![]() |
rpg's
heey heey, spelen er hier ook nog mensen gewone rpg's, dus zonder computer of console, ??
|
D&D 3rd edition, maar nu al een hele tijd niet gespeeld.
|
d&d lijkt me super om te doen kep alleen geen groep om het mee te spelen. kep verder ook niet veel ervaring met rpg (sonder platform) kep thuis lotr roleplaying adventure game. dus als er groepen zijn die nog iemand nodig hebben :D :D
|
D&D is een echte aanrader, net als Legend of the Five Rings.
Ook vampire en werewolf zijn (y). |
ik ga zowaar weer eens een D&D groepje beginnen :eek:
ik weer DM, uyteraardt :cool: |
Er wordt wel eens beweerd dat magic the gathering een RPG is... nu weet ik niet in hoeverre ik het hiermee eens moet zijn. Mocht dit toch kloppen... bij deze :D... en anders Munchkin :D... heroquest heb ik ook wel eens gespeeld.
|
Citaat:
als je de regel 'valsspelen mag, zolang de andere spelers niets doorhebben' hanteert, is het erg leuk :D |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je een iets te bekrapte visie hebt op wat een RPG is. Het is meer dan alleen het spel met het boek. |
Citaat:
|
Ik ben lid van Portalkeep (http://www.portalkeep.net/). Dat is een vereniging waarbij op een forum adventures aangeboden worden. De mensen die zich inschrijven spelen ze vervolgens IRL.
Ik heb ook een groep waar ik voor DM, maar dat is niet heel serieus. We hebben grote moeite om daat te vinden waarop alle spelers kunnen, dus we spelen ongeveer 1 keer per maand (als het al niet minder is). Edit: Dit is allemaal D&D 3.5 |
Neuj, ik heb geen vrienden. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wou dat ik mensen kende die van pen & paper rpg's houden. Lijkt me best geinig om te doen. (y) |
Citaat:
en dat MtG een CCG is heb k al gepost, beter lezen eikels! :nono: pen&paper RPG's, D&D? of is dat weer iets anders? |
@ rikkus
ohhh stoute ik ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Je speelt de rol van een magiër die tegen andere magiërs vecht over de heerschappij van een denkbeeldige "plane"... (kijk de zijkant van een 4th edition doosje er maar op na ;)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens, kan iemand een verklarende beschrijving geven voor wat nu precies valt onder een RPG spel? |
Ik zou er op zich wel voor in zijn een rpg te maken die je speelt met kaartjes. Als ik ideeën heb hoe je zoiets kan realiseren, post ik wel iets :).
|
ik denk niet dat dat te realiseren is.. met een rpg gebruik je namelijk veel je fantasie en kan eigenlijk "alles". als je kaarten gebruikt, word die "vrijheid" dan niet weer beperkt ?
|
Citaat:
Er is dus al wel een kaartspel, genaamd munchkin dat aardig RPG'erig is. Met character mogelijkheden, voorwerpen om te dragen, dungeonkaarten, schatten, monsters, e.d. |
Maar Munchkin is dan weer niet al te serieus, en bij een rpg denk ik toch aan een wat serieuzer wereld, en niet eentje waar je monsters als disgruntled postmen afmaakt met een evil bastard sword :D (alhoewel het natuurlijk een verdomd leuk spel is (y) )
maar een rpg maken met kaartjes moet inderdaad wel te doen zijn, pletterprater meneer, als het je menens is moeten we maar eens wat basisideeën heen en weer schuiven, wie weet...... |
Citaat:
|
Vooral als mensen aangeschoten worden. (y)
Met een level 15 Berserker Dwarf een Ancient Dragon aanvallen. (y) Mijn record is om vijf karakters binnen een uur kwijt te raken. (y) |
ik speelde Mage-knight
Man, wat heeft me dat een geld gekost.... Ben ook blij dat ik ermee ben gestopt, heb wel 200 euro in miniatuurpoppetjes gestopt... |
Citaat:
man dat is niets. Wij hier in Grunn op hoog niveau, is misschien wel duizenden euro's in gaan zitten. en het was het me waard ook, stond uiteindelijk in de wereld top 100 geranked. dat was me toch een spel, heerlijk. |
Weet iemand waar je dat Munchkin kan kopen? Zoek het al tijden, ben het ooit eens tegengekomen in een winkeltje maar sindsdien nooit meer. (n)
|
Citaat:
Hier in Groningen hebben we de Wirwar, propvol met spellen, van D&D tot puzzels tot Warhammer (classic en 40K) Voor winkels in jouw gebied, vraag wat rond, zoek in de wat meer afgelegen straatjes/steegjes. je vindt het vanzelf wel (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31. |