familie risken was altijd vragen om problemen :evil:. We kregen echt altijd ruzie. Het enige probleem nu is dat ik mensen moet zoeken om ze mee te doen. Wat wel jammer is. Vandaar dat ik tegenwoordig ook bijna alleen nog maar game achter m'n computer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |