Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 15:57
sy'rai
sy'rai is offline
Steeds meer internetwinkels die de plaats innemen van gewone winkels of ze vullen de gewone winkels zogezegd aan. Er zijn mensen die denken dat over een paar jaar de gewone winkels zoals je die kent in een winkelsstraat/centrum helemaal niet meer zullen bestaan omdat je alles al kan krijgen op internet en misschien alleen een soort catalogus thuis krijgt waar je dan op internet kunst bestellen wat je wilt. Je hebt soms zelfs de mogelijkheid tot ruilen en 'niet goed, geld terug'.....Veel mensen denken dat dit de winkel zoals hij nu is zal verdringen.

Maar dan zijn er ook mensen die andersom denken, die denken dat de winkel in huidige vorm zal voortbestaan, omdat er bijv. allerlei emotionele facetten mee gemoeid zijn (mensen winkelen om het 'shopgevoel' )....

Persoonlijk denk ik dat de winkel in huidige vorm altijd zal bestaan en dat de internetwinkel alleen een toegevoegd iets is, maar dat dat zeker niet de winkel gaat verdringen...

Wat denken jullie? (met argumenten)
Oud 09-01-2005, 16:00
Verwijderd
De winkel blijft bestaan. Daar vinden vrouwen shoppen veel te leuk voor.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 17:00 :
lolbroek
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 17:04 :
lolbroek
Hoezo? Handiger of efficiënter is het in veel gevallen niet eens. Sterker nog, als iedereen hetzelfde winkelgedrag zou hebben als ik zouden 90% van de winkels binnen één jaar failliet gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:06
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 17:00 :
Dus mannen kiezen ervoor dat de winkel passé is en de vrouwen andersom...hmm ja duidelijk...
Oud 09-01-2005, 16:08
Verwijderd
Bij internetwinkels kun je toch nog geen dagelijkse boodschappen halen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:08
Verwijderd
Bovendien blijft de kledingwinkel sowieso bestaan. Je bestelt toch geen kleding waarvan je niet eens zeker weet of het past?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 17:05 :
Hoezo? Handiger of efficiënter is het in veel gevallen niet eens. Sterker nog, als iedereen hetzelfde winkelgedrag zou hebben als ik zouden 90% van de winkels binnen één jaar failliet gaan.
Ik doelde meer op je vrouwen shoppen graag opmerking
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-01-2005 @ 17:08 :
Ik denk dat de TS vooral doelt op bijvoorbeeld kleding- of elektronicawinkels.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 17:09 :
Ik doelde meer op je vrouwen shoppen graag opmerking
Dat is zo.

Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Bovendien blijft de kledingwinkel sowieso bestaan. Je bestelt toch geen kleding waarvan je niet eens zeker weet of het past?
Daar heb je maten voor
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 17:10 :
Daar heb je maten voor
Ja, duh. Maar de ene jeans maat 34 is de andere niet
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Ik wel, dus quod erat demonstrandum.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 17:09 :
Dat is zo.

Dan ken je mij nog niet
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik hoop het niet. Je denkt toch niet dat ik tijdschriften ga kopen om ze te lezen?
Oud 09-01-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 17:11 :
Dan ken je mij nog niet
Ook dat is zo, maar de uitzondering bevestigt de regel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 17:13 :
Ook dat is zo, maar de uitzondering bevestigt de regel.
Ik kan je verzekeren dat ik niet de enige ben
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:16
MB
MB is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 17:14 :
Doe niet zo dom; het is algemeen bekent dat de meeste vrouwen, of in ieder geval veel vrouwen het leuk vinden om te shoppen
Oud 09-01-2005, 16:17
Vice
Vice is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 17:14 :
Idd, maar volgens mij nog altijd meer dan mannen.
Oud 09-01-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 09-01-2005 @ 17:16 :
Doe niet zo dom; het is algemeen bekent dat de meeste vrouwen, of in ieder geval veel vrouwen het leuk vinden om te shoppen
Zwakzinnigen moeten niet zo met termen als dom smijten
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-01-2005 @ 17:19 :
Zwakzinnigen moeten niet zo met termen als dom smijten
Doe niet zo dom.

Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:22
Balance
Balance is offline
De huidige winkels blijven bestaan. Als ik iets koop wil ik het zien. Niet op een plaatje, maar in het echt. Ik wil het in m'n handen kunnen hebben (bij electronica bijvoorbeeld) of ik wil het eerst aanpassen (bij kleding).
Misschien zullen er wel meer internetwinkels komen, maar ik denk niet dat de 'klassieke' winkel verdwijnt.
Oud 09-01-2005, 16:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Everybody loves massages, but I think we all know that for stress management and general well being nothing beats shopping

Okay dit is gewoon een uitspraak van iemand btw, niets om serieus te nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:33
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
tegenwoordig geld daar ook een niet goed, geld trug regeling...

En ik werk zelf in een kledingzaak, er zijn zat mensen die kleding meenemen en niet passen en 9 van de 10 kee rkomen ze trug, dus zoveel zal t niet uitmaken.
Oud 09-01-2005, 16:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 09-01-2005 @ 17:33 :

Hartstikke leuk, maar zo gaat het "winkelen" wel erg lang duren.
Oud 09-01-2005, 16:38
Verwijderd
Citaat:
sy'rai schreef op 09-01-2005 @ 17:33 :

En ik werk zelf in een kledingzaak, er zijn zat mensen die kleding meenemen en niet passen en 9 van de 10 kee rkomen ze trug, dus zoveel zal t niet uitmaken.
Kun je dan niet aan die mensen vragen of ze het niet beter eerst even kunnen passen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:41
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-01-2005 @ 17:37 :
Hartstikke leuk, maar zo gaat het "winkelen" wel erg lang duren.
Tja daar kiezen ze toch zelf voor? Als de mensen geen zin hebben om van hun luie gat te komen en te gaan winkelen, zal het idd wat langer gaan duren...
Oud 09-01-2005, 16:42
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-01-2005 @ 17:38 :
Kun je dan niet aan die mensen vragen of ze het niet beter eerst even kunnen passen?
Als jij geen zin hebt en denkt dat dingen wle zullen passen, ga jij toch ook niet luisteren naar zo n verkoopster?
Oud 09-01-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
sy'rai schreef op 09-01-2005 @ 17:42 :
Als jij geen zin hebt en denkt dat dingen wle zullen passen, ga jij toch ook niet luisteren naar zo n verkoopster?
Da's dan ook weer waar ja
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:46
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-01-2005 @ 17:43 :
Da's dan ook weer waar ja
Mensne gaan echt vaak met tegenzin passen. Ik zelf ook maar als verkoopster vind je het nog irritanter, omdat je weet dta jij strax de zooi op kan ruimen die zij trugbrengen..
Oud 09-01-2005, 16:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 09-01-2005 @ 17:41 :
Tja daar kiezen ze toch zelf voor? Als de mensen geen zin hebben om van hun luie gat te komen en te gaan winkelen, zal het idd wat langer gaan duren...
Jawel, maar de vraag(want een stelling is het niet) was of winkelen in de huidige vorm passé is. En ik denk dat dat door de forse nadelen van electronisch winkelen voorlopig nog niet het geval is.
Oud 09-01-2005, 17:19
MH
MH is offline
Citaat:
Wat dacht je val de @lbert, de AH-op-internet? Daarnaast bestaat iig in Groningen de bier-bestelservice, kan volgens mij ook via internet.

Uiteindelijk blijven de winkels gewoon bestaan. Ze hebben ook een sociale functie, zonder dat je erbij stilstaat. En je bent een beetje in beweging, dus (kort door de bocht geredeneerd) is gewoon winkelen gezonder dan winkelen via internet.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:09
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 09-01-2005 @ 17:16 :
nou ik niet.

het zal vast en zeker blijven bestaan, is het niet om het passen van kleding, dan wel het voelen en betasten van een stofje, het voelen, ruiken, zien, draaien, uitproberen van bepaalde producten, de hulp van een winkeljuf, het gezellige praatje met de buurvrouw, het gezellig een dagje weg zijn, voor de sociale contacten of uit verveling .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:18
D@mien
D@mien is offline
sommige winkels kunnen IMO wel weg...de free record shop bijvoorbeeld...stervensduur
maar electronica winkels moeten gewoon blijven...ik ga niet via internet een TV kopen oid...die wil ik eerst ff in actie zien...en dagelijkse boodschappen wil ik ook gewoon in de winkel kunnen doen...
Oud 11-01-2005, 19:28
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
D@mien schreef op 10-01-2005 @ 22:18 :
sommige winkels kunnen IMO wel weg...de free record shop bijvoorbeeld...stervensduur
maar electronica winkels moeten gewoon blijven...ik ga niet via internet een TV kopen oid...die wil ik eerst ff in actie zien...en dagelijkse boodschappen wil ik ook gewoon in de winkel kunnen doen...
Ik d8 dat juist electronica populairder werd op het internet. Kijk maar eens hoevele mensen tegenwoordig een mobieltje via internet bestellen, omdat ze daar beter kunnen vergelijken bijvoorbeeld..(objectief) en in de winkelis het vaak niet zo omdat die verkopers alleen maar willen verkopen en hun standaard verkoperspraatje houden...dvd-spelers, tv's, camera's..tegenwoordig is er niet veel verschil tussen winkelen op internet en gewoon naar buiten gaan.

Daarbij , wat denk je van de mensne die het juist iritant vinden dat er mensen op hun af komen vliegen zodra ze de winkel binnen komen. Nee ze willer eerst rustig rondkijken, maar krijgen daar vaak niet eens de kans voor. Zelfs bij het passen van kleding bijv. merk je dat er zo n verkoopster om je heen loopt te vladeren, ik kan me goed voorstellen dat mensen deze 'behulpzaamheid'niet op prijs stellen denken "Adios, k ga thuis winkelen"....
Oud 11-01-2005, 20:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
dan zal nog een groter deel van de bevolking een overgewicht krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:22
Verwijderd
Kleding kun je niet op internet fatsoenlijk aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:39
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2005 @ 21:22 :
Jawel hoor. Dat gaat erug makkelijk.
Oud 11-01-2005, 20:40
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-01-2005 @ 21:11 :
dan zal nog een groter deel van de bevolking een overgewicht krijgen.
dat is meer n probleem achteraf dan nu. Dat is ook zo met fastfoodketens...allemaal achteraf gezeur
Oud 11-01-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2005 @ 21:22 :
Ik heb hier in huis een t-shirt liggen uit Finland en een longsleeve uit Duitsland. Beide niet in Nederland verkrijgbaar.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:50
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2005 @ 21:46 :
Ik heb hier in huis een t-shirt liggen uit Finland en een longsleeve uit Duitsland. Beide niet in Nederland verkrijgbaar.
het levende bewijs....
Oud 11-01-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
sy'rai schreef op 11-01-2005 @ 21:39 :
Jawel hoor. Dat gaat erug makkelijk.
Normale mensen kijken of kleding ze past.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 08:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 00:37 :
Ik zal niet beweren dat ik 'normaal' ben, maar ik ben nog nooit een shirt tegengekomen dat de maat XL had en ik niet paste.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 08:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
normale mensen weten wat voor maat kleding ze hebben. normale mensen houden niet van passen in een drukke kledingwinkel waar je een overzicht van niks hebt, continu wordt lastig gevallen door 'behulpzame' medewerkers en wordt aangevallen door gestoorde adhd-kindjes die met moeder-met-de-kinderwagen zijn meegekomen en ondertussen de winkel nog een stapje dichter naar het failliesement (faillisement ? *ARGH*) helpen terwijl je weer die broek terugbrengt omdat-ie toch niet past en je weeeeer een andere broek moet gaan passen en maar moet hopen dat er nog een pashokje vrij en schoon is.

maar ja, wat is normaal he.
Oud 12-01-2005, 08:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hoezo is dit topic eigenlijk 'nieuws en achtergronden' ?
Oud 12-01-2005, 09:09
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-01-2005 @ 09:48 :
normale mensen weten wat voor maat kleding ze hebben. normale mensen houden niet van passen in een drukke kledingwinkel waar je een overzicht van niks hebt, continu wordt lastig gevallen door 'behulpzame' medewerkers en wordt aangevallen door gestoorde adhd-kindjes die met moeder-met-de-kinderwagen zijn meegekomen en ondertussen de winkel nog een stapje dichter naar het failliesement (faillisement ? *ARGH*) helpen terwijl je weer die broek terugbrengt omdat-ie toch niet past en je weeeeer een andere broek moet gaan passen en maar moet hopen dat er nog een pashokje vrij en schoon is.

maar ja, wat is normaal he.
Waarom brengen die normale mensen hun broek terug dan? Ik dacht dat je zei dat normale mensen hun maat wel wisten?
En das natuurlijk gelul, want er zijn zoveel merken die of groot of klein uitvallen. Of iets breder of juist niet. En als je een broek ziet dan pas je hem toch eerst? En dan weet je toch direct of de broek past? Dan hoef je ook niet meer terug. En je kunt er ook 2 proberen te passen. Of was je daar nog niet op gekomen?
Wat ze wel mogen doen is kinderen onder de 10 verbieden in kledingwinkels, ik krijg werkelijk moordneigingen van die krengen.
Oud 12-01-2005, 09:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat heeft ook met het kledingstuk zelf te maken. Simpele t-shirts zullen veel sneller goed passen dan een spijkerbroek. Gewoon omdat er van broeken meerdere modelen zijn.
Oud 12-01-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 12-01-2005 @ 10:41 :
Dat heeft ook met het kledingstuk zelf te maken. Simpele t-shirts zullen veel sneller goed passen dan een spijkerbroek. Gewoon omdat er van broeken meerdere modelen zijn.
Daarom. Als het gaat om een of ander logo-shirt zoals Mephostophilis opmerkt, dan past een XL inderdaad altijd wel. Maar voor wat betreft 'geklede' kleding kun je natuurlijk niet met een webwinkel volstaan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 11:16 :
Daarom. Als het gaat om een of ander logo-shirt zoals Mephostophilis opmerkt, dan past een XL inderdaad altijd wel. Maar voor wat betreft 'geklede' kleding kun je natuurlijk niet met een webwinkel volstaan.
Mijn moeder bestelt haar spijkerbroeken altijd via postorderbedrijven, omdat ze in gewone winkels vaak niet passen (ze is 1m85). Soms moet ze dan iets terugsturen omdat 't niet past, maar ik zie niet in waarom dat bij internetwinkels niet kan of zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 10:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 11:16 :
broeken (bijvoorbeeld) hebben verschillende pasvormen; in de winkel is dat vaak niet echt duidelijk aangegeven, maar op webwinkels kun je dat meestal wel duidelijk zien met een plaatje of zo. en als je dan weet dat je een bepaalde pasvorm goed zit in een bepaalde maar, heb je best veel kans dat-ie wel goed past.
mensen die hun broek in een winkel kopen en dan terugbrengen zijn toch geen normale mensen btw...
Reageren

Regels voor berichten