![]() |
Stoomcursus Examen
Ook dit jaar houdt de Leidense Universiteit er weer een stoomcursus voor een aantal vakken voor het examen op neer voor het VWO.
Nou vroeg ik me natuurlijk af, zijn er hier nog meer mensen die er over denken om deze te volgen. Ik ben sowieso van plan om Economie en Wiskunde A12 te volgen :) |
ik ben aanwezig.. net als mijn halve school
eco en wis A12 ook (y) |
Vermoedelijk heel veel leerlingen van mijn school, maar ik niet. :)
|
Dat is toch heel duur?
|
Citaat:
ik heb het ook gedaan en ik moet wel zeggen, het werkt wel als jij gewoon je drie dagen gewoon keihard werkt, goed oplet en niet zit te kutten in die klas ..... :) |
Ja hoeveel kost dat eigenlijk, en waar kun je daar info over vinden?
|
Citaat:
ik zoek het wel ff op dammit kan het zo ff niet vinden site van de univ is iig www.leidenuniv.nl |
|
Woont er nog iemand in Leiden die een fatsoenlijke 18 jarige jongeman wil huisvesten voor die tijd? Kon niet meer terecht op de campus hoorde ik vandaag. :(
|
je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wil, maar als je een beetje discipline hebt kun je jezelf ook voorbereiden zonder zo'n stoomcursus en kun je van de 600euro die je in totaal bespaard hebt lekker op vakantie gaan ofz :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een hele dikke knuffel :p
|
€ 245 per vak, het is niet goedkoop. :|
|
Maar ja, ik zou in de 6e best kunnen overwegen WA1 te doen. :)
|
Citaat:
Ik heb wiskundeb1 VWO gedaan en het was nuttig, maar erg vermoeiend. Citaat:
|
ik vind het te duur. ik wil het eerst proberen m'n examen zelf te halen (want er is maar 1 vak waar ik moeite mee heb: natuurkunde). mocht ik voor natuurkunde een onvoldoende halen zou ik er wel over denken om misschien een herexamen cursus te doen.
|
Als je het te duur vindt, is het dan geen optie om op bijspijkerkamp of examentrainingskamp te gaan bij de TU in Enschede. Je kan daar maximaal vier vakken doen voor een vast bedrag en volgens mij is dat goedkoper dan Leiden.
|
Citaat:
Het is gewoon dikke bullshit. En als je zo je examen niet kan halen, doe je toch echt iets verkeerd. Vind het zowieso achterlijk dat bij de helft van de vwo'ers naar huiswerkinstituuten gaan enzo. Kun je het niet alleen ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
nou ik vind het niet achterlijk, want die mensen hebben misschien moeite met bepaalde vakken en dat hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat ze naar havo moeten of blijven zitten. ik vind het juist goed (y) ik heb het ook gedaan en ik denk dat ik daardoor juist nu beter kan leren dan toen ik het zelf deed in me uppie |
Citaat:
|
Wat een domme opmerking. Ja, ik heb grote moeite met Wiskunde, zelfs met A1. Wiskunde ligt mij gewoon absoluut niet, maar ben ik daarom dom of niet geschikt voor het vwo? Voor maatschappijleer, geschiedenis e.d. haal ík wel negens. :rolleyes:
|
Nee, ik ga niet, maar waarschijnlijk wel een groot aantal klasgenoten.
|
Citaat:
Als je goed leest, kun je zien dat ik het niet had over drie dagen van tevoren beginnen met leren. Zo'n cursus behandeld in drie dagen alle examenstof en zo hou je tijd over voor andere vakken. Maar je tijd zo efficiënt mogelijk indelen om je eindexamen makkelijk te kunnen halen is natuurlijk bullshit en zeer achterlijk (y) |
Citaat:
dat je vwo doet, wil nog niet zeggen dat je geen moeite mag hebben met sommige onderdelen |
Het enige dat hier achterlijk is zijn die opmerkingen van Annetjuh. Ik ga de cursus in Leiden doen voor Eco12 en WiskA12.
Annetjuh zal het dan ook wel achterlijk vinden als je eens een keer blijft zitten op het VWO. Er zijn mensen die dingen als huiswerkbegeleiding en eindexamenstoomcursussen nodig hebben. Dat zij nou door middel van een wonder een voldoende haalde. Mij lijkt het een hele goede voorbereiding en ik hoop dan ook van harte dat mijn cijfers voor die 2 vakken omhoog gaan. Het is inderdaad wel veel geld, maar ik denk wel dat het redelijk is gezien wat je ervoor terug krijgt. Ik heb al van veel mensen van vorige jaren gehoord dat het heel goed helpt en echt effectief is. Het is niet zomaar iets dat je ook in je eentje zou kunnen. |
Citaat:
ik heb het gedaan voor economie, wiskunde en scheikunde en juist voor die vakken waar je moeite mee heb is het gewoon slim om hulp in te roepen ipv het risico nemen dat je zakt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16. |