![]() |
Stelling: Is de winkel in de huidige vorm passé?
Steeds meer internetwinkels die de plaats innemen van gewone winkels of ze vullen de gewone winkels zogezegd aan. Er zijn mensen die denken dat over een paar jaar de gewone winkels zoals je die kent in een winkelsstraat/centrum helemaal niet meer zullen bestaan omdat je alles al kan krijgen op internet en misschien alleen een soort catalogus thuis krijgt waar je dan op internet kunst bestellen wat je wilt. Je hebt soms zelfs de mogelijkheid tot ruilen en 'niet goed, geld terug'.....Veel mensen denken dat dit de winkel zoals hij nu is zal verdringen.
Maar dan zijn er ook mensen die andersom denken, die denken dat de winkel in huidige vorm zal voortbestaan, omdat er bijv. allerlei emotionele facetten mee gemoeid zijn (mensen winkelen om het 'shopgevoel' ).... Persoonlijk denk ik dat de winkel in huidige vorm altijd zal bestaan en dat de internetwinkel alleen een toegevoegd iets is, maar dat dat zeker niet de winkel gaat verdringen... Wat denken jullie? (met argumenten) :) |
De winkel blijft bestaan. Daar vinden vrouwen shoppen veel te leuk voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij internetwinkels kun je toch nog geen dagelijkse boodschappen halen?
|
Bovendien blijft de kledingwinkel sowieso bestaan. Je bestelt toch geen kleding waarvan je niet eens zeker weet of het past?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop het niet. Je denkt toch niet dat ik tijdschriften ga kopen om ze te lezen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;) |
De huidige winkels blijven bestaan. Als ik iets koop wil ik het zien. Niet op een plaatje, maar in het echt. Ik wil het in m'n handen kunnen hebben (bij electronica bijvoorbeeld) of ik wil het eerst aanpassen (bij kleding).
Misschien zullen er wel meer internetwinkels komen, maar ik denk niet dat de 'klassieke' winkel verdwijnt. |
Citaat:
Okay dit is gewoon een uitspraak van iemand btw, niets om serieus te nemen. :) |
Citaat:
En ik werk zelf in een kledingzaak, er zijn zat mensen die kleding meenemen en niet passen en 9 van de 10 kee rkomen ze trug, dus zoveel zal t niet uitmaken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uiteindelijk blijven de winkels gewoon bestaan. Ze hebben ook een sociale functie, zonder dat je erbij stilstaat. En je bent een beetje in beweging, dus (kort door de bocht geredeneerd) is gewoon winkelen gezonder dan winkelen via internet. |
Citaat:
het zal vast en zeker blijven bestaan, is het niet om het passen van kleding, dan wel het voelen en betasten van een stofje, het voelen, ruiken, zien, draaien, uitproberen van bepaalde producten, de hulp van een winkeljuf, het gezellige praatje met de buurvrouw, het gezellig een dagje weg zijn, voor de sociale contacten of uit verveling :). |
sommige winkels kunnen IMO wel weg...de free record shop bijvoorbeeld...stervensduur
maar electronica winkels moeten gewoon blijven...ik ga niet via internet een TV kopen oid...die wil ik eerst ff in actie zien...en dagelijkse boodschappen wil ik ook gewoon in de winkel kunnen doen... |
Citaat:
Daarbij , wat denk je van de mensne die het juist iritant vinden dat er mensen op hun af komen vliegen zodra ze de winkel binnen komen. Nee ze willer eerst rustig rondkijken, maar krijgen daar vaak niet eens de kans voor. Zelfs bij het passen van kleding bijv. merk je dat er zo n verkoopster om je heen loopt te vladeren, ik kan me goed voorstellen dat mensen deze 'behulpzaamheid'niet op prijs stellen denken "Adios, k ga thuis winkelen".... |
dan zal nog een groter deel van de bevolking een overgewicht krijgen.
|
Kleding kun je niet op internet fatsoenlijk aanschaffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ja, wat is normaal he. |
hoezo is dit topic eigenlijk 'nieuws en achtergronden' ?
|
Citaat:
En das natuurlijk gelul, want er zijn zoveel merken die of groot of klein uitvallen. Of iets breder of juist niet. En als je een broek ziet dan pas je hem toch eerst? En dan weet je toch direct of de broek past? Dan hoef je ook niet meer terug. En je kunt er ook 2 proberen te passen. Of was je daar nog niet op gekomen? ;) Wat ze wel mogen doen is kinderen onder de 10 verbieden in kledingwinkels, ik krijg werkelijk moordneigingen van die krengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mensen die hun broek in een winkel kopen en dan terugbrengen zijn toch geen normale mensen btw... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01. |