Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Stoomcursus Examen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1068204)

Chesterfield 09-01-2005 21:57

Stoomcursus Examen

Ook dit jaar houdt de Leidense Universiteit er weer een stoomcursus voor een aantal vakken voor het examen op neer voor het VWO.

Nou vroeg ik me natuurlijk af, zijn er hier nog meer mensen die er over denken om deze te volgen.

Ik ben sowieso van plan om Economie en Wiskunde A12 te volgen :)

jet 10-01-2005 13:58

ik ben aanwezig.. net als mijn halve school

eco en wis A12 ook (y)

Bob de Beer 10-01-2005 14:18

Vermoedelijk heel veel leerlingen van mijn school, maar ik niet. :)

Nomen Est Omen 10-01-2005 14:42

Dat is toch heel duur?

pyres 10-01-2005 15:05

Citaat:

Nomen Est Omen schreef op 10-01-2005 @ 15:42 :
Dat is toch heel duur?
mja best wel prijzig
ik heb het ook gedaan en ik moet wel zeggen, het werkt wel
als jij gewoon je drie dagen gewoon keihard werkt, goed oplet en niet zit te kutten in die klas .....

:)

Fernand0^T0rres 10-01-2005 15:05

Ja hoeveel kost dat eigenlijk, en waar kun je daar info over vinden?

pyres 10-01-2005 15:08

Citaat:

Lars007 schreef op 10-01-2005 @ 16:05 :
Ja hoeveel kost dat eigenlijk, en waar kun je daar info over vinden?
volgens mij kun je via de site van de leidse universiteit daar komen

ik zoek het wel ff op

dammit kan het zo ff niet vinden

site van de univ is iig

www.leidenuniv.nl

pyres 10-01-2005 15:09

http://www.examencursus.leidenuniv.nl/

site van de cursus :)

Chesterfield 10-01-2005 23:31

Woont er nog iemand in Leiden die een fatsoenlijke 18 jarige jongeman wil huisvesten voor die tijd? Kon niet meer terecht op de campus hoorde ik vandaag. :(

rizzlefizzle 11-01-2005 06:44

je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wil, maar als je een beetje discipline hebt kun je jezelf ook voorbereiden zonder zo'n stoomcursus en kun je van de 600euro die je in totaal bespaard hebt lekker op vakantie gaan ofz :)

flamez 11-01-2005 07:25

Citaat:

Bob de Beer schreef op 10-01-2005 @ 15:18 :
Vermoedelijk heel veel leerlingen van mijn school, maar ik niet. :)
nee, maar jij hoeft ook nog geen eindexamen te doen ofwel?

pyres 11-01-2005 14:36

Citaat:

Chesterfield schreef op 11-01-2005 @ 00:31 :
Woont er nog iemand in Leiden die een fatsoenlijke 18 jarige jongeman wil huisvesten voor die tijd? Kon niet meer terecht op de campus hoorde ik vandaag. :(
hoeveel heb je ervoor over :o

Chesterfield 11-01-2005 23:07

een hele dikke knuffel :p

Sylph 11-01-2005 23:17

€ 245 per vak, het is niet goedkoop. :|

Sylph 11-01-2005 23:21

Maar ja, ik zou in de 6e best kunnen overwegen WA1 te doen. :)

Vaj 12-01-2005 11:14

Citaat:

dem schreef op 11-01-2005 @ 07:44 :
je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wil, maar als je een beetje discipline hebt kun je jezelf ook voorbereiden zonder zo'n stoomcursus en kun je van de 600euro die je in totaal bespaard hebt lekker op vakantie gaan ofz :)
Als je niet goed bent in een bepaald vak lukt het je nooit in drie dagen hetzelfde te bereiken als bij zo'n cursus.

Ik heb wiskundeb1 VWO gedaan en het was nuttig, maar erg vermoeiend.

Citaat:

Sylph schreef op 12-01-2005 @ 00:17 :
€ 245 per vak, het is niet goedkoop. :|
Op mijn middelbare school was het destijds mogelijk iig een deel van het bedrag vergoed te krijgen, in sommige gevallen werd het helemaal vergoed, ik weet het niet meer precies. Misschien is dit ook zo op andere scholen? :s

Breg 12-01-2005 11:22

ik vind het te duur. ik wil het eerst proberen m'n examen zelf te halen (want er is maar 1 vak waar ik moeite mee heb: natuurkunde). mocht ik voor natuurkunde een onvoldoende halen zou ik er wel over denken om misschien een herexamen cursus te doen.

Daantje_0705 12-01-2005 15:45

Als je het te duur vindt, is het dan geen optie om op bijspijkerkamp of examentrainingskamp te gaan bij de TU in Enschede. Je kan daar maximaal vier vakken doen voor een vast bedrag en volgens mij is dat goedkoper dan Leiden.

annetjuh 13-01-2005 12:26

Citaat:

dem schreef op 11-01-2005 @ 07:44 :
helemaal mee eens.
Het is gewoon dikke bullshit.
En als je zo je examen niet kan halen, doe je toch echt iets verkeerd.
Vind het zowieso achterlijk dat bij de helft van de vwo'ers naar huiswerkinstituuten gaan enzo. Kun je het niet alleen ofzo.

annetjuh 13-01-2005 12:28

Citaat:

Vaj schreef op 12-01-2005 @ 12:14 :
Als je niet goed bent in een bepaald vak lukt het je nooit in drie dagen hetzelfde te bereiken als bij zo'n cursus.

Ik heb wiskundeb1 VWO gedaan en het was nuttig, maar erg vermoeiend.

Ja en? Als het goed is begin je ook niet 3 dagen voor het examen met leren. En natuurkunde kon ik ook niet en wonder boven wonder had ik een dikke voldoende.

pyres 13-01-2005 12:42

Citaat:

annetjuh schreef op 13-01-2005 @ 13:26 :

Vind het zowieso achterlijk dat bij de helft van de vwo'ers naar huiswerkinstituuten gaan enzo. Kun je het niet alleen ofzo.

zo moguh agressie :nono:
nou ik vind het niet achterlijk, want die mensen hebben misschien moeite met bepaalde vakken en dat hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat ze naar havo moeten of blijven zitten.
ik vind het juist goed (y)

ik heb het ook gedaan en ik denk dat ik daardoor juist nu beter kan leren dan toen ik het zelf deed in me uppie

annetjuh 13-01-2005 17:15

Citaat:

pyres schreef op 13-01-2005 @ 13:42 :
zo moguh agressie :nono:
nou ik vind het niet achterlijk, want die mensen hebben misschien moeite met bepaalde vakken en dat hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat ze naar havo moeten of blijven zitten.
ik vind het juist goed (y)

ik heb het ook gedaan en ik denk dat ik daardoor juist nu beter kan leren dan toen ik het zelf deed in me uppie

Ik ga er geen probleem van maken. Maar ik vind het gewoon achterlijk. maar als je op het vwo hoort, kunt je die vakken ook wel aan zonder huiswerkinstituut etc.

Sylph 13-01-2005 17:59

Wat een domme opmerking. Ja, ik heb grote moeite met Wiskunde, zelfs met A1. Wiskunde ligt mij gewoon absoluut niet, maar ben ik daarom dom of niet geschikt voor het vwo? Voor maatschappijleer, geschiedenis e.d. haal ík wel negens. :rolleyes:

iemand of niemand 13-01-2005 18:01

Nee, ik ga niet, maar waarschijnlijk wel een groot aantal klasgenoten.

Vaj 14-01-2005 12:13

Citaat:

annetjuh schreef op 13-01-2005 @ 13:28 :
Ja en? Als het goed is begin je ook niet 3 dagen voor het examen met leren. En natuurkunde kon ik ook niet en wonder boven wonder had ik een dikke voldoende.
Bravo voor jou :rolleyes:

Als je goed leest, kun je zien dat ik het niet had over drie dagen van tevoren beginnen met leren. Zo'n cursus behandeld in drie dagen alle examenstof en zo hou je tijd over voor andere vakken.

Maar je tijd zo efficiënt mogelijk indelen om je eindexamen makkelijk te kunnen halen is natuurlijk bullshit en zeer achterlijk (y)

pyres 14-01-2005 12:27

Citaat:

annetjuh schreef op 13-01-2005 @ 18:15 :
Ik ga er geen probleem van maken. Maar ik vind het gewoon achterlijk. maar als je op het vwo hoort, kunt je die vakken ook wel aan zonder huiswerkinstituut etc.
wat een domme opmerking sorry hoor :|
dat je vwo doet, wil nog niet zeggen dat je geen moeite mag hebben met sommige onderdelen

Pluche 14-01-2005 12:41

Het enige dat hier achterlijk is zijn die opmerkingen van Annetjuh. Ik ga de cursus in Leiden doen voor Eco12 en WiskA12.
Annetjuh zal het dan ook wel achterlijk vinden als je eens een keer blijft zitten op het VWO. Er zijn mensen die dingen als huiswerkbegeleiding en eindexamenstoomcursussen nodig hebben. Dat zij nou door middel van een wonder een voldoende haalde. Mij lijkt het een hele goede voorbereiding en ik hoop dan ook van harte dat mijn cijfers voor die 2 vakken omhoog gaan. Het is inderdaad wel veel geld, maar ik denk wel dat het redelijk is gezien wat je ervoor terug krijgt. Ik heb al van veel mensen van vorige jaren gehoord dat het heel goed helpt en echt effectief is. Het is niet zomaar iets dat je ook in je eentje zou kunnen.

pyres 14-01-2005 14:57

Citaat:

Pluche schreef op 14-01-2005 @ 13:41 :
Het enige dat hier achterlijk is zijn die opmerkingen van Annetjuh. Ik ga de cursus in Leiden doen voor Eco12 en WiskA12.
Annetjuh zal het dan ook wel achterlijk vinden als je eens een keer blijft zitten op het VWO. Er zijn mensen die dingen als huiswerkbegeleiding en eindexamenstoomcursussen nodig hebben. Dat zij nou door middel van een wonder een voldoende haalde. Mij lijkt het een hele goede voorbereiding en ik hoop dan ook van harte dat mijn cijfers voor die 2 vakken omhoog gaan. Het is inderdaad wel veel geld, maar ik denk wel dat het redelijk is gezien wat je ervoor terug krijgt. Ik heb al van veel mensen van vorige jaren gehoord dat het heel goed helpt en echt effectief is. Het is niet zomaar iets dat je ook in je eentje zou kunnen.

ik heb het ook gedaan en ik kan het iedereen aanraden
ik heb het gedaan voor economie, wiskunde en scheikunde en juist voor die vakken waar je moeite mee heb is het gewoon slim om hulp in te roepen ipv het risico nemen dat je zakt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.