Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 16:51
Roosje
Roosje is offline
*Voor mijn tante op Corsica*

Ik liep langs de oever van een bergbeek. Hij stroomde omlaag, het donkere woud in. Mooi om te zien van een afstandje, mooi om doorheen te lopen. Totdat ik bij een bruggetje kwam, een bruggetje over de beek, die nog geen meter breed was. Voor mijn voeten liep het pad verder, maar ik vertikte het om daar overheen te lopen. Paden zijn voor mietjes met bergschoenen aan, bruggetjes zijn voor mensen die bang zijn voor water.
Ik droeg bergschoenen, ik was bang voor water, maar toch negeerde ik het pad en het bruggetje. Met een grote sprong sprong ik over de bergbeek en liep verder. Als een witte lampion hing de maan aan de hemel, als een ronde zwaan weerspiegelde hij in de bergbeek.
Naast me, aan de andere kant van de rivier, liep een kleine vrouw. Op blote voeten, met natte haren, maar wel over het pad. Ik liep nog een klein eindje, keerde toen om en liep weer helemaal terug.
Bewezen dat ook gebergschoende, watervrezende mensen zonder paden en bruggetjes kunnen.
Oud 01-01-2005, 16:56
Anki
Anki is offline
uhmz...ja...

Hij stroomde omlaag, het donkere woud in.
Dat vind ik niet mooi staan..

Ik snap het niet echt precies eigenlijk...Maar moet zeggen, ik vind hem best leuk... kort maar krachtig laten we maar zeggen ...
Oud 01-01-2005, 20:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind het niets. Het gaat eigenlijk om niets, het boeit me ook niet. En wat je ermee wil zeggen, dus je laatste zin, vind ik niet kloppen. Waar is de spanning?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 20:37
niam
niam is offline
Ik ben het met de wijze woorden van Duivelaartje eens.

* Een ronde zwaan vind ik ook niet zo'n mooie beeldspraak
Oud 01-01-2005, 20:45
Changshan
Changshan is offline
Dit soort dingen moet je niet posten, je moet ze typen als ze in je hoofd opkomen, en dan ergens ver achterin je pc bewaren. Je schrijfwijze zegt me dat je meer kan dan dit. Ga er, als je iets wilt posten, dus echt even voor zitten, en verzin een onderwerp. Hier heeft niemand iets aan.

Chan
Oud 01-01-2005, 20:54
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 01-01-2005 @ 21:45 :
Dit soort dingen moet je niet posten, je moet ze typen als ze in je hoofd opkomen, en dan ergens ver achterin je pc bewaren. Je schrijfwijze zegt me dat je meer kan dan dit. Ga er, als je iets wilt posten, dus echt even voor zitten, en verzin een onderwerp. Hier heeft niemand iets aan.

Chan
Ok, zal ik voortaan doen. Jammer genoeg weet ik de laatste tijd geen boeiende onderwerpen meer te verzinnen. Iemand ideeen?
Oud 01-01-2005, 20:59
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 01-01-2005 @ 21:54 :
Ok, zal ik voortaan doen. Jammer genoeg weet ik de laatste tijd geen boeiende onderwerpen meer te verzinnen. Iemand ideeen?
Waarom geen liefdesscene? Veel schrijvers menen dat dat de moeilijkst beschrijfbare thema's zijn. Als dat lukt, ben je dus al een heel eind, om niet te zeggen dat je dan eigenlijk wel heel erg trots op jezelf kunt zijn. Mij lukt het iig niet echt. Een tip: hou het dan wel lekker anoniem, je hoeft zelfs geen namen te gebruiken.

Chan
Oud 01-01-2005, 21:00
niam
niam is offline
Ik schrijf graag over de liefde en de dood. En dan het liefst een combinatie van deze twee. Try it.
Oud 01-01-2005, 21:11
Roosje
Roosje is offline
Ik ben geen fan (meer) van namen, sinds iemand zei dat mijn namen op koffie leken. Werkt ook zo bemoedigend (ik zal eens op gaan zoeken wie dat was, schuldgevoel aanpraten).
Ok, ik zal eens wat gaan proberen.

Edit: humz, wel weinig ervaring in de liefde... tja.

Edit2: Het was Grim. Ok, hij had gelijk, daar niet van, hoor, maar toch.

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 21:18
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
niam schreef op 01-01-2005 @ 22:00 :
Ik schrijf graag over de liefde en de dood. En dan het liefst een combinatie van deze twee. Try it.
Da's niet echt het makkelijkste onderwerp, hè? Ik schrijf toch liever over iets anders.
Oud 01-01-2005, 22:50
Roosje
Roosje is offline
@ Duivelaartje: Ach, het gaat eigenlijk ook nergens over. Maar eh... wat klopt er niet aan mijn laatste zin? Nja, het komt misschien een beetje raar over, maar ik bedoel ermee: mensen die op een lieflijk paadje langs een riviertje op het prachtige Corsica *slijmt met haar tante op Corsica* perse bergschoenen willen dragen, zijn een beetje bang voor de "wildernis" en lopen dus ook niet over plekken waar geen paden liggen... Nou ja, een beetje vaag uitgelegd, ligt aan het tijdstip.
Ja tante Anki, ik ga zo naar bed.

Ik heb ergens wel een lijstje met allemaal onderwerpen liggen, dat zal ik eens op gaan zoeken. Er zitten vast nog wel een paar leuke tussen, dan kom ik met een stukje dat wel ergens over gaat. Wordt ook wel eens tijd.
Oud 01-01-2005, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 01-01-2005 @ 22:11 :

Edit2: Het was Grim. Ok, hij had gelijk, daar niet van, hoor, maar toch.
*schuldgevoel heeft*

Dit stukje vind ik wel leuk hoor. Je moest eens weten waar mijn opwellingen over gaan

Grim - heeft besloten weer wat actiever te worden op Letteren EN enkele foto's te gaan maken voor het fototopic.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:01
Anki
Anki is offline
Citaat:
Grim schreef op 02-01-2005 @ 00:56 :

Grim - heeft besloten weer wat actiever te worden op Letteren EN enkele foto's te gaan maken voor het fototopic.
Eindelijk jah?
Oud 02-01-2005, 12:46
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grim schreef op 01-01-2005 @ 23:56 :
Het werd ook wel eens tijd.
Oud 02-01-2005, 13:00
Roosje
Roosje is offline
*Heeft lijstje gevonden* Nah, in mijn lijstje staan wel een paar leuke dingetjes, maar -nu komt het- ze gáán gewoon nergens over! Nja, ik zal er eens een paar proberen.
Oud 02-01-2005, 15:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 01-01-2005 @ 22:11 :
Edit: humz, wel weinig ervaring in de liefde... tja.
Je hoeft geen ervaring in de liefde te hebben om een verhaal over liefde te kunnen schrijven. Je hebt vast fantasieen over liefde, genoeg om over dat onderwerp een verhaal te schrijven. Probeer het maar eens...

Momenteel ben ik ook even kwijt waar ik over kan schrijven, maar ik ga er vanuit dat het vanzelf wel weer komt. Ik wacht er rustig op en blijf gewoon proberen. Wie weet heb ik zo een geweldig idee voor een goed verhaal.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 15:51
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 02-01-2005 @ 16:47 :
Je hoeft geen ervaring in de liefde te hebben om een verhaal over liefde te kunnen schrijven. Je hebt vast fantasieen over liefde, genoeg om over dat onderwerp een verhaal te schrijven. Probeer het maar eens...
Ok, ik ga nu beginnen en dan post ik het nog wel een keertje.
Oud 02-01-2005, 15:55
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Changshan schreef op 01-01-2005 @ 21:59 :
Waarom geen liefdesscene? Veel schrijvers menen dat dat de moeilijkst beschrijfbare thema's zijn. Als dat lukt, ben je dus al een heel eind, om niet te zeggen dat je dan eigenlijk wel heel erg trots op jezelf kunt zijn. Mij lukt het iig niet echt. Een tip: hou het dan wel lekker anoniem, je hoeft zelfs geen namen te gebruiken.

Chan
Changy
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 15:56
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 02-01-2005 @ 16:47 :

Momenteel ben ik ook even kwijt waar ik over kan schrijven, maar ik ga er vanuit dat het vanzelf wel weer komt. Ik wacht er rustig op en blijf gewoon proberen. Wie weet heb ik zo een geweldig idee voor een goed verhaal.
Zie hier het levende voorbeeld, zie mijn zoenscene
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:06
Anki
Anki is offline
Welke zoenscene WAAAAAAAAAAAAAAAAAAR???
Oud 02-01-2005, 18:51
Roosje
Roosje is offline
Anki slaat op hol.
Reageren

Regels voor berichten