Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2004, 02:24
faassie
faassie is offline
heey heey, spelen er hier ook nog mensen gewone rpg's, dus zonder computer of console, ??
Oud 31-12-2004, 02:35
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
D&D 3rd edition, maar nu al een hele tijd niet gespeeld.
Oud 31-12-2004, 02:40
faassie
faassie is offline
d&d lijkt me super om te doen kep alleen geen groep om het mee te spelen. kep verder ook niet veel ervaring met rpg (sonder platform) kep thuis lotr roleplaying adventure game. dus als er groepen zijn die nog iemand nodig hebben
Oud 01-01-2005, 19:20
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
D&D is een echte aanrader, net als Legend of the Five Rings.

Ook vampire en werewolf zijn .
Oud 02-01-2005, 13:12
Ymir
Ymir is offline
ik ga zowaar weer eens een D&D groepje beginnen
ik weer DM, uyteraardt
Oud 02-01-2005, 14:37
Pletterprater
Pletterprater is offline
Er wordt wel eens beweerd dat magic the gathering een RPG is... nu weet ik niet in hoeverre ik het hiermee eens moet zijn. Mocht dit toch kloppen... bij deze ... en anders Munchkin ... heroquest heb ik ook wel eens gespeeld.
Oud 02-01-2005, 19:09
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 02-01-2005 @ 15:37 :
Er wordt wel eens beweerd dat magic the gathering een RPG is... nu weet ik niet in hoeverre ik het hiermee eens moet zijn. Mocht dit toch kloppen... bij deze ... en anders Munchkin ... heroquest heb ik ook wel eens gespeeld.
ooh, munchkin
als je de regel 'valsspelen mag, zolang de andere spelers niets doorhebben' hanteert, is het erg leuk
Oud 02-01-2005, 19:22
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Allen geen rpg's alleen.
Oud 03-01-2005, 21:36
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 02-01-2005 @ 20:22 :
Allen geen rpg's alleen.
Heroquest valt wel degelijk onder de noemer RPG... net als munchkin eigenlijk... Magic kan ik me voorstellen, dat je het geen RPG noemt.

Ik denk dat je een iets te bekrapte visie hebt op wat een RPG is. Het is meer dan alleen het spel met het boek.
Oud 03-01-2005, 21:45
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 03-01-2005 @ 22:36 :
Heroquest valt wel degelijk onder de noemer RPG... net als munchkin eigenlijk... Magic kan ik me voorstellen, dat je het geen RPG noemt.

Ik denk dat je een iets te bekrapte visie hebt op wat een RPG is. Het is meer dan alleen het spel met het boek.
heroquest en munchkin zijn inderdaad geweldige RPG's, MtG daarentegen is een CCG, ofwel Collectable Card Game.
Oud 03-01-2005, 21:50
Verwijderd
Ik ben lid van Portalkeep (http://www.portalkeep.net/). Dat is een vereniging waarbij op een forum adventures aangeboden worden. De mensen die zich inschrijven spelen ze vervolgens IRL.

Ik heb ook een groep waar ik voor DM, maar dat is niet heel serieus. We hebben grote moeite om daat te vinden waarop alle spelers kunnen, dus we spelen ongeveer 1 keer per maand (als het al niet minder is).

Edit: Dit is allemaal D&D 3.5
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:03
Verwijderd
Neuj, ik heb geen vrienden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:17
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 03-01-2005 @ 23:03 :
Neuj, ik heb geen vrienden.
doe je goed kerel!
Oud 03-01-2005, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Rikkus schreef op 03-01-2005 @ 23:17 :
doe je goed kerel!
een echte nerd heeft geen vrienden. alleen maar 1337 haxx0rs d00ds om mee te pwnz0ren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 00:07
faassie
faassie is offline
Citaat:
magic the gathering is toch strategy cardgame ?
Oud 04-01-2005, 00:12
Verwijderd
Citaat:
faassie schreef op 04-01-2005 @ 01:07 :
magic the gathering is toch strategy cardgame ?
Collectible card game. Ben blij dat ik ermee ben gestopt, dat heeft me echt bakken met geld gekost.

Wou dat ik mensen kende die van pen & paper rpg's houden. Lijkt me best geinig om te doen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 03:03
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 04-01-2005 @ 00:53 :
een echte nerd heeft geen vrienden. alleen maar 1337 haxx0rs d00ds om mee te pwnz0ren.
uyteraardt.

en dat MtG een CCG is heb k al gepost, beter lezen eikels!
pen&paper RPG's, D&D?
of is dat weer iets anders?
Oud 04-01-2005, 10:11
faassie
faassie is offline
@ rikkus

ohhh stoute ik
Oud 04-01-2005, 11:50
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolle schreef op 03-01-2005 @ 22:50 :
Ik ben lid van Portalkeep (http://www.portalkeep.net/). Dat is een vereniging waarbij op een forum adventures aangeboden worden. De mensen die zich inschrijven spelen ze vervolgens IRL.

Ik heb ook een groep waar ik voor DM, maar dat is niet heel serieus. We hebben grote moeite om daat te vinden waarop alle spelers kunnen, dus we spelen ongeveer 1 keer per maand (als het al niet minder is).

Edit: Dit is allemaal D&D 3.5
Jolle wtf doe jij hier?
Oud 04-01-2005, 22:28
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 04-01-2005 @ 04:03 :
uyteraardt.

en dat MtG een CCG is heb k al gepost, beter lezen eikels!
pen&paper RPG's, D&D?
of is dat weer iets anders?
Mag ik je er wel even op wijzen dat "collectible card game" niet persee het type spel aanduid? Of dit strategisch of RPG'ig van character is... hoewel Magic wel degelijk in de strategie-versie valt, geloof ik dat het in eerste instantie bedoelt was om als kaartspel het RPG verhaal uit te beelden... niet voor niets zie je vooral in de oudere series veel van de bekende wezens voorkomen (skeleten, zombies, Goblins, soldiers, minotaurus, etc.)... ook het verhaal van magic, zoals eerst uitgebracht heeft hier betrekking op.

Je speelt de rol van een magiër die tegen andere magiërs vecht over de heerschappij van een denkbeeldige "plane"... (kijk de zijkant van een 4th edition doosje er maar op na )
Oud 05-01-2005, 01:24
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 04-01-2005 @ 23:28 :
Mag ik je er wel even op wijzen dat "collectible card game" niet persee het type spel aanduid? Of dit strategisch of RPG'ig van character is... hoewel Magic wel degelijk in de strategie-versie valt, geloof ik dat het in eerste instantie bedoelt was om als kaartspel het RPG verhaal uit te beelden... niet voor niets zie je vooral in de oudere series veel van de bekende wezens voorkomen (skeleten, zombies, Goblins, soldiers, minotaurus, etc.)... ook het verhaal van magic, zoals eerst uitgebracht heeft hier betrekking op.

Je speelt de rol van een magiër die tegen andere magiërs vecht over de heerschappij van een denkbeeldige "plane"... (kijk de zijkant van een 4th edition doosje er maar op na )
ik weet maar al te goed hoe magic ooit bedoeld is, maar als RPG is het nooit bedoeld. sla de interviews met meneer garfield er maar op na. en CCG duidt inderdaad niet per se het type spel aan, maar een CCG die ook RPG is heb ik nog niet gezien (als die er is, geef mij dan de naam, lijkt me leuk ) aangezien het te ver van elkaar ligt, CCG en RPG. dat is (wederom, voor zover ik weet) speltechnisch gezien niet haalbaar om er ook een leuk spel van te maken.
Oud 05-01-2005, 01:32
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 04-01-2005 @ 12:50 :
Jolle wtf doe jij hier?
Franz! WTF doe jij hier?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:29
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 05-01-2005 @ 02:24 :
ik weet maar al te goed hoe magic ooit bedoeld is, maar als RPG is het nooit bedoeld. sla de interviews met meneer garfield er maar op na. en CCG duidt inderdaad niet per se het type spel aan, maar een CCG die ook RPG is heb ik nog niet gezien (als die er is, geef mij dan de naam, lijkt me leuk ) aangezien het te ver van elkaar ligt, CCG en RPG. dat is (wederom, voor zover ik weet) speltechnisch gezien niet haalbaar om er ook een leuk spel van te maken.
hmmm, misschien heb je wel gelijk. (lees niet vaak van die interviews). Hoe dan ook, ik denk dat het speltechnisch wel degelijk mogelijk is een RPG spel te maken met van die verzameln kaartjes... ik ken er alleen nog geen. Maarre, als het je zo leuk lijkt en het bestaat nog niet... gaan we dat zelf toch gewoon verzinnen

Overigens, kan iemand een verklarende beschrijving geven voor wat nu precies valt onder een RPG spel?
Oud 05-01-2005, 18:36
Verwijderd
Ik zou er op zich wel voor in zijn een rpg te maken die je speelt met kaartjes. Als ik ideeën heb hoe je zoiets kan realiseren, post ik wel iets .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:42
faassie
faassie is offline
ik denk niet dat dat te realiseren is.. met een rpg gebruik je namelijk veel je fantasie en kan eigenlijk "alles". als je kaarten gebruikt, word die "vrijheid" dan niet weer beperkt ?
Oud 05-01-2005, 19:49
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
faassie schreef op 05-01-2005 @ 19:42 :
ik denk niet dat dat te realiseren is.. met een rpg gebruik je namelijk veel je fantasie en kan eigenlijk "alles". als je kaarten gebruikt, word die "vrijheid" dan niet weer beperkt ?
Bij heroquest is de fantasie toch ook beperkt? Toch is het een RPG... bij computer RPG's is de "vrijheid" ook erg beperkt. Dat klopt dus niet (je bent het volgens mij weer aan het vergelijken met de boek-variant)

Er is dus al wel een kaartspel, genaamd munchkin dat aardig RPG'erig is. Met character mogelijkheden, voorwerpen om te dragen, dungeonkaarten, schatten, monsters, e.d.
Oud 06-01-2005, 21:59
Ymir
Ymir is offline
Maar Munchkin is dan weer niet al te serieus, en bij een rpg denk ik toch aan een wat serieuzer wereld, en niet eentje waar je monsters als disgruntled postmen afmaakt met een evil bastard sword (alhoewel het natuurlijk een verdomd leuk spel is )

maar een rpg maken met kaartjes moet inderdaad wel te doen zijn, pletterprater meneer, als het je menens is moeten we maar eens wat basisideeën heen en weer schuiven, wie weet......
Oud 07-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 04-01-2005 @ 01:12 :
Wou dat ik mensen kende die van pen & paper rpg's houden. Lijkt me best geinig om te doen.
Idem.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:06
RanC
RanC is offline
Vooral als mensen aangeschoten worden.

Met een level 15 Berserker Dwarf een Ancient Dragon aanvallen.

Mijn record is om vijf karakters binnen een uur kwijt te raken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:14
maximeus
maximeus is offline
ik speelde Mage-knight
Man, wat heeft me dat een geld gekost.... Ben ook blij dat ik ermee ben gestopt, heb wel 200 euro in miniatuurpoppetjes gestopt...
Oud 11-01-2005, 20:23
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
maximeus schreef op 11-01-2005 @ 21:14 :
ik speelde Mage-knight
Man, wat heeft me dat een geld gekost.... Ben ook blij dat ik ermee ben gestopt, heb wel 200 euro in miniatuurpoppetjes gestopt...
wel 200 euro.
man dat is niets.
Wij hier in Grunn op hoog niveau, is misschien wel duizenden euro's in gaan zitten. en het was het me waard ook, stond uiteindelijk in de wereld top 100 geranked.
dat was me toch een spel, heerlijk.
Oud 11-01-2005, 20:30
Verwijderd
Weet iemand waar je dat Munchkin kan kopen? Zoek het al tijden, ben het ooit eens tegengekomen in een winkeltje maar sindsdien nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 08:39
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-01-2005 @ 21:30 :
Weet iemand waar je dat Munchkin kan kopen? Zoek het al tijden, ben het ooit eens tegengekomen in een winkeltje maar sindsdien nooit meer.
Ach elk zichzelf respecterend semi underground spellenwinkel heeft het wel of kan het wel bestellen.
Hier in Groningen hebben we de Wirwar, propvol met spellen, van D&D tot puzzels tot Warhammer (classic en 40K)

Voor winkels in jouw gebied, vraag wat rond, zoek in de wat meer afgelegen straatjes/steegjes. je vindt het vanzelf wel
Reageren

Regels voor berichten