![]() |
[Gedachtenspinsel] Bruggetjes zijn voor mietjes
*Voor mijn tante op Corsica*
Ik liep langs de oever van een bergbeek. Hij stroomde omlaag, het donkere woud in. Mooi om te zien van een afstandje, mooi om doorheen te lopen. Totdat ik bij een bruggetje kwam, een bruggetje over de beek, die nog geen meter breed was. Voor mijn voeten liep het pad verder, maar ik vertikte het om daar overheen te lopen. Paden zijn voor mietjes met bergschoenen aan, bruggetjes zijn voor mensen die bang zijn voor water. Ik droeg bergschoenen, ik was bang voor water, maar toch negeerde ik het pad en het bruggetje. Met een grote sprong sprong ik over de bergbeek en liep verder. Als een witte lampion hing de maan aan de hemel, als een ronde zwaan weerspiegelde hij in de bergbeek. Naast me, aan de andere kant van de rivier, liep een kleine vrouw. Op blote voeten, met natte haren, maar wel over het pad. Ik liep nog een klein eindje, keerde toen om en liep weer helemaal terug. Bewezen dat ook gebergschoende, watervrezende mensen zonder paden en bruggetjes kunnen. |
uhmz...ja... :s
Hij stroomde omlaag, het donkere woud in. Dat vind ik niet mooi staan.. Ik snap het niet echt precies eigenlijk...Maar moet zeggen, ik vind hem best leuk... kort maar krachtig laten we maar zeggen ... :o |
Ik vind het niets. Het gaat eigenlijk om niets, het boeit me ook niet. En wat je ermee wil zeggen, dus je laatste zin, vind ik niet kloppen. Waar is de spanning?
|
Ik ben het met de wijze woorden van Duivelaartje eens.
* Een ronde zwaan vind ik ook niet zo'n mooie beeldspraak :) |
Dit soort dingen moet je niet posten, je moet ze typen als ze in je hoofd opkomen, en dan ergens ver achterin je pc bewaren. Je schrijfwijze zegt me dat je meer kan dan dit. Ga er, als je iets wilt posten, dus echt even voor zitten, en verzin een onderwerp. Hier heeft niemand iets aan.
Chan |
Citaat:
|
Citaat:
Chan |
Ik schrijf graag over de liefde en de dood. En dan het liefst een combinatie van deze twee. Try it.
|
Ik ben geen fan (meer) van namen, sinds iemand zei dat mijn namen op koffie leken. Werkt ook zo bemoedigend:p (ik zal eens op gaan zoeken wie dat was, schuldgevoel aanpraten).
Ok, ik zal eens wat gaan proberen. Edit: humz, wel weinig ervaring in de liefde... tja:s. Edit2: Het was Grim:D. Ok, hij had gelijk, daar niet van, hoor, maar toch. |
Citaat:
|
@ Duivelaartje: Ach, het gaat eigenlijk ook nergens over. Maar eh... wat klopt er niet aan mijn laatste zin? Nja, het komt misschien een beetje raar over, maar ik bedoel ermee: mensen die op een lieflijk paadje langs een riviertje op het prachtige Corsica *slijmt met haar tante op Corsica* perse bergschoenen willen dragen, zijn een beetje bang voor de "wildernis" en lopen dus ook niet over plekken waar geen paden liggen... Nou ja, een beetje vaag uitgelegd, ligt aan het tijdstip.
Ja tante Anki, ik ga zo naar bed. Ik heb ergens wel een lijstje met allemaal onderwerpen liggen, dat zal ik eens op gaan zoeken. Er zitten vast nog wel een paar leuke tussen, dan kom ik met een stukje dat wel ergens over gaat. Wordt ook wel eens tijd. |
Citaat:
Dit stukje vind ik wel leuk hoor. :D Je moest eens weten waar mijn opwellingen over gaan :| Grim - heeft besloten weer wat actiever te worden op Letteren EN enkele foto's te gaan maken voor het fototopic. |
Citaat:
|
Citaat:
|
*Heeft lijstje gevonden* Nah, in mijn lijstje staan wel een paar leuke dingetjes, maar -nu komt het- ze gáán gewoon nergens over! Nja, ik zal er eens een paar proberen.
|
Citaat:
Momenteel ben ik ook even kwijt waar ik over kan schrijven, maar ik ga er vanuit dat het vanzelf wel weer komt. Ik wacht er rustig op en blijf gewoon proberen. Wie weet heb ik zo een geweldig idee voor een goed verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke zoenscene WAAAAAAAAAAAAAAAAAAR??? :eek:
|
Anki slaat op hol:).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |