![]() |
rijden in de VS
hai allemaal,
ik ga binnekort voor drie weken naar de VS. Ik vroeg me af of ik dan ook mag autorijden. Ik hoor nogal tegenstrijdige verhalen namelijk. De ene zegt dat ik volwassen ben en dus wel mag rijden, anderen zeggen dat ik pas vanaf mn 21e zou mogen rijden. Zelf ben ik 20 jaar. Alvast bedankt! |
Als je een rijbewijs hebt mag je rijden. Zeker aangezien je in de VS al vanaf je 16e mag rijden.
|
lijkt me wel..
|
Ik weet dat je 21 moet zijn voor je in huurauto's in de VS mag rijden. Voor veel dingen moet je in de VS 21 zijn. Ik dacht wel dat het kon als het gewoon een auto is van iemand die je kent en leent.
Maar als je het echt zeker wilt weten kan je wel met de ANWB bellen ofzo. Die weten dat soort dingen zeker. |
beste TS, het loont de moeite om het juiste forum voor de juiste vraag te zoeken. er is nl. een forum 'voertuigen & elektronica', waar de mensen net iets meer van auto's e.d. af weten.
maar on-topic : als je het zeker wil weten ga je even bij een ANWB-winkel langs of kijk je op de anwb-site en koop je een boekje over rijden in het buitenland. daar staan alle regels in, van het land waar je heen gaat, en waar je als nederlander extra op moet letten. zo mag je in de VS rustig rechts inhalen, maar rijden de meeste mensen nogal wat langzamer dan je hier gewend bent. in principe mag je er rijden, maar ik weet niet hoe je daar aan een auto wil komen. het is nl. waarschijnlijk dat je 'meerderjarig' (in de vs is dat pas bij 21) moet zijn om een auto te mogen huren, terwijl je wel in je eigen auto mag rijden. maar dat weet ik dus niet zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit; Laat elk subforum gewoon haar eigen topics hebben. Dit hoort echt niet bij Voertuigen en Elektronica. Het gaat niet over een specifiek voertuig of over de techniek van Amerikaanse auto's. Ik vind het beter passen op Reizen en Vakantie of Werk Geld en Recht. |
Citaat:
|
Citaat:
Besides: Mon·gool (de ~ (m.), -golen) 1 lid van het ruitervolk dat in het tweede millennium vanuit Midden-Azië vele rijken veroverde 2 Mongoliër Is het erg waarschijnlijk dat iemand uit Mongolie op een Nederlands forum zit? Niet echt hé. Daarbij heb ik eigenlijk geen frustraties meer. Ik ga er overigens maar van uit dat je eerste opmerking een grapje is want als jij de Grote Terreur van Stalin en de verschrikkingen onder Pol Pot verkiest boven 'De Kantine' is er iets ernstigs met je mis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
thnx voor alle reacties (y) Ik zal t idd bij de ANWB nog eens navragen.
|
Citaat:
[quote]Ik ga er overigens maar van uit dat je eerste opmerking een grapje is want als jij de Grote Terreur van Stalin en de verschrikkingen onder Pol Pot verkiest boven 'De Kantine' is er iets ernstigs met je mis.[/qoute] ... jij neemt alles letterlijk ? ach, dat heb je he, met mensen uit het tweede millenium... |
Citaat:
maar over pm of wat dan ook; niet in de topic. --> R&V (Verre Bestemmingen). |
[QUOTE]MightyMarcel schreef op 30-12-2004 @ 15:36 :
... en de ts moet hier iets mee kunnen ? tot nu toe heb je nog geen enkele bijdrage gevelerd, tenzij je dit 'nuttig' vind (of delen van een woordenboek hier neerzetten, maar dan heb je gewoon teveel tijd over). je maakt wel meteen mn punt duidelijk : 'de kantine' is geen geschikte plek voor dit soort dingen. Citaat:
0-999: eerste millenium; 1000-1999: tweede millenium; Als jij zegt twintig jaar te zijn kom jij volgens een eenvoudige berekening ook uit het tweede millenium. Dus dan zou jij ook alles letterlijk moeten nemen, uit je zinsbouw kan ik echter opmaken dat dat niet het geval is. Je bent dus ouder dan twintig jaar wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt of je opmerking klopt niet. Ik ga uit van de tweede mogelijkheid. |
Volgens mij wel. Ik ben wel eens in de VS geweest, hadden we een auto gehuurd, vet relaxed zo'n automaat :cool:
En Amerikanen rijden ook wel lekker rustig en vaak heb je vierbaanswegen etc. dus dat is ook wel relaxed. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
(kzal ontopic blijven, wees gerust)
wat betreft de wegen : dat hangt er nogal vanaf waar je rijdt. ze hebben prachtige brede vierbaanswegen, heerlijk rechtuit stuk asfalt van honder km., maar ook hobbelige landweggetjes en drukke stadwegen. wat betreft het rijden : ik zou er idd vanuit gaan (van uitgaan ?) dat je 21 moet zijn om een auto te huren. welk deel van de vs wou je precies naar toe ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |