![]() |
3 korte vraagjes: Geweld & Games
ik ben bezig met een werkstuk over Geweld en Games en wellicht dat jullie me wat verder zouden kunnen helpen.
Het lijkt alsof een beetje game tegenwoordig toch enigszins wat geweld moet bevatten, omdat het anders niet zo fantastisch verkoopt. Een uitzondering daargelaten natuurlijk (Pikmin / Paper Mario / Sims). Nu gaat het mij om jullie mening over het volgende: 1) Wat is voor jullie geweld in games? 2) Word je aangetrokken door geweld in games? 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? Bij voorbaat dank. |
geweld is alles waarbij bloed vloeit/aggressieve handelingen worden ondernomen.
word ik erdoor aangetrokken? niet echt. waarom word ik erdoor aangetrokken? omdat het af en toe verdomd lekker is verstand op nul en frustratie van je af hakken. verder hoeft er van mij geen geweld in games te zitten, boeit mij niet. klaar :D |
Geweld in games zou verboden moeten worden.
|
1) Wat is voor jullie geweld in games?
Geweld in games is voor mij iets dat ik steeds vaker zie. In de meeste games valt de mate van geweld dan wel weer mee, maar in een game als GTA en Postal is het (soms) erg overdreven. 2) Word je aangetrokken door geweld in games? Sommige games geven je de mogelijkheid om iets te doen dat ik zelf nooit zou doen. Zoals meedoen in een oorlog. Niet dat ik dat in het echt zou willen, maar een game geeft je wel die mogelijk iets "verkeerds" te doen zonder daar voor gestraft te worden. 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? Als een game alleen maar geweld gebruikt om verkocht te worden. Er moet ook een reden achter het geweld zitten en er moet meer te doen zijn. Succes met je verslag, ik hoop dat je hier wat aan hebt! |
Je kan, denk ik, wel fictie en realiteit onderscheiden?
|
1) Wat is voor jullie geweld in games? Vloeiend bloed, agressief etc 2) Word je aangetrokken door geweld in games? Nou ik speel niet graag kiddie games om het maar zo te zeggen 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? Omdat ik liever geweld viritueel gebruik dan irl |
1) Wat is voor jullie geweld in games?
Bloed, vechten, onschuldige mensen neerslagen/vermoorden,... 2) Word je aangetrokken door geweld in games? Ja, het maakt het spel realistischer 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? Omdat je dingen kan doen die je in het echte leven beter niet kan doen. |
1) Wat is voor jullie geweld in games?
moorden en vechten enzo 2) Word je aangetrokken door geweld in games? uhuh 3) Waarom word je er door aangetrokken? raggen is leuk :D |
1) Wat is voor jullie geweld in games?
schieten, elke vorm van mishandeling van al dan niet schuldige slachtoffers 2) Word je aangetrokken door geweld in games? ja, hoewel extreme zooi als manhunt etc. mij niet trekt 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? het is meestal spannend, niet zozeer het geweld op zich, maar het spel. ik noem een half-life of doom wat gewoon creepy en vrij intens is. het geweld is dan niet weg te denken |
Citaat:
|
Citaat:
|
1) Wat is voor jullie geweld in games?
alles waar je de andere virtuele characters in het spel pijn zou doen. (denk maar aan het expres de keeper onderuit halen bij fifa97 haha :D ) 2) Word je aangetrokken door geweld in games? niet altijd, mijn voorkeur gaat uit naar rpg's dus veel verhaal. alhoewel geweld daar ook niet weg te denken is. maar idd af en toe ff lekker afreageren in een shooter kan toch wel fijjn zijn :P 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? geweld in een spel vind ik niet erg, verboden moet het ook zeker niet worden. toch vind ik spellen waarbij je lomp moet raggen minder leuk dan spellen met een spannende sfeer of een goed verhaal, (uitzondering is natuurlijk cs) succes met je werkstuk |
1) Wat is voor jullie geweld in games?
Alle agressieve handelingen. 2) Word je aangetrokken door geweld in games? Ja. 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? Dat wat irl niet mag is toch altijd mooi om te zien. |
Citaat:
ow, en radio, al die agressieve muziek ook... en electriciteit, daar wordt niemand blij van. en... en.. en.. :rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
Immers, na een frustrerende dag een horde onschuldige virtuele voetgangers platrijden is melig, je lacht erom, zet de computer uit, weg stress. Wat de moraalridders nastreven is juist averechts, zonder spelletjes vinden mensen andere uitlaatkleppen, bijvoorbeel in asociaal gedrag tegenover anderen. tegen de fatsoensrakkers: een betere vraag is hoeveel geweld door spelletjes voorkomen is. Citaat:
Het lijkt me meer een kwestie van dat het gezien de realiteit ook hoort, de mens is geweldadig, dus wie de wereld wil simuleren zal daar ook geweld in moeten stoppen. Immers, neem Rome: Total War als voorbeeld, hoe zijn de opkomst van Rome en de militaire tactieken in die tijd te simuleren zonder daarin geweld te gebruiken? |
1) Wat is voor jullie geweld in games?
Games waarin je mensen aan een gewelddadig, pijnlijk, gruwelijk en verschrikkelijk eind kunt laten komen. 2) Word je aangetrokken door geweld in games? Ach, niet echt. Leuker dan kiddie-games. 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? Om mijn sadistische gevoelens te uiten. |
okee dan, hartelijk dank voor jullie reactie tot nu toe :) (y)
wellicht nog andere mensen met een (onderbouwde) mening, vooral over de laatste 2 punten? Meisjes wellicht, met het oog op het evenwicht binnen deze korte enquete? |
Lees dit eens even:
http://www.ps2fantasy.com/files/articles/55/ http://www.totalgames.net/pma/20986 misschien nuttig bij je onderzoek als naaste info...dat het misschien per cultuur kan verschillen..kan je onderwerp ook wat uitbreiden des te interessanter je werkstuk wordt. Hoef het allemaal niet zo oppervlakkig te worden. *mindless violence ;) En op je vragen: 1.Word je aangetrokken door geweld in games? Nee, ik speel alleen spellen die mij kunnen boeien en gewoon om mezelf te vermaken. Ongeacht of er extreem visueel geweld zit of niet. 2. Waarom word je er (niet) door aangetrokken? Het is afhankelijk aan de kwaliteit van een spel, of zoiezo geweld een postieve bijdrage doet, wordt een spel beter, boeiender en leuker door veel visueel geweld dan wel. |
Citaat:
ik heb de beide artikelen doorgelezen en het is idd een goed punt dat de definitie (en aantrekkingskracht) van geweld überhaupt al verschilt per cultuur. al is het idee van het uitbreiden van het onderwerp van het werkstuk misschien een minder goed idee, aangezien het al een aardige kluif is om over de aantrekkingskracht en lange-/korte-termijn effecten van geweld iets goeds te schrijven (vooral omdat het voornamelijk gemotiveerd moet zijn met onderzoek en niet met meningen). |
^ verder nog meningen, voordat ik dit ga omzetten in iets dat op een onderzoek lijkt? :o
|
1) Wat is voor jullie geweld in games?
- Zelfde als geweld in het 'echte' leven. 2) Word je aangetrokken door geweld in games? - Tuurlijk. 3) Waarom word je er (niet) door aangetrokken? - Het is leuk om bijvoorbeeld ledematen in de rondte te zien vliegen, monsters vol kogels te schieten of mensen dood te rijden. |
Citaat:
|
1) schieten, vechten,...
2) het hoort er voor sommige spelletjes gewoon bij maar extreem gewelddadig hoeft voor mij niet, maar hl2 of doom ofzo (zoals hier al eerder genoemd denkik) kan gewoon niet bestaan zonder geweld 3)het houdt een spelletje boeiend en dat is de rede wrm je het speelt, simulatiespelletjes als sims of rollercoaster tycoon ofzo zonder geweld zijn ook leuk maar af en toe een beetje fraggen heeft ook zijn charmes succes met je onderzoek |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.