![]() |
Waar was god op tweede kerstdag?
Dat vraag ik me nu al enkele dagen af als ik krant of nieuws zie, anyone?
|
Dat heeft de mens zelf veroorzaakt want god heeft vrije wil en shit ingezet blabla
|
Als God ingreep, waar is dan de Vrije Wil eh?
Of ehm... God is toch een God van Liefde En Barmhartigheid? Of ehm, zijn er twee onschuldige Canadezen gedood en is het Einde der Tijden nu onderweg? |
Of misschien zijn de inmiddels 120.000 doden wel allemaal satanisten, en verdiende ze hun straf.
|
Citaat:
|
Die mag hij ook niet.
|
Citaat:
|
Tsja die vraag stel ik me elke dag als ik het nieuws zie... hoe kan je in een God geloven als er zo'n dingen in de wereld gebeuren?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
haha
|
Fantastische thread. :)
|
Leuk dat dit topic genegeerd word door de gelovigen.
Misschien zijn ze hun leuke boekjes aan het doorspitten naar "aanwijzingen" waarom dit gebeurd is. |
Citaat:
|
Citaat:
hopelijk niet aangezien de TO best een relevante vraag stelt. |
God is dood, niet alleen een theorie
|
Citaat:
|
Op 3:19-20
19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u. 20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij. |
Right on (y) :cool:
|
Citaat:
Mar 13: (zie ook Luc. 21) 7 Doch wanneer gij hoort van oorlogen en geruchten van oorlogen, weest dan niet verontrust. Dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. 8 Want volk zal opstaan tegen volk en koninkrijk tegen koninkrijk. Er zullen nu hier, dan daar, aardbevingen zijn en er zullen hongersnoden wezen. Dat is het begin der weeën. Ez 7: 4 Ik zal geen medelijden tonen, geen medelijden kennen, Je zult boeten voor je daden, je wangedrag keert zich tegen je – en jullie zullen weten dat ik de HEER ben. 5 Dit zegt God, de HEER: Er komt een ramp, een ramp als nooit tevoren, Nah. 1: 7 De HERE is goed, een sterkte ten dage der benauwdheid; Hij kent hen die bij Hem schuilen. 8 Maar met een overstromende vloed maakt Hij haar plaats geheel teniet, en zijn vijanden vervolgt Hij, de duisternis in. 9 Wat gij ook tegen de HERE bedenkt, vernietiging brengt Hij teweeg; geen tweemaal verheft zich de benau wdheid. |
Hihi :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, bijbelteksten quoten is zeer zinnige bijdrage. Wat verklaart waarom God een gigantisch aantal onschuldigen vermoord. Wat een Liefde. Oh, ik zag zojuist het gezicht van Elvis, Kurt Cobain én Tu-Pac in het bezinksel van een fles Liptonice. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Weet je, ik ga hier ook geen tijd meer aan verspillen. :) |
Citaat:
|
Yep :)
En jij hebt nu ook nog eens het gevoel dat je een morele overwinning hebt behaald, dus ik heb ook nog een goede daad gedaan. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn mening staat hieronder in m'n signature.
maar het neemt niet weg dat het nog steeds een erge ramp is. |
Citaat:
Wij kennen Hem door twee middelen. Ten eerste door de schepping, onderhouding en regering van de hele wereld. Want deze is voor onze ogen als een prachtig boek, waarin alle schepselen, groot en klein, de letters zijn, die ons te aanschouwen geven wat van God niet gezien kan worden, namelijk Zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, zoals de apostel Paulus zegt in Rom 1:20. Dit alles is voldoende om de mensen te overtuigen en hun elke verontschuldiging te ontnemen. Ten tweede maakt Hij Zichzelf nog duidelijker en volkomener aan ons bekend door Zijn heilig en goddelijk Woord, namelijk voor zover dat voor ons in dit leven nodig is tot Zijn eer en tot behoud van de zijnen. |
ik ben god.
Hugo Chretien had dat kunnen weten. Het is nu dus terecht dat ik Hugo Chretien ga vermoorden? eh.... ik mis de logica in die redenatie... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het best wel hypocriet dat mensen hier massaal gaan roepen als God bestaat waarom doet hij dan niks, maar wat doe jij er zelf tegen? Kijk tegen deze zeebeving enzo kunnen wij niets doen, maar er zijn zat dingen waar wij wel wat aan kunnen doen. En dat doen wij ook niet waarom zou God dat dan wel doen? |
Citaat:
Dat zal er wel vanzelf komen. Wat kan mij het een fluit schelen dat mensen vroeger zo naiëf waren. Ik heb daar niets mee te maken. Vooroordelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(n)
Ik had op zijn minst een zin vol moeilijke woorden van jou verwacht. |
Citaat:
|
Waar zijm wij als het om armoede gaat?
waar zijn wij als we horen dat er natuurrampen gebeuren? is makkelijk om God overal de schuld van te geven.. maar wat doen we zelf? vaak geen ene fuk, en daar maak ik me zelf even hard schuldig aan.. maar om dan God een beetje de schuld te gaan geven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |